tržby 691 tisíc Kč / návštěvnost 4007 diváků / 33 kin
Šestý víkend se mezi nejnavštěvovanějšími drží Klan Gucci veterána Ridleyho Scotta, který do životopisného filmu obsadil současné herecké (a jednu pěveckou) hvězdy. Po měsíci a půl zájem o velmi kladně přijímanou dobovku opadá. Film v českých kinech vidělo téměř 90 tisíc diváků, kteří za vstupenky utratili 15 milionů korun.
tržby 1 milion 630 tisíc Kč / návštěvnost 9039 diváků / 104 kina
V pořadí čtvrtý Matrix s podtitulem Resurrections jednoznačně komerčně propadl. Na pokračování kultovního filmu z roku 1999 se do kin nepodařilo přitáhnout cílovou skupinu, což je patrné nejen z tuzemských sálů, ale i z ostatních regionů. Celosvětově má Matrix Resurrections na kontě pouhých 105 milionů dolarů v rámci tržeb, přičemž z USA si prozatím odnesl pouhých 30 mega. Část tržeb a diváků pochopitelně přetáhla VOD platforma HBO Max.
tržby 2 miliony 490 tisíc Kč / návštěvnost 16 561 divák / 126 kin
Animovaný muzikál Zpívej 2 je v českých kinech druhý víkend a drží se mezi nejnavštěvovanějšími. Necelých 50 tisíc diváků je sice chabých, musíme však brát v potaz covidovou situaci a fakt, že rodinnému žánru se druhou sezónu nedaří. Cílové publikum se mnohem častěji baví doma u televize či dalších zařízení.
tržby 4 miliony 140 tisíc Kč / návštěvnost 26 347 diváků / 172 kina
Na konci loňského roku šla do kin česko-slovenská romantická komedie Šťastný nový rok 2, která to od tuzemských recenzentů schytala kvůli naprostému „mimoňství“. Hvězdné herecké obsazení to nezachránilo, ale i tak to mezi Vánoci a Novým rokem stačilo na druhou příčku. Producenti snímku pochopitelně očekávali vyšší návštěvnost. Při frekvenci nadprodukce žánru „tuzemská rodinná komedie“ se však není čemu divit, je proto sázkou do loterie, co se u diváků uchytí.
tržby 7 milionů 974 tisíce Kč / návštěvnost 46 794 diváci / 98 kin
Když nejsou v kinech Star Wars, musí to zachránit komiks a publikum z řad teenagerů (nebo ještě mladších). Nejnovější Spider-Man: Bez domova zbořil řadu rekordů a opanoval rok 2021. Celosvětově si na tržbách přišel na 1 miliardu 372 miliony dolarů, v rámci tuzemských tržeb a návštěvnosti sice mocně finišoval, ale na první příčku uplynulého roku to nestačilo.
Tam se udržela tuzemská komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel, která téměř dosáhla na metu 600 tisíc diváků. Spider-Man pokořil 400 tisíc, ale vzhledem k tomu, že to zvládl za necelé tři týdny, jde o obdivuhodný výkon. Všechny ostatní tak odsunul na vedlejší kolej (za ním skončil Zátopek, Karel, druhý Venom nebo bondovka Není čas zemřít). Přesné statistiky dopočítá Unie filmových distributorů v následujících týdnech. Již nyní je ale jasné, že do kin se budou s jistotou dávat hlavně blockbustery se silnými trademarky cílící na mladé publikum, případně tuzemské vztahové/romantické komedie. Riskem je odklánění premiér z kin na VOD služby (poslední dobou to dělá studio Disney nebo Warner Bros.).
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.