tržby 474 tisíce Kč / návštěvnost 2920 diváků / 36 kin
Pokračování hudebního animáku Zpívej (2016) šlo do kin víkend před premiérou s omezeným počtem promítacích míst a stejně to stačilo na pátou příčku. Před pěti lety utržilo první Zpívej celosvětově přes 630 milionů dolarů, dvojka prozatím v USA nasazena nebyla, tak jen opatrně oťukává méně zajímavé regiony (včetně toho tuzemského) a Universal snímek rovnou pustí do online prostředí.
tržby 784 tisíce Kč / návštěvnost 5231 divák / 75 kin
Rodinné animáky to mají v době covidové v kinech těžké, což dokládá disneyovka Encanto. U nás se promítá necelý měsíc, na kontě má pouhých 32 tisíce diváků a necelých 5 milionů korun v rámci tržeb. Celosvětově Encanto v kinech utržilo pouhých 175 milionů dolarů, což je na prvotřídní disneyovku vážně tristní.
tržby 1 milion272 tisíce Kč / návštěvnost 7463 diváci / 81 kino
Gucci byl sesazen! Novinka Ridleyho Scotta spadla z prvního až na třetí příčku, když ji poprvé předběhla tuzemská romantická komedie Přání Ježíškovi. Klan Gucci se nicméně udržel třikrát na špici, navíc v době, kdy se do kina prostě na nic nechodilo.
tržby 1 milion334 tisíce Kč / návštěvnost 8738 diváků / 120 kin
Šest víkendů se mezi komerčně nejúspěšnějšími tituly drží Přání Ježíškovi. Recept na komerční trhák ovšem nevyšel, protože covid a možná ještě něco jiného. Za téměř měsíc a půl od premiéry má snímek s Richardem Krajčem v jedné z hlavních rolí na kontě 158 tisíců diváků a 24 milionů korun v rámci tržeb, což jsou nižší čísla, než která dokázal za pouhé tři dny od premiéry pokořit nejnovější Spider-Man!
tržby 29 milionů594 tisíce Kč / návštěvnost 179 935 diváků / 218 kin
Spider-Man uzavírá pomyslnou filmovou trilogii režiséra Jona Wattse s Tomem Hollandem v hlavní roli a činí tak ve velkolepém stylu. V USA o víkendu otevřel za 253 miliony dolarů (!!!), přičemž má prozatím na kontě 587 mega. U nás vzali diváci kina útokem (jaký div) a přepsali tak letošní rekord víkendové návštěvnosti, který doposavad držel druhý Venom (víkendová návštěvnost 131 087 diváků). O čem to vypovídá? O tom, že když je dostatečně silné lákadlo, lidé do kina zkrátka vyrazí. Musí jít o silnou popkulturní značku, nic jiného nemá šanci. Což si povíme za týden, až budeme znát premiérové tržby a návštěvnost nejnovějšího Matrixu...
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.