Kina v USA sice ještě nezavřela, i tak je ale návštěvnost rekordně nízká

Kina v USA sice ještě nezavřela, i tak je ale návštěvnost rekordně nízká
Bloodshot | Sony
Nejlépe dopadlo křesťanské hudební drama Dokud jsi se mnou, které si za první tři dny promítání odneslo 9,5 milionu dolarů a skončilo druhé. Vzhledem k tomu, že stálo deset, mohou být v Lionsgate spokojení.
Špatně to naopak skončilo pro Vina Diesela. Jistě, může se vymlouvat na koronavirus, ale ono se upřímně od komiksovky Bloodshot nic extra v rámci úvodního výkopu nečekalo ani před vypuknutím epidemie. Trailery byly při nejlepším ucházející, celá propagace byla dost matná a podle očekávání je výsledkem takové to tupé komiksové béčko, jaké by stěží obstálo v devadesátých letech. V řeči čísel to dělá na třetím místě 9,3 milionu, globální tržby jsou 25 mega. To vlastně není úplně nejhorší výslužka pro film, který stál 42 milionů. Tradičně ovšem Diesel dohání ztráty v čínských kinech a tam už je vše pozavírané. Takže další propadák pro hvězdu Rychle a zběsile.
Trailer: Přichází Živý terč pro novou generaci
Filmy10. 8. 2019
Trailer: Přichází Živý terč pro novou generaci
A pak je tu Lov, projekt studia Blumhouse, který byl od začátku předurčen k neúspěchu. Moderní variaci na Živý terč, v němž se skupinka nešťastníků stane lovnou zvěří pro pobavení pár zvrhlíků se zbraněmi, dávno před premiérou kritizovali politici pro samotnou zápletku. Pak se zrušila kvůli střelbě v El Pasu, kde zemřelo 20 lidí. No a když už konečně tak nějak všechno bylo ok a snímek mohl do kin minulý pátek, vlétla mu do cesty pandemie. Takže je z toho nakonec 5,3 milionů na pátém místě. Pešek.
Zatímco v rámci novinek můžeme o tržbách spekulovat, zda by to bylo mimo současnou situaci lepší, hity minulých týdnů jasně mluví o prořídnutí řad diváků. Běžně se držáky propadnou tak o 30%, klasika je nějakých 50% a hodně problematické filmy jdou na 60% a víc. No a poslední víkend v USA zaznamenal v rámci TOP10 nejmenší propad o 60.3%. (Pro Neviditelného, který už má naštěstí dávno vyděláno.) Nejvíce odliv diváků pocítil Pixar, jehož poslední kousek Frčíme sice uhájil s 10,5 miliony prvenství, ale tržby mu spadly rovnou o 73%. Studio má tak na kontě svůj první megapropadák.
Celý žebříček US tržeb najdete ZDE
Elisabeth Moss
Frčíme