Tržby 2 miliony 708 tisíc korun / návštěvnost 17.407 diváků
Mezi pětici snímků s nejvyššími tržbami a zájmem diváků se dostaly hned tři novinky. Nejhůře na tom je druhý Zombieland, situační komedie plná gagů s Woody Harrelsonem v čele party přeživších lidí uprostřed nemrtvé vřavy. Celosvětově má snímek na kontě prozatím tržby 63 milionů dolarů. Deset let stará jednička celkem utržila 102 milionů, tak uvidíme, zda nejnovější přírůstek úspěšný první film překoná.
Tržby 3 miliony 304 tisíc korun / návštěvnost 23.117 diváků
Studio DreamWork navázalo spolupráci s Číňany a nabídlo publiku příběh mladé dívky a sněžného muže-chlapce. Kromě animace snímek ničím dvakrát nepřekvapí. Celosvětově má prozatím na kontě 144 milionů dolarů, přičemž tvůrce vyšel na 75 mega.
Tržby 5 milionů 954 tisíc korun / návštěvnost 36.839 diváků
Pokračování disneyovské Zloby s Angelinou Jolie v hlavní roli kleslo z minulého prvního místa na "bronz". Dle mnohých recenzentů se snímek dvakrát nepovedl, slavné studio jede na jistotu, ale chybí tomu originalita a silnější příběh. Značka ovšem stále táhne a tak má druhá Zloba celosvětově na kontě téměř 300 milionů dolarů. První film z roku 2014 nicméně utržil přes tři čtvrtě miliardy. Uvidíme, kam doputují čísla novinky.
Tržby 6 milionů 836 tisíc korun / návštěvnost 69.473 diváků
Vysmátý Joker stejně jako minule na druhé nejvyšší příčce. Pro studio Warner Bros. a DC Comics jde o pořádně významný film a úspěch; Joker má celosvětově na kontě přes 852 milionů dolarů a obrovské oscarové ambice (minimálně pro herce Joaquina Phoenixe). V českých kinech se Joker promítá necelé čtyři týdny a na kontě má přes 380 tisíc diváků a téměř 64 milionů korun v rámci tržeb. To z něj činí druhý dlouhodobě komerčně nejúspěšnější titul aktuálního žebříčku Top 20 hned za tarantinovkou Tenkrát v Hollywoodu (2019).
Tržby 16 milionů 963 tisíc korun / návštěvnost 114.751 diváků
Nejnovější film Jiřího Vejdělka s přehledem a nebývalým poměrem přejel veškerou konkurenci (tedy včetně Jokera). Přitom se dle recenzentů jedná o jeho slabší film, v němž dominují gagy, ale celkový příběh chybí, herci jsou sice prvotřídní, ale nemají moc co hrát. Nehledě na to je Poslední aristokratka jedním z nejvýraznějších tuzemských premiérových hitů roku 2019. Do 154 kin na ni vyrazilo téměř 115 tisíc diváků, kteří v pokladnách nechali téměř 17 milionů korun.
Na Ženy v běhu to sice zdaleka nemá (startovaly na přelomu ledna-února se 177 tisíci diváky), ale i tak jde o velmi dobrý výsledek. Mnozí už totiž nad Vejdělkem zlomili hůl. Pokud v rámci nastupujícího podzimu diváky kina neomrzí, dá se počítat, že se "aristokratka" stane tuzemských hitem a do celkových statistik za letošní rok ještě výrazně promluví.
Aktuální žebříček tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.