Zachrání muž z tísňové linky unesenou ženu? Film, který vyrazil dech na festivalu Sundance
Jeden z nejslibnějších tvůrců nové dánské filmové generace, režisér Gustav Möller ve svém prvním celovečerním filmu oceněném na festivalu Sundance experimentuje s lidskou představivostí, smysly, strachem a přesvědčením, že nejsilnější filmové momenty jsou ty, které nevidíte.
„Nápad na tento film mi vnukla situace, kdy jsem se náhodou dostal ke skutečnému tísňovému volání od unesené ženy. Jela v autě a protože seděla vedle únosce, musela mluvit v náznacích. Nejdřív mě zaujalo samotné napětí v tom telefonátu, jako kohokoli, kdo jej slyšel, ale pak jsem začal přemýšlet nad tím, co je na něm vlastně tak poutavé,“ vypráví režisér Gustav Möller o tom, jaký moment ho inspiroval k natočení jeho prvního celovečerního filmu. „I když jsem slyšel jen zvukový záznam, živě jsem to viděl před očima. Viděl jsem tu ženu, auto, v němž seděla, silnici, kudy jela, a dokonce i únosce vedle ní. Pak mi došlo, že každý, kdo by ten telefonát slyšel, by si ho vizualizoval jinak: viděl by jinou ženu, jiného únosce. Mým cílem bylo vytvořit napínavý thriller založený na hlavní postavě, ale ještě k tomu jsem chtěl, aby si každý divák z jeho sledování odnesl svůj vlastní jedinečný zážitek.“
Tísňové volání: Trailer
Tísňové volání (2018) se představí na letošním Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary a jen pár dní po jeho skončení zamíří ve čtvrtek 12. července do kinodistribuce.
Proč se Jan Noháč ze společnosti Aerofilms rozhodl koupit práva právě na tento snímek? "Tísňové volání má všechny ingredience pořádného severského thrilleru: napětí, ponurou atmosféru, charismatického hlavního hrdinu s poněkud rozvráceným osobním životem a velkou pifkou na zloduchy, obětavého parťáka. Vedle skvělého Jakoba Cedergrena navíc představuje v druhé hlavní roli nečekaného herce: vaši vlastní představivost. Práce s tím, co na plátně není vidět, je ve filmu naprosto bravurní a režisér Gustav Möller tak originálně šponuje hustou atmosféru na málo vídanou úroveň. Skoro se nechce věřit, že se jedná o celovečerní debut. Už dlouho mě nic takhle nezatlačilo do sedačky – vůbec se nedivím, že film získal v Sundance Cenu diváků."