CZ tržby: Jízda čiperných veverek odsunula Lídu Baarovou na druhou kolej
Na nejnovější Chipmunky vyrazilo do 144 (!!!) kin 70.092 diváků. Za vstupenky zaplatili 8.5 milionu korun. Že by dárek za vysvědčení? A pro jak staré děti vlastně čtvrtí Chipmunkové jsou? Cesty diváka jsou nevyzpytatelné. Tohle první místo bych netipoval ani po divokých veverčích snech.
Animované hlodavce by na vrcholu žebříčku nečekal zřejmě ani Filip Renč, režisér historického dramatu Lída Baarová, které se tak musí spokojit s druhým místem. O druhém víkendu na film o slavné tuzemské herečce vyrazilo do 93 kin 59.151 diváků. Za lístky utratili 8.3 miliony korun. Což je pokles o 41 procent.
Na třetí místo se odsunul REVENANT Zmrtvýchvstání (2015), žhavý oscarový kandidát s Leonardem DiCapriem v roli vytrvalého lovce a mstitele. O třetím víkendu na tohle mysteriózní dobrodružství do 63 kin vyrazilo 29.595 diváků. Tržby činily 4.45 milionu korun.
Druhá čtvrteční novinka, která se dostala mezi nejnavštěvovanější filmy uplynuvšího víkendu (počítá se od čtvrtka do neděle), je nekorektní parodie Padesát odstínů černé (2016). Skeče narážející na erotický fenomén, pana Greye a černochy, zhlédlo 19.109 vyznavačů žánru. V pokladnách nechali 2.5 milionu korun. Film je velký zlo.
Ze třetího na páté místo sklouzla komediální Padesátka (2015) režiséra Vojty Kotka. Mezi nejúspěšnějšími se tahle retro záležitost drží už šestý víkend. Aktuálně na film do 41 kin vyrazilo 15.644 diváků, kteří za vstupenky utratili 2.3 miliony korun. Suma sumárum má snímek na kontě už přes 340 tisíc diváků, tržby přesáhly 46 milionů korun. Kdo by to byl do debutanta Kotka řekl...
Na šestce skončil nejnovější díl Star Wars: Síla se probouzí (2015). Dle aktuálních čísel (8.924 diváků, 1.33 milionu korun) se spíš Star Wars chystá k zimnímu spánku. Jde nicméně o odpočinek zasloužený, celková statistika budí obrovský respekt. Za 7 týdnů od uvedení zhlédlo sci-fi snímek přes 590 tisíc diváků, kteří za vstupenky zaplatili 93 milionů korun.
Respekt zasluhuje i aktuálně jedenáctá Aldabra: Byl jednou jeden ostrov (2015). Dokumentu se v žebříčku Top 20 Unie filmových distributorů pravidelně neumísťují. Tenhle výlet na jeden pozoruhodný atol je úspěšný dvojnásob, jedná se totiž o snímek tuzemské výroby. Aktuálně jej v 31 kinech vidělo 5.295 diváků. Tržby činily 504 tisíc korun. Od uvedení snímek zhlédlo přes 96 tisíc lidí, kteří v pokladnách nechali přes 12 milionů korun. Úctyhodné.
Aktuální žebříček TOP 20 tržeb a návštěvnosti tuzemských kin najdete ZDE.