Volný pád a Fair Play v Karlových Varech. Mezinárodní filmový festival představil program.
Uznávaný gruzínský tvůrce George Ovashvili představí v hlavní festivalové sekci svůj dlouho očekávaný snímek Kukuřičný ostrov, psychologické drama zpracovávající intenzivní vztah člověka a přírody. Přední ruská režisérka Angelina Nikonovová si vybrala karlovarský festival pro premiéru hořké komedie Welkome Home, zasazené do imigrantské komunity současného New Yorku.
Maďar György Pálfi, jeden z nejoriginálnějších evropských filmařů dneška, přiveze do Karlových Varů smutnou grotesku ze současnosti Volný pád. Prostřednictvím sedmi příběhů vysílá s pro něj typickou sofistikovanou provokativností a nezměrnou imaginací alarmující zprávu o stavu lidstva.
Teaser k filmu Díra u Hanušovic:
Svůj režijní debut ve Varech představí Miroslav Krobot. Díra u Hanušovic (2014) je vesnickým dramatem s prvky černé komedie, které si rozumí s prací režiséra Aki Kaurismäkiho. Autorkou historicky prvního animovaného snímku v soutěži MFF Karlovy Vary je v New Yorku usazená lotyšská režisérka Signe Baumaneová. Ve „veselém filmu o depresi“ Šutry v kapsách vypráví s obdivuhodnou odvahou i humorem o psychické chorobě sužující její rodinu po desítky let a zároveň nabízí neobvyklý exkurs do historie Lotyšska první poloviny 20. století.
Trojnásobné ženské zastoupení v hlavní soutěži uzavírá česká scenáristka a režisérka Andrea Sedláčková se snímkem ze sportovního prostředí Fair Play (2014). Komorně laděné drama o státem organizovaném dopingu a především o snaze zachovat si lidskou důstojnost v totalitních osmdesátých letech se soustředí na dospívající talentovanou sportovkyni Annu (Judit Bárdos) a její matku s disidentskou minulostí (Anna Geislerová).
MFF Karlovy Vary pokračuje v tradici zahajovacích filmů soutěže představující první a druhé celovečerní filmy ze střední a východní Evropy, Balkánu, Turecka a zemí bývalého Sovětského svazu. Letošní volba padla na energický debut talentované Virág Zomboráczové dokazující, že truchlení po zesnulém otci nemusí být pouze skličující. Za Českou republiku bude v sekci soutěžit drama Rozkoš (2013) režisérky Jitky Rudolfové.
První nezávislý celovečerní film z Barmy za poslední půlstoletí je výsledkem aktivit pražské filmové školy FAMU, které ve spolupráci s Ministerstvem zahraničí ČR – programem Transition vyvíjela od roku 2005 ve vnitřní Barmě. Vedle prvního barmského filmového festivalu (wathannfilmfest.net), který v září proběhne už počtvrté, sílí význam jakési neformální filmové školy, jejíž nejtalentovanější absolventi pokračují ve studiu právě na pražské FAMU. Mnich je debutem příslibu barmského filmu The Maw Nainga. V soutěžní sekci Fóra nezávislých bude představen také debut Tomáše PavlíčkaParádně pokecal (2014).