Příběh o hledání smyslu čehokoliv a nutnosti vlastní aktivity začíná v momentě, kdy Štěpán opustí přítelkyni a třetí vysokou školu. Stěhuje se, živí se ubíjející, stereotypní prací, hodně spí a nejvíce času tráví se svým psem. Odjíždí s kamarádem Readym a jeho přáteli na chatu. Jediný bez přítelkyně, a tentokrát i bez psa, se cítí sám a zbytečný. Zkouší zavolat Marii, s níž se nikdy nesetkal, ale která mu přesto změnila život. Marně. Potkává souseda Karla, který usoudí, že Štěpán „vypadá poněkud zablokovaně a potřebuje se vykecat“. Nad lahví rumu se tak Štěpán vrací o pár měsíců zpátky kdy se na jednu z linek call-centra poprvé dovolala tajemná Marie. Ostatně i ona mu
doporučila, ať se vykecá. Štěpánovo vyprávění pozvolna začíná dávat jasný smysl, a tak se vydává najít svou Marii... (České filmové centrum)
Napsáno a zpracováno jako studentský film. Jinak nová generace filmařů asi nemá co zásadního říci, možná za to mohou scénáře, peníze, autocenzura v hlavě. Kdo ví. Možná, že je to jen tím, že scénář má potenci na nějakých 60 minut ( resp. komerční hodinu, tedy 52 minut). Třeba v tom je zakopaný pes. Prostě povídka. Všichni herci hrají, jakože nehrají a oni někteří opravdu nehrají. Má to asi být absurdní ( policajt-srážka-pes- peněženka )? Má to být komedie? Nevím. Je to absurdní? Na současné české debuty ( i tvorbu) je to pořád dobrý potencionál, ale v rámci evropského a světového trendu je to neporovnatelné. FAMU je asi trochu starší, než mladá a odvážná. Hodnotím s ohledem, že je to studentský film se studentskými možnostmi a držím palce, ať druhý film je super.
vypadá to jako český studentský snímek a film vznikl, to je dobře
I am a policeman ( Lukáš Pavlásek ) ...tady jsem se zasmál
hlas a monology, dialogy Marie ( hlas v telefonu )
Jakkoliv tahle studentská komedie hraje na to, že jde o malou absolventskou produkci, jednou jde do kinech a měla by snýst přísnější měřítka. Což nesnese. Neherectví většiny ansámblu povýšený útrpným papouškováním holejch vět a slov neudělá parádní mimózní komedii ani kdyby ze sebe autor vydal životní výkon. Parádně pokecal by možná fungovalo jako kraťas, ale i těch 75 minut působí jako věčnost a když po čtvrt hodině chcete hlavního hrdinu nechat utonou pod Vydrovou bárkou a je vám úplně volný, kdo je ta superžena Máňa, asi je něco špatně.
Dobrý klasický námět mladého nezadaného muže hledajícího svoje místo v životě. Bohužel režisér a scénárista v jedné osobě, Tomáš Pavlíček, si na svůj absolventský celovečerák vzal trochu větší sousto, než bylo záhodno. Takže výsledkem je klasický případ relativně dobrého rozjezdu a následného postupného skomírání děje. Trochu mě tento film děsí debut absolventa FAMU, katedry režie, ve srovnání s jinými debuty. Jako například perfektně vydařeným Pojedeme k moři Jiřího Mádla, který je herec a režii nestudoval. Nebo film Zejtra napořád, který je stále o třídu kvalitnější a jeho režisér nemá vůbec žádné filmové vzdělání a je původním povoláním obchodník s asijským textilem.