Žebříčky

Nejlepší ideologicky tendenční filmy

  1. Diktátor
    Diktátor (1940)
    83%
    51
  2. Casablanca
    Casablanca (1942)
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten

    Romantický příběh zasazený do 2. světové války se odehrává na tehdy neutrálním území v Maroku, ve městě Casablanca. Casablanca slouží jako mezizastávka pro uprchlíky, kteří se snaží dostat z Evropy do USA. Ti pak v Casablance čekají na tranzitní víza, u kterých však není jisté, zda je někdy vůbec získají. Centrem města je Bar u Ricka, kde se scházejí veškeré národnosti, včetně fašistů, jehož majitelem je cynický a tajemný američan Rick Blain, jenž nedělá mezi návštěvníky baru žádné rozdíly. Právě do jeho rukou se však souhrou náhod dostanou tolik chtěné tranzitní dokumenty pro dvě osoby, zrovna v moment, kdy do Casablancy přijíždí vůdce odboje proti nacistům Viktor Laszlo, se svou ženou Ilsou. Ilsa má však s Rickem nevyřešenou společnou minulost a po jejím příjezdu se u obou otevřou staré milostné rány. Rick je tak postaven před složitou situaci, kde musí řešit zda tranzitní víza poskytne Ilse s Viktorem, čímž by mohutně pomohl boji proti nacismu a vystoupil tak ze své neutrality, nebo zda obnoví milostný vztah s Ilsou a víza využije pro únik se svou životní láskou. Celou situaci značně komplikuje nacistický major, který je Laszlovi neustále v patách a udělá vše proto, aby Casablancu nemohl opustit. Rick se však po mnoha rozhovorech a peripetiích rozhodne pro morálně správnější volbu a ve vyhroceném závěru, během kterého na letišti přechytračí majora a následně jej zastřelí, a letadlem odlétá Ilsa s Viktorem, čímž se Rick zapojil do boje proti fašismu, společně s dosud vypočítavým kapitánem Renaultem.

    80%

    Romantický příběh zasazený do 2. světové války se odehrává na tehdy neutrálním území v Maroku, ve městě Casablanca. Casablanca slouží jako mezizastávka pro uprchlíky, kteří se snaží dostat z Evropy do USA. Ti pak v Casablance čekají na tranzitní víza, u kterých však není jisté, zda je někdy vůbec získají. Centrem města je Bar u Ricka, kde se scházejí veškeré národnosti, včetně fašistů, jehož majitelem je cynický a tajemný američan Rick Blain, jenž nedělá mezi návštěvníky baru žádné rozdíly. Právě do jeho rukou se však souhrou náhod dostanou tolik chtěné tranzitní dokumenty pro dvě osoby, zrovna v moment, kdy do Casablancy přijíždí vůdce odboje proti nacistům Viktor Laszlo, se svou ženou Ilsou. Ilsa má však s Rickem nevyřešenou společnou minulost a po jejím příjezdu se u obou otevřou staré milostné rány. Rick je tak postaven před složitou situaci, kde musí řešit zda tranzitní víza poskytne Ilse s Viktorem, čímž by mohutně pomohl boji proti nacismu a vystoupil tak ze své neutrality, nebo zda obnoví milostný vztah s Ilsou a víza využije pro únik se svou životní láskou. Celou situaci značně komplikuje nacistický major, který je Laszlovi neustále v patách a udělá vše proto, aby Casablancu nemohl opustit. Rick se však po mnoha rozhovorech a peripetiích rozhodne pro morálně správnější volbu a ve vyhroceném závěru, během kterého na letišti přechytračí majora a následně jej zastřelí, a letadlem odlétá Ilsa s Viktorem, čímž se Rick zapojil do boje proti fašismu, společně s dosud vypočítavým kapitánem Renaultem.

    52
  3. Jdi a dívej se
    Jdi a dívej se (1985)
    Čtrnáctiletý Fljora je v létě 1943 naivním běloruským chlapcem, odhodlaným zapojit se do partyzánského odboje. Na konci příběhu je lidskou troskou, z jejíž tváře navždy zmizely stopy dětské nevinnosti. Fljorův osud plný utrpení, ve kterém nechybí místo ani pro první erotické okouzlení a tragikomické okamžiky, prožila většina z těch, kteří dospívali za druhé světové války. Němci tehdy v Bělorusku realizovali projekt "spálené země", v němž lehlo popelem na šest set vesnic. O těchto událostech vypráví ve svých novelách Ales Adamovič, který se rovněž podílel na scénáři filmu, opatřeného názvem Zabijte Hitlera. Do výroby však šel snímek pod titulem, jenž tvoří refrén v biblické Apokalypse. Elem Klimov jej natáčel chronologicky, což výrazně pomohlo představiteli hlavní role Alexeji Kravčenkovi ke ztotožnění se svým hrdinou. Obraz Fljorova vyšinutého nitra však nevyjadřuje pouze herecká akce, výraznou měrou se na něm podílí práce kameramana a zvukaře, k níž zvláštní kontrapunkt vytváří Mozartova hudba.
    80%
    Čtrnáctiletý Fljora je v létě 1943 naivním běloruským chlapcem, odhodlaným zapojit se do partyzánského odboje. Na konci příběhu je lidskou troskou, z jejíž tváře navždy zmizely stopy dětské nevinnosti. Fljorův osud plný utrpení, ve kterém nechybí místo ani pro první erotické okouzlení a tragikomické okamžiky, prožila většina z těch, kteří dospívali za druhé světové války. Němci tehdy v Bělorusku realizovali projekt "spálené země", v němž lehlo popelem na šest set vesnic. O těchto událostech vypráví ve svých novelách Ales Adamovič, který se rovněž podílel na scénáři filmu, opatřeného názvem Zabijte Hitlera. Do výroby však šel snímek pod titulem, jenž tvoří refrén v biblické Apokalypse. Elem Klimov jej natáčel chronologicky, což výrazně pomohlo představiteli hlavní role Alexeji Kravčenkovi ke ztotožnění se svým hrdinou. Obraz Fljorova vyšinutého nitra však nevyjadřuje pouze herecká akce, výraznou měrou se na něm podílí práce kameramana a zvukaře, k níž zvláštní kontrapunkt vytváří Mozartova hudba.
    53
  4. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.6 z 500+ hodnocení4.6 (500+ hodnocení)

    ZDARMA
  5. Křižník Potěmkin
    Křižník Potěmkin (1925)
    • DaFilms
    25. prosince 1925 měl premiéru film, který o rok později získal cenu Americké filmové akademie, v dalším roce nejvyšší cenu Světové výstavy v Paříži a v letech 1952 a 1958 jej hlasování Mezinárodního výboru pro dějiny filmu určilo za nejlepší film všech dob Toto vrcholné Ejzenštejnovo dílo má pět kapitol: začátek vzpoury, povstání, pohřeb Vakulinčuka, masakr na schodišti Oděsy a vítězná plavba. Po pětadvaceti letech od svého vzniku-byl film ozvučen hudbou a zvuky (když hudbu k němu složil německý skladatel Edmund Meisel pro berlínskou premiéru). Ejzenštejn ve svém filmu uplatnil jednak avantgardní divadelní postupy masové pantomimy, jednak nové prvky montáže a dal Potěmkinem dělnické třídě celého světa nejen nádherné umělecké dílo, ale i doklad o síle její solidarity a výzvu k revoluci. V mnoha zemích bojovala buržoazní cenzura proti tomuto dílu ale film, podoben křižníku v závěrečné scéně, pokračoval ve vítězné plavbě, kterou nebylo možno zastavit.
    77%
    25. prosince 1925 měl premiéru film, který o rok později získal cenu Americké filmové akademie, v dalším roce nejvyšší cenu Světové výstavy v Paříži a v letech 1952 a 1958 jej hlasování Mezinárodního výboru pro dějiny filmu určilo za nejlepší film všech dob Toto vrcholné Ejzenštejnovo dílo má pět kapitol: začátek vzpoury, povstání, pohřeb Vakulinčuka, masakr na schodišti Oděsy a vítězná plavba. Po pětadvaceti letech od svého vzniku-byl film ozvučen hudbou a zvuky (když hudbu k němu složil německý skladatel Edmund Meisel pro berlínskou premiéru). Ejzenštejn ve svém filmu uplatnil jednak avantgardní divadelní postupy masové pantomimy, jednak nové prvky montáže a dal Potěmkinem dělnické třídě celého světa nejen nádherné umělecké dílo, ale i doklad o síle její solidarity a výzvu k revoluci. V mnoha zemích bojovala buržoazní cenzura proti tomuto dílu ale film, podoben křižníku v závěrečné scéně, pokračoval ve vítězné plavbě, kterou nebylo možno zastavit.
    54
  6. Bitva o Alžír
    Bitva o Alžír (1966)

    Alžír, 7.října 1957. Francouzští vojáci donutí zajatce vyzradit adresu jednoho z posledních vůdců povstání Aliho Bodáka. Následuje retrospektiva. Bodák si s nejvěrnějšími připomíná klíčové okamžiky národně revolučního odboje, který trvá již tři léta. Nejprve zkouška: Ali dostane zbraň, kterou má zabít policistu, chybí mu však náboje... Po vyčištění vnitřních řad se odboj zaměří na přepadávání veřejných složek a krádeže zbraní, následují teroristické atentáty... Závěrečné záběry ukazují vítězství revoluce, která Alžír osvobodila 2. června 1962. Režisér Gillo Pontecorvo, původním povoláním novinář a aktivní účastník antifašistického odboje italské mládeže, se rozhodl Bitvu o Alžír natočit dokumentaristickou metodou. Po ročním studiu pramenů a zkoumání autentických míst alžírské revoluce realizoval "nezapomenutelný obraz", sugestivní výpověď, která má v řadě sekvencí sílu a věrohodnost autenticky snímaného materiálu. Ke zobrazení často naivní, primitivní metody osvobozeneckého boje v němž neexistuje objektivní etika dodává režisér: "Je to jako podzemní řeka, která se nakonec objeví na denním světle, je to neústupnost sdílená milióny lidí, kteří se domnívají, že všechny prostředky jsou dobré k dosažení svobody." Martin Jiroušek

    75%

    Alžír, 7.října 1957. Francouzští vojáci donutí zajatce vyzradit adresu jednoho z posledních vůdců povstání Aliho Bodáka. Následuje retrospektiva. Bodák si s nejvěrnějšími připomíná klíčové okamžiky národně revolučního odboje, který trvá již tři léta. Nejprve zkouška: Ali dostane zbraň, kterou má zabít policistu, chybí mu však náboje... Po vyčištění vnitřních řad se odboj zaměří na přepadávání veřejných složek a krádeže zbraní, následují teroristické atentáty... Závěrečné záběry ukazují vítězství revoluce, která Alžír osvobodila 2. června 1962. Režisér Gillo Pontecorvo, původním povoláním novinář a aktivní účastník antifašistického odboje italské mládeže, se rozhodl Bitvu o Alžír natočit dokumentaristickou metodou. Po ročním studiu pramenů a zkoumání autentických míst alžírské revoluce realizoval "nezapomenutelný obraz", sugestivní výpověď, která má v řadě sekvencí sílu a věrohodnost autenticky snímaného materiálu. Ke zobrazení často naivní, primitivní metody osvobozeneckého boje v němž neexistuje objektivní etika dodává režisér: "Je to jako podzemní řeka, která se nakonec objeví na denním světle, je to neústupnost sdílená milióny lidí, kteří se domnívají, že všechny prostředky jsou dobré k dosažení svobody." Martin Jiroušek

    55
  7. Copak je to za vojáka...
    Copak je to za vojáka... (1987)
    • VOYO
    Svobodník Milan Kouba (J. Langmajer) je nejlepším členem elitní vojenské průzkumné roty. Svou reputaci u velitele kapitána Tůmy (K. Roden) si však kazí svými četnými zálety. Tůma je starý mládenec a vztahy se ženami považuje za překážku ve vojenské disciplíně. Milanovy pozdní příchody a jiné průšvihy ho v tom jen utvrzují. Avšak je to právě Kouba, kdo dokáže uspět jako jediný během náročného cvičení v terénu. Třicetikilometrový přesun průzkumníků po vlastní ose s vojenskými a policejními jednotkami v patách je tou nejtěžší prověrkou bojových schopností Tůmových svěřenců. Jenže během plnění úkolu pozná Milan dívku Vlastu (V. Gajerová), do které se na rozdíl od svých předchozích milenek skutečně zamiluje. To se ovšem kapitánu Tůmovi těžko vysvětluje... (Česká televize)
    73%
    Svobodník Milan Kouba (J. Langmajer) je nejlepším členem elitní vojenské průzkumné roty. Svou reputaci u velitele kapitána Tůmy (K. Roden) si však kazí svými četnými zálety. Tůma je starý mládenec a vztahy se ženami považuje za překážku ve vojenské disciplíně. Milanovy pozdní příchody a jiné průšvihy ho v tom jen utvrzují. Avšak je to právě Kouba, kdo dokáže uspět jako jediný během náročného cvičení v terénu. Třicetikilometrový přesun průzkumníků po vlastní ose s vojenskými a policejními jednotkami v patách je tou nejtěžší prověrkou bojových schopností Tůmových svěřenců. Jenže během plnění úkolu pozná Milan dívku Vlastu (V. Gajerová), do které se na rozdíl od svých předchozích milenek skutečně zamiluje. To se ovšem kapitánu Tůmovi těžko vysvětluje... (Česká televize)
    56
  8. Noční jezdci
    Noční jezdci (1981)
    Muži zákona jsou schopní a odhodlaní. Ale pašeráci koní také... Je krátce po vzniku Československé republiky, ale obyvatelé chudé příhraniční vesničky pod Tatrami mají jiné než státotvorné starosti. Bývalý voják Marek Orban (M. Dočolomanský) chce pro všechny sousedy získat peníze na odjezd za lepším životem do Ameriky, a proto s partou kamarádů pašuje koně z Polska. Dosud ho nikdo při činu nechytil. Pohraničníci jsou bezmocní. Proto přijíždí z Prahy velitel finanční stráže Halva (R. Brzobohatý) se svými muži. Tak jako Orban a jeho kamarádi, i Halvovi lidé mají za sebou válku a jsou vycvičení k boji. Vůdci obou skupin se však teď ocitli proti sobě. I když se vzájemně respektují, jsou stejně sveřepí a odhodlaní neustoupit ani o krůček. A oba jsou dobře ozbrojení. Jejich konflikt, i když si to ani jeden nepřeje, tudíž od počátku spěje k násilnému konci... Slovensko-český koprodukční film natočil zkušený režisér Martin Hollý vzápětí po svém (rovněž koprodukčním) opusu Signum Laudis. Film vznikl podle scénáře Tibora Vichty, jenž díky svým znalostem prostředí adaptoval původní scénář českých autorů Víta Olmera a Marty Kadlečíkové. Film tedy respektuje historické reálie, avšak je zároveň dobrodružnou podívanou, která má díky svým řemeslným kvalitám působivost i dnes. (Česká televize)
    73%
    Muži zákona jsou schopní a odhodlaní. Ale pašeráci koní také... Je krátce po vzniku Československé republiky, ale obyvatelé chudé příhraniční vesničky pod Tatrami mají jiné než státotvorné starosti. Bývalý voják Marek Orban (M. Dočolomanský) chce pro všechny sousedy získat peníze na odjezd za lepším životem do Ameriky, a proto s partou kamarádů pašuje koně z Polska. Dosud ho nikdo při činu nechytil. Pohraničníci jsou bezmocní. Proto přijíždí z Prahy velitel finanční stráže Halva (R. Brzobohatý) se svými muži. Tak jako Orban a jeho kamarádi, i Halvovi lidé mají za sebou válku a jsou vycvičení k boji. Vůdci obou skupin se však teď ocitli proti sobě. I když se vzájemně respektují, jsou stejně sveřepí a odhodlaní neustoupit ani o krůček. A oba jsou dobře ozbrojení. Jejich konflikt, i když si to ani jeden nepřeje, tudíž od počátku spěje k násilnému konci... Slovensko-český koprodukční film natočil zkušený režisér Martin Hollý vzápětí po svém (rovněž koprodukčním) opusu Signum Laudis. Film vznikl podle scénáře Tibora Vichty, jenž díky svým znalostem prostředí adaptoval původní scénář českých autorů Víta Olmera a Marty Kadlečíkové. Film tedy respektuje historické reálie, avšak je zároveň dobrodružnou podívanou, která má díky svým řemeslným kvalitám působivost i dnes. (Česká televize)
    57
  9. Drsná Planina
    Drsná Planina (1979)
    Začínající režisér Jaroslav Soukup se pokusil manévrovat v úzce vytyčených politických mantinelech. Na jedné straně se podřizuje režimním skazkám o nutné obraně státních hranic před pronikáním nepřátel, současně se však s téměř dokumentární hodnověrností snaží postihnout tvrdé podmínky, v nichž pohraničníci museli v těsně poválečném období žít... Záběry drsné přírody, ustavičně prověřující lidskou výdrž, vytvářejí vcelku důvěryhodné zakotvení celého příběhu. (oficiální text distributora)
    70%
    Začínající režisér Jaroslav Soukup se pokusil manévrovat v úzce vytyčených politických mantinelech. Na jedné straně se podřizuje režimním skazkám o nutné obraně státních hranic před pronikáním nepřátel, současně se však s téměř dokumentární hodnověrností snaží postihnout tvrdé podmínky, v nichž pohraničníci museli v těsně poválečném období žít... Záběry drsné přírody, ustavičně prověřující lidskou výdrž, vytvářejí vcelku důvěryhodné zakotvení celého příběhu. (oficiální text distributora)
    58
  10. Oddíl 10 z Navarone
    Oddíl 10 z Navarone (1978)
    • iTunes
    V roce 1961 vznikl slavný válečný film Děla z Navarone, vyprávějící o odvážné akci malé jednotky, která zničila nebezpečná děla na ostrově Navarone. O sedmnáct let později se filmoví producenti k filmu vrátili a natočili jeho volné pokračování. Odehrává se tentokrát v Jugoslávii, kam jsou vysláni major Mallory a seržant Miller (jediní, kteří přežili první misi), aby našli a zlikvidovali nebezpečného nacistického agenta Nikolaje Leskovara, působícího v partyzánských jednotkách. Na cestě do Jugoslávie jsou přiděleni k jednotce plukovníka Barnsbyho, která má za úkol vyhodit do vzduchu strategicky významný most. Přestože je oddíl nacisty téměř zlikvidován, podaří se pěti jeho posledním mužům nejen uniknout z německého zajetí, ale v sebevražedné akci splnit také oba úkoly.
    69%
    V roce 1961 vznikl slavný válečný film Děla z Navarone, vyprávějící o odvážné akci malé jednotky, která zničila nebezpečná děla na ostrově Navarone. O sedmnáct let později se filmoví producenti k filmu vrátili a natočili jeho volné pokračování. Odehrává se tentokrát v Jugoslávii, kam jsou vysláni major Mallory a seržant Miller (jediní, kteří přežili první misi), aby našli a zlikvidovali nebezpečného nacistického agenta Nikolaje Leskovara, působícího v partyzánských jednotkách. Na cestě do Jugoslávie jsou přiděleni k jednotce plukovníka Barnsbyho, která má za úkol vyhodit do vzduchu strategicky významný most. Přestože je oddíl nacisty téměř zlikvidován, podaří se pěti jeho posledním mužům nejen uniknout z německého zajetí, ale v sebevražedné akci splnit také oba úkoly.
    59
  11. Okupace ve 26 obrazech
    Okupace ve 26 obrazech (1978)
    Jugoslávie, Dubrovník 1941. Pár měsíců před vznikem ustašovského Nezávislého státu Chorvatsko, loutkového státu nacistické Německé říše. Tři přátelé, Niko, Toni a Miho, vrstevníci z bohatých dubrovnických rodin, žijí bezstarostným životem. Toni se zamiluje do Nikovy sestry Ane a na jejich zásnubách tři sobě si blízké rodiny očekávají okupaci. Přátelství pokračuje, ale nové okolnosti okupace je čím dál více rozdělují. Toni se vzhledem ke svému italskému původu stává fašistou. Miho je jako žid zatčen a jako zázrakem se mu podaří uniknout z krvavého ustašovského masakru v autobusu. Niko přechází k nelegálnímu hnutí Svazu komunistické mládeže... Okupace ve 26 obrazech je první částí válečné trilogie režiséra Lordana Zafranoviče, která dodnes šokuje drsně zachycenou realitou zla na pozadí krásného Dubrovníku...
    68%
    Jugoslávie, Dubrovník 1941. Pár měsíců před vznikem ustašovského Nezávislého státu Chorvatsko, loutkového státu nacistické Německé říše. Tři přátelé, Niko, Toni a Miho, vrstevníci z bohatých dubrovnických rodin, žijí bezstarostným životem. Toni se zamiluje do Nikovy sestry Ane a na jejich zásnubách tři sobě si blízké rodiny očekávají okupaci. Přátelství pokračuje, ale nové okolnosti okupace je čím dál více rozdělují. Toni se vzhledem ke svému italskému původu stává fašistou. Miho je jako žid zatčen a jako zázrakem se mu podaří uniknout z krvavého ustašovského masakru v autobusu. Niko přechází k nelegálnímu hnutí Svazu komunistické mládeže... Okupace ve 26 obrazech je první částí válečné trilogie režiséra Lordana Zafranoviče, která dodnes šokuje drsně zachycenou realitou zla na pozadí krásného Dubrovníku...
    60
  12. Osvobození I - Ohnivá duha
    Osvobození I - Ohnivá duha (1970)
    68%
    61
  13. Zastihla mě noc
    Zastihla mě noc (1985)
    Režisér Juraj Herz prokázal, že i oslavný životopis komunistické odbojářky, která zahynula v nacistickém koncentračním táboře, lze natočit bez obvyklé uctivé popisnosti. Naopak zvolil expresivní přístup, na diváka útočí emotivním přívalem roztočených obrazů, zvláště stísňujících vězeňských prostorů, v jejichž modelaci uspěl kameraman Viktor Růžička, a zadírající se hudby Michaela Kocába. Příběh je pojednán jako retrospektiva: hrdinka, novinářka Jožka Jabůrková, si na sklonku svých dnů vybavuje důležité okamžiky svého života, dovíme se, jak postupně dospěla ke svému nezlomnému přesvědčení.
    Režie:Juraj Herz
    67%
    Režisér Juraj Herz prokázal, že i oslavný životopis komunistické odbojářky, která zahynula v nacistickém koncentračním táboře, lze natočit bez obvyklé uctivé popisnosti. Naopak zvolil expresivní přístup, na diváka útočí emotivním přívalem roztočených obrazů, zvláště stísňujících vězeňských prostorů, v jejichž modelaci uspěl kameraman Viktor Růžička, a zadírající se hudby Michaela Kocába. Příběh je pojednán jako retrospektiva: hrdinka, novinářka Jožka Jabůrková, si na sklonku svých dnů vybavuje důležité okamžiky svého života, dovíme se, jak postupně dospěla ke svému nezlomnému přesvědčení.
    Režie:Juraj Herz
    62
  14. Rukojmí v Bella Vista
    Rukojmí v Bella Vista (1979)
    • VOYO
    67%
    63
  15. Zralé víno
    Zralé víno (1981)
    • VOYO
    Václav Vorlíček natočil volnou \"vínovou\" trilogii, jejíž původní politický akcent (Bouřlivé víno) postupně vystřídalo slaboduché žertování (Mladé víno). Prostřední část nazvaná Zralé víno tvoří jakýsi přechodový stupeň: rozvážný předseda zemědělského družstva včas odhalí podvodníka, jenž se chtěl přiživit na práci poctivých vinařů. Obsazení Vladimíra Menšíka do hlavní role i přítomnost dalších oblíbených herců umožnilo překlenout sporné okamžiky v kresbě šaržovitých postav i událostí, důraz je položen hlavně na rádoby vtipné promluvy.
    65%
    Václav Vorlíček natočil volnou \"vínovou\" trilogii, jejíž původní politický akcent (Bouřlivé víno) postupně vystřídalo slaboduché žertování (Mladé víno). Prostřední část nazvaná Zralé víno tvoří jakýsi přechodový stupeň: rozvážný předseda zemědělského družstva včas odhalí podvodníka, jenž se chtěl přiživit na práci poctivých vinařů. Obsazení Vladimíra Menšíka do hlavní role i přítomnost dalších oblíbených herců umožnilo překlenout sporné okamžiky v kresbě šaržovitých postav i událostí, důraz je položen hlavně na rádoby vtipné promluvy.
    64
  16. Mladý muž a bílá velryba
    Mladý muž a bílá velryba (1978)
    • VOYO
    65%
    65
  17. Brácha za všechny peníze
    Brácha za všechny peníze (1978)
    • VOYO
    • O2 TV
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokáží poradit, a tak nezbývá, než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    65%
    Honza a Zuzana mají dvouletou holčičku Martinu a Prcek se rozhoduje kam po skončení devítky. Opět se můžete podívat do prostředí plochodrážních stadionů, opět před Martinem vyvstane problém, s nímž si dospělí nedokáží poradit, a tak nezbývá, než dát s kamarádkou Magdou hlavy dohromady a vymyslet jak na to. Problémem je i tentokrát bráchova tvrdohlavost, řada nedorozumění a malicherností vedoucích téměř k rozpadu mladého manželství. A je na Martinovi, aby Honzu se Zuzanou opět usmířil. Vedle toho má ovšem Martin své vlastní problémy, neboť by chtěl být zootechnikem, zatímco rodiče se ještě nedohodli jestli bude inženýrem nebo automechanikem.
    66
  18. Zrození národa
    Zrození národa (1915)

    První polovina filmu, který  vychází z knih Thomase Dixona, začíná před občanskou válkou a vysvětluje, jak na území Spojených států vzniklo otroctví, a líčí dějiny otrokářství před vypuknutím občanské války. Ku Klux Klan je ve filmu líčen jako organizace, která dokázala na americkém Jihu zabezpečit pořádek a spravedlnost.

    Film dále vypráví příběh dvou rodin, jedné z amerického Jihu (Cameronovi), druhé ze Severu (Stonemanovi), vzájemné lásce dcer a synů těchto rodin. Důležitým momentem je konec války a poválečná rekonstrukce Jihu, kterou film líčí jako pomstu Severu. Na otroky a jejich abolicionistické podporovatele film pohlíží jako na destruktivní síly. Moc na Jihu získávají dokonce i černoši, propuštění otroci. I řada lidí ze Severu, včetně mladého Stonemana či některých bývalých vojáků Unie, s tímto stavem nesouhlasí a jsou jim bližší trpící bělošští Jižané.

    65%

    První polovina filmu, který  vychází z knih Thomase Dixona, začíná před občanskou válkou a vysvětluje, jak na území Spojených států vzniklo otroctví, a líčí dějiny otrokářství před vypuknutím občanské války. Ku Klux Klan je ve filmu líčen jako organizace, která dokázala na americkém Jihu zabezpečit pořádek a spravedlnost.

    Film dále vypráví příběh dvou rodin, jedné z amerického Jihu (Cameronovi), druhé ze Severu (Stonemanovi), vzájemné lásce dcer a synů těchto rodin. Důležitým momentem je konec války a poválečná rekonstrukce Jihu, kterou film líčí jako pomstu Severu. Na otroky a jejich abolicionistické podporovatele film pohlíží jako na destruktivní síly. Moc na Jihu získávají dokonce i černoši, propuštění otroci. I řada lidí ze Severu, včetně mladého Stonemana či některých bývalých vojáků Unie, s tímto stavem nesouhlasí a jsou jim bližší trpící bělošští Jižané.

    67
  19. Sólo pro starou dámu
    Sólo pro starou dámu (1978)
    65%
    68
  20. Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1976)
    64%
    69
  21. Pavlínka
    Pavlínka (1974)
    Albrechtice u Jablonce. Šestnáctiletá Pavlínka Linková (B. Hausnerová) žije s babičkou Barborou (M. Brožová), zdejší porodní bábou, která ji po smrti dívčiných rodičů vychovala. Půvabná dívka zažívá první milostné vzplanutí k mladému dělníkovi z textilky v nedalekém Svárově Pavlu Žákovi (M. Kleis). Ve stycích s Pavlem jí však babička všemožně brání. Jednak jako porodní bába dobře ví, co se může stát, jednak si sama dobře pamatuje svá dávná dobrodružství. Láska si ovšem nedá poroučet, zejména ne od ustarané babičky. Jsou tu však i jiné překážky. Svárovští textiláci totiž chystají stávku a demonstraci proti propouštění a snižování mezd, ředitel továrny zase chystá ráznou odpověď. Píše se totiž rok 1870 a nic netušící Pavlínka se ocitne uprostřed událostí, které vejdou do dějin… Film Karla Kachyni vznikl na motivy románu Svárov spisovatele Alfréda Technika. Odehrává se na pozadí skutečné stávky v obci Svárov (dnes součást města Velké Hamry), kterou 31. března 1870 krvavě potlačilo četnictvo a armáda. (Česká televize)
    64%
    Albrechtice u Jablonce. Šestnáctiletá Pavlínka Linková (B. Hausnerová) žije s babičkou Barborou (M. Brožová), zdejší porodní bábou, která ji po smrti dívčiných rodičů vychovala. Půvabná dívka zažívá první milostné vzplanutí k mladému dělníkovi z textilky v nedalekém Svárově Pavlu Žákovi (M. Kleis). Ve stycích s Pavlem jí však babička všemožně brání. Jednak jako porodní bába dobře ví, co se může stát, jednak si sama dobře pamatuje svá dávná dobrodružství. Láska si ovšem nedá poroučet, zejména ne od ustarané babičky. Jsou tu však i jiné překážky. Svárovští textiláci totiž chystají stávku a demonstraci proti propouštění a snižování mezd, ředitel továrny zase chystá ráznou odpověď. Píše se totiž rok 1870 a nic netušící Pavlínka se ocitne uprostřed událostí, které vejdou do dějin… Film Karla Kachyni vznikl na motivy románu Svárov spisovatele Alfréda Technika. Odehrává se na pozadí skutečné stávky v obci Svárov (dnes součást města Velké Hamry), kterou 31. března 1870 krvavě potlačilo četnictvo a armáda. (Česká televize)
    70
Které jsou top ideologicky tendenční filmy? Ve filmovém žebříčku ideologicky tendenční filmy s celkovým počtem 90 titulů vede těchto 5 nejlepších filmů: Diktátor, Casablanca, Jdi a dívej se, Křižník Potěmkin, Bitva o Alžír, s hlavními hvězdami, jako jsou: Charles Chaplin, Paulette Goddard, Jack Oakie, Reginald Gardiner, Henry Daniell, Jack Oakie. Dostupnost na online streamovacích platformách (Netflix, Max, Amazon Prime Video, Disney+, VOYO, Prima Plus, SkyShowtime a nebo iVysílání) poznáte podle ikony u názvu filmu.Stále nevíte, na co se podívat? Vytvořte si svůj vlastní žebříček filmů pomocí vyhledávacího filtru.