Žebříčky

Nejlepší české filmy roku 2011

  1. Trabantem napříč Afrikou
    Trabantem napříč Afrikou (2011)
    • iVysílání
    • SledovaniTV
    • iTunes
    • +1
    80%
    1
  2. Lidice
    Lidice (2011)
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +4
    Ne každý ví, že událost, jež otřásla celým světem, začala jako příběh obyčejného sukničkáře. Václav Fiala se zamiluje do Aničky ze Sudet, doma ho však čeká těhotná žena. Dopis, ve kterém Aničku lživě informuje, že "něco" podnikl a musí do ústraní, poslouží krátce po atentátu na Reinharda Heydricha jako záminka k vyhlazení Lidic. Skutečnou událostí je inspirovaný také příběh druhého hrdiny Františka Šímy, který nešťastnou náhodou při opilecké rvačce zabije svého syna. Vyhlazení Lidic tedy přežije nic netušíc ve vězení a po válce se vrací domů, kde ho čeká holá pláň. Stane se tak paradoxně jediným lidickým mužem, který přežil tuto tragédii. S cejchem vraha není však žádoucí. Film Lidice vychází ze scénáře Zdeňka Mahlera Nokturno, který získal v roce 2007 Cenu Sazky za nejlepší dosud nerealizovaný scénář.
    73%
    Ne každý ví, že událost, jež otřásla celým světem, začala jako příběh obyčejného sukničkáře. Václav Fiala se zamiluje do Aničky ze Sudet, doma ho však čeká těhotná žena. Dopis, ve kterém Aničku lživě informuje, že "něco" podnikl a musí do ústraní, poslouží krátce po atentátu na Reinharda Heydricha jako záminka k vyhlazení Lidic. Skutečnou událostí je inspirovaný také příběh druhého hrdiny Františka Šímy, který nešťastnou náhodou při opilecké rvačce zabije svého syna. Vyhlazení Lidic tedy přežije nic netušíc ve vězení a po válce se vrací domů, kde ho čeká holá pláň. Stane se tak paradoxně jediným lidickým mužem, který přežil tuto tragédii. S cejchem vraha není však žádoucí. Film Lidice vychází ze scénáře Zdeňka Mahlera Nokturno, který získal v roce 2007 Cenu Sazky za nejlepší dosud nerealizovaný scénář.
    2
  3. Rodina je základ státu
    Rodina je základ státu (2011)
    • Max
    • Canal+
    • DaFilms
    Rodinné drama a zároveň road movie s prvky hořké komedie, které líčí příběh Libora, bývalého učitele dějepisu, který se vypracoval na manažera banky a zapletl se do nelegální finančních machinací. Když po Liborovi začne pátrat policie, rozhodne se, že vezme rodinu na výlet na Moravu, kde bude mít možnost vysvětlit nastalou situaci. Po cestě se staví i ve Strážnici, kde se setkávají s bývalými spolužáky z fakulty, a pak zamíří do Beskyd, kde nakonec policie rodinu dostihne a Libora zatkne. Snímek Roberta Sedláčka má odrážet stav dnešní zkorumpované společnosti a vyobrazovat proměnu slušného člověka ve zločince.
    Žánry:Drama
    71%
    Rodinné drama a zároveň road movie s prvky hořké komedie, které líčí příběh Libora, bývalého učitele dějepisu, který se vypracoval na manažera banky a zapletl se do nelegální finančních machinací. Když po Liborovi začne pátrat policie, rozhodne se, že vezme rodinu na výlet na Moravu, kde bude mít možnost vysvětlit nastalou situaci. Po cestě se staví i ve Strážnici, kde se setkávají s bývalými spolužáky z fakulty, a pak zamíří do Beskyd, kde nakonec policie rodinu dostihne a Libora zatkne. Snímek Roberta Sedláčka má odrážet stav dnešní zkorumpované společnosti a vyobrazovat proměnu slušného člověka ve zločince.
    Žánry:Drama
    3
  4. Kinobox - mobilní aplikace

    Stáhněte si mobilní aplikaci Kinobox4.7 z 1000+ hodnocení4.7 (1000+ hodnocení)

    ZDARMA
  5. Nevinnost
    Nevinnost (2011)
    • Max
    • VOYO
    • Canal+
    Cesta z vrcholu na absolutní dno může být velmi rychlá. Někdy stačí jediná věta a všechno, co jste dosud budovali, se zhroutí jako domeček z karet. Uznávaný lékař, milovaný otec a manžel čelí obvinění z velmi těžkého zločinu. Ze dne na den vyměnil dobrou adresu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko, zvlášť když protistraně pomáhá člověk, který může být motivován osobní pomstou. Pravda prý nakonec vždycky zvítězí nad lží a nenávistí. Někdy to ale nemusí znamenat vítězství. Zvlášť když ve snaze zachránit se vyplavou na světlo tajemství, která měla zůstat navždy skrytá.
    Žánry:Drama
    69%
    Cesta z vrcholu na absolutní dno může být velmi rychlá. Někdy stačí jediná věta a všechno, co jste dosud budovali, se zhroutí jako domeček z karet. Uznávaný lékař, milovaný otec a manžel čelí obvinění z velmi těžkého zločinu. Ze dne na den vyměnil dobrou adresu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko, zvlášť když protistraně pomáhá člověk, který může být motivován osobní pomstou. Pravda prý nakonec vždycky zvítězí nad lží a nenávistí. Někdy to ale nemusí znamenat vítězství. Zvlášť když ve snaze zachránit se vyplavou na světlo tajemství, která měla zůstat navždy skrytá.
    Žánry:Drama
    4
  6. Poupata
    Poupata (2011)
    • Max
    • VOYO
    • Filmbox+
    • +3
    Sociální drama provázené černým humorem vyobrazuje smutný život rodiny odehrávající se v bezútěšném prostředí průmyslového městečka v západních Čechách. Téměř každý ze členů rodiny má své ideály, ale potýká se s vlastními problémy. Otec rodiny Jarda je gambler, který již ztratil veškeré iluze. Jeho děti Agáta a Honza nemají práci. Agáta navíc otěhotní s Matějem, který se v opilosti zmrzačí. Honza se zamiluje do striptérky Zuzany, kterou si za peníze vydělané pěstováním marihuany "odkoupí". Matka Kamila však neztrácí naději na lepší zítřky a ve volných chvílích nacvičuje s ostatními místními ženami spartakiádní skladbu Poupata z roku 1985. Jarda, který svou závislostí dostává rodinu do čím dál větších problémů, se rozhodne situaci řešit sebevraždou, kterou chce narafičit jako nehodu, aby tak rodina dostala alespoň odškodnění z jeho životní pojistky.
    Žánry:Drama
    67%
    Sociální drama provázené černým humorem vyobrazuje smutný život rodiny odehrávající se v bezútěšném prostředí průmyslového městečka v západních Čechách. Téměř každý ze členů rodiny má své ideály, ale potýká se s vlastními problémy. Otec rodiny Jarda je gambler, který již ztratil veškeré iluze. Jeho děti Agáta a Honza nemají práci. Agáta navíc otěhotní s Matějem, který se v opilosti zmrzačí. Honza se zamiluje do striptérky Zuzany, kterou si za peníze vydělané pěstováním marihuany "odkoupí". Matka Kamila však neztrácí naději na lepší zítřky a ve volných chvílích nacvičuje s ostatními místními ženami spartakiádní skladbu Poupata z roku 1985. Jarda, který svou závislostí dostává rodinu do čím dál větších problémů, se rozhodne situaci řešit sebevraždou, kterou chce narafičit jako nehodu, aby tak rodina dostala alespoň odškodnění z jeho životní pojistky.
    Žánry:Drama
    5
  7. Muži v naději
    Muži v naději (2011)
    Muži v naději jsou český komediální film v hlavních rolích s Bolkem Polívkou, Jiřím Macháčkem a Vicou Kerekes. Příběh sleduje Rudolfa (Bolek Polívka), veterána v otázkách srdce, který má na věci jasný názor: "Nevěra je základ šťastného manželství." Jeho teorie je postavena na tom, že pokud manžel občas zahýbá, musí si pak víc vážit toho, co má doma. A když se svého zetě Ondřeje (Jiří Macháček) pokusí naučit těmto životním pravidlům, věci se začnou komplikovat na všech frontách. Ondřej, který je zpočátku věrný své ženě, se totiž nečekaně zamiluje do jiné, a to s Rudolfovou "pomocí".
    65%
    Muži v naději jsou český komediální film v hlavních rolích s Bolkem Polívkou, Jiřím Macháčkem a Vicou Kerekes. Příběh sleduje Rudolfa (Bolek Polívka), veterána v otázkách srdce, který má na věci jasný názor: "Nevěra je základ šťastného manželství." Jeho teorie je postavena na tom, že pokud manžel občas zahýbá, musí si pak víc vážit toho, co má doma. A když se svého zetě Ondřeje (Jiří Macháček) pokusí naučit těmto životním pravidlům, věci se začnou komplikovat na všech frontách. Ondřej, který je zpočátku věrný své ženě, se totiž nečekaně zamiluje do jiné, a to s Rudolfovou "pomocí".
    6
  8. Vendeta
    Vendeta (2011)
    • Canal+
    • SledovaniTV
    • iTunes
    Kriminální thriller režiséra Miroslava Ondruše o zoufalství otce, který přišel o čtrnáctiletou dceru. Hanka se nechá zlákat jedním ze svých spolužáků na focení v opuštěném průmyslovém areálu, kde ji však místo toho trojice spolužáků znásilní a zabije. Tento hrůzný čin však otec Hanky nechce nechat jen tak a rozhodne se pomstít. Uplatí tedy dva policisty, kteří mu v ruině domu uprostřed lesů svázané chlapce předají a nechají napospas muži, který chce vzít spravedlnost do svých rukou. 
    Žánry:DramaKrimiThriller
    64%
    Kriminální thriller režiséra Miroslava Ondruše o zoufalství otce, který přišel o čtrnáctiletou dceru. Hanka se nechá zlákat jedním ze svých spolužáků na focení v opuštěném průmyslovém areálu, kde ji však místo toho trojice spolužáků znásilní a zabije. Tento hrůzný čin však otec Hanky nechce nechat jen tak a rozhodne se pomstít. Uplatí tedy dva policisty, kteří mu v ruině domu uprostřed lesů svázané chlapce předají a nechají napospas muži, který chce vzít spravedlnost do svých rukou. 
    Žánry:DramaKrimiThriller
    7
  9. Alois Nebel
    Alois Nebel (2011)
    • Max
    • VOYO
    • Canal+
    • +4
    Podzim 1989. Alois Nebel pracuje jako výpravčí v malé stanici Bílý Potok v Jeseníkách už dlouhá léta. Nebel je tichý samotář, kterého čas od času přepadne podivná mlha. Nejčastěji se mu v ní zjevuje Dorothe, oběť násilného odsunu Němců po 2. světové válce. Šedivé dny na nádraží na sklonku socialismu líně plynou, výhybkář Wachek společně se svým otcem klšeftují s důstojníky sovětské armády. Poklidnou atmosféru naruší až Němý, který překročí hranice se sekyrou v ruce, aby pomstil svoji matku. Halucinace nakonec Nebela přivedou do blázince a přijde o místo výpravčího. Vydá se do Prahy a na hlavním nádraží najde svou životní lásku, toaletářku Květu. Němý se rozhodne vrátit znovu do hor, aby se setkal s Němým a souboj s temnými stíny minulosti dovedl do konce. Adaptaci grafické románové trilogie Alois Nebel (Bílý Potok, Hlavní nádraží, Zlaté hory) upravili do filmové podoby Jaroslav Rudiš a Jaromír 99 (=Jaromír Švejdík), režie se ujal debutující Tomáš Luňák. Pro zachování výtvarného stylu předlohy a zároveň k dosažení co největší míry reálnosti byla zvolena  technologie rotoskopingu, která kombinuje hraný a animovaný film (scéna natočená v reálu s herci je posléze překreslena a po jednotlivých oknech animována).
    64%
    Podzim 1989. Alois Nebel pracuje jako výpravčí v malé stanici Bílý Potok v Jeseníkách už dlouhá léta. Nebel je tichý samotář, kterého čas od času přepadne podivná mlha. Nejčastěji se mu v ní zjevuje Dorothe, oběť násilného odsunu Němců po 2. světové válce. Šedivé dny na nádraží na sklonku socialismu líně plynou, výhybkář Wachek společně se svým otcem klšeftují s důstojníky sovětské armády. Poklidnou atmosféru naruší až Němý, který překročí hranice se sekyrou v ruce, aby pomstil svoji matku. Halucinace nakonec Nebela přivedou do blázince a přijde o místo výpravčího. Vydá se do Prahy a na hlavním nádraží najde svou životní lásku, toaletářku Květu. Němý se rozhodne vrátit znovu do hor, aby se setkal s Němým a souboj s temnými stíny minulosti dovedl do konce. Adaptaci grafické románové trilogie Alois Nebel (Bílý Potok, Hlavní nádraží, Zlaté hory) upravili do filmové podoby Jaroslav Rudiš a Jaromír 99 (=Jaromír Švejdík), režie se ujal debutující Tomáš Luňák. Pro zachování výtvarného stylu předlohy a zároveň k dosažení co největší míry reálnosti byla zvolena  technologie rotoskopingu, která kombinuje hraný a animovaný film (scéna natočená v reálu s herci je posléze překreslena a po jednotlivých oknech animována).
    8
  10. Czech Made Man
    Czech Made Man (2011)
    • VOYO
    Příběh sleduje jednu nečítankovou kariéru. Od otloukánka z chudé rodiny alkoholika, ke králi internetových domén. Nemožné je možné, padají normy, konvence, pravidla. Už jako kluk pochopí, že spolehnout se musí jedině sám na sebe. „Totáčem“ 80. let kličkuje nepříliš vzorově a přelomový listopad prožije rovněž nezvykle - mezi blázny v léčebně. Po revoluci už to jede, ba letí. Nahoru, ale i dolů. Do Německa a zpátky. Na Pankrác a zpátky. Do Číny a zpátky. Vše je tak snadné, až je to k smíchu (ale i tzv. „vo hubu“). Může za ten rozlet chytrost nebo vychytralost? Z netušených a nekonečných možností internetu vyroste ve finále virtuální blahobyt. Hrdina má všechno, dokonce plánuje hodně netradiční rodinu… Vypadá to na happy end, ten se ovšem stylově zvrtne.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Příběh sleduje jednu nečítankovou kariéru. Od otloukánka z chudé rodiny alkoholika, ke králi internetových domén. Nemožné je možné, padají normy, konvence, pravidla. Už jako kluk pochopí, že spolehnout se musí jedině sám na sebe. „Totáčem“ 80. let kličkuje nepříliš vzorově a přelomový listopad prožije rovněž nezvykle - mezi blázny v léčebně. Po revoluci už to jede, ba letí. Nahoru, ale i dolů. Do Německa a zpátky. Na Pankrác a zpátky. Do Číny a zpátky. Vše je tak snadné, až je to k smíchu (ale i tzv. „vo hubu“). Může za ten rozlet chytrost nebo vychytralost? Z netušených a nekonečných možností internetu vyroste ve finále virtuální blahobyt. Hrdina má všechno, dokonce plánuje hodně netradiční rodinu… Vypadá to na happy end, ten se ovšem stylově zvrtne.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  11. Dům
    Dům (2011)

    Dům je intimním dramatem otce a dcery, příběhem o lásce, střetu snů různých generací a neutuchající touze po svobodě.

    Imrich buduje svůj vlastní životní sen – staví dům pro svoji mladší dceru Evu. Do stavby domu projektuje všechny své sny a ambice, které ztratil v éře komunismu. Na rodinném dvoře však stojí rozestavěné domy dva – první, nedokončený dům, měl patřit Evině starší sestře Janě. Ta se ale otcovi vzepřela a Imrich ji i s její rodinou ze svého života „vyškrtl“.

    Eva sní o tom, že po maturitě konečně opustí „vězení dokonalého domova“ i život na maloměstě a konečně se vydá poznávat jiný svět. Těžce nese otcovy starosvětské názory a jeho chování vůči matce a sestře, chodí za školu, tajně se stýká se sestrou a její rodinou, přivydělává si a dělá vše proto, aby mohla co nejdříve „vypadnout“. Nečekaně ji cestu zkříží nový muž, starší a ženatý Jakub, se kterým jí do života přibude další tajemství. Brzy však všechna tajemství začnou vyplouvat na povrch a jejich životy naberou nečekaný zvrat.
    Žánry:Drama
    63%

    Dům je intimním dramatem otce a dcery, příběhem o lásce, střetu snů různých generací a neutuchající touze po svobodě.

    Imrich buduje svůj vlastní životní sen – staví dům pro svoji mladší dceru Evu. Do stavby domu projektuje všechny své sny a ambice, které ztratil v éře komunismu. Na rodinném dvoře však stojí rozestavěné domy dva – první, nedokončený dům, měl patřit Evině starší sestře Janě. Ta se ale otcovi vzepřela a Imrich ji i s její rodinou ze svého života „vyškrtl“.

    Eva sní o tom, že po maturitě konečně opustí „vězení dokonalého domova“ i život na maloměstě a konečně se vydá poznávat jiný svět. Těžce nese otcovy starosvětské názory a jeho chování vůči matce a sestře, chodí za školu, tajně se stýká se sestrou a její rodinou, přivydělává si a dělá vše proto, aby mohla co nejdříve „vypadnout“. Nečekaně ji cestu zkříží nový muž, starší a ženatý Jakub, se kterým jí do života přibude další tajemství. Brzy však všechna tajemství začnou vyplouvat na povrch a jejich životy naberou nečekaný zvrat.
    Žánry:Drama
    10
  12. Nic proti ničemu
    Nic proti ničemu (2011)
    • Max
    Ironická komedie o křečovité angažovanosti současných třicátníků. Mladý manželský pár přijíždí inkognito na ustavující schůzi budoucího občanského sdružení adoptovaných lidí, kteří se chtějí zaměřit na podporu adopcí ve společnosti. Ani ona ani on nejsou ve skutečnosti adoptovaní, ale protože sami uvažují o osvojení dítěte, chtějí se nejprve přesvědčit, jak taková zkušenost člověka ovlivní. Během několikadenního pobytu v kempu Jordán, kde se schůze odehrává, vyplouvá postupně napovrch, že nejsou jediní, kteří skrývají své pravé motivace. Situace, jež se vymyká jakýmkoli modelům, nutí každého improvizovat a vstupovat do rolí, pro které se vlastně vůbec nehodí. Ať už je to samozvaný vůdce, osudová žena, rebel, naivka nebo sebezpytující pedofil, jeden po druhém, vedeni specifickou odstředivou dramaturgií, odhalují své motivace a tajemství, které vytvářejí další a další bizarně komické situace.
    Žánry:Komedie
    Režie:Petr Marek
    62%
    Ironická komedie o křečovité angažovanosti současných třicátníků. Mladý manželský pár přijíždí inkognito na ustavující schůzi budoucího občanského sdružení adoptovaných lidí, kteří se chtějí zaměřit na podporu adopcí ve společnosti. Ani ona ani on nejsou ve skutečnosti adoptovaní, ale protože sami uvažují o osvojení dítěte, chtějí se nejprve přesvědčit, jak taková zkušenost člověka ovlivní. Během několikadenního pobytu v kempu Jordán, kde se schůze odehrává, vyplouvá postupně napovrch, že nejsou jediní, kteří skrývají své pravé motivace. Situace, jež se vymyká jakýmkoli modelům, nutí každého improvizovat a vstupovat do rolí, pro které se vlastně vůbec nehodí. Ať už je to samozvaný vůdce, osudová žena, rebel, naivka nebo sebezpytující pedofil, jeden po druhém, vedeni specifickou odstředivou dramaturgií, odhalují své motivace a tajemství, které vytvářejí další a další bizarně komické situace.
    Žánry:Komedie
    Režie:Petr Marek
    11
  13. Fimfárum - Do třetice všeho dobrého 3D
    Fimfárum - Do třetice všeho dobrého 3D (2011)
    Jak obři na Šumavě vyhynuli Pohádka se odehrává ve světě lidí a ve světě obrů. Štáb filmového týdeníku vypraví do šumavských hvozdů odhalit pravdu o tom, zda tam opravdu žijí nebo nežijí obři, hrající pradávnou hru „na většího“.   O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl syny Král si vysoko v horách zapomněl klobouček se sojčím pérkem a teď se mu po něm ve stáří zastesklo. Cesty do hor jsou však složité a je otázkou, zda dojede Rychlomilův Bugasseratti nebo Bull-Bagr Speciál královského syna Siloslava. Nebo že by přeci jen moped třetího syna Honzy?   Rozum a Štěstí Dá se žít bez rozumu, nebo bez štěstí? Když spolu páni Rozum a Štěstí uzavřou sázku, rozhodnutí o jejich nepostradatelnosti má potvrdit hloupý pasák vepřů Ludvík.
    62%
    Jak obři na Šumavě vyhynuli Pohádka se odehrává ve světě lidí a ve světě obrů. Štáb filmového týdeníku vypraví do šumavských hvozdů odhalit pravdu o tom, zda tam opravdu žijí nebo nežijí obři, hrající pradávnou hru „na většího“.   O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl syny Král si vysoko v horách zapomněl klobouček se sojčím pérkem a teď se mu po něm ve stáří zastesklo. Cesty do hor jsou však složité a je otázkou, zda dojede Rychlomilův Bugasseratti nebo Bull-Bagr Speciál královského syna Siloslava. Nebo že by přeci jen moped třetího syna Honzy?   Rozum a Štěstí Dá se žít bez rozumu, nebo bez štěstí? Když spolu páni Rozum a Štěstí uzavřou sázku, rozhodnutí o jejich nepostradatelnosti má potvrdit hloupý pasák vepřů Ludvík.
    12
  14. Perfect Days - I ženy mají své dny
    Perfect Days - I ženy mají své dny (2011)
    • VOYO
    • Canal+
    • SledovaniTV
    Celý příběh začíná čtyřiačtyřicátými narozeninami Eriky, která sice nedostane největší kytici, jakou si dovede představit, zato ale pěkné přáníčko od své bývalé švagrové, trapný vzkaz v rozhlasovém pořadu od bývalého manžela, krém na vrásky od homosexuálního kamaráda Richarda a dárkový striptýz od své nevyzpytatelné matky. Přáníčko si doma vystaví, při vzkazu se – ač sama sebe proklíná – dojatě rozpláče a dárkového striptéra jí okamžitě přebere Richard. Takhle vypadá úspěšný život Eriky Oskarové, hvězdy televizního pořadu Před a po. Přitom Erika má skoro všechno – vlastní pořad, vyhlášený kadeřnický salón, velký byt s terasou a svobodu, ale s každým přibývajícím rokem víc a víc touží po tom jediném, co nemá – a to je dítě. Erika tedy nastolí plán „Dítě“ a pustí se do něj se stejnou vervou, se kterou budovala jak svůj podnik, tak své vlastní já. Jenže některé věci se nalinkovat nedají, například mladičký barman Adam.
    Žánry:Komedie
    60%
    Celý příběh začíná čtyřiačtyřicátými narozeninami Eriky, která sice nedostane největší kytici, jakou si dovede představit, zato ale pěkné přáníčko od své bývalé švagrové, trapný vzkaz v rozhlasovém pořadu od bývalého manžela, krém na vrásky od homosexuálního kamaráda Richarda a dárkový striptýz od své nevyzpytatelné matky. Přáníčko si doma vystaví, při vzkazu se – ač sama sebe proklíná – dojatě rozpláče a dárkového striptéra jí okamžitě přebere Richard. Takhle vypadá úspěšný život Eriky Oskarové, hvězdy televizního pořadu Před a po. Přitom Erika má skoro všechno – vlastní pořad, vyhlášený kadeřnický salón, velký byt s terasou a svobodu, ale s každým přibývajícím rokem víc a víc touží po tom jediném, co nemá – a to je dítě. Erika tedy nastolí plán „Dítě“ a pustí se do něj se stejnou vervou, se kterou budovala jak svůj podnik, tak své vlastní já. Jenže některé věci se nalinkovat nedají, například mladičký barman Adam.
    Žánry:Komedie
    13
  15. Autopohádky
    Autopohádky (2011)
    • DaFilms
    Celovečerní povídkový animovaný film je  sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude Michal Malátný, zpěvák skupiny Chinaski.
    56%
    Celovečerní povídkový animovaný film je  sestaven ze čtyř animovaných epizod a hrané části, která vše spojuje a vytváří rámec příběhu. Každá z pohádek bude zpracována jinou technikou a jiným tvůrčím týmem. První epizoda inspirovaná Pohádkou o princezně, která se nesmála, je animována poloplastickou technologií režisérem této povídky je Břetislav Pojar a výtvarníkem Pavel Koutský. Druhý příběh využívá klasickou animaci loutek. Výtvarníkem a režisérem je Michal Žabka a příběh o Víle a účetním je zábavný pro děti a poučný pro tatínky. Třetí část je animovaná velmi neobvyklou technologii papírové ploché loutky v reálném prostoru. Výtvarníkem je Bára Dlouhá a režisérem František Váša. Příběh o rybáři, jeho ženě a zlaté rybce je známý, jeho nová interpretace ve světě kol a motorů je však naprosto nová. Čtvrtá epizoda se odehrává v nedaleké budoucnosti. Režisér a výtvarník Libor Pixa doufá, že zdravý rozum zvítězí nad chamtivostí a touhou být za každých okolností první. Režisérem hraných předělů bude Jakub Kohák. Vypravěčem bude Michal Malátný, zpěvák skupiny Chinaski.
    14
  16. Osmdesát dopisů
    Osmdesát dopisů (2011)
    • Max
    • DaFilms

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    55%

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    15
  17. Cigán
    Cigán (2011)
    Nikdo neví, co se stalo. Nejsou svědkové, ani důkazy. Čtrnáctiletému Adamovi někdo zabil otce, ale život v cikánské osadě jde dál. Rychle a neúprosně. Matka po pohřbu totiž dlouho netruchlí, chce zabezpečit děti, a tak se provdá za otcova bratra – zloděje a lichváře Žiga. Adamovi se tím razantně mění život, najednou je třeba být dospělý. Pomáhá matce, stará se o sourozence a snaží se je ochránit před Žigovým vlivem. Má vlastně jen dvě radosti – box a černookou Julku. Když matku odvezou do porodnice, otčím vtáhne Adama a jeho bratry do svých pochybných kšeftů. Při jedné krádeži chlapce zadrží policie a před vězením je zachrání jen to, že nejsou plnoletí. Adam postupně ztrácí všechny jistoty. Vyhodí ho z boxerského oddílu, Julku rodiče pošlou do Čech. Chlapec se čím dál častěji dostává do konfliktu se zákony vlastní komunity. V hádce s cynickým Žigem pochopí, kdo stojí za otcovou smrtí. Pokouší se uniknout z beznadějné situace, ale jeho snaha končí tragicky.„Cigán je variací na hamletovské téma," říká režisér a spoluautor námětu, "hlavní hrdina se musí podobně jako dánský princ vyrovnat se smrtí otce, musí předčasně dospět, je donucený vzít na sebe zodpovědnost za své sourozence. Existenciální rozměr je zhmotněný v situacích, ve kterých se skutečně bojuje o holou existenci."
    Žánry:Drama
    52%
    Nikdo neví, co se stalo. Nejsou svědkové, ani důkazy. Čtrnáctiletému Adamovi někdo zabil otce, ale život v cikánské osadě jde dál. Rychle a neúprosně. Matka po pohřbu totiž dlouho netruchlí, chce zabezpečit děti, a tak se provdá za otcova bratra – zloděje a lichváře Žiga. Adamovi se tím razantně mění život, najednou je třeba být dospělý. Pomáhá matce, stará se o sourozence a snaží se je ochránit před Žigovým vlivem. Má vlastně jen dvě radosti – box a černookou Julku. Když matku odvezou do porodnice, otčím vtáhne Adama a jeho bratry do svých pochybných kšeftů. Při jedné krádeži chlapce zadrží policie a před vězením je zachrání jen to, že nejsou plnoletí. Adam postupně ztrácí všechny jistoty. Vyhodí ho z boxerského oddílu, Julku rodiče pošlou do Čech. Chlapec se čím dál častěji dostává do konfliktu se zákony vlastní komunity. V hádce s cynickým Žigem pochopí, kdo stojí za otcovou smrtí. Pokouší se uniknout z beznadějné situace, ale jeho snaha končí tragicky.„Cigán je variací na hamletovské téma," říká režisér a spoluautor námětu, "hlavní hrdina se musí podobně jako dánský princ vyrovnat se smrtí otce, musí předčasně dospět, je donucený vzít na sebe zodpovědnost za své sourozence. Existenciální rozměr je zhmotněný v situacích, ve kterých se skutečně bojuje o holou existenci."
    Žánry:Drama
    16
  18. Čertova nevěsta
    Čertova nevěsta (2011)
    • VOYO
    Královna se tak dlouho modlí za vlastní dítě, až se začne na svatou Kryšpínu trochu zlobit a hledat pomoc jinde. Své služby nabídne královně záhadný lovec v zelené kamizole, ze kterého se - jak jinak - vyklube vyslanec pekla. Díky pomoci samotného ďábla se královským rodičům narodí princeznička, do které se už jako malý kluk zakouká syn služebné Verunky. Štěpán a Štěpánka rostou jako z vody, až se přiblíží Štěpánčiny osudové osmnáctiny. Nejvyšší pekelník si žádá její ruku a když je odmítnut, promění ji v černý přízrak. Nyní je na Štěpánovi, aby dokázal hloubku a ryzost svého citu...
    50%
    Královna se tak dlouho modlí za vlastní dítě, až se začne na svatou Kryšpínu trochu zlobit a hledat pomoc jinde. Své služby nabídne královně záhadný lovec v zelené kamizole, ze kterého se - jak jinak - vyklube vyslanec pekla. Díky pomoci samotného ďábla se královským rodičům narodí princeznička, do které se už jako malý kluk zakouká syn služebné Verunky. Štěpán a Štěpánka rostou jako z vody, až se přiblíží Štěpánčiny osudové osmnáctiny. Nejvyšší pekelník si žádá její ruku a když je odmítnut, promění ji v černý přízrak. Nyní je na Štěpánovi, aby dokázal hloubku a ryzost svého citu...
    17
  19. Odcházení
    Odcházení (2011)
    • Max
    • VOYO
    • Canal+
    • +2
    Příběh filmu Odcházení je příběhem zlomového bodu v lidském životě. Dr. Vilém Rieger po dlouhá léta zastával funkci kancléře, nedávno však o ni přišel a zřejmě se s tím neumí vnitřně vyrovnat. I když se snaží to nedat najevo, v podstatě se mu zhroutil svět. Musí se vystěhovat z vládní vily, která se už za ta léta stala jeho domovem, a musí se účastnit nedůstojné procedury oddělování erárních věcí od věcí soukromých. Zároveň - a hlavně - musí prožít rozklad svého okolí, svého "dvora", a uvědomit si, jak málo ho vlastně znal. Ve filmu nejde jen o odcházení jednoho politika z funkce, ale obecněji o sám fenomén změny: každou vteřinu něco přichází a něco nenávratně odchází, nevíme odkud se všechno vynořuje a ještě méně víme, kam se to zanořuje. Vlastně jde o klasické téma dramatu, kterým je konec. Konec člověka. Konec epochy. Konec nějakého společenství. Konec lásky.
    Žánry:DramaKomedie
    49%
    Příběh filmu Odcházení je příběhem zlomového bodu v lidském životě. Dr. Vilém Rieger po dlouhá léta zastával funkci kancléře, nedávno však o ni přišel a zřejmě se s tím neumí vnitřně vyrovnat. I když se snaží to nedat najevo, v podstatě se mu zhroutil svět. Musí se vystěhovat z vládní vily, která se už za ta léta stala jeho domovem, a musí se účastnit nedůstojné procedury oddělování erárních věcí od věcí soukromých. Zároveň - a hlavně - musí prožít rozklad svého okolí, svého "dvora", a uvědomit si, jak málo ho vlastně znal. Ve filmu nejde jen o odcházení jednoho politika z funkce, ale obecněji o sám fenomén změny: každou vteřinu něco přichází a něco nenávratně odchází, nevíme odkud se všechno vynořuje a ještě méně víme, kam se to zanořuje. Vlastně jde o klasické téma dramatu, kterým je konec. Konec člověka. Konec epochy. Konec nějakého společenství. Konec lásky.
    Žánry:DramaKomedie
    18
  20. Micimutr
    Micimutr (2011)
    • iVysílání
    Nad královským hradem krouží stín velikého draka, princezna Karolína si s pláčem zkouší černé smuteční šaty a na nádvoří hoduje pár pozvaných princů. Při dobrém jídle probírají, co by se mělo podniknout. První princ navrhuje nabídnout drakovi místo princezny pár set poddaných, druhý zase soudí, že v království zanedbali prevenci a že by se to drakovi mělo rozmluvit, a třetí princ o tom pro změnu zase složil píseň. Ale postavit se drakovi se žádnému z nich nechce. A tak je to nakonec loutkář Vítek, který sebere všechnu odvahu a z lásky k princezně se pustí do marného boje. Když je nejhůř, dostane se mu nečekané pomoci od kouzelnice se záhadným jménem Micimutr. Drak je sice přemožen, ale princezna se nesmí dozvědět, kdo je její zachránce. Protože, jak říká Micimutr, dobré skutky se přece nedělají s vyhlídkou na odměnu. A tak zatímco se Vítek jen těžko smiřuje s tím, že se Karolína zasnoubila s princem Vladimírem, Micimutr se vrací z pohádky domů, do malého domovnického bytu v domě kdesi na pražském Žižkově. Ve stejném domě bydlí také desetiletý Jirka, který má hrozně rád svého psa Dódu. Jenže Dóda je teď vážně nemocný a zdá se, že mu není pomoci. Jirka se pro něj trápí, Vítek se trápí pro princeznu a šťastná není ani Karolína. Micimutr nezbývá, než se vrátit do pohádky a pokusit se to všechno nějak vyřešit. A Jirku vezme sebou…
    Režie:Vít Karas
    48%
    Nad královským hradem krouží stín velikého draka, princezna Karolína si s pláčem zkouší černé smuteční šaty a na nádvoří hoduje pár pozvaných princů. Při dobrém jídle probírají, co by se mělo podniknout. První princ navrhuje nabídnout drakovi místo princezny pár set poddaných, druhý zase soudí, že v království zanedbali prevenci a že by se to drakovi mělo rozmluvit, a třetí princ o tom pro změnu zase složil píseň. Ale postavit se drakovi se žádnému z nich nechce. A tak je to nakonec loutkář Vítek, který sebere všechnu odvahu a z lásky k princezně se pustí do marného boje. Když je nejhůř, dostane se mu nečekané pomoci od kouzelnice se záhadným jménem Micimutr. Drak je sice přemožen, ale princezna se nesmí dozvědět, kdo je její zachránce. Protože, jak říká Micimutr, dobré skutky se přece nedělají s vyhlídkou na odměnu. A tak zatímco se Vítek jen těžko smiřuje s tím, že se Karolína zasnoubila s princem Vladimírem, Micimutr se vrací z pohádky domů, do malého domovnického bytu v domě kdesi na pražském Žižkově. Ve stejném domě bydlí také desetiletý Jirka, který má hrozně rád svého psa Dódu. Jenže Dóda je teď vážně nemocný a zdá se, že mu není pomoci. Jirka se pro něj trápí, Vítek se trápí pro princeznu a šťastná není ani Karolína. Micimutr nezbývá, než se vrátit do pohádky a pokusit se to všechno nějak vyřešit. A Jirku vezme sebou…
    Režie:Vít Karas
    19
  21. Labyrint
    Labyrint (2011)
    Na začátku temného příběhu si nedostudovaná novinářka Renata vezme do bytuspolubydlící Argentinku Kiaru, která do Prahy přijela studovat architekturu. Poznáváme i její přátele a kolegy. V závěru jednoho podařeného večírku ale zmizí Renatina kolegyně. Od té doby se v domě ovšem začnou dít divné věci. Kdo ví, třeba souvisí s divnou smrtí jedné staré sousedky ve sklepě. Možná, že za to může parta podivných mystiků, o nichž Renata točí dokument... Ale také se kolem Renaty začnou objevovat dvě divné postavy. Není divu, že Kiaru v noci budí noční můry. Probudila snad parta satanistů stvůru, která přes síť podzemních chodeb prolézá do středověkých sklepů a vraždí obyvatele domů? Tak začnou se svými kamarády pátrat po příčině. Při důkladném průzkumu sklepa najdou tunel kamsi do chodeb podzemního labyrintu. To je voda na mlýn Renatině touze stát se slavnou novinářkou. Své si přisadí i kamarád David, který zase touží udělat v Praze senzační historický objev a materiál k odborné práci o statice středověkých sklepů by tu chtěl najít i Renatin soused Honza. A tak se do chodeb vydávají na vlastní pěst. Divák už ale ví, že jde o život, a že v chodbách se někde ukrývá cosi, co má na svědomí víc než jen starou sousedku a zvědavou kamarádku. V podzemí se ovšem ukáže, že každý má jiné důvody, proč se tam vydal, a že se nejspíš nikdo z nich nemůže bezpečně spolehnout na své kolegy. Zdá se, jakoby labyrint začal hrát svou vlastní hru... A zatímco divák má postupně dojem, že se ve filmu opakují mnohokrát ohraná klišé s mírně duchařskou tematikou, ukáže se, že vše je až Dahlovsky jinak.
    45%
    Na začátku temného příběhu si nedostudovaná novinářka Renata vezme do bytuspolubydlící Argentinku Kiaru, která do Prahy přijela studovat architekturu. Poznáváme i její přátele a kolegy. V závěru jednoho podařeného večírku ale zmizí Renatina kolegyně. Od té doby se v domě ovšem začnou dít divné věci. Kdo ví, třeba souvisí s divnou smrtí jedné staré sousedky ve sklepě. Možná, že za to může parta podivných mystiků, o nichž Renata točí dokument... Ale také se kolem Renaty začnou objevovat dvě divné postavy. Není divu, že Kiaru v noci budí noční můry. Probudila snad parta satanistů stvůru, která přes síť podzemních chodeb prolézá do středověkých sklepů a vraždí obyvatele domů? Tak začnou se svými kamarády pátrat po příčině. Při důkladném průzkumu sklepa najdou tunel kamsi do chodeb podzemního labyrintu. To je voda na mlýn Renatině touze stát se slavnou novinářkou. Své si přisadí i kamarád David, který zase touží udělat v Praze senzační historický objev a materiál k odborné práci o statice středověkých sklepů by tu chtěl najít i Renatin soused Honza. A tak se do chodeb vydávají na vlastní pěst. Divák už ale ví, že jde o život, a že v chodbách se někde ukrývá cosi, co má na svědomí víc než jen starou sousedku a zvědavou kamarádku. V podzemí se ovšem ukáže, že každý má jiné důvody, proč se tam vydal, a že se nejspíš nikdo z nich nemůže bezpečně spolehnout na své kolegy. Zdá se, jakoby labyrint začal hrát svou vlastní hru... A zatímco divák má postupně dojem, že se ve filmu opakují mnohokrát ohraná klišé s mírně duchařskou tematikou, ukáže se, že vše je až Dahlovsky jinak.
    20