Nevím jak někdo může ocenit Baleův herecký talent, když jen tupě //mlátý nácki do hlavy po vzoru punkerman// mlátí figuríny, a párkrát se zamračí do kamery, kdyby ten film měl třeba 70% tak bych mu možná dal 3*, ale 90%, mě pomalu nutí dát 1*. Jedna hvězda je za vizuál a druhá je za Oldmana a Freemana....30%
Místy to bylo pěkné a velmi kvalitní, ale celkově to byl lehce nadprůměrný film s pěknými efekty a po dlouhé době ne-sebe-plagiátorskou hudbou, která byla velmi dobrá. Osobně nechápu ten rozruch okolo tohoto filmu, protože to obsahovalo obrovský počet nelogismů (scéna s poslední planetou byla oproti tomu vědecká, když vezmu v potaz scény s červí dírou). Ještě bych mohl vyzdvyhnout střih, mix zvuku, zvuku, mix střihu, zvukové efekty, kameru, a robota TARSe (taky to byl sám o sobě nelogismus, ale občas mě bavil). Co filmu nemohu upřít je také Matt Damon, který byl asi nejpřesvědčivější. Asi jsem na tento film moc hloupý. Také mi film kazila Anne Hathwayová, a trošku přemrštěná stopáž, to se kouknu radši na ještě o čtvrt hodiny kratší Tenkrát na Západě, a nebo polovičně dlouhého Absolventa. Ale abych nebyl jen negativní, tak musím uznat, že je to po vizálu krásně natočený film, vůči kterému se může jít Avatar zahrabat šest metrů pod zem. 65-70%
Nevím, tak něják mi přišlo divné, že sympaŤák Teddy by měl být vrahem a znásilňovačem, obzvlášť když Lennymu pomáhal. Můj problém s filmem je, že mě začal bavit až někdy padesát minut před koncem. Určitě se jedná o kvalitní film, ale není pro mne (celkově Nolan, nejen Memento). Kdyby to nebyl zpřeházené, byla by to průměrně hodnocená (70-75%) detektivka. Pěkná vizualita možná ano, zajímavé možná ano, ale nic co by mi utkvělo v paměti. 65%
Velmi zajímavý snímek o uvědomění si sebe sama a o naučení se nebránění se při následcích. Film má skvělý střih a kameru, produkci, pěknou režii, znamenitou hudbu, příjmnou délku....a několik dalších plusů, ale mínusem je černobílý obraz, který je tedy u mysteriózně-dramaticko-kriminálně-thrillerovém snímku spíše na škodu. Samotnou čtvrtou hvězdu věnuji hudbě, která skvěle pasuje do doby, ale i do příběhu. Herecký výkon Alexe Hawa by si podle mě zasloužil nominaci na zlatou palmu. A skvělý je konec, u kterého jsme nevěřícně koukal do monitoru. Je to příjemně strávených 70 minut, ale pochybuji, že se někdy k filmu vrátím. Ten kdo neviděl Obvyklé Podezřlé, tak ať to co napsal Isherwood vážně, buď je to legrace, nebo se svět zbláznil. 75%
Temný rytíř povstal má pozitiva, která postrádá Temný rytíř: Skvělý záporák, pohlcující atmosféru a příběh, vtipy a málo nelogismů. Příběh je velmi zajímavý, a osobně je po Scarecrowovi a Hádankářovi je Bane můj nejoblíbenější záporák tohoto tajemného DC hrdiny. Avšak nevím, zda si to zaslouží mít 86%, spíš bych to dal tak na 80%......
Nejsem zrovna odvázaný a velký fanda Christophera Nolana, a proto, mě překvapilo, jak zábavný, skvělý, neotřelý a zajímavý byl jeho kraťas, a abych byl upřímný, tyto 3 minuty mě bavili více, než Počátek a Temný rytíř dohromady. Zajímavá pointa, pojednávající o (ne)empatii a o (ne)apatii. Mě se to líbilo, bylo to správně "uhozené". Teda, osobně nechápu, proč je toto řazeno mezi fantasy, ale, n a ČSFD je mnoho věcí, které nechápu. Scéna, se sluchátkem mě velmi pobavila. No, nicméně, scénář, kamera i režie byly výborné, hudba taktéž zajímavě futuristická. 90%(11.5.2017)
Prestiž Christophera Nolana. Zcela jasně jeho nejlepší film, a myslím, že to tak zůstane. Naprosto úchvatná výprava, hudba, střih....a velmi dobrý závěr. Zprvu jsem si myslel, že film z prostředí dvou iluzionistů mě bavit nebude, a ejhle. Nečekal jsem od toho moc, přece jen, Nolana moc nemusím. Ale tohle za to stálo. 90%
Rozkošný filmeček, který plyne jako voda, která je modrá jako Newmanovy oči. Více méně se tam nic nedělo, ale mě to bavilo. Westerny miluji. Paul Newman opět sympaťák, Robert Redford poprvé sympaťák, slečna celkem dobře hraje. Navíc je zde krásně vykreslená naivita a sentimentlita, a samozřejmě, že i kostýmy, hudba a masky, a fauna. Zkrátka pěkný snímek. "Musím, a stejně neskočím!"
Atmosféra budovaná hudbou geniálního Jerryho Goldshmitha, černý humor (můj čuch mě nezklamal), kvalitní scénář, krásnou angličitinu Jacka Nicholsona, svižný průběh, pěkné efekty, nádherný zvuk, nádech kriminálního dramatu, ovšem, akce minimální, a když už, nepřehnaná, avšak pěkná, retro atmosféru, romantickou zápletku, překvapivé zvraty, bravůrní kameru, opravud moc hezkou scénografii, přenádherné masky a kostýmy, skvěle naplánovaný střih, mix zvuku a mix střihu je také perfektní. Zvukové a normální efekty jsou i na dnešní poměry chvalitebné. ALE, hlavní důvody jsou hned 4: JACK NICHOLSON, FAYE DUNAWAY, ROBERT TOWNE A ROMAN POLANSKI. A těch posledních 25 minut ? TO JSEM MĚL ZATAJENÝ DECH PO CELOU DOBU! 100%
Mé pětisté hodnocení a zároveň stý komentář si zaslouží speciální film, a tím Skrytá !dentita je. Chtěl jsem něco vyjímečného, tak jsem si vybral tento skvělý snímek. Leonardo DiCaprio opět hraje brilantně a oscarově, Matt Damon hraje velmi přesvědčivě, Jack Nicholson zde podává jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů, Mark Whalberg hraje nečekaného hrdinu velmi dobře, Baldwin jako vždy důvěryhodně,i další hrají skvěle, Adaptovaný scénář je perfektní, Režie je oscarová (a to právem!), kamera je fenomenální akorát hudba je v některých momentech nepoužitelná a v některých naprosto geniální. Střih a jeho mix jsou také na vysoké úrovni. Zvuk a jeho Mix jsou také oscarové (bohužel, nedostali), střih zvukových efektů je brilantní. Efekty vizuální, ale i audio jsou pefrektní. Scénografie shnilá (což tak má působit). Velmi překvapivá pointa. Prostě Scorsese umí režírovat a ansábl filmu zase hrát. Jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. 100%
Film o lidské konzervativnosti a o (ne)spravedlnosti. (obsahuje spoilery) Alex je násilnický mladík, který se svou partou terorizuje kdekoho potká, pije zdrogované mléko, a miluje Beethovena. Jednou zmzračili starého muže a znásilnili jeho ženu, která později zemřela. Když šel s partou po nábřeží, zmlátil je, ale usmířili se, ALE, na dalším přepadení, kdy omylem zabil ženu, a chtěl utéct, ho parta nepustila ven. Zabásla ho policie, která ho dopravila do nápravné věznice, kde Alex, byl slušný, a rozhodli se mu, jako prvnímu, pomoc tím, že na něm zkoušeli Ludwigovu metodu, kde mu pouštěli videa z Třetí říše, aby mu násilní znechutili, a k tomu pouštěli jeho milovaaného Beethovena, čímž mu ho zhnusili. Poté, jako zkoušku, vyzkoušeli Alexovu sebejistotu, přivedli muže, co ho šikanoval, ale on se nesměl bránit (dokonce mu musel olíznout podrážku špinavé boty) a krásnou, nahou ženu, které se nesměl dotknout. Nedotkl se. Poté tedy Alexe pustili na svobodu. Když ho rozpoznal bezdomovec, kterého celá parta zmlátila, a začal ho mlátit (on se bránit nemohl, ikdyž chtěl), povolal další bezdomovce, ale policie je zastavila, když Alexe vyndali z davu bezdomovců, Alex si všiml, že policisté jsou jeho kamarádi, které zmlátil, a oni si to uvědomili také. Vzali ho do opuštěné mítinky s lavorem plným vody. Začali ho topit, přičemž mu jeden držel hlavu pod vodou, a druhý ho mlátil obuškem, zhruba po deseti minutách odešli, a Alex, celý špinavý a zmáčený a zmlácený se plazí ven. Pak je střih. Alex přijde domu, jde do pokoje, a je naprosto jiný, než ho měl. Šel do obýváku, kde měl otce, matku a Joea (nový pronájemník), kteří nemohli uvěřit tomu, že jejich syn (který předtím byl v pasťáku) se vrátil uzdravený - a to doslova, nemohli uvěřit. Joe se do něj začal navážet, a Alex mu chtěl ublížit, ale nemohl. Brečel, ale ani to mu nevěřili. Rozhodl se, že jde ven. Když začlo pršet, šel poblíž vily, kam přišel celý zmoklý a zmlácený. Otevřel mu dveře nějáký mladý, namakaný muž, který ho odnesl rychle dolu. Hádejte, co to bylo za vilu ? Ano, ta, kde zmrzačili starého muže a znásilnili ženu, což si Alex po chvíli uvědomil, ale vozíčkář ne. Dal mu pomoct, a nechal ho se vykoupat, a když se Alex koupal, začal si pozpěvovat "Singin' in the rain" kterou zpíval násilník, co mu zabil ženu. Uvědomil si, že Alex je člověk, co ho zmrzačil a zabil jeho ženu. Ale Alexovi to zdát nedal. Dále se mu snažil pomáhat, další den ráno, pozval psychology, kteří věděli o tom, že mučili Alexe v hospitalizaci, kde ho vyléčili, a vozíčkář mu chtěl pomoct zažalovat vládu, mezi otázkami i bylo to, co mu pouštěli a on řekl, že archívy z Třetí Říše, a k tomu Beethovenovu hudbu, že už jí nemůže slyšet (Symfonii číslo 6) když mu dali jídlo a víno, tak Alex omldlel, protože mu dali do jídla a do pití prášky na spaní. Poté ho uvěznili v horním patře, a dole pousštěli nejvíc na hlas, Beethovenovu symfonii 6. Po chvíli přemýšlení napadlo Alexe, že se zachrání skokem z okna. Když z něho skočí, tak přijede záchranka. Alex celý polámaný, a trošku trpící amnézií, je v nemocnici, kam za ním přijde muž z nemocnice, kde Alexe vyléčili. Domluvili se s Alexem na spolupráci, která byla příšerně nevýhodná pro Alexe, ale po otřesu mozku si toho nevšiml. Poté, co přijme za ním přijde obrovský štáb, s oslavnými transparenty. Poté přivezli reproduktory a pustili symfonii 6, o které si Alex neuvědomoval, že je to "ta" symfonie, kterou mu znechutili. Poté se s ním začli fotit a odešli. Pak byl záběr na obličej Alexe, a režisér nám pomůže nahlídnout do jeho hlavy scénkou, kde ve sněhu, nahý Alex obcuje s ženou (konec obsahu, tudíž spoilerů). Je to geniální dílo Stanleyho Kubricka s jedním z nejlépe zahraných, hereckých výkonů Malcomem McDowellem. Ta poslední scéna, je karma v té nejkrystaličtější podobě. Moc děkuji, génie, Kubricku. 100%
Celý den, jsem se filmu vyhýbal, místo abych si ho pustil, jsem si pustil American History X (čehož nelituji), a teď jsou 3 ráno, já dokoukal skvost kinematografie. Marlon Brando - excelentní, a jeden z nejlepších vůbec. Al Pacino - ještě lepší kmotr než Vito, temnější, chladnější, respektuvhodnější. James Caan - stojím si za tím, že Sonny je skvělý, a zaskočila mě jeho smrt, byl to takový správný cholerik. Robert Duvall - z něho jsem měl pocit, že chvíli co chvíli někoho zabije. Režie byla výtečná, Coppola se skvěle popral s tímto příběhem. Scénář - bylo ku prospěchu, že spisovatel se na scénáři podílel. Hudba - impozantní, legendární a jedna z těch nejlepších, co jsem ve filmu slyšel. Kamera byla úchvatná. Corleonovi si mě získali, teď je 03:05 a já se po napsání komentáře kouknu na Kmotra II a na III. Okamžitě putuje do TOPky. Gangsterky jsem vždy miloval a díky Kmotrovi, milovat nadále budu. Příběh byl excelentní, a realistický, třeba když Carlo mlátil Connie, tak jsem se rozčílil do nepříčetnosti. Nebo když Vito Corleone brečí nad rozstříleným tělem svého syna Sonnym Corleonem. Scéna s pomerančem je legendární. Zapomněl jsem se vyjádřit k Johnu Cazalovi, tak tedy. John Cazale - nejroztomilejší gangster co znám. Zkrátka a dobře epické, velkolepé, super-úžasné, kmotrovské, gangsterské. Děkuji Coppolo, za natočení něčeho tak brilantně dokonalého, děkuji Brandovi, Pacinovi, Caanovi, Duvallovi, Keatonové, Cazalovi, Nino Rotě, Gordonu Willisovi, Ruddymu a dalším členům štábu, který stojí za zrozením této legendy. Scéna kdy don Vito Corleone brečí, mě málem donutila dělat to samé, co don. Italské záběry jsou skvostné a pamětivhodné. Film jsem si užil, a užívat vždy budu. Ještě jednou děkuji všem členům štábu, kteří zastoupili roli porodních bab, a doprovodili, toto oplácané, chytré, krásné, úžasné, gangsterské dítě. Také scéna kdy nájemní zabijáci zabijí hlavy 5 rodin (obzvláště policista byl pohotový). Miluju snímky s delší stopáží, a tento klenot tuto mou podivnou, nevídanou, nepochopenou lásku, jen a pouze, ještě více utužil. Jehvo, bože, Alláhu, Višnu, Šivo, Rámo a další božstvo, prosím, strašně moc a na kolenou prosím, odpusťte stupidnímu třináctiletému chlapci, co k tomuto klenotu přistupoval skepticky. Okamžitě si přečtu knihu (nejdříve se však kouknu na Kmotra II a Kmotra III, abych nevěděl, jaký bude příběh, a jak se dále bude vyvíjet). Nejkultovnější kultovní kult. Nebyla zde jediná chybička. Ještě jednou se na kolenou doprošuji božstva všeho druhu, odpusťte můj hřích, a žádám ve své prosbičce, aby bylo Desatero přikázání předěláno na jedenáctero "Skepticky se k pohybujícím fotografiím na plátně se nevyhíbej, protože pokud budeš, tak seznáš, že jméno mé, je bůh" a aby bylo přepsáno Pět pilířů Islámu na Šest pilířů Islámu, přičemž šestý pilíř bude znít: "Abys měl jistý život v nebesích, kde na tebe čeká sedmdesát dva panen, musíš se kouknuti na film Kmotr, a na následné dva díly", tím mé prosby končí. A konečně, mé hodnocení, ano, asi vás překvapí, že to bude 100%
Že by Počátek byl nejlepším filmem režiséra řici nemohu, a nemohu to říci ani u aktéra, ale to nic nemění na tom, že počátek je kvalitní film. Jen nechápu, proč v tom všichni vidí genialitu. Je to pouze film, kde jste nejdřív ve snu, pak v reálu, pak ve snu, pak ve snu snu, pak ve snu snu, pak ve snu snu snu a pak v reálu. Avšak, pro mě není ta kvalita audiovziuální tak důležitá, ale co filmu nemohu vytknout, je výkon Leonarda DiCapra.75%