Profilový obrázek

tele.kom

Tomáš Khoder

Komentáře 31

Od nejnovějších
  1. Strážci
    Strážci (2024)
    7
    Ishana nezdědila smysl pro nesnesitelně neuvěřitelné dialogy, takže je z toho velice slušný debut.
  2. Bratři
    Bratři (2023)
    4
    Je to kompetentně natočené a Dyková jako Zdena Mašínová je jedinou postavou, která ve vás zanechá emoce. Jinak si takto povrchní zpracování příběh rodiny Mašínů nezasloužil. Film se sice dotkne všech nejznámějších částí života bratří Mašínů, ale u nejkontroverznějších situací to působí, jako by to byla povinná část filmu, kterou chce mít scénář rychle za sebou. Hlavně aby si divák nepokládal žádné komplikované otázky. Dokážu si představit, že by film mohl fungovat, pokud by se příběh zaměřil jen na krátký výsek ze života Mašínů nebo na jednu postavu z rodiny, ale tahle zfilmovaná Wikipedie na dotaz Bratři Mašínové je promarněná příležitost.
  3. Barva z vesmíru
    Barva z vesmíru (2019)
    2
    Dialogy a herecké výkony jsou na úrovni parodie, nicméně všichni krom Cage hrají své role zcela vážně, což v kontrastu se standardním výkonem Cage přehrávající všechny scény na 150 % působí naprosto bizarně. Hlavní postava naprosto nezajímavá, rodinná dynamika úplně mimo. Lovecraft z toho nedýchá ani omylem. Jediné pozitivum je slušný body horror.
  4. Andor
    Andor (2022)
    10
    Andor je to nejlepší co ze světa Star Wars vzešlo. Zároveň má vlastně se Star Wars jen velmi málo společného a v průběhu sledování můžete velmi snadno zapomenout, že vůbec koukáte na Hvězdné Války. V podstatě by stačilo vyměnit Impérium za jakýkoliv jiný totalitní režim a série by fungovala totožně. V epizodách je naprosté minimum referencí, žádná camea, v podstatě opak toho, co byl Mandalorian nebo Obi-Wan. Vše funguje jako samostatný příběh a pokud jste nikdy neviděli Star Wars, budete vše chápat stejně jako fanoušek znalý všech dílů a seriálů. Je to všechno fantasticky natočené, podkreslené úžasnou hudbou. Skarsgard, Diego Luna, Andy Serkis ze sebe dávají maximum. Série je rozdělena do čtyř části po třech epizodách a příběh i postavy tak mají prostor pro přirozený vývoj. Impérium je zde vykreslené jako naprosto odporná fašistická organizace ze které jde strach a zároveň zcela chápete pohnutky těch, které proti ní tvoří odboj. Andor dodává Star Wars hloubku, kterou si snad tahle frančíza ani nezaslouží.
  5. The Sandman
    The Sandman (2022)
    10
    Ty zdejší ubrečený rasistický a homofobní slinty jak z diskuzního fóra SPD v každým druhým komentáři jsou fakt smutný. Možná si pánové zkuste přečíst předlohu, která byla v roce 1989 úplně stejně "woke". Jinak je to jedna z nejlepších komiksových adaptací a vedle Stranger Things jedna z mála věci, kvůli které stojí za to platit Netflix.
  6. The Batman
    The Batman (2022)
    8
    Vlastně to bylo skvělý a je tu tolik věcí které bych označil za naprosto fantastický - je to určitě nejlépe natočený a nejlépe vypadající Batman, Pattinson dokázal, že mi snad poprvé na postavě Batmana záleželo, Paul Dano podle mě musí být ve skutečnosti šílenec, jinak si ten jeho výkon vysvětlit nedokážu. Ale proč to má proboha tři hodiny? Kdyby se někde ubralo 40 minut, tak je to definitivní verze filmového Batmana. Tahle verze mohla být Director's Cut
  7. Matrix Resurrections
    Matrix Resurrections (2021)
    2
    Proč Matrix z roku 2021 vypadá víc uměle a digitálně než Matrix z roku 1999? Choreografie akčních scén nuda, meta narativ po prvních deseti minutách začal byl otravný. Přijde mi to celé dost odfláknuté a nechápu tu potřebu Lany Wachovski točit pokračování Matrixu jen proto, že by tak jako tak vzniknul, když tohle má být výsledek. Vlastně moc nevim proč do toho Keanu a Carrie šli. Nevidím k existenci čtyřky žádný důvod z hlediska posunu děje nebo vývoje postav. Má to své momenty a pár originálních nápadů, ale jako celek mě to celé spíš štvalo.
  8. Není čas zemřít
    Není čas zemřít (2021)
    8
    Kdyby to nebyl poslední díl Daniela Craiga tak je to spíš na tři hvězdy, protože padouch je snad ještě horší než Bloefeld a ty skoro tři hodiny to vážně mít nemuselo. Ale je to hezky natočené i zrežírované, Ana De Armas je ve filmu sice chvíli, ale za to si pro sebe ukradne každou vteřinu, kterou na plátně je, úvodní song je určitě jedna z těch lepších a jako rozloučení s nejlepším Bondem to splňuje svůj účel.
  9. Prázdnota
    Prázdnota (2020)
    10
    Jeden z nejlépe zrežírovaných a nejlépe vypadajících hororů jaké jsem kdy viděl se bohužel skrývá za jedním z nejvíce generických názvů jaké může hororový film dostat. Bizarně nízké hodnocení připisuji tomu, že diváci pravděpodobně očekávají bezmyšlenkovitou lekačku ve stylu nejrůznějších Slander a Bye Bye Manů a místo toho dostanou 22 minut dlouhý prolog který zdánlivě nemá s následným dějem filmu nic společného, pomalu se rozvíjející příběh, minimum jump scares a nejednoznačný otevřený konec. Empty Man je originální a nápady sršící mysteriózní drama které místy vypadá jako by jej točil David Fincher a ne naprosto neznámý režisér jehož jediný další výtvor je před 18 lety natočený krátkometrážní snímek. Instantní klasika.
  10. Circle
    Circle (2015)
    4
    Námět je celkem zajímavý, ale nějak nevím co ten film chtěl vlastně říct. Do konce se to celé tak nějak dopotácelo bez nějakého většího rozuzlení. Možná to celé mohlo fungovat jako epizoda Krajních Mezí, ale na hodinu a půl dlouhý film to není dostatečně nápadité.
  11. Jurský svět
    Jurský svět (2015)
    0
    Stupidní nadutá nuda která s původním Jurským Parkem má společného asi tolik jako má ten fiktivní Jurský Svět s Jurským Parkem Johnna Hammonda. Vyumělkovaná zábava pro masy bez duše. Tragické herecké výkony, strašné dialogy, nudný scénář, nesympatické postavy, dětské postavy ještě o několik řádů otravnější než v původním filmu, duo Pratt a Bryce Dallas Howard má zcela nulovou chemii, režie bez nápadu, triky se za těch 20 let nijak zvlášť neposunuly. Tenhle film mě uráží svoji průměrností a neochotou udělat s tímhle tématem cokoliv zajímavého.
  12. Nezměrnost noci
    Nezměrnost noci (2019)
    4
    Je to hrozně ukecané a zároveň dialogově prázdné a nezajímavé. Kamera mě omrzela po prvních patnácti minutách když mi došlo, že tímhle způsobem bude natočený celý film. Má to atmosféru a styl, ale to je samo o sobě k ničemu, když je příběh utahaný a nudný
  13. Spectre
    Spectre (2015)
    4
    Nerozumím co se tomuhle filmu stalo. Scénář je naprostá slátanina, Craig a Sydeux mají nulovou chemii, Waltz jako záporná postava nefunguje, je to oproti Skyfall tak nudně natočené jakoby to snad ani nedělal Mendes. Je to promarněná šance a škoda talentu, který se u Spectre sešel.
  14. Hranice nemožného
    Hranice nemožného (2008)
    10
    Podíval jsem se na Fringe po deseti letech znovu a myslím, že se tomuto seriálu trochu neprávem upírá status stejně legendárních sci-fi jakým byli například Akta X. A zatímco Akta X již od 7. série úspěšně pracují na zničení vlastního odkazu, Fringe si po celých pět sérií udržel víceméně konzistentní kvalitu s jen velmi ojedinělými výkyvy. Absolutním vrcholem je pro mě druhá a třetí série, kdy se pravidla relativně standardního procedurálního sci-fi seriálu postaví na hlavu a scénáristi vyhodí veškeré zákonitosti televizního formátu z okna. Střídání realit, časových rovin nebo žánrů ale není na Fringe to nejdůležitější. Velmi často naprosto šílené zápletky, by totiž nemohli fungovat bez skvěle zahraných postav Olivie, Petra a zejména Waltera Bishopa. John Noble zde ve své životní roli přehrává všechny ostatní kolegy o hlavu. Anna Torv zaslouží respekt zejména díky jejímu ztvárnění alternativní verze Olivie. Zmínku zaslouží i vztah Waltera a Astrid, který pro mě byl tak trochu srdcem celého seriálu a fungoval na mě lépe než vztah Petera a Olivie. Nenapadá mě jiný seriál u kterého by tvůrci odvážili riskovat tolik jako u Fringe a už jen proto dávám plné hodnocení. Nemyslím si, že je Fringe dokonalý seriál, ale je určitě naprosto unikátní.
  15. Nicota
    Nicota (2016)
    6
    Vizuálně skvělá pocta Lovecraftovi. Dost to ale celé sráží naprosto strašně herecké výkony a nezajímavé postavy.
  16. Dracula
    Dracula (2020)
    6
    Atmosféra prvního dílu byla skvělá, nechápu proč měl Moffat potřebu zakončit mini sérii lacině vypadající cover verzí Vampire Diaries. Nepamatuji, kdy naposledy se v rámci jedné série takto zásadně změnil tón i kvalita epizod. Je to škoda, myslím že série měla velký potenciál, ale poslední epizoda celý ten zážitek kompletně zničila.
  17. Maják
    Maják (2019)
    10
    If I had a steak I would fuck it. Řekl bych že doslova každá scéna by se dala zarámovat. Pattinson i Dafoe zde podávají herecké výkony kariéry, zejména Pattinson se dle mého názoru místy dostal až někam za hranici hraní a pravděpodobně se skutečně zbláznil. Sice vůbec netuším o čem to celé bylo, ale to nic nemění na tom, že je The Lighthouse naprosto neuvěřitelný filmový zážitek.
  18. Teror
    Teror (2018)
    10
    S01: Marcus Fjellström se sice premiéry seriálu nedožil, nicméně pro mě dělá polovinu atmosféry právě jeho tíživá, melancholická a děsivá hudba. Seriál sám o sobě má o něco pomalejší rozjezd, nicméně by bylo chybou skončit se sledováním předtím, než se posádka Franklinovi expedice vydá na pěší cestu zamrzlou arktickou krajinou. Čím větší beznaději a depresi posádka propadá, tím je seriál lepší. Plný počet dávám primárně za druhou polovinu série, která se mi jeví jako naprosto bezchybný obraz bezvýchodné situace, která se přibývajícími epizodami stává pouze beznadějnější a bezútěšnější.
  19. Joker
    Joker (2019)
    10
    Co mě osobně překvapilo nejvíc je to, jak moc sympatií, či alespoň pochopení pro postavu Arthur chová, ve mě Joker vyvolal. Film obsahuje několik scén, ze kterých mi bylo v kině opravdu velice nepříjemně, je zajímavé, že režisér Hangover filmů dokáže tak brilantně pracovat s napětím. Překvapením pro mne byl také Rodert De Niro, jenž dost možná poprvé v tomto desetiletí vypadá, jako že ho opět baví hrát. Zajímavá je také paralela s De Nirovou předchozí rolí Ruperta Pupkina v King of Comedy, kde se z něj na konci stane moderátor televizní talk show, takže to téměř vypadá, jako kdyby byl Joker a King of Comedy ve stejném filmovém universu. To je dost možná má jediná výtka, Joker velmi balancuje na hranici toho, co je ještě pocta a co už bych osobně hodnotil spíš jako kopírování filmů Taxi Driver a zejména zmiňovaného King of Comedy, kde jsou někdy skutečně celé scény vyjmuté z těchto filmů. To nicméně určitě není něco, co by mi bránilo v tom si film užít. Joaquin Phoenix si bezpochyby zaslouží minimálně nominaci za nejlepší herecký výkon a pro mě osobně je Joker momentálně nejlepší film, jež jsem tento rok viděl.
  20. Ad Astra
    Ad Astra (2019)
    4
    Z tohoto filmu mám pocit, jako by mi unikla nějaká naprosto základní a zásadní pointa či myšlenka celého příběhu, jelikož tak jak jsem film pochopil já, se mi celá premisa zdála příšerně povrchní, nezajímavá a nudná. Celou dobu jsem čekal na nějaké vyvrcholení, které se nicméně nekonalo, film tak nějak sám vyšumí až k titulkům a na konci jsem pouze zmateně přemýšlel o čem to tedy celé mělo být. Zdá se mi jako by režisér a studio měli odlišené názory na to, jak má celý film vypadat a vznikl z toho tenhle paskvil, který se snaží působit chytřeji, než ve skutečnosti je. Pro mne velké zklamání.
  21. Captain Marvel
    Captain Marvel (2019)
    4
    Byla by to relativně průměrná, ale stravitelná Marvelovka, kterou pro mne táhne pod průměr postava samotné Captain Marvel, ztvárněná velmi nesympatickou Brie Larson. Nevím zda je to hereckým výkonem, špatnou režií, špatným scénářem, nevhodným výběrem herečky, či kombinací všech těchto faktorů, ale Larson mi přišla v roli naprosto mimo. Captain Marvel zřejmě měla být podobně sarkastickou postavou jakou je např. Dr. Strange, nicméně tam, kde Benedict Cumberbatch velmi obratně balancuje na hranici arogance/sarkasmu/šarmu/vtipu, Brie Larson kompletně spadla za hranu arogance a velmi nepříjemného působení, přičemž šarm a vtip se z jejího výkonu naprosto vytratil. Larson mám jinak rád, ale zde mi skutečně kazí zážitek z celého filmu a upřímně doufám, že s ní tvůrci v dalších MCU filmech udělají něco zajímavého, protože takto napsaná a zahraná postava určitě není vhodnou vůdčí postavou dalších Avengers filmů.
  22. Overlord: Nacistické zombie
    Overlord: Nacistické zombie (2018)
    6
    Overlord má zatím asi nejblíže k relativně vysokorozpočtové adaptaci Wolfenstein her. Atmosféra i reálie se povedli na jedničku, ale chybí mi zajímavější příběh a zejména postavy. Proč prostě Hollywood nevezme Wolfenstein: New Order a neudělá z té hry film, vždyť to k tomu přímo vybízí.
  23. Kong: Ostrov lebek
    Kong: Ostrov lebek (2017)
    8
    Prosím víc podobně zábavných filmů! Film je skvěle natočený, scenérie ostrova v Pacifiku jsou místy dechberoucí, 60s soundtrack je parádní a nenudil jsem se ani minutu. Oproti dvěma novým Godzillám jsou zde alespoň sympatické postavy. Ačkoliv o lidské charaktery v těchto filmech příliš nejde, považuji za plus, pokud nemáte nutkání přetáčet scény pouze kvůli tomu, že hlavní postavy nedokážete vystát. Jediný, kdo mi příliš nezapadal je Samuel L. Jackson, který byl celý film v nějakém stavu polospánku a zahrál asi skutečně naprosté minimum pro to, aby dostal honorář. Zajímalo by mne, jaký tón bude mít nadcházející Godzilla v. Kong, jelikož filmy jsou tak diametrálně odlišně natočené, že se snad ani nezdají být ve stejném vesmíru. Tam kde se Skull Island očividně nebere příliš vážně vypadá Godzilla téměř jako válečné doku drama s naprosto jinou atmosférou, unylými barvami a nudnými postavami. Osobně doufám, že si tvůrci vezmou příklad spíše z Konga, jelikož tenhle film je přesně to, co bych od filmu o obrovských mezi sebou bojujících monstrech očekával.
  24. Lesní duch
    Lesní duch (2013)
    10
    V rámci žánru "chata v horách" je to excelentní. K původní Raimiho předloze nemám kdovíjak hluboký vztah, takže mě to jako remake neuráží a naopak si ten updatovaný vizuál užívám víc než originál. Fede Alvarez našel tu správnou hranici mezi hororem a parodií a bere se to celé tak akorát vážně jak se jen film o znasilnujicim keři může brát.