Čistě obšlehnutá hollywoodská šablona nynějších blockbusterů. Ale zábavná, svižná, nenudící a živá. Dvouhodinová blbost, za kterou vám ta vyhozená dvoustovka za lístek tak moc vadit nebude.
Nathan je tu přes charizma a hlášky, Stana má na starost sex-appeal, Huertas a Dever tu vtipnou dvojku pomocných detektivů. Castle je pro mě jeden z těch seriálů, na kterých jsem závislý a nesmí mi uniknout žádný díl. Pilot uchvátil a nasadil vysokou laťku, kterou překonaly až díly v druhé sérii. Třetí série začínala fenomenálně a kvalitu si udržela. Fantastické 'season endery', skvělá režie a kamera (místy připomíná CSI). Obsazení v čele s Fillionem, kterého mám hrozně rád a je mi sympatický a to je všechno co k prefektnímu seriálu potřebuji.
Uff, OK, jak tohle hodnotit. Jediná výtka je v tom, že občas uslyšíte jak hlavního protagonistu nazývají Sherlockem. Pokud by se tvůrci vzdali tohoto jména a nazvali by ho Péťou Vondráčkem, nemohl bych si stěžovat. Chyba je totiž v tom, že show je "remakeem" geniálního seriálu Sherlock stanice BBC a to mu, jako oddaný fanoušek prostě nedokážu odpustit. Scénáristé nemají takový talent v psaní záživných případů jako Moffat s Gatissem a Jonny s Lucy nedosahují ani zdaleka takové chemie, jakou mezi sebou mají Martin s Benedictem (zní to trochu divně, ale je to tak). Elementary není špatný seriál, naopak je nadprůměrný, ale hřebínek mu prostě sráží fakt, že s nápadem na zasazení Sherlocka Holmese do 21. století nepřišel první.
Tohle jsou novodobí "Přátelé". Tenhle seriál rozhodně zařazuji do těch nejlepších a připadá mi, že jeho kvalita se stále stupňuje. Jsou mi jasné trhliny ve scénáři, ale u mě všechno zachraňuje NPH a jeho skvěle napsaný charakter a hlavně hlášky : "Suit up", "Legen - wait for it - dary" a "Chalenge acctepted". Je skoro zločin koukat na to s dabingem, originál opravdu doporučuju. Druhá má nejoblíbenější postava je nejspíše Marshall / Jason Segel, který mě pomalu jako jediný rozesmívá v posledních dílech (respektive 6. série). Stručně řečeno : 1 season : 90%, 2 season : 85%, 3 season : 90%, 4 season : 95%, 5 season: 100%, 6 season : 80%, hrozné zakolísání, předvídatelný scénář a "zvraty", přesto velmi zábavné , 7 season : 75% z pěti měním na čtyři hvězdy, seriál mi, ale pořád zůstává v oblíbených. 8 season : Katastrofa. několik úsměvných momentů, ale seriál se hroutí. Když se zaměřuje na romantické pletky, tak je pořád velmi slušný, ale vtip jako by už naprosto ztratil.
Je to klišoidní, předvídatelný a až moc přesládlý, ale je to skvěle zahraný a neskutečně sympatický. Russelovo veden mám z nějákého důvodu hrozně rád a DeNiro s Cooper jsou oscaroví. Nádhera.
Pro mě zneuctění knihy. Jediný soudce hraje svou roli jakž takž přesvědčivě, ale ostatní "herci" působí dojmem amatérského divadla. Kniha takové atmosféry jako Deset malých černoušků se nedá přenést na plátno, to mi bylo jasné, ale zde se nenaskytl ani její zlomek a konec, už tak hroznou podívanou, úplně potopil.
Po stylové dvojce přihází velké zklamání v podobě 'Dark of the Moon'. Hrozně zamotaný děj, nulové napětí, trapné vtipy, naprosto zbytečné 3D a předvídatelné zvraty. Naopak jedinými světlými chvilkami byly (sice až nereálné, ale smokin hot ) záběry na Rosie, která se mimochodem při únosu dokázala asi čtyřikrát převlíknout, nasraný Shia, perfektně ztvárněný Černobyl, pěkné cameo roličky ( Jeong, Malkovich, Tudyk ) a samozřejmě efekty.
Zprvu těžko pochopitelné. Velmi propracovaná kostra příběhu a jednotlivé charaktery postav. Geniální obsazení a úžasné herecké výkony. Scorsese se po menší odmlce vrátil k žánru jemu nejvíce podobném, tedy Gangsterce a já jsem za to velmi rád. The Departed je skvělé kriminální drama zasazené do Bostonu mezi 'boj' policie vs. mafie. Ze začátku příběhu vám Martin představí dvě postavy, Colina Sullivana a Billy Costigana, kteří i když v podstatě pracují spolu, doopravdy stojí oba na opačné straně této pomyslné války. Colin, vychovaný hlavou zločinců Costellou stoupá po kariérním žebříku v policejních složkách a naopak Billy je tajný policista snažící se dostat do centra mafie. Životy obou jsou ohroženy. Strastiplný děj vede k několika nečekaným zvratům a konci.
Vykrádačka Pirátů z Karibiku, 300 : Bitvy u Thermopyl a Resident Evilu. Film funguje pouze na komediální rovině a to v momentech, kdy to není zamýšleno. Anderson by se měl vzpamatovat a konečně natočit něco pořádného. Nadhodnocené tři za Waltze, perfektně natočený první šermířský zápas a jednu neskutečně vtipnou ''chybu'' v dabingu.
Naprosto bezchybně nasnímané. Po straně režiséra nemám výtky. Navíc i Jim, kterému osobně moc nefandím, se předvedl a dokonce scény bez něho jsou k uzoufání nudné. Ano, sice přehrává, ale je to pohádka pro děti. Grinche si určitě pustím znova a pravděpodobně půjde nahoru i hodnocení.
Hned na začátku filmu najdete nespočet logických chyb a klišé. Už jen onen útěk z hřbitova za pomocí vlaku je v přiručce “filmových útěků” na první stránce. Nick dále například zahladí své otisky v celém apartmánu, ale minutu na to si bez rukavic suveréně otevírá okno. ‘Muže na řimse’ do třiceti vteřin zpozorují kolemdoucí (schválně, kolikrát za den se jen tak z ulice kouknete na střechu domu). Hlouposti jako rozbití okno pouhým loktem nebo skutečnost, že si na vloupačku vezmete náušnice o průměru menší pizzy bych ještě toleroval, ale když se jich v jednom filmu sejde tolik, je to katastrofa.
Film stojí a padá na výkonu a charisma Seana Penna. Ten je naštěstí standardně dokonalý a i když vypadá, jako by se měl každou vteřinou rozpadnout, díky němu filmovému hrdinovi držíte palce. Čím blíže je Cheyenne u svého cíle, tím více se film dostává do hloubky Pennova charakteru a stupňovitě zvyšuje jak napětí, tak atraktivitu prostředí. Režijně je tento aspekt zvládnut bezchybně a divákovu pozornost si tím snímek udržuje po celou dobu, ale....
Scénář moc tlačí na pilu. Divákovi emoce jsou ždímány moc okatě a i když celkový děj (i přes jeho silnou autentičnost) postupně graduje až k famóznímu finále, ve kterém (bohužel) divák soucítí s Joosepem a Kasparem navzdory tomu, co udělali, není snímek podán s takovou dravostí a precizností, jako ostatní filmy tohoto druhu. Přesto, ale doporučuju nejen těm, kteří to měli na základce, stejně jako já, těžší než ostatní 'frajeři'. Zlatá střední.
Obrovské, obrovské zklamání. Po filmařské stránce je film bezchybný, ale ztrácí na logických chybách a scénáři. Bane samozřejmě nedokázal překonat Jokera, ale za to mu němůžu křivdit. Spíše mě štve, že byl vykreslen jako bezduchá postava a i přes jeho velkou inteligenci v komiksech tu byl shrnut jen jako "sval". Škoda, ale i mistr tesař se někdy utne.
Škoda, že mojí nejoblíenější postavu už oddělali. Castiel to ale jistí. Skvělý sci-fi seriál nabízející spoustu vychytralých a zábavných scénářů a zápletek.
Krásná ukázka vítězství formy nad obsahem. Vizuálně je vše vypipláno so nejmenšího detailu, od Collinsportu až po plakát v Carolyně pokoji. Výprava i hudba jsou skvěle promyšlené, ale dějově příběh nenabízí nic nového pod sluncem a divák se, i pod palbou nespočtu vtipů, pomalu začíná nudit.
Většina lidí považuje za poslední Eastwoodův snímek vyzrálé Gran Torino a jeho Život po životě bere v potaz již jen jako špatný vtip. Od J. Edgara se čekalo mnohé a první kritiky vyzdvihovaly Clintovu režii a Leův herecký diktát do nebeských výšin. Nemýlili se. Eastwoodova režie je po tolika letech praxe velmi sebejistá, pevná. Lpí na veškerých detailech a prolínání časových úseků užívá velmi chytře a nenuceně.Všechny důležitá data a potvrzené případy jsou bezesporu podány zajímavě a především reálně. Na jejich úkor se ale ostatní scény utápí v sáhodlouhé nudě.
(možné spoilery) Film, který vám řekne hlavně jednu věc. Tou je, že Adrien Brody vypadá s vousy jako Vincent Cassel. Snímek v podstatě o ničem, u kterého budete cítit ono napětí možná tak tři-čtyři sekundy ve scéně s pumou. Když už se z auta vypáčí, věříte, že zažijete alespoň nějákou tu osvěžující akci, ale ta se nekoná. Místo toho dostanete hodinové plazení po lese (s několika minutovým zájezdem do jeskyně, kde jsem myslel, že každou chvíli objevíme opravdovou identitu Blair Witch), které nudí. Pokus o 127 hodin s nohou a mentilkou prostě ani zdaleka nevyšel. Škoda, potenciál velký.
Klasická tříhvězdičková zápletka s neskutečně sympatickými herci (+ 'smokin hot' Kunis) okořeněná vtipným charakterem Woody Harrelsona (opravdu, hrál ten chlap někdy špatně ?). Bohužel hned pár minut po zhlédnutí zapomenete těch pár cool hlášek, kterým jste se v duchu smáli a vzpomenete si maximálně tak na scény, jež byli v traileru. Nicméně, děj ubíhá hrozně rychle a celý snímek naladí do příjemné atmosféry.
Nebýt tak absurdních smrtí, tak by trojka měla potenciál být nejlepším dílem. Má jako jediná slušně hrající a sympatickou hlavní dvojici, přiměřeně morbidní atmosféru a, sice ničím nepřekvapující, ale 'pěkný' konec.
Neskutečně silné drama útočící na ty nejhlubší emoce. Nečekané střihy, perfektní scénář, mistrovský herecký výkon Andrewa Garfielda a grandiozní finále, které přinutí přemýšlet o druhých šancích....
I po roce, když si pustím závěrečnou skladbu a vzpomenu si na bezkonkurenční výkon Jamese Franca, dokáže mě tenhle snímek dojmout a znovu mě donutí zamýšlet se nad tím 'co vše je člověk schopen udělat'. Stoprocentně zasloužené plné hodnocení.
Drive je trošku drsnější projížďka. Tento umělecký skvost si mě získal až po několikátém zhlédnutí, ale za to mě naprosto pohltil svým kouzlem. Geniální spojení brutality s art snímkem dělá z Drive nezapomenutelnou pouť a jeden z nejlepších, ale co nejlepší film celého roku. Gosling se stává mým idolem a Refna si zařazuji do složky bedlivě pozorovaných režisérů. Atmosféra, režie, hudba, Goslingův outfit, brutalita, adrenalin a párátko. Nádhera, děkuji a klaním se.
Superchytrý film, který ztrácí na trochu lacinějším a nedokončeném scénáři. Hodina a půl nabitá akcí a adrenalinem, která diváka opravdu vtáhne do sebe a vypustí až při závěrečných titulkách. Bradley začal hrát a u mě se propracovává z playboye na herce, kterému se budu věnovat i v budoucnu. De Niro je jistota a Anna taky neurazila. Po druhém zhlédnutí (v mnohem lepší kvalitě) zvedám minimálně na 95% a odpouštím všechny chybičky, které jsem předtím ať už jmenoval nebo si jen myslel. Takhle má vypadat inteligentní, vtipný, svižný film.
Vizuálně nádherné, režie perfektní, herci bezchybní, děj slabý. Jackman se naučil hrát, k snídani si dává i držitelku Oscara Rachel Weisz a nevypadá to, že by mu to dělalo nejmenší problémy. Darren šest let po úžasně deprimujícím 'Requiem for a dream' natočil naprosto odlišný příběh...no, vlastně tři. Tři životy jinak oblečených, oholených, umytých a inteligentních lidí, které se jinak popravdě neliší. Snímek je to silný, dojme, zaujme i překvapí, ale jinak mi nic nedal. Žádný šok ani zamyšlení po skončení nenásledovalo. Uvidíme po možném, ale nepravděpodobném promítání číslo dva, zatím silné tři hvězdy.
'Rise of the Planet of the Apes' má všechno, co má pořádný blockbuster mít. Perfektní režii, hravou, sympatickou kameru, nabušený soundtrack, inteligentní a 'ne - klišoidní' scénář, který krásně navazuje na Planetu opic z roku 1968 a nakonec, úžasné a hlavně přesvědčivé herce....ne teď nemluvím o na Oscara nominovaném Jamesovi Francovi, ani o Brianu Coxovi, ale o počítačem vytvořených opicích, které bez problémů přehrávají 'živé' herce.
Komediální sitcomy byli vždycky velkou částí mého 'diváckého života' a tenhle se mi vryl do paměti velmi dobře. Seriál nabitý vtipem a nezapomenutelnými hláškami, které se Dr. Coxovi, ale hlavně Údržbářovi neustále hrnou z pusy. Osobně považuji právě Údržbáře za nejlepší postavu celého Scrubs, která mě každou svojí větou rozesměje. Přidejte k tomu JD, Turka, Todda a Rowdyho a máte vyhráno. U mě za 100% s tím, že díl s úžasnou cameo rolí Colina Farrella je minimálně za 120%
Král mezi sitcomi? Jednoznačně PŘÁTELÉ! Taky máte kamarády, kterým řeknete cokoliv, dokonce i věci, u kterých víte, že by se jim ostatní jen vysmály? Jestli ano, tak si představte, že vás při to někdo natáčí, udělá z toho seriál a celosvětový kult. Přesně taková je tahle show. Nefalšované přátelství, vtípky, atmosféra americké kavárny nebo bytů, které (což nepochopím) se nikdy nezamykají ;). Pořad, který je obrovskou částí mého života a ke kterému se moc rád vracím.Stalo se nejednou, že by mi u posledního dílu ukápla slza. Tady se musím pozastavit a rozepsat ;) JOEY: Pro mě hlavní tahoun seriálu. Nezapomenutelné hlášky smíchané s jeho "menší demencí ;)" a neodolatelným šarmem jsou úžasná kombinace, která z něho vytváří jednu z nejvtipnějších seriálových postav vůbec. MONIKA: Uklízecí maniak, skvělá kuchařka, krásná manželka. Dá se popsat mnoha frázema, ale stejně si musíte projít všemi 10 sériemi, abyste ji skutečně poznali. A to na ní mám rád. ROSS: Ten nejméně sebevědomý člověk,packal a smolař, se kterým musíte sympatizovat a soucítít od první chvilky. RACHEL: Rozmazlená servírka,co si neumí zapamatovat žádnou objednávku a naprosto novládá vaření kafe. A to na ní mám rád :) CHANDLER: Vtipátek se suchými poznámkami a vtípky, kterým se často směje sám. PHOEBE: Potrhlá kámoška od vedle, kterou si nikde není zcela jistý odkud, jak a proč se tu vzala.
"Head, body, head ! " Pro mě nejlepší boxerské drama vůbec, hrozně dlouho jsem nic takhle neprožíval, po každém vyhraném zápase jsem měl ruce nahoře a radoval se. Je až neskutečné co všechno je Bale ochoten udělat pro jeho roli, mě naprosto přesvědčil a doufám, že už si konečně toho 'plešouna' odnese ( a taky že jo! update po předávání Oscarů ). 100 % a u mě s velkou pravděpodobností film roku 2010.
Vzrušující děj, který vás do sebe vtáhne od prvních minut. Skvělé herecké obsazení a atmosféra, že by se dala krájet a přesně taková, která je Fincherovi nejvíce podobná. Pitt se kvůli tomuhle filmu v mém žebříčku hodně vystoupal a Freeman je jistota, Spacey v roli zabijáka (divné proč si David vybral zrovna Kevina s jeho nevinnou tvářičkou, každopádně volba to byla geniální ) taky válí. Prostě nádhera. Nejde ohodnotit jinak než pěti hvezdičkami.
Samozřejmě se neubráním srovnáním s Temným rytířem, ale když si to tak vemu tak oba snímky jsou úplně o něčem "jiném". V prvním dílu Nolan krásně vykreslil počátky a výcvik Bruce Wayna a jeho přeměnu v Batmana, v druhém obětování jeho života pro dobro Gothamu. Temný rytíř je sice o třídu výše, ale to tento film vůbec neschazuje, protože jako navnadění, jako příprava na to co příjde po něm je ideální. Už tady jsou vidět (slyšet) prvky Zimmerovi hudby, která krásně vystihuje atmosféru celého snímku. U mě bezkonkurenčně druhý nejlepší Batman....zatím.
100% - To není jen další z řady bezduchých vyvražďovaček a to rozhodně není další nesmrtelný hrdina. To je politické, akční drama s prvky thrilleru a to je Liam Neeson v roli vycvičeného ochránce / zabijáka, kterému uvěříte každý pohyb (a hlavně úder). Bezkonkurenčně nejlepší snímek tohoto žánru.
"Michael Bay, go fuck yourself ! " Edgar Wright má neskutečný smysl pro kameru, ale hlavně střih (ani nominace?), hlavu plnou hromad nápadů a inteligentního humoru a nejspíše obrovský odpor ke klišé. Hot Fuzz neparoduje jen nesmyslné adrenalinem nabité akčňáky, ale i přesládlé romantické snímky (scéna u televize, hádka Nicholase a Dannyho). Je to komedie s originálním scénářem, vtipy a gagy, které opravdu pobaví a dvojkou Peggem a Frostem, kteří se osvědčily už i v jiných filmech.
Šílený Joker, statečný Batman, odvážný Dent, spravedlivý Gordon, starostlivá Rachel, hláškující Alfred, geniální Fox, namyšlený Reese, zkorumpovaní policisté, oslabená mafie, nolanovská režie, temná atmosféra, skvělá kamera a to vše podtržené výztižným soundtrackem, který čtvrt roku Zimmer vypiplával k dokonalosti. Na tomhle filmu miluji vše, každou vteřinu, každou scénu, každé slovíčko, každý dialog, každou notu. Každopádně vrchol tohohle skvostu je pro mě jednoznačně záběr na smějícího ho se, padající ho Jokera (ostatně všechny scény s Jokerem jsou geniální). Dark Knight na mě měl opravdu obrovský dopad a stále má. Pro mě naprosto, bezkonkurenčně, definitivně a stoprocentně nejlepší film. Děkuju Pane Nolane. 110% Do konce života si budu vyčítat, že sem tohle neviděl na velkém plátně...