Obludnost z dílny České televize. Nemluvím teď pouze o naprosto nezvládnuté protidrogové prevence, kterou má seriál poskytovat. Ono totiž kdyby toto byl jediný neduh seriálu, člověk by to nějak překousl. Ono to je převážně opravdu špatné i co se týče nějaké kinematografické stránky. Začnu pozitivy. Kamera a výprava celého seriálu je opravud povedená. Celý vizuál vypadá opravdu nádherně. Dále všichni herci vypadají, že jsou asi hodně talentovaní. No jo, ale oni tak jen vypadají, protože scénář jim absolutně nedovoluje hrát aspoň nějak slušně. Největší problém je právě scénář a příběh. Stručně řečeno, dialogy psal asi nějaký lobotom. Několikrát jsem seriál musel zastavit, protože nějaký dialog, či replika byly prostě až moc bolestivé. Je to prostě celé opravdu stupidní. Sledovat se to dá, ale příjemné to nebdue.
"Ty vole viděls ten Trojuhelník smutku? Jasný Pepo viděl. Kámo to vydělalo strašný prachy. No jo ty vole. Pojďme udělat vlastní! Ale Pepo my nic neumíme. Tak tam prostě narveme znepokojující scény, většinu rozpočtu narveme do kamery a obsadíme TikTok hezouny! A jo ty vole Pepo, Ty jsi Génius." Asi takto si představuji kreativní proces za vznikm tohoto filmu. Neberte mě špatně film to vlastně není hrozný. Minimálně celý její vizuál je nádherný. Od kamery po výpravu. Ale ten zbytek? Prostě mám pocit, že jsem to už někde viděl. Ale lepší. S filmy kritizujícími vrchní vrstvu společnosti se teď roztrhl pytel, a proto musíte přijít s nějakým fakt převratným nápadem, který vás oddělí od ostatních. To se povedlo právě třeba u jíž zmíněného Trijuhelníku smutku nebo The Menu. U tohoto filmu je ale jedinou přidanou hodnotou prvoplánové znepojivé scény, které prostě celý film nepodrží. Nemluvím ani o nehorázně klišoidním "plot twistu", který divák čeká už asi od poloviny filmu. K tomu si ještě připočtěte zbytečně dlouhou stopáž a výjde vám průměrný film, který ale určitě nadchne mladé TikTok uživatele nezasvěcené do filmů z podobnou tématikou.
Po druhém díle jsem byl v rozpacích. Byl jsem zmatený. Ale musím říct, že mě seriál vlastně velmi příjemně překvapil. Jedná se vlastně o jinou interpretaci příběhu Scotta Pilgrima, zaměřenou spíše na vedlejší postavy a v tom podle mě právě tkví to kouzlo. Scott Pilgrim je bohatý na spoustu postav, kterým se hlavně ve filmu moc prostoru nedostalo, je tedy fajn vidět jak je někdo s časovým odstupem prozkoumává. Navíc se tak nějak nemohu ubránit pocitu, že přeci jen další (již druhá) adaptace komiksu by byla moc a nepřinesla by nic nového.
Na tento film jsem byl natěšený jak malé dítě již od prvního traileru. Když jsem zjisitl, že se bude promítat na letní filmové škole skákal jsem radostí. VYstál jsem si hodinu a půl dlouho frontu a nakonec celý film zhlédl sedíce na schodech. A výsledek? Extrémní zklamání. Neberte mě špatně film nutně není špatný. Ale má v sobě strašně nevyužitého potenciálu. Samozřejmě nachází se zde naprosto geniální vizuál a CGI. To je ale asi tak vše převratné co film nabízí. Jinak nám nabídne klasickou detektivní story plnou předvídatelného příběhu nabitého neskutešnými klišé. Jak říkám jedno z největších zklamání roku. Obyčejný dívák bude nadšený. Fanoušek sci-fi či náročnější dívák bude nesmírně zklamaný.
Fajn malý místama hodně amaterský ale velmi slibný debut mladého českého režiséra. Moc se mi líbilo do jaké míry se může s filmem stotožňovat generace Z (do které taktéž spadám). Film o hledání sebe sama a o tom jak v nás nejistota a obecně krizové situaci probouzejí naše animalistické pudy, které v sobě všichni někde v hloubi máme. Možná až na místy hodně amatérské herecké výkony se jedná o povedený a zábavný snímek ukazující, že mladá generace režisérů přichází. Tudíž si myslím že tento amatérský experiment s prvky Kafkovského hrdiny by měl zhlédnout každý fanoušek českého filmu.