Tetris je výborným příběhem o fungování SSSR, Ruska a podobných totalitních zemí. Táhne hereckým výkonem Tarona Egertona, hravým art-stylem, kreativní režií, střihem a hravou tetrisem obohacenou hudbou. Ani nevím, kde je problém, proč tomu nedát plné hodnocení, ale asi to bude málo dořešených linek a málo prostoru. Upřímně nevím, tuhle recenzi píšu ve dvě ráno asi 14 hodin po tom, co jsem film viděl. Co vím je fakt, že tenhle film si zaslouží pozornost a nedivil bych se, kdyby skončil v mé topce na konci roku.
Po dlouho plánovaném rewatchi a nějakém tom dni přemýšlení, jsem se rozhodl, že si to tady napíšu. Scott Pilgrim je nadčasový trhák, který je v mých očích až žalostně nedoceněný. Myšlenka a celá zápletka jsou neskutečně originální, unikátní a neotřepané aspekty, jenž si zaslouží mnohem více pozornosti. Edgar Wright tady ukazuje svou kreativitu a genialitu, jenž nemají mezí. Ať už se projevuje v práci s komparzem, drobnými detaily na pozadí, sound-designem připomínajícím různé herní motivy, hudebními čísly zapadajícími a pomáhajícími narativu. Scénář, který používá dialogy i pro nastínění budoucích událostí, a nejen na vyplnění místa. Herci, kteří zvládají všechnu svou práci bravurně, a ačkoliv Michael Cera nepatří mezi tříáčkové hvězdy, neumím si představit v roli Scotta nikoho jiného. Mary Elizabeth Winstead mu skvěle sekunduje a je pro něj motivací, inspirací a středobodem celého dění filmu. Ovšem Wright tomuhle filmu dal neuvěřitelnou tvář, kterou si na první shlédnutí možná ani nevšimnete a mě v hlavě myšlenka na ni trkla až pár dní po shlédnutí. Vždyť tohle je neskutečná střihačská práce. Přechody a střihy pracují se vším. S výškou kamery, soustředěním se na dialogy tak, aby přechody vypadaly, co nejpřirozeněji a člověk tak plynule přijme fakt, že se uprostřed scény naprosto změnilo prostředí. To vše je zaobaleno do téhle šílené premisy o sedmi zlých bývalých. Někomu to může přijít jako šílená blbost, na kterou do pár týdnů zapomenou… ale pro mě bude tenhle film vždy něčím výjimečným a nezaměnitelným. Těším se na anime, pětikvalt je jasný.
Třetí Creed je perfektním zakončením trilogie, které sice lehce ztrácí na druhý díl, ale skvěle mu konkuruje. Hlavně v režii soubojů, kdy je vidět jasná inspirace východní animací a skvělým zakomponováním médií a spoluprací do příběhu pro obohacení a posunutí děje. Perfektní výkon Jonathana Majorse v roli Damiena, který jde Creedovi pod kůži a dělá z celého sportu velmi osobní záležitost podporuje provázání s minulostí a zakomponování všech postav. Absence Rockyho není v celém snímku cítit, ale chybí tam z hlediska nostalgie a jakési povinnosti. Film má problémy hlavně v nedotažení některých linek (Felix?) nebo v přerodu Damiena z nikoho na hvězdu… ale za tu atmosféru, napětí a osobitost tomu těch 5* dám. Btw před filmem jsem byl na burger v Holy Cow Český Těšín a doporučuju.
Ach Babylon… těšil jsem se na něj od prvních záběrů a do kina pak málem přišel pozdě. Tříhodinová jízda, která je naprosto dokonale zpracovaná odrazuje diváky svou délkou, ale potěší je veškerým svým obsahem. Sympatické tváře Brada Pitta a Margot Robbie vás provedou prapočátky filmového průmyslu v Hollywoodu, oběma tvářemi života slavných herců a důležitostí i problematikou revolučních objevů. Damien Chazelle ve svém věku vyniká nade všemi v tom, jak umí pracovat s hudbou a zvuky (nejlépe to ukazuje scéna z prvního natáčení se zvukem) a tady se jen překonává a překonává. Tomuhle filmu prostě není co vytknout. Je to naprosto úžasná podívaná, která mě dokázala bavit celou dobu a taky se zamyslet nad emočně vypjatými momenty (hlavně v druhé části filmu). Nebojím se říct, že Babylon má už teď rezervované místo v top 10 roku 2023. Prostě je to boží… co víc říct. 9,5/10
Operace Fortune sice není žádným převratným filmem, ale jakousi sázkou na jistotu v podání mého milovaného génia Guye Ritchieho. Povedená heist komedie, u které jsem se bavil po celou stopáž, užíval jsem si sympatické herce a s potěšením otevřel kino rok 2023. Ritchie má řadu silnějších filmů, ale tenhle si snad užije každý. 7,5/10