Netflix už od začátku roku hází celkem bomby. První vynikající western American Primeval, pak zajímavé sci-fi Cassandra a teď Adolescenta. Výborné kriminální drama, které se soustředí více na dopad zločinu než na zločin samotný. Herecké výkony včetně mladého Owena Coopera byli fantastické, atmosféra správně těžká a depresivní a postavy nejsou jen klišovité karikatury. Mají pocity, chovají se realisticky a divákovi je jich fakt líto. Myslím že tento seriál bude mít vliv a vyvolá diskuse na toto téma i ve společnosti. Je to skvělé.
Jeden z nejlepších Netflix seriálů tohoto roku. Němci nám naservírovali zajímavý sci-fi thriller s hororovými prvky, kde už od začátku je jasné o co jde. A vůbec to nevadí. Na rozdíl od průměrností jako M3GAN diváka totiž nebude zajímat oč tam jde jako to, proč se to děje. Všichni herci odvádí skvělé výkony....... včetně Lavinie Wilson v roli Cassandry, která výborně zvládá přechod mezi oběma verzemi své postavy. Pochválit musím i zajímavý futuristický vizuál, který silně připomíná 60tkové retro-future sci-fi. Zkrátka i když není scénář nic objevného ( a rozhodně obsahuje klišé v čele s nevěřícím manželem ), seriál danou tématiku zpracovává skvěle. Za mě můžu doporučit.
O American Primeval jsem slyšel nedávno, protože dle mého neměl seriál tak dobrou reklamu. A je to škoda, protože si troufám říct že jde o jeden z nejlepších seriálů roku. Naprosto nekompromisní western, který Divoký Západ ukazuje v mnohem realističtějším obrazu, než třeba filmový Vinnetou. Seriál naprosto skvěle zachycuje dobu osídlování Ameriky a vyvražďování osadníků a Indiánských kmenů Evropany. Samotní Indiáni zde nejsou hrdinové ale obávaní bojovníci, kteří dokážou být opravdu bestiální, což mnohem více podtrhuje realitu. Také se tvůrcům podařilo uzavřít prakticky všechny dějové linie s nejedným mindfuckem a to se povede málokdy. Mínusy jsem neshledal prakticky žádné........herci super, technická stránka skvělá......jen to pro někoho může být až moc syrové.
Můj největší problém s tímto americkým remakem je ten, že nejde na dřeň. Dánská verze byla nekompromisní hororový thriller, který využil toho že na něj nemohu hollywoodské restrikce. Ano hlavní postavy byly naivní, ale to byl účel. Protože pointa je, důvěřuješ a zaplatíš za to. Americký remake změnil druhou polovinu filmu a odstraňuje tu drastičnost, díky které byl dánský originál tak temný a nepříjemný film. James McAvoy byl samozřejmě skvělý............. I když ten je skvělý snad ve všem, ať už jde o filmy od Shyamalana nebo o X-Meny. To ale byly i herci Dánské verze. Remake je skvěle natočený, skvěle obsazený, ale bohužel bojí se překročit meze. Tady prostě vítězí Dánský originál.
Jsem zvědavý, co si na mě rok 2025 v hororu ještě přichystá. Každopádně hned z kraje roku tu máme jeden z nejočekávanějších filmů a snad nejočekávanější horor roku. Nosferatu od režiséra Roberta Eggerse. A to je důvod, proč zpozornět. Fanouškům hororu je totiž toto jméno dobře známé. Už v Čarodějnici bylo vidět že jde o nově nalezený talent, což potvrdil i u Majáku či Seveřana. Ve všech filmech totiž bravurně pracuje s atmosférou, postavami a celkově umí budovat napětí. Né jinak tomu je i u filmu Nosferatu, který je remakem Německého expresionalistického hororu Upír Nosferatu z roku 1922. V něm sledujeme příběh realitního makléře Thomase Huttera ( Nicholas Hoult ) který je vyslán do Rumunska k Hraběti Orlokovi ( Bill Skarsgård ). Ovšem jeho ženu Ellen ( Lilly-Rose Depp ) sužují strašlivé noční můry, které mají špatný vliv na její psychiku. Vše se Thomasovým odjezdem ještě zhorší. Toť k příběhu vše. A jak se s tím Robert Eggers popral ? Naštěstí opravdu skvěle. Eggers i zde neztratil to co dělá jeho tvorbu vyjímečnou. Už od začátku má film temnou atmosféru, která postupem ještě zhoustne, až je tísnivá či dokonce vyloženě děsivá. Hodně tomu pomáhá znepokojivá hudba od Davida Giammarca a skvělá práce s kamerou a nasvícením, které měl opět na starosti Jarin Blaschke. Krásně je to vidět na scéně, kde Thomas přijíždí na Orlokův hrad...........jakoby mířil do nejtemnějších hlubin pekla. Musím vypíchnout i scény s posedlou Ellen, které připomínají jakousi Viktoriánskou verzi Vymítače Ďábla. S tím vším souvisí samozřejmě i herci. Film má silné herecké výkony v čele z výše zmíněnými Nicholasem Houltem, Billem Skarsgårdem a Lilly-Rose Depp ( která přece jen o malinko vyčnívá ). Ovšem i Aaron-Taylor Johnson nebo Willem Dafoe ala Van Helsi............teda pardón........Eberhart Von Franz hráli naprosto skvěle. Hodně mi sedl i Rumunský přízvuk Billa Skarsgårda a celkem kontroverzní vzhled Hraběte Orloka. Ten hodně připomíná popis Drákuly v knize či v dobových malbách. Jediné mínus vidím v nedostatečném prohloubení charakterů, kdy by klidně ještě Eggers mohl zajít trochu dále. To by samozřejmě znamenalo prodloužení filmu.........mě osobně by dalších 15 minut nevadilo. Není to ale něco, co by výrazně ubíralo na celkovém hodnocení. Ve finále je Nosferatu skutečně děsivou podívanou, která s divákem bude nějakou dobu rezonovat. Nevím jak budou vypadat další horory v roce 2025. Ale už teď vím, že Nosferatu od režiséra Roberta Eggerse se dostane do mé TOP 3. Za mě 9/10.