Profilový obrázek

ondrejxsima

Ondřej Šíma

Komentáře 13

Od nejnovějších
  1. Spider-Man: Napříč paralelními světy
    Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023)
    9
    Moc do kina nechodím. Většinou je to proto, že mi lístky přijdou nesmyslně předražené a kino zážitek z nich se dle mě nevyplácí. Tento a minulý rok jsem však na pár počinech byl a byl jsem zklamán. Nejsem si zcela jist, jakéžto prokletí mě posedlo, ale zkrátka každý film, který jsem v kině viděl, byl průměrný, nebo vyloženě špatný. I z téhož důvodu jsem před dnešní návštěvou kina měl jisté obavy. Proč jsem tedy odešel z kina s pocitem, který jsem ve spojení s kinem už přes rok neměl? Tento spider man totiž absolutně překonal jakákoliv moje očekávání. Hodně lidí miluje jedničku, kterou já však dodnes beru pouze jako lehce nadprůměrné dílo s úžasným visuálem, ale za to tak trochu dětinským a přímočarým příběhem. V tom se právě tyto dva počiny liší. Dvojka totiž přinesla ne jen o něco lepší a nápaditější visuál, ale také mnohem realističtější, osobitější a minimálně pro mě zajímavější příběh. Minimálně v první polovině filmu jsem nemohl uvěřit, jak moc dobrý tento film je. Pro mě to tahal zejména extrémně zajímavý vztah mezi Gwen a Milesem. Protože po celou dobu toho jejich počátečního "Románku" jsem cítil pocit, jakoby zkrátka bylo něco špatně a bylo to celé ze strany Gwen falešné. I přestože jsem na jednu stranu cítil romantické napětí (z něhož byste u mě za normálních podmínek zpozorovali vyhrnutí výsledku mého trávícího traktu), při němž jste čekali každou chvílí na to, až to ti dva spolu vymyslí, jste zároveň měli v koutě hlavy neodbytný pocit, že se to celé pořádně podělá, což se nakonec i stalo. Celý atmosférický film byl prokládán skvělou hudbou, která vás opravdu v tu chvíli ještě více zaryla do jednotlivých scén. Taktéž jsem byl rád, že se i v průběhu filmu nezapomínalo na již zmíněnou osobitost. Jak už finálního rozhovoru Gwen s jejím tátou, či u Milesovy otázky "Záchrana jednoho blízkého, nebo celého multiversu?", jste stále měli pocit, že i přes neuvěřitelné akční scény, jsou postavy ve filmu stále lidi, a nejen nějaké prázdné stránky. Mnohem nápaditějším se stal, nutno říci, taktéž celý multiverse, z něhož máto opravdu pocit chaosu a velkoleposti. Celkově barvy a styl celé animace ve všech scénách posunuli tvůrci na úplně jinou úroveň. Do toho celého přisypte ještě pořádné herecké výkony a máte téměř dokonalý film. A proč téměř dokonalý? Abych nebyl čistě pozitivní, bylo by taktéž k dobru zmínit, že film má i nějaká ta negativa. Jedním z nich jsou třeba obecně záporáci, alespoň minimálně "Flek". Přesně nedokážu říct proč, ale pořád mi nesedí to, že by se z céčkového záporáka s minimem respektu měl najednou stát nejobávanější záporná postava, které se bojí každý jeden spider man. Nevidím problém tak úplně ve vývinu té postavy samotné, jako spíše v jejím charakteru, který se pro takovýto typ záporáka vůbec nehodí. Jako negativum bych taky úplně nemusel vynechat vtipnou sekvenci, kde jdou proti Milesovi (jednomu spidermanovi) všichni spider mani se stejnými schopnostmi, a přesto jim Miles unikne. Co neberu jako až tak velkou "filmovou chybu", jakožto spíše chybu v marktetingu, je to, že se na pomyslném "konci ukázalo", že je celý film vlastně jenom "Part 1". Tím pádem vidíme jenom polovinu příběhu, což by nebyl až tak velký problém, kdyby se ten film neprezentoval jako celek. Co říci na závěr? Film je jednoznačně úplně jinde, než jednička. Ve filmu se nachází opravdu spousta skvělých scén. Mohl bych tady do nekonečna skvělé z nich vyjmenovávat, na to však nemám ani paměť, ani čas, proto postačí, když řeknu, že film mohu všem pouze a jenom doporučit. Krásných 9/10.
  2. The Last of Us
    The Last of Us (2023)
    9
    Opravdu úžasný seriál, který až na nějaké příběhové linky a třaslavou kameru exceluje téměř ve všem. Zde je odkaz na detailnější recenzi: https://youtu.be/zaIiOt-gi4w
  3. 2001: Vesmírná odysea
    2001: Vesmírná odysea (1968)
    10
    "Legendární" lepším slovem snad ani nelze snímek popsat. Než jsem se na tento snímek podíval, byl jsem trochu skeptický. Do té doby byl totiž film "The Shining", taktéž od režiséra Stanleyho Kubricka mým nejoblíbenějším filmem, do této chvíli jsem si tedy nemyslel, že by se mu odysea mohla byť jenom přiblížit, natožpak vyrovnat. Opak se však stal pravdou. Absolutně geniální napínavé sci-fi, které sice zrovna nepřekypuje nějakou obrovskou akcí, avšak za to disponuje věcmi, kterých si na filmech cením mnohem víc. Ano, docházelo k jistým negativním předtuchám se začátkem o vzestupu člověka, avšak díky následným pasážím dával naprostý smysl a svým způsobem se jednalo o to nejlepší, čím se dal film uvést. Jakmile však přišly na scénu lodě a satelity proplouvající vesmírem za doprovodu úžasné atmosférické hudby, nemohl jsem od obrazovky odtrhnout zrak. I přes nespočet shlédnutých filmů a seriálů z vesmírného prostředí nikdy nezapomenu na to, jak jsem tajil dech při již zmíněných scénách. Pak však přišlo něco, čím jsem čekal, že se film z tohoto období skoro vůbec nebude zajímat - funkce fyzikálních zákonů. Film si hravě pohrával s možnostmi gravitace, jak už ve scénách s levitujícím perem, letuškou se speciálními botami, či pozdějších scénách. Zajímavé taky bylo jak nádherně film vzbuzoval atmosféru v podobě zobrazování "normálního" života lidí ve světě odysey. Třeba takový hovor na zem, snídaně, či mluvení o rodinných záležitostech rozhodně přidávali na realističnosti celkového snímku. Rozhodně nesmím opomenout tajemnou základnu na měsíci, kde se nacházel dříve viděný tajemný geometrický předmět. "Cesta na Jupiter" část filmu, na niž budu ještě dlouho vzpomínat. Kapitola se nám otevře úžasnou hrou s praktickými efekty. Nerad bych zde zasekl a obdivoval tuto část moc dlouho, proto budu trochu přeskakovat. Na této lodi se setkáváme s cestovateli na Jupiter a počítačem HALem, který, věřte tomu nebo ne, byl dle mne asi nejlépe zpracovaným charakterem. Neuvěřitelné předběhnutí doby v podobě počítače s pocity. Po té, co se "nečekaně" vše zvrtne, HAL zabije jednoho z astronautů, což byl absolutně geniální moment, u něhož jsem málem zemřel na nedostatek kyslíku, jak jsem u něj tajil dech. Následný konflikt mezi počátačem a přeživším astronautem byl neuvěřitelně napínavý a HALova smrt byla (nechápu jak) jedna z nejemotivnějších věcí, co jsem kdy ve filmech a seriálech viděl. Následné odhalení celého pozadí, navodilo ještě větší napětí a spoustu otázek, které byly v následující části zodpovězeny. Poslední část se dá jednoduše nazvat slovem "Bůh" Vyzobrazení boha v podobě energie je na tu dobu neuvěřitelně originální a odvážné. Samozřejmě dnes již některé může nudit koukat patnáct minut v kuse na pár barevných čárek, ale i přes to si myslím, že to má určité opodstatnění a význam. Část, kde "vyšší inteligence" uzavře našeho přeživšího do "Lidské zoo", je nejen dobré poukázání na normální zoo z pohledu zvířat, ale taky nám to ukazuje, že i když je tato "vyšší inteligence" o mnoho chytřejší a vyspělejší, stále disponuje lidskými vlastnostmi a podobnostmi v činech. Po uběhlém životě v zoo posílá tato vyšší inteligence vylepšeného lepšího jedince směrem k zemi. Jedná se o prakticky skoro dokonalý snímek ne jen dříve dlouze popsaným příběhem, ale také fenomenálním a detailním citem pro kompozici, výbornou hudbou a napětím. Nejzaslouženějších 9,5/10
  4. Wednesday
    Wednesday (2022)
    8
    Celý seriál bych shrnul ve větě: Trochu nekrofilie nemůže škodit. Ne, ale teď vážně. Wednesday mě řádně překvapila. Jelikož jsem ji viděl před pomyslným "hypem" nevěděl jsem o seriálu vůbec žádné informace, krom tedy toho, že část seriálu režíroval Tim Burton. Neměl jsem velká očekávání, jelikož se Burton v posledních letech moc nepředvedl, na druhou stranu nesmíme opomenout jeho dřívější vynikající a autorské snímky, ke kterým se myslím wednesday může hrdě připojit. Abych se do toho trochu ponořil, příběh mě velice bavil a opravdu jsem nečekal, že se z toho vyklube v podstatě kriminálka. Čekal jsem tak trochu přihlouplou teenage hororovou komedii a dostal jsem vtipnou hororovou kriminálku. Ano, jsou zde stále hloupé teenage prvky, ano, příběh je předvídatelný a ano, nejedná se o žádný "příběhový" převrat. Ale i tak si myslím, že to svůj účel splnilo. Rozhodně stojí za vyzdvižení Jenna Ortega v hlavní roli, která odvedla naprosto brilantní práci. Temný vizuál a hudba naprosto skvělé. Vizuál mi v některých scénách až nápaditě připomínal ospalou díru natočenou taktéž timem burtonem. Mám tady ale přece jenom jednu věc o které se musím zmínit, a která mě na seriálu vyloženě štvala. Vyloženě NENÁVIDÍM to CGI. Vždycky se mě po příchodu monstra na scénu zmocnil místo strachu, obav a napětí smích. Scény s "hlavním monstrem" byly pro mě nebál bych se říct nekoukatelné. No ale každopádně to je tak to jediné velké mínus co u tohoto seriálu mám. Jinak velice fajn podívaná a těším se na budoucí pokračování. 8/10
  5. Death Note - Zápisník smrti
    Death Note - Zápisník smrti (2006)
    8
    Tak ale jo. Těch 8,5/10 to je. Každopádně nepředbíhejme. Death Note, je velice zajímavým počinem. Zvláštní na něm je to, že se tam náchází absolutně až bych řekl dokonalé epizody (Epizoda 7, která je jedna z nejlepších věcí, co jsem snad kdy viděl) a pak se zde nachází epizody, u kterých se vám ani nechce věřit, že je točili stejní lidé jako ti předchozí (druhá polovina seriálu). Každopádně popořadě. Příběh si nechám až nakonec. Co musím vypíchnout jako jednu z nejlepších věcí, co jsem kdy u seriálové tvorby viděl je hudba. Nevím co skladatel bere, ale buď ať toho nechá, nebo ať mi pošle taky, protože ta hudba - to je něco neuvěřitelného. Od poklidných melodií až po monumentální a orchestriální písně. Hudba automaticky 10/10 ani se nebavme. Vizuál není o moc horší. I v epizodách, kde se prakticky pouze mluví, dokáže svojí vizuální nápaditostí vždy překvapit (třeba rozdíl mezi smýšlením lighta a kiry) Mnohdy tento vizuál obsahuje neuvěřitelné detaily a jindy zase ukazuje otevřené pohledy na město. Neuvěřitelně také musím pochválit postavy a jejich dabéry. I přes to, že se v příběhu nachází některé né moc potřebná a až nudné postavy oproti ostatním, stále se jedná o nad průměr. No a jsme u příběhu (tohle bude těžké). První polovina - jedna z nejlepších věcí co jsem kdy viděl, Druhá polovina - co to k*rva. Jakože pardon, ale po 16. epizodě přichází několik absolutně nudných epizod, které jsou bych řekl až podprůměrné. A příběh o firmě s death notem? To bylo něco strašného. Jakože pardon, ale žádný člověk z té firmy neměl nic, čím by se odlišoval od ostatních. Prostě mi to připadalo jenom jako výplň pro natáhnutí, jinak nechápu proč by to tam vůbec dávali. A smrt L? Proč ho zabíjeli? Ztratili na polovinu seriálu asi nejlepší postavu. Místo toho přichází Near a Mello, kteří opravdu, ale OPRAVDU nestačí. Tvůrci prostě chtěli, aby měl light nějaké soupeře a tak vybraly postavy, co jsou jako L, akorát horší. Ano, po té co na scénu přichází "X-kira" se to sice mírně zlepší, protože už se příběh soustředí na Near VS Kira, ale alespoň mi příjde, že postava Neara není ani zdaleka tak dobrá jako postava L. Near totiž nemusí přinést žádnou ztrátu, aby nakonec vyhrál a za své špatné činy nenese téměř žádnou odpovědnost. I když není proveden zrovna špatně, pořád si stojím za tím, že kdyby místo něho na židli seděl L, příběhová stránka seriálu by byla o něco lepší. Pak se ale dostáváme k posledním pár epizodám, které se tak trochu navrací do starých kolejí a minimálně předposlední a poslední epizoda jsou opět téměř dokonalé skvosty. Takže ve výsledku, když vezmu v potaz, že první polovina byla téměř dokonalá, pak bylo pár špatných dílů, a pak se to zase postupně zlepšovalo, nebyl ten příběh zase tak špatný. Každopádně bohužel musím i tak říct, že je seriál strašně nadhodnocený a rozhodně se (minimálně po příběhové stránce) nejedná o žádný dokonalý snímek. Má to potenciál, dobrou myšlenku, v pohodě příběh, úžasnou hudbu a vizuál. Hodnotím tedy TĚSNÝMI 8,5/10. PS: Ještě jsem zapomněl zmínit, že v obzvláště první polovině je problém, že se seriál snaží tvářit geniálně, ale někdy nám jakožto divákům zatajuje klíčové informace. To se ale děje jenom v některých epizodách.
  6. NANA
    NANA (2006)
    8
    Popravdě jsem docela dlouho přemýšlel, zdali mám seriál hodnotit. Bylo to totiž mé první anime, co jsem kdy viděl, takže to úplně nemám s čím porovnávat. Budu to tedy muset tak nějak hodnotit a porovnávat s jinými hranými seriály. Takže. Začnu asi postavami, co se týče postav, je seriál skvělý. Nabízí jich sice velikou škálu, ale každá z postav se znatelně liší od jiných, a tím že má NANA dost času na jejich představení, vůbec nevadí, že je jich tu tolik. Co se týče příběhu, je to trochu složitější. Jsou tu absolutně skvělé 9/10 díly, u kterých si říkáte, že se díváte na nějaký hyper propracovaný anime seriál, a jsou tu taky díly a příběhové linky, jež jsou spíše průměrné a ne moc zajímavé a musíte je "přetrpět", abyste se dostali k tomu zajímavému. Ale na druhou stranu příběh jako celek funguje. Věc, co musím opravdu vypíchnout je hudba. Intro z první části seriálu si pouštím pořád, i přesto že už jsem seriál docela dávno dokoukal. Všechna hudba v NANĚ je neuvěřitelně chytlavá a sedí přesně do příběhu. Nebýt těch některých otravných příběhových linek, jednalo by se o téměř dokonalý seriál. Dávám 7,5/10
  7. Na západní frontě klid
    Na západní frontě klid (2022)
    6
    Předem chci říct, že jsem nečetl knihu a ani neznám její příběh, proto nebudu hodnotit zpracování vůči knize atd. Na západní frontě klid, mnou velice očekávaný film. Dobře vyhlížející trailery, zajímavé a né až tak prozkoumané období první světové války a veliký rozpočet, tento film musí být tedy zaručeně dobrý, nebo ne? No začneme u pozitiv. Film má nádherný visuál, (jak už to poslední dobou u netflixu je) jeden z nejlepších, co jsem za poslední dobu viděl. Krásně barevné monumentální záběry, které vás svojí atmosférou vnesly do období první světové války. Upřímně, co mi už tak nesedělo byla hudba, ale chápu, že je to můj osobní problém, přes který jsem se v pohodě přenesl. Co také musím vyzdvihnout jsou scény z fronty, které opravdu stojí za to a myslím si, že zcela vystihovaly to, jak se z nebojácných sebevědomých vojáků stali jenom bezmocné šachy na šachovnici. Co se týče tedy visuálu, atmosféry, akce a sound designu, nemohu si stěžovat, hůř je na tom ale příběh a hlavně postavy samotné. Strašně mi vadí několik příběhových linek, možná jsem sám, ale scény s politiky a generály, co vyjednávají příměří působí oproti hlavní příběhové lince hodně rušivě. V podstatě kdyby tam tyto linky nebyly a například o smlouvě by se pouze nějaký voják zmínil, nemělo by to na příběh téměř žádný vliv. A když už jsem mluvil o té rušivosti, musím zmínit ještě jednu věc. Příjde mi, že v jisté části příběhu není pro některé postavy skoro vůbec žádný prostor a čas. Je sice pěkné, že můžu sledovat minutu dlouhý záběr na západ slunce, ale kdyby tento čas věnovali třeba více vedlejším postavám, nebylo by to vůbec na škodu. Taktéž mi vadí velké timeskipy. Prostě v jednu chvíli je hlavní protagonista na frontě a bojuje o holý život, najednou střih, pár minut jiné linky, a pak je najednou hlavní protagonista se svými přáteli někde na statku, kouří doutník, krade husu atd. V podstatě jsem si říkal, proč takovýto time-skip vůbec udělali, a dokonce jsem si chvíli myslel, že jsem nejspíše omylem přeskočil dvacet minut filmu, ale ono ne. Jinak některé postavy byly opravdu dobře napsané, a co musím vypíchnout je zvláště to, jak byly tyto postavy zahrány. Minimálně hlavní postava a její kamarádi předvedli až briliantní výkon. Na závěr: visuál, zvuk a atmosféra - úžasné postavy, některé příběhové linky a příběh samotný - nic moc, i přesto stojí snímek rozhodně za shlédnutí a můžu ho doporučit. Hodnotím tedy tento snímek 6,5/10.
  8. Enola Holmesová
    Enola Holmesová (2020)
    6
    Je zajímavé, jak vysoké hodnocení dávám i přes to, že měl film ode mne již od začátku malé mínus. Je totiž jedna věc, kterou ve filmech obzvláště nesnáším a to je boření čtvrté stěny. Ani si nejsem jistý, jestli tato technika lze vůbec provést dobře, protože minimálně já jsem ji ještě nikdy dobře použitou neviděl. Tato technika je zkrátka pro líné scénáristy, kteří se nechtějí zabývat visual story tellingem a tak zkrátka všechno vysvětlí. To způsobuje jeden zásadní problém: divák nemusí při sledování dávat téměř žádný pozor. Je poměrně jedno, co se zrovna stalo, či stává, protože vám to enola stejně v dalším záběru hezky naservíruje. Co by šlo označit jako velice pozitivní jsou dle mě postavy. Ano, nachází se tu pár jednodimenzionálních a plochých postav, ale věčina hlavních postav mají zajímavé vlastnosti a funguje mezi nimi skvělá chemie. Rozjezd filmu funguje dobře. Je nám jasné co a proč hlavní protagonisti dělají, představí se nám nějaké jejich problémy, které budou muset v budoucnu řešit, aby se postavy vyvinuly, příběh má celkem příjemné tempo a zkrátka se rozhodně nudit nebudete. Hůře už na tom je druhá polovina filmu. Najednou se v příběhu udělá trochu bordel, z akční detektivní komedie se stane spíše pokus o jakési drama a film se pokouší o větší "serióznost", která ale nefunguje. Ať už je to motiv Enoliny matky, jeden z bratrů enoly, či výchovná škola kam Enolu následně tentýž bratr donutí chodit. Tempo se razantně zpomalí a některé důležité postavy z děje prostě na dlouhou dobu vypadnou, a pak se zase náhodně objeví. Finále je taky docela mišmaš. Krom typického " Ó, on je mrtvý, diváku breč, á děláme si p*del, on není mrtvý, snad sis nemyslel, že bychom udělali něco nečekaného a zvratného." se celý finální souboj odehrává v nepřehledné tmě a obsahuje tak minimum jakéhokoli napětí a strachu o postavy. Když si to celé schrnu, jako nanáročná oddichovka dobrý, ale film s větší pointou, propracovanějším příběhem a ustáleným dějem od toho určitě nečekejte. I přes to, že tato recenze nebyla moc pozitivní, jsem se u filmu opravdu bavil. Rozhodně se nejedná špatný film a doufám, že v pokračování se z chyb v prvním filmu poučí. Dávám tomuto filmu 6/10
  9. Rodina na baterky
    Rodina na baterky (2021)
    9
    Rodina na baterky je velice zvláštní a překvapivý snímek. Z každé jednotlivé scény srší spoustu nápadů a jde vidět, že se na filmu tvůrci pořádně vyřádili. Ať už ve stylu animace, zobrazení dnešní stereotypní doby, či připomenutí věcí, na které se dneska často zapomíná. Zajímavé je, jak moc dobře film pracuje s pojetí hlavního tématu - rodiny. Filmů na téma "rodina má držet při sobě", nebo "rodina je to nejdůležitější v životě" existuje mnoho, avšak žádný není jako tento. Film vždy vypíchne nějaký stereotyp, co se týče tématu "rodina" a následně jej vyvrátí například v podobě scény, kdy hlavní protagonistka hlavní antagonistce sděluje, co se naučila během její cesty za dobrými rodinnými vztahy. Na konci scény zjistíme, že má Pal celou dobu zapnutý "noční režim". Film nám zkrátka ukazuje, že vztahy v rodině nejsou tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Co se týče humoru, nemám co vytknout. Každou chvílí se objeví nějaký propracovaný vtip, jak obsahově, tak i visuálně. Jde vidět, že tvůrci pracují se stylem dnešních vtipů, co se šíří po internetu, a následně ten styl aplikují na nějakou vtipnou situaci. Zkrátka ten film miluju a opravdu těžko se mi hledá něco, co bych mu upřel a taky pro jednou nic nenacházím. Nezbývá mi, než dát filmu brilantních 9/10
  10. Thor: Láska jako hrom
    Thor: Láska jako hrom (2022)
    6
    Tento film mě zklamal. Pro začátek bych chtěl říct, že film není vyloženě průser. Nezačínal totiž vůbec špatně. Skvělé představení hlavního záporáka a jeho motivu. Skvělý úvod s thorem, který byl vtipný způsobem, který se do dané situace hodil. Ale od konce úvodu to šlo s filmem totálně z kopce. Do humoru se totiž zapletlo drama. Vtipy se smutnými scénami byly špatně vyvážené. Například: Jane s thorem na vesmírné lodi s pohledem na monumentální vesmírné delfíny vtipkují a baví se. Pak se najednou Jane svěří s tím, že má rakovinu, načež thor projeví lítost a o pár sekund později zase všichni hláškují a vtipkují, jako by nic. Film pak působí, jako by měl minimální hloubku a jako by neměl žádnou pointu. Dále lze opět vidět tlak na lidi pracující se cgi, jelikož po většinu soubojů nejde prakticky nic vidět, plno pásáží je pro děj absolutně zbytečných a finále taky za moc nestojí. (ve finále hlavní hrdina zase použije nějakou op schopnost, o které do teď nikdo nevěděl, že ji má) Jediná nápaditá část, krom úvodu byla černobílá, která ale taktéž mohla být provedena lépe. (je zajímavá jenom jejím vizuálem, nikoli příběhem) Zkrátka je film humorně nevyvážený, scénářově zkratkovitý, nesmyslný a hlavně překvapivě ne moc dobrý. Průměrný americký blockbuster s vysokým rozpočtem si prostě představuji jinak 5,5/10
  11. Jurský svět: Nadvláda
    Jurský svět: Nadvláda (2022)
    4
    Ach, jak já nemám rád tento film. Když jsem na něm byl v kině, myslel jsem, že to nejspíše musí být nějaký špatný vtip. Ve zkratce: film se promoval jako neuvěřitelný postapokalyptický zobrazující filozofickou otázku "co kdyby lidi museli žít v symbióze s dinosaury?", ve skutečnosti je to pouze slátanina klišé z předchozích filmů. Tvůrci mají potřebu dinosaury rychle přemístit do nějakého uzavřeného prostoru, protože s nimi v otevřeném prostoru neumí pracovat. Návrat původních hodinů je naprosto neikonický a nezajímavý. Hlavní linka se točí okolo kobylek, což se do filmu s dinosaury absolutně nehodí a celá dějová linka okolo nich je tam pouze proto, aby na konci mohli udělat "cool závěr" (ve velikých uvozovkách) s hořícími kobylkami. Celý film je nudný, zbytečně dlouhý, nelogický a naprosto neoriginální. Zkrátka mi nezbývá, než dát filmu 4/10.