Britský téměř špionážní thriler z poválečného Německa. Začátek je super, to městečko, kde se, zdá se, všichni znají, všichni něco skrývají, všichni jsou podezřelí a všichni jsou někým sledovaní. Jak divák začne postupně příběh rozplétat, tak si užívá tu paranoidní atmosféru a různé drobné náznaky, že všechno může být trochu jinak, ale pořád není jasné, jak, a že větřit se nedá skoro nikomu. A pak se to rozjede naplno a pak to má najednou konec, kde si říkám WTF? Pro českého diváka je jako bonus tábor s uprchlíky ze Sudet. Hodně to kazí ta angličtina, mohli si tam aspoň zkusit hrát s nějakým pseudoněmeckým přízvukem.
Pekelně nudné, Pavelka tu hraje naprosto děsně a ještě to doráží nepřirozené postsynchrony. Polovina herců se pro svoje role naprosto nehodí (F. Husák v nepadnoucí uniformě WTF?). Pár zajímavých leteckých záběrů to nezachrání. Ale že soupeře o Květino lůno hrají Ondřej Pavelka a Ondřej Havelka mi přijde od castingu jako docela vtipný trolling.
Dost mě překvapilo, že i s prakticky neomezenými zdroji jedné z nejbohatších technologických společností dneška se dají udělat tak špatné digitální triky. Nepřehlednost a chaotický střih bojových scén mi taky vadil, ale to chápu jako záměr a snahu tvůrců přiblížit, jaký to asi ve skutečnosti byl chaos, když tedy odmyslím, že to ve skutečnosti byly jen relativně krátké momenty z operačních letů. Že to v těch pevnostech byl často masakr to si divák uvědomí rychle. Asi jsem dostal, co jsem čekal, ale myslím si, že to mohlo být o něco lepší.
I když to celou dobu jede tak nějak na půl plynu (a třeba scéna s honičkou byla naprosto nesmyslně dlouhá)), tak Cloony s Pittem to většinu času celkem bez problémů drží nad vodou. Ale i tak je to poněkud promarněná příležitost, s trochou snahy (lepším scénářem) to mohla být naprostá pecka. Takto to za pár týdnů zapadne.
Objektivně je to dost příšerné, protože je to nízkorozpočtová lidová komedie o swinger sexu a až jsem se styděl, že to sleduju. Ale taky musím přiznat, že u některých hlášek jsem se válel smíchy, protože byly naprosto zabijácké. Pohádka o rukavičce už nikdy nebude taková, jak jsem ji znal před tímto filmem.
První půlka byla skvělá, pak se to začalo, dle mého poněkud zbytečně, rozplizávat. Některé zvraty už byly dost vycucané z prstu, stejně tak nějaké náhodně z klobouku vytažené situace ohledně minulosti postav. Mnohé jednotlivé scény ale byly velmi silné a zábavné. Nejlepší výstupy měl asi Liev Schrebier, který celou dobu chlastá nebo hulí trávu a vše má u zádele a nakonec rozjede rickrolling.
Zas to podělal ten konec. Jako by to najednou potřebovali rychle useknout. Že se některé postavy najednou začnou chovat naprosto v rozporu s tím, jak se chovaly předtím, mě už ani nepřekvapilo. Charles Dance jako antisemitský šéf britské tajné služby je úplně skvělý, těch pár minut, co má, je naprosto našlapáno brutálními stěry.
To byl nářez. Sandra Hüller naprosto famózní v obou nemateřských jazycích, kterými celý film mluví. Nakonec je asi jedno, co se ve skutečnosti stalo, ale sledovat ten proces a jednotlivé detaily a náhodné prostřihy zachycující nejasné vzpomínky, ať už skutečné nebo domnělé, mě přikovalo k obrazovce, že jsem skoro nevnímal, že ten film má dvě a půl hodiny.
Nakonec docela příjemná komedie, lehce parodující klasická klišé špionážních filmů. Bill Murray poněkud překvapivě vypadá, že ho to snad i trochu bavilo, což u jeho filmů není vždy pravidlem. A překvapilo mě, že to je z roku 1997, dokud jsem nezachytil plakát Kurt Cobain (1967-1994), tak jsem myslel, že to někdy z osmdesátek.
Not great, not terrible. Wolverine je super, Deadpool furt stejný. Párkrát jsem se dobře zasmál a zatlačil slzu dojetí o některých cameí. Jestli to bude poslední komiksový film, co jsem viděl v kině, se uvidí. Ale pokud ano, tak jsem rád, že to nebylo něco horšího.
Mysteriózní kravina s orientálními prvky a neuvěřitelně nesympatickým hlavním hrdinou, kde většina velmi nízkého rozpočtu padla na výlet štábu na natáčení exteriérů do Maroka. Že to není celé z ateliéru je asi jediná pozitivní věc na celém filmu, jinak je to ubíjejícím způsobem tupé a nezábavné. Hororová je snad jen ta úvodní scénka, ale i ta už naznačuje, že bychom neměli mít od zbytku filmu velká očekávání.
Životopisný film o leteckém konstruktérovi R.J.Mitchellovi a jeho cestě k vytvoření legendárního stíhače Spitfire. Film byl natáčen během druhé světové války, v podstatě těsně po skončení letecké bitvy o Británii, takže je nejen velmi patriotické (a do jistý míry poukazuje na naivitu předválečných britských politiků), ale také si utahuje z válkychtivých Němců a do jisté míry neschopných italských fašistů. Zajímavostí je účast skutečných britských vojenských pilotů v některých scénkách z letiště a unikátní archivní záběry letadel ze Schneiderova poháru.
Zaměstnanec videopůjčovny s kamarády založí kapelu a sní o lásce i hudební kariéře. Ale jak se objevují jeho úspěchy, není jasné, jestli vydrží jeho láska k servírce jménem Badríja. Film s dodnes hvězdným egyptským zpěvákem Amrem Diabem v hlavní roli zachycuje raná 90. léta 20. století, kdy mnoho mladých Egypťanů odcházelo z venkova do Káhiry či Alexandrie, aby zde našli práci a unikli všeobecné chudobě.
Hodně ale záleží s jakou verzí hudebního doprovodu film uvidíte, mnohé z těch, které jsou veřejně dostupné, se s dynamickou obrazovou složkou filmu dost míjejí. Mimochodem, je to výborný vizuální pandán k Döblinovu románu Berlín, Alexandrovo náměstí.
Jako film to moc nefunguje, to je nutné si přiznat. Když jsem to poprvé viděl jako dítě, tak jsem měl problém to dosledovat a nezměnilo se to, ani když jsem to viděl po nějakých třiceti letech znovu jako dospělý. Ale jako přehlídka Jacksonova talentu a bez přehánění geniálních tanečních choreografií u jednotlivých hudebních čísel si to užijete maximálně. Plus zaujmou na svoji dobu velmi povedené digitální triky.
Na jednou stranu starosvětská romantika, na druhou stranu dost neuvěřitelný příběh, s Bogardem, který se do romantické role role úplně nehodil. První spolupráce Audrey Hepburn a modní značky Givenchy (jejímž výsledkem byl Oskar za kostýmy). Walter Hampden mi svým vystupováním hodně připomínal Čeňka Šlégla.
Nářez, inspirovaný skutečnou historickou událostí, v opulentním provedení. Byť to bylo poněkud předvídatelné, užíval jsem si ty drobné nuance postav, kterým sice musíte trochu fandit, ale zároveň víte, že byste neměli, protože jsou to z velké části hnusně manipulativní svině, se kterými ve skutečném životě byste asi nechtěli mít nic společného. Ale zároveň každá touží svým specifickým způsobem po lásce a respektu.
Výborný rozjezd, ale pak tomu jako by spadl řetěz, hlavně propojení obou dějových linek se mi zdá trochu drhlo a některé momenty mi úplně nedávaly smysl. Určitě by to fungovalo lépe, kdyby se některé detaily udržely pod pokličkou třeba o díl či dva déle. Na druhou stranu nějaký drsný spin-off o ne úplně legální činnosti mravnostní jednotky v prostředí newyorských klubů z 80. let bych asi bral. HBO seriál The Deuce, který byl dost podobný, se mi hodně líbil.
Ten rumuský Korvínův hrad je super lokace. Ale jinak... Hlavně mě celý film, časově zasazený do roku 1952, vrtalo hlavou, jak se do Rumunska, které bylo v té době pod pevnou kontrolou sovětských tajných služeb a armády a objektem velmi úspěšné proticírkevní kampaně, můžou dostat kněz a jeptiška z Vatikánu. S reáliemi si scénáristé evidentně hlavu nelámali.
Spousta povedených leteckých záběrů se Sabery a na komunistické migy přemalovanými Thunderstreaky, takže fanoušci raných stíhaček si to určitě užijí. Navíc je to v barvě, což je plus. Příběh je bohužel kapku slabší a ta romantická linka je skoro až rušivá. Poslední cca čtvrtina je jak z jiného filmu, i když chápu, proč ji tam dali.
Nakonec docela příjemný návrat do 80. let a rodinných komedií s hororovým prvkem, byť, zejména ke konci, scénáristicky trošku ujetý. Nebohý Hanks, co si chce jen odpočinout, zatímco paranoidní sousedé ho nutí řešit podivnou rodinu z vedlejšího domu, je fakt chudák. Hodně mě překvapilo, jak Carrie Fisher v roli manželky vypadá starší než Hanks, ačkoliv jim je oběma v té době 33 let. Znalci určitě ocení parodické hudební motivy, citující mnohé slavné filmové kousky.