Gábor Téni: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gábor Téni: Filmy a seriály

  • Final Cut - Dámy a pánové
    Final Cut - Dámy a pánové (2012)
    Film
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér Geőrgy Pálfi zručně experimentoval už se svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    80%
    Co udělá náruživý režisér, když vyschne zdroj státní filmové dotace? Sedne na tři roky do střižny a z více než 450 klasických děl světové kinematografie vytvoří tisíc a jednu podobu lásky. Metapříběh vztahu mezi mužem a ženou zahrnující všechny nezbytné peripetie včetně namlouvání, zásnub, líbánek, nevěry, početí, rozluky či smrti představuje jak intelektuální výzvu pro cinefilní diváky, tak i čiré potěšení pro každého, komu téma lásky není cizí. Uznávaný maďarský režisér Geőrgy Pálfi zručně experimentoval už se svém festivalovém hitu Taxidermie (2006). Místo provokujícího syžetu se ovšem tentokrát pouští do rafinovaných kompozičních výbojů. (Febiofest)
    1
  • Turínský kůň
    Turínský kůň (2011)
    Film

    „Matko, jsem hlupák!“ Poslední slova filosofa Friedricha Nietzscheho, jehož setkání s týraným koněm vyústilo ve svérázné prozření, uvozují sérii výjevů z vyprahlého života otce, dcery a jejich koně v bezčasé pustině. Chátrající statek, vysychající studna, vzdorovitý kůň, nečekané návštěvy a potulní honáci. Uhrančivé podobenství o samotě, tíživém lidském osudu natočil legendární maďarský režisér Béla Tarr jako své poslední opus magnum. Černobílé obrazy, strohá kamera, minimum dialogů a majestátná hudba tvoří velkolepou filmovou skladbu, navazující na předchozí Tarrova díla (Satanské tango, Werckmeisterovy harmonie). Poslední Tarrův film získal Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 2011.

    Žánry:Drama
    73%

    „Matko, jsem hlupák!“ Poslední slova filosofa Friedricha Nietzscheho, jehož setkání s týraným koněm vyústilo ve svérázné prozření, uvozují sérii výjevů z vyprahlého života otce, dcery a jejich koně v bezčasé pustině. Chátrající statek, vysychající studna, vzdorovitý kůň, nečekané návštěvy a potulní honáci. Uhrančivé podobenství o samotě, tíživém lidském osudu natočil legendární maďarský režisér Béla Tarr jako své poslední opus magnum. Černobílé obrazy, strohá kamera, minimum dialogů a majestátná hudba tvoří velkolepou filmovou skladbu, navazující na předchozí Tarrova díla (Satanské tango, Werckmeisterovy harmonie). Poslední Tarrův film získal Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 2011.

    Žánry:Drama
    2
  • Muž z Londýna
    Muž z Londýna (2007)
    Film
    • iTunes

    Maloin pracuje jako noční strážce v přístavu, kde ho z pravidelného pracovního rytmu vytrhne zločin a on se stane jeho nepřímým spolupachatelem. Přestože stereotyp jeho rezignovaného žití zůstane nezměněn, do mužova života vstoupí hlodající existenciální otázky. Stojí za to, aby se jeho dcera plahočila, když může nosit kožešinový límec? Znamená mlčení opravdu vždy souhlas? Tarrův snímek dokazuje, že i z žánrového východiska může vzejítspirituální zážitek a že i spirituální zaujetí ponechává dostatek prostoru pro napětí. Divák je nabádán k přijetí osobitého chápání toku času, což snímek řadí jak k tvorbě Andreje Tarkovského, tak například ke snímku Davida Cronenberga Pavouk. Tarr věnuje srovnatelný čas záběrům tváří i předmětů a v rozvážnosti konání postav odráží tíhu osudu, s nímž se musí vyrovnávat. Na scénáři k filmu se podílel i autor románu a scénáře k adaptaci Satanské tango László Krasznahorkai. (43. MFF Karlovy Vary, 2008)

    66%

    Maloin pracuje jako noční strážce v přístavu, kde ho z pravidelného pracovního rytmu vytrhne zločin a on se stane jeho nepřímým spolupachatelem. Přestože stereotyp jeho rezignovaného žití zůstane nezměněn, do mužova života vstoupí hlodající existenciální otázky. Stojí za to, aby se jeho dcera plahočila, když může nosit kožešinový límec? Znamená mlčení opravdu vždy souhlas? Tarrův snímek dokazuje, že i z žánrového východiska může vzejítspirituální zážitek a že i spirituální zaujetí ponechává dostatek prostoru pro napětí. Divák je nabádán k přijetí osobitého chápání toku času, což snímek řadí jak k tvorbě Andreje Tarkovského, tak například ke snímku Davida Cronenberga Pavouk. Tarr věnuje srovnatelný čas záběrům tváří i předmětů a v rozvážnosti konání postav odráží tíhu osudu, s nímž se musí vyrovnávat. Na scénáři k filmu se podílel i autor románu a scénáře k adaptaci Satanské tango László Krasznahorkai. (43. MFF Karlovy Vary, 2008)

    3