Radoslav Šopík: Nejlepší filmy
a seriály

6.2

Radoslav Šopík: Filmy a seriály

Radoslav Šopík, herec, se narodil 7. prosince 1958 ve Zlíně. Vystudoval činoherní herectví na Janáčkově akademii múzických umění v Brně v letech 1978 až 1982. Po absolvování působil ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti a následně v Divadle Vítězného února v Hradci Králové. Od roku 1985 je spojen s Městským divadlem Zlín, kde působí dodnes.

Filmografie

I když je Radoslav Šopík především divadelním hercem, objevil se také ve filmu. Jeho filmografie zahrnuje několik snímků, ve kterých ztvárnil různé role. Jeho herecký talent se tak projevil nejen na divadelních prknech, ale i na filmovém plátně.

Současné aktivity

V současné době je Radoslav Šopík stále aktivním členem Městského divadla Zlín. Účinkuje v několika inscenacích, které jsou na repertoáru divadla. Jeho dlouholetá kariéra a zkušenosti přispívají k vysoké úrovni představení, ve kterých se objevuje.


  • Případy 1. oddělení
    Případy 1. oddělení (2014)
    Seriál
    • iVysílání
    Kriminální seriál inspirovaný skutečnými zločiny, které muselo vyšetřovat 1. oddělení pražské kriminální služby. Toto oddělení dosahuje velmi vysoké úspěšnosti řešení případů a v jeho čele stál Josef Mareš, spoluautor scénáře, díky kterému se seriál pyšní vysokou dávkou autenticity, co se postupů vyšetřování, popisu policejního prostředí a používané mluvy týče. Policisté dost často vědí, kdo je pachatelem zločinu, ale nejtěžší fází jejich práce je to dokázat. Pro potřeby seriálu byly provedeny menší změny, ale způsob pátrání a usvědčení pachatele vždy zůstávají věrné.
    87%
    Kriminální seriál inspirovaný skutečnými zločiny, které muselo vyšetřovat 1. oddělení pražské kriminální služby. Toto oddělení dosahuje velmi vysoké úspěšnosti řešení případů a v jeho čele stál Josef Mareš, spoluautor scénáře, díky kterému se seriál pyšní vysokou dávkou autenticity, co se postupů vyšetřování, popisu policejního prostředí a používané mluvy týče. Policisté dost často vědí, kdo je pachatelem zločinu, ale nejtěžší fází jejich práce je to dokázat. Pro potřeby seriálu byly provedeny menší změny, ale způsob pátrání a usvědčení pachatele vždy zůstávají věrné.
    1
  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    2
  • Lidice
    Lidice (2011)
    FilmRole: mlynář
    • Netflix
    • Max
    • Oneplay
    • +2
    Ne každý ví, že událost, jež otřásla celým světem, začala jako příběh obyčejného sukničkáře. Václav Fiala se zamiluje do Aničky ze Sudet, doma ho však čeká těhotná žena. Dopis, ve kterém Aničku lživě informuje, že něco podnikl a musí do ústraní, poslouží krátce po atentátu na Reinharda Heydricha jako záminka k vyhlazení Lidic. Skutečnou událostí je inspirovaný také příběh druhého hrdiny Františka Šímy, který nešťastnou náhodou při opilecké rvačce zabije svého syna. Vyhlazení Lidic tedy přežije nic netušíc ve vězení a po válce se vrací domů, kde ho čeká holá pláň. Stane se tak paradoxně jediným lidickým mužem, který přežil tuto tragédii. S cejchem vraha není však žádoucí. Film Lidice vychází ze scénáře Zdeňka Mahlera Nokturno, který získal v roce 2007 Cenu Sazky za nejlepší dosud nerealizovaný scénář.
    73%
    Ne každý ví, že událost, jež otřásla celým světem, začala jako příběh obyčejného sukničkáře. Václav Fiala se zamiluje do Aničky ze Sudet, doma ho však čeká těhotná žena. Dopis, ve kterém Aničku lživě informuje, že něco podnikl a musí do ústraní, poslouží krátce po atentátu na Reinharda Heydricha jako záminka k vyhlazení Lidic. Skutečnou událostí je inspirovaný také příběh druhého hrdiny Františka Šímy, který nešťastnou náhodou při opilecké rvačce zabije svého syna. Vyhlazení Lidic tedy přežije nic netušíc ve vězení a po válce se vrací domů, kde ho čeká holá pláň. Stane se tak paradoxně jediným lidickým mužem, který přežil tuto tragédii. S cejchem vraha není však žádoucí. Film Lidice vychází ze scénáře Zdeňka Mahlera Nokturno, který získal v roce 2007 Cenu Sazky za nejlepší dosud nerealizovaný scénář.
    3
  • Vyprávěj
    Vyprávěj (2009)
    Seriál
    • iVysílání
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu let, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    72%
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu let, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    4
  • Dáma a Král
    Dáma a Král (2017)
    Seriál
    • Oneplay

    Advokátní kancelář přibere do svého týmu soukromého vyšetřovatele, který má za úkol odhalovat skutečné viníky trestných činů, ze kterých jsou obviněni klienti kanceláře. Hlavními hrdiny jsou trochu podivínský vyšetřovatel Prokop Král (Matěj Hádek) a schopná a úspěšná advokátka Lenka Braunová (Tereza Hofová). Společně tvoří protikladnou a jiskřivou dvojici, která však výborně funguje. Pod taktovkou šéfa kanceláře Rudolfa Černého (Miroslav Donutil) a s pomocí začínajícího právníka Jiřího Mladého (Jan Cina) vyšetřují různorodé případy a pomáhají lidem, kteří nemohou nebo nechtějí jít na policii. Žádný zločin, žádná záhada pro ně není neřešitelná. Nejsou policisté, proto musí případy klientů řešit bez kriminalistického zázemí - důvtipem, překvapivou akcí, novým, nečekaným pohledem na zločin nebo jeho pachatele. (TV Nova)

    Žánry:DramaKrimi
    65%

    Advokátní kancelář přibere do svého týmu soukromého vyšetřovatele, který má za úkol odhalovat skutečné viníky trestných činů, ze kterých jsou obviněni klienti kanceláře. Hlavními hrdiny jsou trochu podivínský vyšetřovatel Prokop Král (Matěj Hádek) a schopná a úspěšná advokátka Lenka Braunová (Tereza Hofová). Společně tvoří protikladnou a jiskřivou dvojici, která však výborně funguje. Pod taktovkou šéfa kanceláře Rudolfa Černého (Miroslav Donutil) a s pomocí začínajícího právníka Jiřího Mladého (Jan Cina) vyšetřují různorodé případy a pomáhají lidem, kteří nemohou nebo nechtějí jít na policii. Žádný zločin, žádná záhada pro ně není neřešitelná. Nejsou policisté, proto musí případy klientů řešit bez kriminalistického zázemí - důvtipem, překvapivou akcí, novým, nečekaným pohledem na zločin nebo jeho pachatele. (TV Nova)

    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Domácí péče
    Domácí péče (2015)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • iVysílání
    • +6
    Obětavá zdravotní sestra Vlasta (Alena Mihulová) při své práci na jihomoravském venkově ošetřuje spoustu rázovitých místních pacientů. Když se však dozví, že sama potřebuje pomoc, musí ji začít hledat mimo prostředí, které zná. Díky dceři jednoho z pacientů (Tatiana Vilhelmová) a její esoterické mentorce (Zuzana Krónerová) začíná objevovat svět alternativního léčení a díky němu snad i sebe samu... To vše k velké nelibosti manžela Laďi (Bolek Polívka), který na tyhle hňupoviny nevěří. Vlasta tak musí bojovat nejen se svojí nemocí, ale i s Laďovým zdravým moravským rozumem. Komedie a drama se proplétají, když si Vlasta poprvé v životě začíná uvědomovat, že taky ona potřebuje péči... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Obětavá zdravotní sestra Vlasta (Alena Mihulová) při své práci na jihomoravském venkově ošetřuje spoustu rázovitých místních pacientů. Když se však dozví, že sama potřebuje pomoc, musí ji začít hledat mimo prostředí, které zná. Díky dceři jednoho z pacientů (Tatiana Vilhelmová) a její esoterické mentorce (Zuzana Krónerová) začíná objevovat svět alternativního léčení a díky němu snad i sebe samu... To vše k velké nelibosti manžela Laďi (Bolek Polívka), který na tyhle hňupoviny nevěří. Vlasta tak musí bojovat nejen se svojí nemocí, ale i s Laďovým zdravým moravským rozumem. Komedie a drama se proplétají, když si Vlasta poprvé v životě začíná uvědomovat, že taky ona potřebuje péči... (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Stíny v mlze
    Stíny v mlze (2022)
    SeriálRole: (2) Oldřich Srníček, vykradač kamionů
    • Oneplay
    • iVysílání
    Na ostravské zločince má v nové kriminálce České televize políčeno dvojice vyšetřovatelů v podání Petry Špalkové a Jiřího Vyorálka. Pod režijním vedením Radima Špačka zavede dvanáctidílný seriál Stíny v mlze diváky do různých oblastí a sociálních skupin, od youtuberů přes motorkáře až po realitní makléře. Na obrazovky ČT1 se poprvé vypraví v pondělí 3. ledna od 20:10 hodin. Seriál Stíny v mlze natáčený v Ostravě a okolí představí kriminalistku Magdu Malou a jejího nového parťáka Martina Černého, kteří budou společně vyšetřovat případy z nevšedních míst. Silné příběhové linky zároveň sledují osobní životy vyšetřovatelů. „Krimi série nabídne kromě dvanácti napínavých případů ještě něco navíc. Umožníme divákovi blíže poznat, kdo jsou ti, jejichž prací je pátrat po vraždách. Co dělají, když nejsou v práci, a jak se tato, nejen časově, ale především psychicky náročná činnost dá skloubit s běžným životem,“ říká kreativní producentka Kateřina Ondřejková. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Na ostravské zločince má v nové kriminálce České televize políčeno dvojice vyšetřovatelů v podání Petry Špalkové a Jiřího Vyorálka. Pod režijním vedením Radima Špačka zavede dvanáctidílný seriál Stíny v mlze diváky do různých oblastí a sociálních skupin, od youtuberů přes motorkáře až po realitní makléře. Na obrazovky ČT1 se poprvé vypraví v pondělí 3. ledna od 20:10 hodin. Seriál Stíny v mlze natáčený v Ostravě a okolí představí kriminalistku Magdu Malou a jejího nového parťáka Martina Černého, kteří budou společně vyšetřovat případy z nevšedních míst. Silné příběhové linky zároveň sledují osobní životy vyšetřovatelů. „Krimi série nabídne kromě dvanácti napínavých případů ještě něco navíc. Umožníme divákovi blíže poznat, kdo jsou ti, jejichž prací je pátrat po vraždách. Co dělají, když nejsou v práci, a jak se tato, nejen časově, ale především psychicky náročná činnost dá skloubit s běžným životem,“ říká kreativní producentka Kateřina Ondřejková. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Četníci z Luhačovic
    Četníci z Luhačovic (2017)
    Seriál
    62%
    8
  • Záchranáři
    Záchranáři (2003)
    Seriál
    60%
    9
  • Dubček - krátké jaro, dlouhá zima
    Dubček - krátké jaro, dlouhá zima (2018)
    Film
    57%
    10
  • Osmdesát dopisů
    Osmdesát dopisů (2011)
    FilmRole: Officer
    • Max
    • DaFilms

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    55%

    Československo, 29. březen 1987. Jeden den v komunistickém Československu inspirovaný životem režiséra. Čtrnáctiletý Vašek vyráží se svou matkou po úřadech, aby získali povolení odejít za otcem, který emigroval do Velké Británie. Režisér Václav Kadrnka vypráví osobní příběh o odloučení a touze být s milovaným člověkem navzdory těžkým okolnostem, o vytrvalosti a nezlomnosti, s jakou mnoho lidí v bývalém režimu čelilo absurdnímu byrokratickému systému. Na jedné straně mrazivá a zároveň niterná atmosféra filmu je budována senzitivní kamerou, detailní prací se zvuky a autentickými výkony představitelů hlavních rolí (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš). Atmosféra lhostejnosti a ošumělosti kontrastuje s upřímností a hloubkou vztahu Vaška s matkou a jejich otcem.

    Václav Kadrnka v autobiografickém rodinném dramatu, k němuž spolu s Jiřím Soukupem napsal i scénář, rekonstruuje jeden den ze života své matky, která se je oba snažila dostat za manželem z komunistického Československa do Velké Británie. Musela kvůli tomu vytrvale docházet na množství úřadů a získat bezpočet povolení a razítek. Svému muži vše sdělovala prostřednictvím dopisů. Než československé úřady svolily s jejich vycestováním za cenu ztráty občanství, napsala jich několik desítek. Zkušenost nuceného odloučení od otce vtěsnal nakonec Václav Kadrnka do jediného dne, jenž se mu vepsal silně do paměti. Maminka, která po odjezdu manžela onemocněla, se pomalu zotavovala a nabírala sil i kuráže. Jednoho rána vzala všechny možné dokumenty v přesvědčení, že její odhodlání bude nakonec silnější než neprůchodnost totalitní byrokracie. Nevlídná a neosobní atmosféra na ulici, v autobuse, kterým čtrnáctiletý Vašek s matkou jede do města, a především na samotných úřadech kontrastuje s upřímnými a přitom nesentimentálními rodinnými momenty. Scény společného čtení dopisu otci, kupování tenisek nebo trénování anglických slovíček mají v sobě velkou míru empatie. Film Osmdesát dopisů nezobrazuje osmdesátá léta v komunistickém Československu pomocí obehraných symbolů (rudé hvězdy, nápisy VB a uniformy), ale spíš monotónní barevností, „chladem“ a ostře vnímanými zvuky zabouchávaných dveří.


    Václav Kadrnka natočil svůj celovečerní debut bez podpory televize či grantu. Obklopil se ale zkušeným štábem (např. scenárista Jiří Soukup a kameraman Braňo Pažitka). Zvolil neherce (Zuzana Lapčíková, Martin Pavluš) z hudebního prostředí, kteří prokázali zvláštní cit pro ztvárnění intimního vztahu mezi matkou a synem. Loni na MFF v Karlových Varech se při prezentaci nových filmových projektů zalíbil Kadrnkův snímek pořadatelům berlínské přehlídky Berlinale a poslali mu pozvánku do oficiálního programu. Film tak získal následně finance na dokončení a výrobu kopií a mohl vyrazit za svou světovou premiérou v prestižní sekci Forum mezinárodního filmového festivalu Berlinale, kde soutěžil také o cenu pro nejlepší debut.

    11
  • Znamení koně
    Znamení koně (2011)
    Seriál
    • Oneplay
    54%
    12
  • Policie Modrava
    Policie Modrava (2011)
    Seriál
    • Oneplay
    Hlavní hrdinkou seriálu TV Nova Policie Modrava je zkušená kriminalistka Jana Vinická v podání Soni Norisové, která z osobních důvodů přichází z většího města na venkov a přijme uvolněné místo velitelky policejní stanice na Šumavě. Musí se však vyrovnávat s počáteční nepřízní místních policistů, kteří se nemohou smířit s tím, že jim velí žena. Jana je vtipná, inteligentní a má veselou optimistickou povahu se smyslem pro humor. Tak se snaží řešit i jednotlivé kriminální případy, které se odehrávají v jejím regionu. V každé epizodě řeší Jana nový kriminální případ, na jehož pozadí prožívá i soukromé vztahy. Děj doplňují svérázné a někdy i humorné figurky horských obyvatel. Mísí se v něm napětí a tajemství s lidskými osudy a to vše v autentických reálech a exteriérech Národního parku Šumava. (TV Nova)
    Žánry:Krimi
    52%
    Hlavní hrdinkou seriálu TV Nova Policie Modrava je zkušená kriminalistka Jana Vinická v podání Soni Norisové, která z osobních důvodů přichází z většího města na venkov a přijme uvolněné místo velitelky policejní stanice na Šumavě. Musí se však vyrovnávat s počáteční nepřízní místních policistů, kteří se nemohou smířit s tím, že jim velí žena. Jana je vtipná, inteligentní a má veselou optimistickou povahu se smyslem pro humor. Tak se snaží řešit i jednotlivé kriminální případy, které se odehrávají v jejím regionu. V každé epizodě řeší Jana nový kriminální případ, na jehož pozadí prožívá i soukromé vztahy. Děj doplňují svérázné a někdy i humorné figurky horských obyvatel. Mísí se v něm napětí a tajemství s lidskými osudy a to vše v autentických reálech a exteriérech Národního parku Šumava. (TV Nova)
    Žánry:Krimi
    13
  • Okno do hřbitova
    Okno do hřbitova (2012)
    Seriál
    Cyklus třinácti půlhodinových tajemných příběhů volně inspirovaných povídkami Miloslava Švandrlíka natočil v dramaturgii Centra hrané tvorby brněnského studia České televize renomovaný režisér Vladimír Michálek (např. Zapomenuté světlo či Je třeba zabít Sekala), který pro tento projekt využil převážně herce moravských divadel. V jednotlivých příbězích, ve kterých se autoři scénářů Martin Bezouška a Dušan Kukal snažili zachovat neopakovatelné kouzlo, poetiku i humor původních předloh, tedy uvidíme nejen známé herecké osobnosti počínaje například Bolkem Polívkou, Zuzanou Slavíkovou, Arnoštem Goldflamem, Jiřím Vyorálkem, Hanou Holišovou či Jiřím Pechou, ale i řadu jejich méně známých kolegů. (Česká televize)
    43%
    Cyklus třinácti půlhodinových tajemných příběhů volně inspirovaných povídkami Miloslava Švandrlíka natočil v dramaturgii Centra hrané tvorby brněnského studia České televize renomovaný režisér Vladimír Michálek (např. Zapomenuté světlo či Je třeba zabít Sekala), který pro tento projekt využil převážně herce moravských divadel. V jednotlivých příbězích, ve kterých se autoři scénářů Martin Bezouška a Dušan Kukal snažili zachovat neopakovatelné kouzlo, poetiku i humor původních předloh, tedy uvidíme nejen známé herecké osobnosti počínaje například Bolkem Polívkou, Zuzanou Slavíkovou, Arnoštem Goldflamem, Jiřím Vyorálkem, Hanou Holišovou či Jiřím Pechou, ale i řadu jejich méně známých kolegů. (Česká televize)
    14
  • Cesty domů
    Cesty domů (2010)
    Seriál
    • Prima Plus
    11%
    15