6.9

Goran Bregovic: Filmy a seriály

  • 1
  • Underground
    Underground (1995)
    Film
    Ve válečném Bělehradě v roce 1941 se furiantští přátelé Marko a Blacky zabývají obchodem se zbraněmi a jinými lumpárnami. Protože své nepříliš čestné kšeftování obratně spojují s partyzánskými nájezdy, získají v krátké době reputaci hrdinných bojovníků za svobodu. Když se Blacky musí jednoho dne musí začít skrývat, Marko je ukryje spolu s dalšími uprchlíky ve sklepě svého dědečka. Válka pokračuje, uprchlíků přibývá, rodí se děti a ve sklepě se pomalu vytváří autonomní svět. Když se v roce 1944 vrátí mír, udržuje Marko ostatní obyvatekle sklepů v nevědomosti - jednak proto, že s pověstí hrdiny dosáhl v titovské Jugoslávii vysokého politického postavení, jednak proto, že se s Blackym nechce dělit o krásnou Natálii, kterou oba milují. Uplyne patnáct let, než se první sklepní lidé dostanou na povrch - tím však celý příběh zdaleka nekončí...
    77%
    Ve válečném Bělehradě v roce 1941 se furiantští přátelé Marko a Blacky zabývají obchodem se zbraněmi a jinými lumpárnami. Protože své nepříliš čestné kšeftování obratně spojují s partyzánskými nájezdy, získají v krátké době reputaci hrdinných bojovníků za svobodu. Když se Blacky musí jednoho dne musí začít skrývat, Marko je ukryje spolu s dalšími uprchlíky ve sklepě svého dědečka. Válka pokračuje, uprchlíků přibývá, rodí se děti a ve sklepě se pomalu vytváří autonomní svět. Když se v roce 1944 vrátí mír, udržuje Marko ostatní obyvatekle sklepů v nevědomosti - jednak proto, že s pověstí hrdiny dosáhl v titovské Jugoslávii vysokého politického postavení, jednak proto, že se s Blackym nechce dělit o krásnou Natálii, kterou oba milují. Uplyne patnáct let, než se první sklepní lidé dostanou na povrch - tím však celý příběh zdaleka nekončí...
    2
  • Dům k pověšení
    Dům k pověšení (1988)
    Film
    Dům k pověšení (Dom za vesanje) je jugoslávská kriminální komedie, ke které režiséra Emira Kusturicu inspiroval článek v novinách, o tom, jak byla italskou policí zatčena skupina jugoslávských Romů a obviněna z vykupování dětí z chudých romských rodin. Hlavní hrdina filmu Perhan žije se svou babičkou Hatidžou, strýcem Merdžanem a nemocnou sestrou Danirou v romské osadě, ze které jsou pravidelně unášeny děti do Itálie, kde jsou využívány Ahmedovou mafií k různým zločinům. Perhan se zamiluje do krásné Azry, ale k docílení svatby potřebuje peníze, a tak se vydává na dlouhou cestu do Milána...
    Žánry:DramaFantasyKomedieKrimi
    76%
    Dům k pověšení (Dom za vesanje) je jugoslávská kriminální komedie, ke které režiséra Emira Kusturicu inspiroval článek v novinách, o tom, jak byla italskou policí zatčena skupina jugoslávských Romů a obviněna z vykupování dětí z chudých romských rodin. Hlavní hrdina filmu Perhan žije se svou babičkou Hatidžou, strýcem Merdžanem a nemocnou sestrou Danirou v romské osadě, ze které jsou pravidelně unášeny děti do Itálie, kde jsou využívány Ahmedovou mafií k různým zločinům. Perhan se zamiluje do krásné Azry, ale k docílení svatby potřebuje peníze, a tak se vydává na dlouhou cestu do Milána...
    Žánry:DramaFantasyKomedieKrimi
    3
  • 4
  • 5
  • Královna Margot
    Královna Margot (1994)
    Film

    Historický snímek Královna Margot vznikl podle stejnojmenného románu Alexandra Dumase. Jeho obsahem je jedno z nejkrvavějších období francouzských dějin, totiž náboženské války mezi katolíky a hugenoty v XVI. století, jejich vrcholem byla Bartolomějská noc (23. - 24. 8. 1572). V této době se odehrává příběh sestry francouzského krále, Markéty z Valois, jež je z politických důvodů donucena ke sňatku s nenáviděným navarrským králem Jindřichem. Příslušnice rodiny, orientované na katolické náboženství, je šokována brutalitou svých souvěrců, a postupně začíná sympatizovat s protestantským manželem. Významnou úlohu v její proměně sehraje vášnivý milenecký vztah s mladým hugenotem La Molem.

    Přestože příběh filmu přesvědčivě zapadá do rámce reálných historických událostí, Chéreauovi nejde jen o zachycení dobové atmosféry; výprava a kostýmy mají mnohem víc symbolický význam než popisně realistickou funkci.

    Na MFF v Cannes získal film Cenu poroty a herečka Virna Lisiová za roli Kateřiny Medičejské - Cenu za ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009]

    74%

    Historický snímek Královna Margot vznikl podle stejnojmenného románu Alexandra Dumase. Jeho obsahem je jedno z nejkrvavějších období francouzských dějin, totiž náboženské války mezi katolíky a hugenoty v XVI. století, jejich vrcholem byla Bartolomějská noc (23. - 24. 8. 1572). V této době se odehrává příběh sestry francouzského krále, Markéty z Valois, jež je z politických důvodů donucena ke sňatku s nenáviděným navarrským králem Jindřichem. Příslušnice rodiny, orientované na katolické náboženství, je šokována brutalitou svých souvěrců, a postupně začíná sympatizovat s protestantským manželem. Významnou úlohu v její proměně sehraje vášnivý milenecký vztah s mladým hugenotem La Molem.

    Přestože příběh filmu přesvědčivě zapadá do rámce reálných historických událostí, Chéreauovi nejde jen o zachycení dobové atmosféry; výprava a kostýmy mají mnohem víc symbolický význam než popisně realistickou funkci.

    Na MFF v Cannes získal film Cenu poroty a herečka Virna Lisiová za roli Kateřiny Medičejské - Cenu za ženský herecký výkon. [44. MFFKV 2009]

    6
  • Gluvi barut
    Gluvi barut (1990)
    Film

    Film Hluchý střelný prach se vrací ke slavnému jugoslávskému protifašistickému odboji za druhé světové války. Ten byl jedním ze základů komunistické propagandy, dal vzniknout i specifickému jugoslávskému žánru partyzánského filmu. Hluchý střelný prach je jedním z pozdních filmů, které se na události snaží dívat už nezaujatým pohledem a otevřít tak i rozporuplné činy komunistů. Film se navíc snaží určit počátek bratrovražedného boje. Snímek Hluchý střelný prach je situován do bosenských hor, centra odboje, a popisuje celý sociální průřez, manipulaci obyčejných sedláků i nemohoucnost inteligence. Boj je tu rozehrán mezi veliteli frakcí odboje - monarchistickými velkosrbsky orientovanými četniky a partyzány. Je syrovým portrétem revoluce, kde se lidé začínají zabíjet ze zmatení, bez jistoty, kterou jim nenabízí starý ani nový řád.

    73%

    Film Hluchý střelný prach se vrací ke slavnému jugoslávskému protifašistickému odboji za druhé světové války. Ten byl jedním ze základů komunistické propagandy, dal vzniknout i specifickému jugoslávskému žánru partyzánského filmu. Hluchý střelný prach je jedním z pozdních filmů, které se na události snaží dívat už nezaujatým pohledem a otevřít tak i rozporuplné činy komunistů. Film se navíc snaží určit počátek bratrovražedného boje. Snímek Hluchý střelný prach je situován do bosenských hor, centra odboje, a popisuje celý sociální průřez, manipulaci obyčejných sedláků i nemohoucnost inteligence. Boj je tu rozehrán mezi veliteli frakcí odboje - monarchistickými velkosrbsky orientovanými četniky a partyzány. Je syrovým portrétem revoluce, kde se lidé začínají zabíjet ze zmatení, bez jistoty, kterou jim nenabízí starý ani nový řád.

    7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Arizona Dream
    Arizona Dream (1993)
    Film
    Film nás přivádí do prostředí New Yorku, kde žije Axel (Johnny Depp), který se živí jako strážce ryb v zátoce. Jednoho dne ho navštíví bratranec Paul, který Axela požádá, aby se zúčastnil strýcovy svatby pořádané v rodné Arizoně. Jelikož Axel nabídku odmítá, bratranec ho spícího unáší a Axel se ráno probouzí v těžké kocovině v Arizoně, kde se začnou dít neuvěřitelné věci... Realistický film nás přesvědčuje o tom, že i nerealistické sny je možno plnit. Axel sní o životě na Aljašce mezi Eskymáky v absolutním tichu. Elaine (Fay Dunaway) se chce naučit létat. Grace by chtěla zase zemřít. Sny docházejí ke svému naplnění v momentu, kdy Axel podlehne touze postavit letadlo pro Grace, jelikož se do ní bezhlavě zamiloval. Iracionální rovinu filmu, ve kterém vše létá (ryby, dokonce i sanitky mají svá křídla), podbarvuje balkánská hudba Gorana Bregoviće. Film získal Stříbrného medvěda a Zvláštní cenu poroty na MFF v Berlíně v roce 1993.
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Film nás přivádí do prostředí New Yorku, kde žije Axel (Johnny Depp), který se živí jako strážce ryb v zátoce. Jednoho dne ho navštíví bratranec Paul, který Axela požádá, aby se zúčastnil strýcovy svatby pořádané v rodné Arizoně. Jelikož Axel nabídku odmítá, bratranec ho spícího unáší a Axel se ráno probouzí v těžké kocovině v Arizoně, kde se začnou dít neuvěřitelné věci... Realistický film nás přesvědčuje o tom, že i nerealistické sny je možno plnit. Axel sní o životě na Aljašce mezi Eskymáky v absolutním tichu. Elaine (Fay Dunaway) se chce naučit létat. Grace by chtěla zase zemřít. Sny docházejí ke svému naplnění v momentu, kdy Axel podlehne touze postavit letadlo pro Grace, jelikož se do ní bezhlavě zamiloval. Iracionální rovinu filmu, ve kterém vše létá (ryby, dokonce i sanitky mají svá křídla), podbarvuje balkánská hudba Gorana Bregoviće. Film získal Stříbrného medvěda a Zvláštní cenu poroty na MFF v Berlíně v roce 1993.
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • 12
  • Tuvalu
    Tuvalu (1999)
    FilmRole: dodatečná

    Celovečerní režijní debut Veita Helmera se naprosto odlišuje od německé produkce posledních let. Obešel se nejenom bez zvučných hereckých jmen, ale až na pár mezinárodně srozumitelných výrazů i bez dialogu. Příběh sám se odehrává kdesi daleko od našeho světa, v neurčeném čase. Titul je názvem tichomořského souostroví, jež se ve filmu objeví pouze na mapě a jež pro hrdiny představuje zaslíbenou zemi. Ocitneme se ve zchátralých lázních na okraji liduprázdného města nedaleko mořského břehu. Ve sklepení pod bazénem se ukrývá prastarý stroj. Zde žije Anton se svým slepým otcem. Ještě nikdy toto místo neopustil a sní o tom, jak jednou vypluje jako lodní kapitán na moře. Zatím ale vytváří iluze starých dobrých časů pro svého otce. Hluk zaplněného bazénu je nahrán na kazetu a donekonečna přehráván. Jednoho dne navštíví bazén dcera skutečného kapitána a Antonův život dostává nový smysl...

    Zrod snímku Tuvalu začal již v roce 1987, kdy Helmer navštívil starý Bismarckův bazén v Hamburku. Posléze se k této myšlence vrátil se spoluscenáristkou Michaelou Beckovou. Příběh postavil pouze na lehce kolorovaném černobílém obraze a zcela pominul běžný dialog. Ke svému filmu režisér dodává: "Film Tuvalu je mé dítě a mám pocit, že velmi choulostivé. Mám vážné obavy, že bude spolužáky napadán, protože je jiný než ostatní."

    68%

    Celovečerní režijní debut Veita Helmera se naprosto odlišuje od německé produkce posledních let. Obešel se nejenom bez zvučných hereckých jmen, ale až na pár mezinárodně srozumitelných výrazů i bez dialogu. Příběh sám se odehrává kdesi daleko od našeho světa, v neurčeném čase. Titul je názvem tichomořského souostroví, jež se ve filmu objeví pouze na mapě a jež pro hrdiny představuje zaslíbenou zemi. Ocitneme se ve zchátralých lázních na okraji liduprázdného města nedaleko mořského břehu. Ve sklepení pod bazénem se ukrývá prastarý stroj. Zde žije Anton se svým slepým otcem. Ještě nikdy toto místo neopustil a sní o tom, jak jednou vypluje jako lodní kapitán na moře. Zatím ale vytváří iluze starých dobrých časů pro svého otce. Hluk zaplněného bazénu je nahrán na kazetu a donekonečna přehráván. Jednoho dne navštíví bazén dcera skutečného kapitána a Antonův život dostává nový smysl...

    Zrod snímku Tuvalu začal již v roce 1987, kdy Helmer navštívil starý Bismarckův bazén v Hamburku. Posléze se k této myšlence vrátil se spoluscenáristkou Michaelou Beckovou. Příběh postavil pouze na lehce kolorovaném černobílém obraze a zcela pominul běžný dialog. Ke svému filmu režisér dodává: "Film Tuvalu je mé dítě a mám pocit, že velmi choulostivé. Mám vážné obavy, že bude spolužáky napadán, protože je jiný než ostatní."

    13
  • 14
  • Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře
    Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře (1996)
    Film

    Že život může být pro umělce vděčným zdrojem inspirace, že stačí z reality zachytit impuls a pak jej svým géniem dotvářet ve strhující příběh, toho je příkladem tvorba Irakli Kvirikadzeho, vynikajícího scenáristy a režiséra, obratně se pohybujícího na poli mystifikace i poetického vyprávění. Ukázkou jeho mistrovství může být snímek Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře, který do filmové podoby převedla jeho manželka, režisérka Nana Džordžadzeová.

    Tragikomedie o francouzském kuchaři Pascalu Ichacovi, který na začátku 20. století cestuje po světě, sbírá recepty a teprve v Gruzii se usadí natrvalo, protože se tam zamiluje do půvabné kněžny, vychází z faktu, že v Tbilisi skutečně byla vyhlášená francouzská restaurace, kde se připravovaly vynikající pokrmy. Jejímu majiteli pocházejícímu se země galského kohouta se však stala osudnou Říjnová revoluce. Do města dorazila Rudá armáda, obsadila jeho podnik a Francouze vystěhovali na půdu, kde musel čichat nelibé pachy z levných jídel krasnoarmějců. Zubožený kuchař časem zemřel. Zlí jazykové tvrdí, že hlady...

    Irakli Kvirikadze obohatil dramaticky nosný námět o romantizující prvek a při modelování hlavní postavy myslel na francouzského herce Pierra Richarda, s nímž se Džoržadzeová seznámila na festivalu v Cannes, kdev roce 1987 získala ocenění za svůj debut Robinsonáda aneb Můj anglický dědeček. Zaujal ji svým kultivovaným vystupováním, kontrastujícím s roztržitým chováním postaviček, jimiž se zapsal do paměti diváků. Richard nabídku spolupráce neodmítl a neprohloupil, na MFF v Karlových Varech 1996 byl vyhlášen nejlepším hercem festivalu, což bylo vůbec první ocenění jeho umělecké kariéry.

    Ovšem nejenom proto je film Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře poutavou podívanou. Stoly se zde prohýbají pod dobrým jídlem, do číší se nalévá kvalitní víno, gruzínské zvyklosti se mísí s francouzskými a přitom tušíme blížící se tragédii, mrazivý závan dějinného vývoje. Celý příběh je přitom koncipován jako vyprávění ve vyprávění (mladík naslouchá historii své rodiny), svůj prostor zde naleznou i plátna naivního malíře Nika Pirosmaniho, které vyvolávají nostalgii po starých dobrých časech.

    Na úspěšnou spolupráci s Pierrem Richardem navázala Džordžadzeová o čtyři roky později ve filmu Léto ztracených polibků, v nichž si herec zahrál starého námořníka, hledajícího se svou bárkou moře.

    (Tomáš Hála, LFŠ 2007)

    65%

    Že život může být pro umělce vděčným zdrojem inspirace, že stačí z reality zachytit impuls a pak jej svým géniem dotvářet ve strhující příběh, toho je příkladem tvorba Irakli Kvirikadzeho, vynikajícího scenáristy a režiséra, obratně se pohybujícího na poli mystifikace i poetického vyprávění. Ukázkou jeho mistrovství může být snímek Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře, který do filmové podoby převedla jeho manželka, režisérka Nana Džordžadzeová.

    Tragikomedie o francouzském kuchaři Pascalu Ichacovi, který na začátku 20. století cestuje po světě, sbírá recepty a teprve v Gruzii se usadí natrvalo, protože se tam zamiluje do půvabné kněžny, vychází z faktu, že v Tbilisi skutečně byla vyhlášená francouzská restaurace, kde se připravovaly vynikající pokrmy. Jejímu majiteli pocházejícímu se země galského kohouta se však stala osudnou Říjnová revoluce. Do města dorazila Rudá armáda, obsadila jeho podnik a Francouze vystěhovali na půdu, kde musel čichat nelibé pachy z levných jídel krasnoarmějců. Zubožený kuchař časem zemřel. Zlí jazykové tvrdí, že hlady...

    Irakli Kvirikadze obohatil dramaticky nosný námět o romantizující prvek a při modelování hlavní postavy myslel na francouzského herce Pierra Richarda, s nímž se Džoržadzeová seznámila na festivalu v Cannes, kdev roce 1987 získala ocenění za svůj debut Robinsonáda aneb Můj anglický dědeček. Zaujal ji svým kultivovaným vystupováním, kontrastujícím s roztržitým chováním postaviček, jimiž se zapsal do paměti diváků. Richard nabídku spolupráce neodmítl a neprohloupil, na MFF v Karlových Varech 1996 byl vyhlášen nejlepším hercem festivalu, což bylo vůbec první ocenění jeho umělecké kariéry.

    Ovšem nejenom proto je film Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře poutavou podívanou. Stoly se zde prohýbají pod dobrým jídlem, do číší se nalévá kvalitní víno, gruzínské zvyklosti se mísí s francouzskými a přitom tušíme blížící se tragédii, mrazivý závan dějinného vývoje. Celý příběh je přitom koncipován jako vyprávění ve vyprávění (mladík naslouchá historii své rodiny), svůj prostor zde naleznou i plátna naivního malíře Nika Pirosmaniho, které vyvolávají nostalgii po starých dobrých časech.

    Na úspěšnou spolupráci s Pierrem Richardem navázala Džordžadzeová o čtyři roky později ve filmu Léto ztracených polibků, v nichž si herec zahrál starého námořníka, hledajícího se svou bárkou moře.

    (Tomáš Hála, LFŠ 2007)

    15
  • 16
  • 17
  • Hudba pro svatby a pohřby
    Hudba pro svatby a pohřby (2002)
    FilmRole: Bogdan
    Sara, žena kolem čtyřicítky, žije v chladném světě moderního bytu, který zařídil její bývalý muž, věhlasný "minimalistický" architekt. Svou bolest ze ztráty jediného dítěte skrývá do jeho zdí a do úspěšné autobiografické knihy, kterou právě vydala. Jednoho dne bývalý manžel zazvoní u dveří, řekne jí o zhoubném nádoru, o obavách z vyšetření v nemocnici i strachu ze smrti. Zoufalý Peter nezvládne své depresivní stavy. Je to zvláštní příležitost poznat jeho současný život blíže. Tři ženy - bývalá manželka, těhotná současná žena i mladičká milenka se sejdou na místě, kde se zastřelil všemi uznávaný spořádaný muž a navzájem jsou si oporou. V témže domě našel u Sary přístřeší srbský muzikant s divokou nespoutanou duší (hraje ho Kusturicův přítel a hudební skladatel Goran Bregovič). Sara poznává, že je to právě tento živel, který symbolizuje i ve své hudbě nový, trochu chaotický svět. Přiklonit se na jeho stranu znamená znovu přitakat životu a lásce.

    Drama, které se dotýká podstatných věcí života, se stalo hitem prestižních nezávislých filmových festivalů "Sundance" a "Rotterdam". Snímek v koprodukci Švédska a Norska představuje to nejlepší z posledních let, včetně kultivovaného herectví zkušené Leny Endreové, která za svoji roli získala řadu domácích cen. Film podbarvuje zemitá a temperamentní balkánská hudba orchestru Gorena Bregovice, který se podílí hudebně na filmech Emira Kusturicy. Film, na kterém je patrno ženské vnímání světa, natočila režisérka Unni Straumeová.
    Žánry:Drama
    64%
    Sara, žena kolem čtyřicítky, žije v chladném světě moderního bytu, který zařídil její bývalý muž, věhlasný "minimalistický" architekt. Svou bolest ze ztráty jediného dítěte skrývá do jeho zdí a do úspěšné autobiografické knihy, kterou právě vydala. Jednoho dne bývalý manžel zazvoní u dveří, řekne jí o zhoubném nádoru, o obavách z vyšetření v nemocnici i strachu ze smrti. Zoufalý Peter nezvládne své depresivní stavy. Je to zvláštní příležitost poznat jeho současný život blíže. Tři ženy - bývalá manželka, těhotná současná žena i mladičká milenka se sejdou na místě, kde se zastřelil všemi uznávaný spořádaný muž a navzájem jsou si oporou. V témže domě našel u Sary přístřeší srbský muzikant s divokou nespoutanou duší (hraje ho Kusturicův přítel a hudební skladatel Goran Bregovič). Sara poznává, že je to právě tento živel, který symbolizuje i ve své hudbě nový, trochu chaotický svět. Přiklonit se na jeho stranu znamená znovu přitakat životu a lásce.

    Drama, které se dotýká podstatných věcí života, se stalo hitem prestižních nezávislých filmových festivalů "Sundance" a "Rotterdam". Snímek v koprodukci Švédska a Norska představuje to nejlepší z posledních let, včetně kultivovaného herectví zkušené Leny Endreové, která za svoji roli získala řadu domácích cen. Film podbarvuje zemitá a temperamentní balkánská hudba orchestru Gorena Bregovice, který se podílí hudebně na filmech Emira Kusturicy. Film, na kterém je patrno ženské vnímání světa, natočila režisérka Unni Straumeová.
    Žánry:Drama
    18
  • 19
  • 20
  • Léto ztracených polibků
    Léto ztracených polibků (2000)
    Film
    Do malebného městečka kdesi v Gruzii přijíždí čtrnáctiletá Sibyla, aby tam strávila prázdniny u své tety. Bezprostřední dívka veselými nápady a provokativním chováním brzo rozvíří až příliš stojaté vody místní společnosti. Tu tvoří nejrůznější postavičky opilců a nevěrných ženštin, středobodem Sibyliny pozornosti se však stane pohledný čtyřicetiletý vdovec Alexandr, objekt zájmu mnoha slečen a dam. Sibyla se spřátelí s jeho synem, ten je ale samozřejmě zamilovaný do ní a tak je jen otázkou času, kdy se ze vztahů v nerovném trojúhelníku začne rodit problém. Poetickou, místy lechtivou komedii o bizarních vztazích natočila známá gruzínská režisérka Nana Džordžadzeová, která se prosadila svým předchozím filmem "Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře".
    59%
    Do malebného městečka kdesi v Gruzii přijíždí čtrnáctiletá Sibyla, aby tam strávila prázdniny u své tety. Bezprostřední dívka veselými nápady a provokativním chováním brzo rozvíří až příliš stojaté vody místní společnosti. Tu tvoří nejrůznější postavičky opilců a nevěrných ženštin, středobodem Sibyliny pozornosti se však stane pohledný čtyřicetiletý vdovec Alexandr, objekt zájmu mnoha slečen a dam. Sibyla se spřátelí s jeho synem, ten je ale samozřejmě zamilovaný do ní a tak je jen otázkou času, kdy se ze vztahů v nerovném trojúhelníku začne rodit problém. Poetickou, místy lechtivou komedii o bizarních vztazích natočila známá gruzínská režisérka Nana Džordžadzeová, která se prosadila svým předchozím filmem "Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře".
    21
  • 22
  • Polibek hada
    Polibek hada (1997)
    Film
    55%
    23
  • Bajkonur
    Bajkonur (2011)
    Film

    „Cokoliv spadne z nebe, to si můžete nechat.“ Tak zní nepsaný zákon kazašských stepí. Zákon náruživě dodržovaný obyvateli malé vesnice, kteří sbírají vesmírné trosky, které spadnou dolů z blízké vesmírné stanice Bajkonur. Posledními dvěma mladými členy vesnice jsou radiový operátor Iskander, známý jako Gagarin, a rázná Nazira. Zatímco se Nazira snaží svým nekonvenčním chováním dát Iskanderovi najevo, že ho miluje, Iskander je evidentně zblázněný nejen do Bajkonurur a rozlehlého vesmíru, ale také do krásné Francouzsky Julie Mahé, jejíž cestu ke hvězdám sledují televizní kamery. Když Julie doslova „spadne z nebe“ v malé vesmírné kapsuli, je to Iskander, kdo ji najde v bezvědomí. Tím, že si Julia nedokáže na nic vzpomenout, je Iskander ochoten předstírat, že jsou zasnoubeni a obrátit starý zákon stepí ve svůj prospěch. Ale i ta nejromantičtější lež nemůže trvat věčně. A „Gagarin“ bude muset přijít na to, kam skutečně patří a, co víc, ke komu.

    51%

    „Cokoliv spadne z nebe, to si můžete nechat.“ Tak zní nepsaný zákon kazašských stepí. Zákon náruživě dodržovaný obyvateli malé vesnice, kteří sbírají vesmírné trosky, které spadnou dolů z blízké vesmírné stanice Bajkonur. Posledními dvěma mladými členy vesnice jsou radiový operátor Iskander, známý jako Gagarin, a rázná Nazira. Zatímco se Nazira snaží svým nekonvenčním chováním dát Iskanderovi najevo, že ho miluje, Iskander je evidentně zblázněný nejen do Bajkonurur a rozlehlého vesmíru, ale také do krásné Francouzsky Julie Mahé, jejíž cestu ke hvězdám sledují televizní kamery. Když Julie doslova „spadne z nebe“ v malé vesmírné kapsuli, je to Iskander, kdo ji najde v bezvědomí. Tím, že si Julia nedokáže na nic vzpomenout, je Iskander ochoten předstírat, že jsou zasnoubeni a obrátit starý zákon stepí ve svůj prospěch. Ale i ta nejromantičtější lež nemůže trvat věčně. A „Gagarin“ bude muset přijít na to, kam skutečně patří a, co víc, ke komu.

    24
  • XXL
    XXL (1997)
    Film
    Nekalá konkurence musí být rychlá, levná a bez předsudků... Francouzská komedie XXL je ze světa obchodu, módy a konkurence. Pařížská čtvrť Sentier je plná obchodníků, obchodů, bister a restaurací. Neustále se tam svádí boj o každý metr, o každého zákazníka. Alain Berrebi spolu se svou sestrou podniká v konfekci. Od svých „konkurentů“ – návrhářů nejzvučnějších jmen, přebírá jen ty nejlepší modely, pak vybere látky odpovídající peněžence jeho zákazníků a má svou kolekci hotovou. Berrebi je původem sefardský Žid, jeho snoubenka patří do větve aškenázů. A tak Berrebi doufá, že mu její otec vyjde vstříc a právě jemu prodá prostory, které tak nutně potřebuje. Do téměř dojednaného obchodu však vstupuje jiná větev přízně – Auvergnan Jean Bourdalou, který má dvě restaurace a toto by byla vítaná příležitost, jak své aktivity rozšířit. Ostatně o Auvergnanech se tvrdí, že jsou mezi Francouzi nejlepšími obchodníky...
    45%
    Nekalá konkurence musí být rychlá, levná a bez předsudků... Francouzská komedie XXL je ze světa obchodu, módy a konkurence. Pařížská čtvrť Sentier je plná obchodníků, obchodů, bister a restaurací. Neustále se tam svádí boj o každý metr, o každého zákazníka. Alain Berrebi spolu se svou sestrou podniká v konfekci. Od svých „konkurentů“ – návrhářů nejzvučnějších jmen, přebírá jen ty nejlepší modely, pak vybere látky odpovídající peněžence jeho zákazníků a má svou kolekci hotovou. Berrebi je původem sefardský Žid, jeho snoubenka patří do větve aškenázů. A tak Berrebi doufá, že mu její otec vyjde vstříc a právě jemu prodá prostory, které tak nutně potřebuje. Do téměř dojednaného obchodu však vstupuje jiná větev přízně – Auvergnan Jean Bourdalou, který má dvě restaurace a toto by byla vítaná příležitost, jak své aktivity rozšířit. Ostatně o Auvergnanech se tvrdí, že jsou mezi Francouzi nejlepšími obchodníky...
    25
  • 26