Claire Denis: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Claire Denis: Filmy a seriály

  • Paříž, Texas
    Paříž, Texas (1984)
    Film
    81%
    1
  • 2
  • Stará puška
    Stará puška (1975)
    Film
    Blíží se konec války a Němci chvatně opouštějí okupovaná území jižní Francie. Městečko Montauban brzy volně vydechne, ale zatím se po ulicích ještě ozývá střelba a z poražených je cítit vztek a strach. Doktor Julien Dandieu se rozhodne poslat svou milovanou ženu a třináctiletou dceru Claru na venkov, na jejich starý zámeček, stranou od hlavního tahu německých vojsk. Když si ráno přijede pro svou rodinu, čeká ho nevyslovitelná hrůza. A Julien se rozhodne pomstít své blízké.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    77%
    Blíží se konec války a Němci chvatně opouštějí okupovaná území jižní Francie. Městečko Montauban brzy volně vydechne, ale zatím se po ulicích ještě ozývá střelba a z poražených je cítit vztek a strach. Doktor Julien Dandieu se rozhodne poslat svou milovanou ženu a třináctiletou dceru Claru na venkov, na jejich starý zámeček, stranou od hlavního tahu německých vojsk. Když si ráno přijede pro svou rodinu, čeká ho nevyslovitelná hrůza. A Julien se rozhodne pomstít své blízké.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    3
  • Nebe nad Berlínem
    Nebe nad Berlínem (1987)
    Film
    Jeden z najpôsobivejších filmov svetovej kinematografie 80-tych rokov. Režisér Wim Wenders zasadil dej tohto svojho najznámejšieho a najúspešnejšieho diela do vtedy ešte múrom rozdeleného Berlína. Mesta, ktorého oddelené časti spájalo pod zemou metro a nad ňou nebo. Osou jeho originálnej filmovej eseje je príbeh dvoch novodobých anjelov, z ktorých Damiel sa vzdá večnosti kvôli cirkusovej trapézistke Marion a stáva sa človekom. Wendersovi a Handkeho anjeli však nezodpovedajú celkom zaužívaným predstavám - i preto ich obľúbeným miestom nie je kostol, ale berlínska knižnica, kde sa koncentrujú ľudstvom vytvorené duchovné hodnoty. O šesť rokov neskôr sa Wenders k filmu vrátil vo voľnom pokračovaní Tak ďaleko, tak blízko! a v USA vznikol až príliš hollywoodsky remake Mesto anjelov z Nicolasom Cageom.
    76%
    Jeden z najpôsobivejších filmov svetovej kinematografie 80-tych rokov. Režisér Wim Wenders zasadil dej tohto svojho najznámejšieho a najúspešnejšieho diela do vtedy ešte múrom rozdeleného Berlína. Mesta, ktorého oddelené časti spájalo pod zemou metro a nad ňou nebo. Osou jeho originálnej filmovej eseje je príbeh dvoch novodobých anjelov, z ktorých Damiel sa vzdá večnosti kvôli cirkusovej trapézistke Marion a stáva sa človekom. Wendersovi a Handkeho anjeli však nezodpovedajú celkom zaužívaným predstavám - i preto ich obľúbeným miestom nie je kostol, ale berlínska knižnica, kde sa koncentrujú ľudstvom vytvorené duchovné hodnoty. O šesť rokov neskôr sa Wenders k filmu vrátil vo voľnom pokračovaní Tak ďaleko, tak blízko! a v USA vznikol až príliš hollywoodsky remake Mesto anjelov z Nicolasom Cageom.
    4
  • Mimo zákon
    Mimo zákon (1986)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    75%

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    5
  • Dobrá práce
    Dobrá práce (1999)
    Film
    Třpytivost azurového pobřeží nedosáhne do pouštní krajiny, kde sídlí francouzská cizinecká legie. Téměř na konci světa se seržant Galoup snaží vycvičit jednotku nových vojáků. Obsese jedním mladým rekrutem se mu však stává osudnou. Žárlivost zastíní Galoupovi mysl natolik, že není schopen racionální úvahy. Nechce nic jiného, než mladíka za každou cenu zničit. Rozehrává se tragédie souboje dvou mužů, kde ani jeden nemůže odejít jako vítěz.
    72%
    Třpytivost azurového pobřeží nedosáhne do pouštní krajiny, kde sídlí francouzská cizinecká legie. Téměř na konci světa se seržant Galoup snaží vycvičit jednotku nových vojáků. Obsese jedním mladým rekrutem se mu však stává osudnou. Žárlivost zastíní Galoupovi mysl natolik, že není schopen racionální úvahy. Nechce nic jiného, než mladíka za každou cenu zničit. Rozehrává se tragédie souboje dvou mužů, kde ani jeden nemůže odejít jako vítěz.
    6
  • Čokoláda
    Čokoláda (1988)
    Film
    • KVIFF TV

    Režisérka Claire Denis debutovala částečně autobiografickým snímkem Čokoláda, v němž se vrátila ke svému osamělému dětství za doznívajícího francouzského kolonialismu na sklonku padesátých let. Příběh filmu začíná návratem dospělé France do Kamerunu, kde se narodila; přestože ji krajina vítá jako svou, pro ostatní je bílá Francouzska pouhou cizinkou. Mladý černošský otec se synkem, s nimiž se seznámí na pláži, v ní vyvolají vzpomínky na sluhu Proteeho, se kterým spolu s matkou trávili v tichém bílém domě většinu času. Claire Denis přejímá pozorovatelské hledisko malé dívky, a aniž by někoho hodnotila či kritizovala, odhaluje svázanost tehdejší společnosti. Pod povrchem elegantního filmu tak tepe touha po společenském i sexuálním uspokojení. [Cinepur Choice 2008]

    Žánry:DramaDětskýRetro
    71%

    Režisérka Claire Denis debutovala částečně autobiografickým snímkem Čokoláda, v němž se vrátila ke svému osamělému dětství za doznívajícího francouzského kolonialismu na sklonku padesátých let. Příběh filmu začíná návratem dospělé France do Kamerunu, kde se narodila; přestože ji krajina vítá jako svou, pro ostatní je bílá Francouzska pouhou cizinkou. Mladý černošský otec se synkem, s nimiž se seznámí na pláži, v ní vyvolají vzpomínky na sluhu Proteeho, se kterým spolu s matkou trávili v tichém bílém domě většinu času. Claire Denis přejímá pozorovatelské hledisko malé dívky, a aniž by někoho hodnotila či kritizovala, odhaluje svázanost tehdejší společnosti. Pod povrchem elegantního filmu tak tepe touha po společenském i sexuálním uspokojení. [Cinepur Choice 2008]

    Žánry:DramaDětskýRetro
    7
  • Vendredi soir
    Vendredi soir (2002)
    Film
    Hlavní hrdinka filmu (natočeného podle populární novely Emmanuele Bernheim) se chystá přestěhovat ke svému příteli – ještě předtím se nicméně vydá na večeři s přáteli. Cestou ale uvízne v automobilové zácpě a narazí na muže, který potřebuje svézt… Příběh jednoho zvláštního večera, který vychýlí dosavadní životní směřování hlavní hrdinky (Valérie Lemercier), natočila režisérka s důrazem na ambivalentní napětí mezi hlavními postavami. Lehce tajuplnou atmosféru neopakovatelné chvíle zprostředkovává charakteristicky smyslová, rozechvěle vnímavá kamera Agnes Godard. Minimalistické dílo, jemně lavírující mezi snem a realitou, se obejde bez přemíry dialogů i pevnější dramatické struktury. Jeho zvláštní kouzlo spočívá spíše v „tekutosti“ obrazů a v celkové významové otevřenosti. [Cinepur Choice 2008]
    Žánry:DramaRomantický
    69%
    Hlavní hrdinka filmu (natočeného podle populární novely Emmanuele Bernheim) se chystá přestěhovat ke svému příteli – ještě předtím se nicméně vydá na večeři s přáteli. Cestou ale uvízne v automobilové zácpě a narazí na muže, který potřebuje svézt… Příběh jednoho zvláštního večera, který vychýlí dosavadní životní směřování hlavní hrdinky (Valérie Lemercier), natočila režisérka s důrazem na ambivalentní napětí mezi hlavními postavami. Lehce tajuplnou atmosféru neopakovatelné chvíle zprostředkovává charakteristicky smyslová, rozechvěle vnímavá kamera Agnes Godard. Minimalistické dílo, jemně lavírující mezi snem a realitou, se obejde bez přemíry dialogů i pevnější dramatické struktury. Jeho zvláštní kouzlo spočívá spíše v „tekutosti“ obrazů a v celkové významové otevřenosti. [Cinepur Choice 2008]
    Žánry:DramaRomantický
    8
  • Tajemství
    Tajemství (1974)
    Film

    David prchá z blíže nespecifikovaného vězení, kde byl podrobován mučení. V pohoří Ardeche potká Thomase a Julii, kteří žijí v bývalé pastýřské usedlosti. Thomas píše knihy a Julie je výtvarnice. Oba se vzdali hlučného pařížského života, aby mohli v klidu tvořit a žít. Neznámý muž, kterému jen podají pomocnou ruku, vzbuzuje pochybnosti a podezření. Před čím se schovává a kde se vzal uprostřed hor a bez zavazadel. Thomas je důvěřivější, chce Davidovi pomoc, ale Julie se bojí, i když neví přesně čeho. A strach není dobrý rádce. Film s hereckým hvězdným triem Jeanem-Louisem Trintignantem, Philippem Noiretem a Marléne Jobertovou natočil režisér Robert Enrico, z jehož filmografie známe především film Dobrodruzi a Stará puška. (TV program)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    68%

    David prchá z blíže nespecifikovaného vězení, kde byl podrobován mučení. V pohoří Ardeche potká Thomase a Julii, kteří žijí v bývalé pastýřské usedlosti. Thomas píše knihy a Julie je výtvarnice. Oba se vzdali hlučného pařížského života, aby mohli v klidu tvořit a žít. Neznámý muž, kterému jen podají pomocnou ruku, vzbuzuje pochybnosti a podezření. Před čím se schovává a kde se vzal uprostřed hor a bez zavazadel. Thomas je důvěřivější, chce Davidovi pomoc, ale Julie se bojí, i když neví přesně čeho. A strach není dobrý rádce. Film s hereckým hvězdným triem Jeanem-Louisem Trintignantem, Philippem Noiretem a Marléne Jobertovou natočil režisér Robert Enrico, z jehož filmografie známe především film Dobrodruzi a Stará puška. (TV program)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    9
  • Intrus, L'
    Intrus, L' (2004)
    Film
    Film Vetřelec vypráví příběh muže, který se chystá podstoupit operaci srdce. V jeho životě je však mnoho otazníků. Je pronásledován lidmi, kteří se ho pokoušejí zabít. Přestože se setkává se svou rodinou a přáteli, všichni si od něj udržují odstup. Dokáže se vyrovnat se svou tajemnou minulostí? Unikne nástrahám, které na něj čekají na nejrůznějších místech naší planety, kam se postupně dostává? Režisérka Claire Denisová vytvořila unikátní film postavený na vytříbených filmových obrazech plných emocí, doplněných silnou filmovou hudbou a výrazným hereckým výkonem Michela Subora v hlavní roli. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    68%
    Film Vetřelec vypráví příběh muže, který se chystá podstoupit operaci srdce. V jeho životě je však mnoho otazníků. Je pronásledován lidmi, kteří se ho pokoušejí zabít. Přestože se setkává se svou rodinou a přáteli, všichni si od něj udržují odstup. Dokáže se vyrovnat se svou tajemnou minulostí? Unikne nástrahám, které na něj čekají na nejrůznějších místech naší planety, kam se postupně dostává? Režisérka Claire Denisová vytvořila unikátní film postavený na vytříbených filmových obrazech plných emocí, doplněných silnou filmovou hudbou a výrazným hereckým výkonem Michela Subora v hlavní roli. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    10
  • Cestující ze Sans-souci
    Cestující ze Sans-souci (1982)
    Film
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wiener se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Max Baumsteina poté, co jeho otec byl brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, jeho ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození jejího muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    67%
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wiener se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Max Baumsteina poté, co jeho otec byl brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, jeho ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození jejího muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    11
  • 35 panáků rumu
    35 panáků rumu (2008)
    Film
    35 panáků rumu je vyhrazeno výjimečným, jedinečným okamžikům v životě a k jednomu takovému pomalu, láskyplně i trochu melancholicky směřují hrdinové filmu Claire Denisové. Stárnoucí průvodčí vlaků RER Lionel věnoval celý svůj život péči o jedinou dceru Joséphine a ta mu oplácí stejně. Jejich harmonický vztah je založen na vzájemné důvěře a úctě, a přestože se zdá, že vlastně nikoho dalšího nepotřebují, součástí jejich malého soukromého světa jsou i další dva obyvatelé předměstského pařížského činžáku – Lionelova bývalá přítelkyně, taxikářka Gabrielle, a osamělý tulácký Noé, žijící jen s tím, co mu zanechali rodiče – se starým nábytkem a starou kočkou. Nevyslovený pocit pospolitosti, vzájemné péče a jistoty ale dostává první trhliny ve chvíli, kdy jeden z Lionelových kolegů odchází do penze a Lionel je konfrontován s uplývajícím časem a nutností změn, již si dosud odmítal připustit. Nastal čas, aby Jo začala žít svůj život – a Lionel také... Režisérka svou studii o dospívání, stárnutí, nadějích a ztrátách vypráví především prostřednictvím pocitů, pohledů a gest, které vypovídají o jejích postavách, jejich vztazích a malých velkých věcech života. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    67%
    35 panáků rumu je vyhrazeno výjimečným, jedinečným okamžikům v životě a k jednomu takovému pomalu, láskyplně i trochu melancholicky směřují hrdinové filmu Claire Denisové. Stárnoucí průvodčí vlaků RER Lionel věnoval celý svůj život péči o jedinou dceru Joséphine a ta mu oplácí stejně. Jejich harmonický vztah je založen na vzájemné důvěře a úctě, a přestože se zdá, že vlastně nikoho dalšího nepotřebují, součástí jejich malého soukromého světa jsou i další dva obyvatelé předměstského pařížského činžáku – Lionelova bývalá přítelkyně, taxikářka Gabrielle, a osamělý tulácký Noé, žijící jen s tím, co mu zanechali rodiče – se starým nábytkem a starou kočkou. Nevyslovený pocit pospolitosti, vzájemné péče a jistoty ale dostává první trhliny ve chvíli, kdy jeden z Lionelových kolegů odchází do penze a Lionel je konfrontován s uplývajícím časem a nutností změn, již si dosud odmítal připustit. Nastal čas, aby Jo začala žít svůj život – a Lionel také... Režisérka svou studii o dospívání, stárnutí, nadějích a ztrátách vypráví především prostřednictvím pocitů, pohledů a gest, které vypovídají o jejích postavách, jejich vztazích a malých velkých věcech života. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    12
  • Nechce se mi spát
    Nechce se mi spát (1994)
    Film

    Inspirací k natočení snímku Nechce se mi spát se stal skutečný případ sériového vraha Thierry Paulina, který v 80. letech zavraždil v Paříži několik starých žen. Příběh z černé kroniky přetransformovala Claire Denis ve zneklidňující moderní film noir. Soustředí se kolem tří hlavních postav, přímo či nepřímo propojených se zločiny: litevské emigrantky Daigy (Jekatěrina Golubeva), hudebníka Thea (Alex Descas) a jeho homosexuálního bratra, tanečníka Camille (Richard Courcet). Podobně jako v jiných svých dílech, i zde režisérka odmítá psychologicky vykreslovat svět hrdinů. Namísto toho staví diváky před spletitou síť propojujících se osudů – v jejich nezobrazitelném centru se nachází zlo, které těžko můžeme pochopit. Záměrně anti–dramatický film je zvláštním portrétem marginalizovaných, sociálně vyloučených bytostí, jenž neklidně bloumají na okraji společnosti. [Cinepur Choice 2008]

    66%

    Inspirací k natočení snímku Nechce se mi spát se stal skutečný případ sériového vraha Thierry Paulina, který v 80. letech zavraždil v Paříži několik starých žen. Příběh z černé kroniky přetransformovala Claire Denis ve zneklidňující moderní film noir. Soustředí se kolem tří hlavních postav, přímo či nepřímo propojených se zločiny: litevské emigrantky Daigy (Jekatěrina Golubeva), hudebníka Thea (Alex Descas) a jeho homosexuálního bratra, tanečníka Camille (Richard Courcet). Podobně jako v jiných svých dílech, i zde režisérka odmítá psychologicky vykreslovat svět hrdinů. Namísto toho staví diváky před spletitou síť propojujících se osudů – v jejich nezobrazitelném centru se nachází zlo, které těžko můžeme pochopit. Záměrně anti–dramatický film je zvláštním portrétem marginalizovaných, sociálně vyloučených bytostí, jenž neklidně bloumají na okraji společnosti. [Cinepur Choice 2008]

    13
  • Sama v Africe
    Sama v Africe (2009)
    Film
    Dvě herecké legendy, Isabelle Huppertová a Christophe Lambert, excelují v napínavém thrilleru ze současné Afriky od režisérky Claire Denisové. Příběh se odehrává v nejmenované africké zemi, kde propuká občanská válka. Maria, hrdá a nezlomná běloška, odmítá opustit svou kávovou plantáž, a vyhnout se tak nebezpečí, které bezprostředně hrozí jí i celé rodině. Odejít znamená vzdát se, projevit slabost a zbabělost, a v neposlední řadě ztratit domov, kde její rodina žila po generace.
    Žánry:Drama
    65%
    Dvě herecké legendy, Isabelle Huppertová a Christophe Lambert, excelují v napínavém thrilleru ze současné Afriky od režisérky Claire Denisové. Příběh se odehrává v nejmenované africké zemi, kde propuká občanská válka. Maria, hrdá a nezlomná běloška, odmítá opustit svou kávovou plantáž, a vyhnout se tak nebezpečí, které bezprostředně hrozí jí i celé rodině. Odejít znamená vzdát se, projevit slabost a zbabělost, a v neposlední řadě ztratit domov, kde její rodina žila po generace.
    Žánry:Drama
    14
  • 15
  • Pile ou face
    Pile ou face (1980)
    Film
    Kdo by alespoň jednou nedostal chuť zabít svou ženu? Edouard bydlí na sídlišti, má manželku, která neustále mluví, či špíše mu neustále něco vyčítá a nadává, jeden velký sen. Při jedné zvláště „výživné“ hádce vypadne jeho žena z okna, když věší záclony. Byla to nešťastná náhoda, nebo už to Edouard nemohl poslouchat. Inspektor Baroni, který dostane případ na starosti, je přesvědčen, že Edouard své ženě z okna pomohl, a z Baroniho se tak stává honící pes. Setkání dvou vdovců, dvou mužů, kteří vědí o životě a o manželství své, je zároveň setkáním dvou velkých hvězd francouzského filmu Philippa Noireta a Michela Serraulta.
    Žánry:KomedieKrimi
    64%
    Kdo by alespoň jednou nedostal chuť zabít svou ženu? Edouard bydlí na sídlišti, má manželku, která neustále mluví, či špíše mu neustále něco vyčítá a nadává, jeden velký sen. Při jedné zvláště „výživné“ hádce vypadne jeho žena z okna, když věší záclony. Byla to nešťastná náhoda, nebo už to Edouard nemohl poslouchat. Inspektor Baroni, který dostane případ na starosti, je přesvědčen, že Edouard své ženě z okna pomohl, a z Baroniho se tak stává honící pes. Setkání dvou vdovců, dvou mužů, kteří vědí o životě a o manželství své, je zároveň setkáním dvou velkých hvězd francouzského filmu Philippa Noireta a Michela Serraulta.
    Žánry:KomedieKrimi
    16
  • S'en fout la mort
    S'en fout la mort (1990)
    Film

    Film Kašlat na smrt vypráví o dvojici přátel, černošských přistěhovalců v Paříži, kteří se živí pořádáním kohoutích zápasů. Ve svém druhém celovečerním snímku rozvinula režisérka Claire Denis jedno ze svých klíčových témat – téma cizosti. Nejisté postavení hrdinů v jejích filmech, umocněné nepsychologizu­jícím, „tělesným“ způsobem snímání, často plyne z jejich vykořeněnosti. Jsou to cizinci, lidé mimo domov, bezpečí rodiny či partnerského vztahu. Cizinec je režisérkou nahlížen jako někdo na okraji, kdo je kvůli své jinakosti zvláštně přitažlivý, současně ale i melancholicky osamělý. Podobně působí ústřední hrdinové filmu, postupně pohlcovaní násilím svého zaměstnání. Dílo Kašlat na smrt je díky své posmutnělé temnotě a důrazu na dynamické sledování těl herců v prostoru někdy přirovnáváno k filmu Johna Cassavetese Killing of a Chinese Bookie. [Cinepur Choice 2008]

    Žánry:DramaRoad Movie
    64%

    Film Kašlat na smrt vypráví o dvojici přátel, černošských přistěhovalců v Paříži, kteří se živí pořádáním kohoutích zápasů. Ve svém druhém celovečerním snímku rozvinula režisérka Claire Denis jedno ze svých klíčových témat – téma cizosti. Nejisté postavení hrdinů v jejích filmech, umocněné nepsychologizu­jícím, „tělesným“ způsobem snímání, často plyne z jejich vykořeněnosti. Jsou to cizinci, lidé mimo domov, bezpečí rodiny či partnerského vztahu. Cizinec je režisérkou nahlížen jako někdo na okraji, kdo je kvůli své jinakosti zvláštně přitažlivý, současně ale i melancholicky osamělý. Podobně působí ústřední hrdinové filmu, postupně pohlcovaní násilím svého zaměstnání. Dílo Kašlat na smrt je díky své posmutnělé temnotě a důrazu na dynamické sledování těl herců v prostoru někdy přirovnáváno k filmu Johna Cassavetese Killing of a Chinese Bookie. [Cinepur Choice 2008]

    Žánry:DramaRoad Movie
    17
  • 18
  • Hvězdy v poledne
    Hvězdy v poledne (2022)
    Film
    • Edison
    Nevázaná mladá americká novinářka a anglický obchodník s vazbami na ropný průmysl se náhodou setkávají v současné Nikaragui při plnění svých záhadných úkolů. Oba se do sebe vášnivě zamilují, přestože toho o své skutečné profesní identitě vědí jen málo. Zoufale se snaží utéct ze země, odkud je tamější mocné síly nechtějí nechat odejít. Snímek Hvězdy v poledne, natočený podle románu Denise Johnsona z roku 1986, je novou polohou režisérky Claire Denisové – jde o thriller ze současnosti plný politických intrik a jemné erotiky. Tato kombinace skvěle sedí oběma hereckým protagonistům, zejména vycházející hvězdě Margaret Qualleyové, která na plátně předvádí elektrizující výkon plný spontaneity a živelné vášně. Claire Denisová si pro tento film o teroru a deziluzi z lásky vybrala mezinárodní obsazení – do role Trish obsadila americkou herečku Margaret Qualleyovou), do role Daniela britského herce Joea Alwyna , do role agentů CIA Bennyho Safdieho a panamského herce Nicka Romana, který byl pro režisérku velkým objevem. Claire Denisová po natočení filmu Čokoláda pro svou tvorbu neustále objevuje nové lokace. Po natáčení v Africe a v Evropě si tentokrát vybrala Panamu, aby obešla nikaragujskou vládu, v jejímž čele je od roku 2007 bývalý sandanistický revolucionář Daniel Ortega. Snímek byl součástí festivalu v Cannes 2022.
    Žánry:Drama
    59%
    Nevázaná mladá americká novinářka a anglický obchodník s vazbami na ropný průmysl se náhodou setkávají v současné Nikaragui při plnění svých záhadných úkolů. Oba se do sebe vášnivě zamilují, přestože toho o své skutečné profesní identitě vědí jen málo. Zoufale se snaží utéct ze země, odkud je tamější mocné síly nechtějí nechat odejít. Snímek Hvězdy v poledne, natočený podle románu Denise Johnsona z roku 1986, je novou polohou režisérky Claire Denisové – jde o thriller ze současnosti plný politických intrik a jemné erotiky. Tato kombinace skvěle sedí oběma hereckým protagonistům, zejména vycházející hvězdě Margaret Qualleyové, která na plátně předvádí elektrizující výkon plný spontaneity a živelné vášně. Claire Denisová si pro tento film o teroru a deziluzi z lásky vybrala mezinárodní obsazení – do role Trish obsadila americkou herečku Margaret Qualleyovou), do role Daniela britského herce Joea Alwyna , do role agentů CIA Bennyho Safdieho a panamského herce Nicka Romana, který byl pro režisérku velkým objevem. Claire Denisová po natočení filmu Čokoláda pro svou tvorbu neustále objevuje nové lokace. Po natáčení v Africe a v Evropě si tentokrát vybrala Panamu, aby obešla nikaragujskou vládu, v jejímž čele je od roku 2007 bývalý sandanistický revolucionář Daniel Ortega. Snímek byl součástí festivalu v Cannes 2022.
    Žánry:Drama
    19
  • Dalších deset minut II.
    Dalších deset minut II. (2002)
    Film
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívne ho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    57%
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívne ho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    20
  • 21
  • 22
  • Vnitřní slunce
    Vnitřní slunce (2017)
    Film
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    Claire Denisová se po čtyřech letech vrátila na festival v Cannes se snímkem, který by se dal nazvat melodramatem i romantickou komedií, pokud by však nepopřela nebo alespoň dovedně nepřevrátila veškerá klišé, která se s těmito žánry pojí. Premisa je jednoduchá. Rozvedená umělkyně Isabelle, v podání okouzlující Juliette Binoche, hledá životní lásku. Své naděje ale vkládá do mužů, kteří jsou spíše opakem tohoto ideálu. Režisérka s bravurou sobě vlastní neprezentuje plynulý příběh, ale odhaluje pouze ty nejvýmluvnější pasáže z Isabellina života, které dohromady skládají osobnost nerozhodné, neurotické, ale přesto stále neodolatelně šarmantní ženy, která až na samém konci prozradí divákovi, co je jejím vodítkem k nalezení „toho pravého“. (Artcam)
    56%
    Claire Denisová se po čtyřech letech vrátila na festival v Cannes se snímkem, který by se dal nazvat melodramatem i romantickou komedií, pokud by však nepopřela nebo alespoň dovedně nepřevrátila veškerá klišé, která se s těmito žánry pojí. Premisa je jednoduchá. Rozvedená umělkyně Isabelle, v podání okouzlující Juliette Binoche, hledá životní lásku. Své naděje ale vkládá do mužů, kteří jsou spíše opakem tohoto ideálu. Režisérka s bravurou sobě vlastní neprezentuje plynulý příběh, ale odhaluje pouze ty nejvýmluvnější pasáže z Isabellina života, které dohromady skládají osobnost nerozhodné, neurotické, ale přesto stále neodolatelně šarmantní ženy, která až na samém konci prozradí divákovi, co je jejím vodítkem k nalezení „toho pravého“. (Artcam)
    23
  • 24
  • High Life
    High Life (2018)
    Film
    • Edison

    Monte (Robert Pattinson) a jeho malá dcera Willow žijí společně v naprosté izolaci na palubě kosmické lodi hluboko ve vesmíru. Monte, pro kterého byla přísná sebekázeň obranným štítem proti touze, se stal otcem proti své vůli. On i žena, která dítě porodila, byli členové posádky vězňů – odsouzenců k smrti. Pokusní králíci poslaní na misi s cílem najít alternativní zdroje energie. Mise se účastní také lékařka (Juliette Binoche), která zkoumá lidskou sexualitu v extrémních podmínkách a s vězni má své vlastní záměry. Otec a dcera se společně přibližují cíli – černé díře, kde čas a prostor přestávají existovat. (FilmEurope)

    52%

    Monte (Robert Pattinson) a jeho malá dcera Willow žijí společně v naprosté izolaci na palubě kosmické lodi hluboko ve vesmíru. Monte, pro kterého byla přísná sebekázeň obranným štítem proti touze, se stal otcem proti své vůli. On i žena, která dítě porodila, byli členové posádky vězňů – odsouzenců k smrti. Pokusní králíci poslaní na misi s cílem najít alternativní zdroje energie. Mise se účastní také lékařka (Juliette Binoche), která zkoumá lidskou sexualitu v extrémních podmínkách a s vězni má své vlastní záměry. Otec a dcera se společně přibližují cíli – černé díře, kde čas a prostor přestávají existovat. (FilmEurope)

    25
  • Parchanti spí dobře
    Parchanti spí dobře (2013)
    Film

    V temném thrilleru z noční Paříže se námořní kapitán Marco Silvestri vrací narychlo na souš, aby pomohl své sestře Sandře. Sandřin manžel spáchal za tajemných okolností sebevraždu, rodinný podnik se potápí a dcera Justin má psychické problémy. Zprvu se zdá, že za vším stojí bohatý a mocný obchodník Edouard Laporte. Marco se proto přistěhuje do domu, kde žije Laporteova krásná milenka s jejich malým synem, a osnuje pomstu mocnému nepříteli. Postupně ale zjišťuje, že věci nejsou tím, čím se zdají být.

     

    Žánry:Drama
    52%

    V temném thrilleru z noční Paříže se námořní kapitán Marco Silvestri vrací narychlo na souš, aby pomohl své sestře Sandře. Sandřin manžel spáchal za tajemných okolností sebevraždu, rodinný podnik se potápí a dcera Justin má psychické problémy. Zprvu se zdá, že za vším stojí bohatý a mocný obchodník Edouard Laporte. Marco se proto přistěhuje do domu, kde žije Laporteova krásná milenka s jejich malým synem, a osnuje pomstu mocnému nepříteli. Postupně ale zjišťuje, že věci nejsou tím, čím se zdají být.

     

    Žánry:Drama
    26
  • Miluji tě k sežrání
    Miluji tě k sežrání (2001)
    Film
    41%
    27