Michael Katz: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Michael Katz: Filmy a seriály

  • Bílá stuha
    Bílá stuha (2009)
    Film

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    72%

    Základním kompozičním znakem i stmelujícím gestem tohoto černobílého snímku o podivných nehodách v rakouské vesničce na začátku 20. století je přísnost, až umanutá striktnost a asketičnost, jež jsou vlastní jak většině postav, tak jejich tvůrci, jenž dovede být na publikum opravdu hnusný. Bílá stuha má pečlivě vysoustružený scénář, napsaný s absolutním odstupem cynicky chladného pozorovatele, a pregnantně volená slova, jež tnou do živého. Jak je u Hanekeho zvykem, chybí doprovodná hudba, spousta obrazů má nemilosrdně a nepříjemně statickou kompozici a pohled kamery se často zastaví na hranici, kdy není otevřeně vidět samo násilí, ale diváci si přesto plně uvědomují jeho důsledky. Vyprávění je až dusivě sešněrované jako korzet obepínající a halící tělo ústřední záhady, k jejímuž rozřešení nelze proniknout, a je napínavé do posledních minut. V každé scéně je cítit tíseň a pod povrchem bublající agrese i zoufalství.

    1
  • Pianistka
    Pianistka (2001)
    Film
    • KVIFF TV
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    71%
    Zralá třicátnice a brilantní profesorka klavíru Erika Kohut (Isabelle Huppert) vede trojí život. Zatímco ve dne je váženou osobností pedagogického sboru Vídeňské konzervatoře, večer ukájí svou zvrhlou sexualitu v obchodech s nejhrubším pornem, šmírováním mileneckých párů a masochistickým sebezraňováním. Třetí podobou její existence je vypjaté soužití s tyranskou matkou (Annie Girardot), plné brutálních hádek a vášnivého usmiřování. Erika přesto dokáže udržet svůj bizarní životní styl pod kontrolou až do chvíle, kdy se seznámí v pohledným a talentovaným studentem Walterem (Benoît Magimel). Oboustranná citová náklonnost záhy narazí na neschopnost Eriky navázat normální erotický vztah. Její temné vášně promění rodící se lásku v trýznivé peklo. Kontroverzní PIANISTKA byla s příznivým ohlasem uvedena na MFF Cannes. Oba hlavní představitelé Isabelle Huppert a Benoît Magimel obdrželi Ceny pro nejlepší herce, zatímco režisér Michael Haneke získal za svůj film Velkou cenu poroty.
    2
  • 3
  • Utajený
    Utajený (2005)
    Film
    • Max
    • KVIFF TV
    George (Daniel Auteuil), pracovník TV, dostane zvláštní balíček obsahující video s ním a jeho rodinou tajně natočený materiál a znepokojivé kresby, jejichž smysl je dost nesrozumitelný. Netuší, kdo mu mohl zásilku poslat. Sekvence na videu jsou postupně osobnější, což naznačuje, že odesílatel zná George již delší dobu. George cítí nebezpečí a bojí se o svou rodinu. Rozhodne se navštívit policii, ta však odmítne jakoukoliv pomoc, protože ze zásilky není zřejmá žádná konkrétní hrozba...
    70%
    George (Daniel Auteuil), pracovník TV, dostane zvláštní balíček obsahující video s ním a jeho rodinou tajně natočený materiál a znepokojivé kresby, jejichž smysl je dost nesrozumitelný. Netuší, kdo mu mohl zásilku poslat. Sekvence na videu jsou postupně osobnější, což naznačuje, že odesílatel zná George již delší dobu. George cítí nebezpečí a bojí se o svou rodinu. Rozhodne se navštívit policii, ta však odmítne jakoukoliv pomoc, protože ze zásilky není zřejmá žádná konkrétní hrozba...
    4
  • Na chvíli svobodní
    Na chvíli svobodní (2008)
    Film
    Film Na chvíli svobodní vypráví příběh tří skupin íránských uprchlíků: manželů s dítětem, dvou mladíků, kteří slíbili dopravit děti jejich rodičům do Vídně, a dvou mužů, kteří se přátelí navzdory vzájemným rozdílům. Všem se podařilo uprchnout z Íránu, teď se však nemůžou pohnout z pochybného hotelu v turecké Ankaře, kde den po dni marně čekají na víza. Vynucenou přestávku v cestě za svobodou charakterizují jak naděje, tak naprostá nejistota. Mladý iránský režisér Arash T. Riahi, který od svých 10 let žije v Rakousku, částečně i díky vlastní zkušenosti vystihl nepříjemnou situaci lidí prchajících ze svých domovů a podivný přechodný stav žadatelů o azyl. Všechny příběhy jsou inspirovány reálnými zážitky režisérových krajanů prchajících před totalitním režimem a hledajících v Evropě místo pro lepší existenci. Jak řekl sám režisér: „Chtěl jsem natočit univerzální příběh o lidech, kteří touží najít lepší život, buď z politických, nebo z existenčních důvodů.“
    Žánry:Drama
    67%
    Film Na chvíli svobodní vypráví příběh tří skupin íránských uprchlíků: manželů s dítětem, dvou mladíků, kteří slíbili dopravit děti jejich rodičům do Vídně, a dvou mužů, kteří se přátelí navzdory vzájemným rozdílům. Všem se podařilo uprchnout z Íránu, teď se však nemůžou pohnout z pochybného hotelu v turecké Ankaře, kde den po dni marně čekají na víza. Vynucenou přestávku v cestě za svobodou charakterizují jak naděje, tak naprostá nejistota. Mladý iránský režisér Arash T. Riahi, který od svých 10 let žije v Rakousku, částečně i díky vlastní zkušenosti vystihl nepříjemnou situaci lidí prchajících ze svých domovů a podivný přechodný stav žadatelů o azyl. Všechny příběhy jsou inspirovány reálnými zážitky režisérových krajanů prchajících před totalitním režimem a hledajících v Evropě místo pro lepší existenci. Jak řekl sám režisér: „Chtěl jsem natočit univerzální příběh o lidech, kteří touží najít lepší život, buď z politických, nebo z existenčních důvodů.“
    Žánry:Drama
    5
  • Temps du loup, Le
    Temps du loup, Le (2003)
    Film
    • KVIFF TV
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    63%
    Počátek apokalypsy, která bývá v germánské mytologii označována jako čas vlků; blíže neurčená průmyslová katastrofa zničila svět. Stejně jako spousta jiných prchá i Anna se svou rodinou z města na venkov, aby unikla všudypřítomnému chaosu. Rychle a bolestně se však přesvědčí o tom, že již není úniku. Lidé zbavení majetku a veškerých výdobytků civilizace se spojují do tlup, aby mohli vůbec přežít. Zloba, násilí a vražda se stávají legitimními prostředky k zachování vlastního života.
    Žánry:Drama
    6