Leonardo Villar: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Leonardo Villar: Filmy a seriály

  • Dané slovo
    Dané slovo (1962)
    FilmRole: Zé do Burro

    Zé de Burro musí splnit to, k čemu se zavázal pohanské africké bohyni Iansã. Tu brazilský náboženský synkretismus spojil se svatou Barborou. Kněz ale Burra nepustí do kostela. Poutník je tak nucen čekat se svým obrovským křížem před kostelem, přičemž celá událost postupně proniká do místního tisku a vůbec začíná nabírat poněkud nežádoucí směr.

    Dané slovo bylo velkým překvapením na MFF v Cannes v roce 1962, kde byl snímek nadšeně přijat kritikou i diváky. V této euforii mu porota udělila cenu nejvyšší: Zlatou palmu. Dnes to vypadá, že je film zapomenutý, ačkoli mu tehdy byla dána přednost před díly jako Anděl zkázy Luise Buñuela, Zatmění Michelangela Antonioniho nebo Kapka medu Tonyho Richardsona. Brazilský snímek lze chápat jako pamflet na téma intolerance nebo jako alegorii na vítězství víry nad pohanským kultem. Je třeba si uvědomit, že scénář kontroloval pověřený kněz a církev poskytla kostýmy i rekvizity, aby byla dodržena „čistota“. Debutující Anselmo Duarte chtěl dodat filmu punc dokumentárnosti, a tak záměrně vybral povětšinou neznámé začínající herce. Děj zasadil do lidového prostředí státu Bahia, avšak jej oprostil od jeho folklórního a exotického kontextu. S odstupem více než čtyřiceti let je zřejmé, že Dané slovo zůstává pro nás zajímavým svědectvím doby, důkazem renesance brazilského filmu a ukázkou kinematografie, od níž se cinema novo distancuje. Autor literární předlohy Dias Gomes a jeho žena Janete Clairová se v osmdesátých letech stávají s nástupem televize hlavními scenáristy prvních televizních románů (u nás chybně označovaných jako telenovely). Režisér Anselmo Duarte (nar. 1920) ztvárnil přes padesát nejrůznějších rolí. Asi nejzajímavější je jeho účast v nedokončeném filmu Orsona Wellese Všechno je pravda. Jinak se spíše proslavil v rolích svůdníků v chanchadas odehrávajících se v Riu de Janeiru. Jeho kariéra je velmi proměnlivá a většina filmografie je tvořena komerčními filmy toho nejhrubšího zrna. Dané slovo je jeho jediným výraznějším úspěchem, na nějž se snažil několikrát neúspěšně navázat (za zmínku možná ještě stojí Quelé do Pajeú z roku 1969), a v sedmdesátých letech upadl zcela v zapomnění. Ještě v roce 1971 byl členem poroty v Cannes, ale jako režisér přestal tvořit na konci sedmé dekády dvacátého století. [David Čeněk, LFŠ 2007]

    81%

    Zé de Burro musí splnit to, k čemu se zavázal pohanské africké bohyni Iansã. Tu brazilský náboženský synkretismus spojil se svatou Barborou. Kněz ale Burra nepustí do kostela. Poutník je tak nucen čekat se svým obrovským křížem před kostelem, přičemž celá událost postupně proniká do místního tisku a vůbec začíná nabírat poněkud nežádoucí směr.

    Dané slovo bylo velkým překvapením na MFF v Cannes v roce 1962, kde byl snímek nadšeně přijat kritikou i diváky. V této euforii mu porota udělila cenu nejvyšší: Zlatou palmu. Dnes to vypadá, že je film zapomenutý, ačkoli mu tehdy byla dána přednost před díly jako Anděl zkázy Luise Buñuela, Zatmění Michelangela Antonioniho nebo Kapka medu Tonyho Richardsona. Brazilský snímek lze chápat jako pamflet na téma intolerance nebo jako alegorii na vítězství víry nad pohanským kultem. Je třeba si uvědomit, že scénář kontroloval pověřený kněz a církev poskytla kostýmy i rekvizity, aby byla dodržena „čistota“. Debutující Anselmo Duarte chtěl dodat filmu punc dokumentárnosti, a tak záměrně vybral povětšinou neznámé začínající herce. Děj zasadil do lidového prostředí státu Bahia, avšak jej oprostil od jeho folklórního a exotického kontextu. S odstupem více než čtyřiceti let je zřejmé, že Dané slovo zůstává pro nás zajímavým svědectvím doby, důkazem renesance brazilského filmu a ukázkou kinematografie, od níž se cinema novo distancuje. Autor literární předlohy Dias Gomes a jeho žena Janete Clairová se v osmdesátých letech stávají s nástupem televize hlavními scenáristy prvních televizních románů (u nás chybně označovaných jako telenovely). Režisér Anselmo Duarte (nar. 1920) ztvárnil přes padesát nejrůznějších rolí. Asi nejzajímavější je jeho účast v nedokončeném filmu Orsona Wellese Všechno je pravda. Jinak se spíše proslavil v rolích svůdníků v chanchadas odehrávajících se v Riu de Janeiru. Jeho kariéra je velmi proměnlivá a většina filmografie je tvořena komerčními filmy toho nejhrubšího zrna. Dané slovo je jeho jediným výraznějším úspěchem, na nějž se snažil několikrát neúspěšně navázat (za zmínku možná ještě stojí Quelé do Pajeú z roku 1969), a v sedmdesátých letech upadl zcela v zapomnění. Ještě v roce 1971 byl členem poroty v Cannes, ale jako režisér přestal tvořit na konci sedmé dekády dvacátého století. [David Čeněk, LFŠ 2007]

    1
  • A Hora e a Vez de Augusto Matraga
    A Hora e a Vez de Augusto Matraga (1965)
    FilmRole: Augusto Matraga
    Augusto Matraga je násilnický a agresivní farmář, kterého po zradě manželky a léčky od nepřátel zmlátí a nechají napospas smrti. Zachrání ho pokorní drobní zemědělci, kteří ho dlouho ošetřují, dokud se neuzdraví. Matraga, ovlivněn tímto párem, začíná vést kajícný život a čeká na svou chvíli, aby se pomstil. Začíná tak boj mezi jeho násilnickou povahou, skrytou touhou po pomstě a mystikou a dobrotou, které jsou rovněž jeho součástí.
    Žánry:Drama
    76%
    Augusto Matraga je násilnický a agresivní farmář, kterého po zradě manželky a léčky od nepřátel zmlátí a nechají napospas smrti. Zachrání ho pokorní drobní zemědělci, kteří ho dlouho ošetřují, dokud se neuzdraví. Matraga, ovlivněn tímto párem, začíná vést kajícný život a čeká na svou chvíli, aby se pomstil. Začíná tak boj mezi jeho násilnickou povahou, skrytou touhou po pomstě a mystikou a dobrotou, které jsou rovněž jeho součástí.
    Žánry:Drama
    2
  • Chega de Saudade
    Chega de Saudade (2007)
    FilmRole: Álvaro
    72%
    3
  • 4
  • A Grande Cidade ou As Aventuras e Desventuras de Luzia e Seus 3 Amigos Chegados de Longe
    A Grande Cidade ou As Aventuras e Desventuras de Luzia e Seus 3 Amigos Chegados de Longe (1966)
    FilmRole: Jasão
    69%
    5
  • Ação Entre Amigos
    Ação Entre Amigos (1998)
    FilmRole: Correia
    Brazílie, začátek 70. let. Miguel, Eloi, Osvaldo a Paolo se účastní ozbrojených útoků proti vojenské diktatuře. Platí za to vysokou cenu v podobě mučení a zatčení. I dnes se tito čtyři přátelé stále vídají. Pouze Miguel je politicky aktivní. Na fotografii z politické schůzky v Sao Paulu poznává policistu, který je před 25 lety mučil a který byl zodpovědný za smrt Miguelovy přítelkyně. Policiista je už několik let oficiálně mrtvý. Během jednoho ze společných rybářských výletů se Miguel se svým objevem svěří přátelům. Když svého nepřítele vystopují a konfrontují, dostanou se do konfliktu sami se sebou i mezi sebou navzájem.
    Žánry:Drama
    Režie:Beto Brant
    69%
    Brazílie, začátek 70. let. Miguel, Eloi, Osvaldo a Paolo se účastní ozbrojených útoků proti vojenské diktatuře. Platí za to vysokou cenu v podobě mučení a zatčení. I dnes se tito čtyři přátelé stále vídají. Pouze Miguel je politicky aktivní. Na fotografii z politické schůzky v Sao Paulu poznává policistu, který je před 25 lety mučil a který byl zodpovědný za smrt Miguelovy přítelkyně. Policiista je už několik let oficiálně mrtvý. Během jednoho ze společných rybářských výletů se Miguel se svým objevem svěří přátelům. Když svého nepřítele vystopují a konfrontují, dostanou se do konfliktu sami se sebou i mezi sebou navzájem.
    Žánry:Drama
    Režie:Beto Brant
    6
  • Brava Gente Brasileira
    Brava Gente Brasileira (2000)
    FilmRole: Comandante
    Diogo, kartograf a umělec, má za úkol stanovit nové hranice portugalských kolonií v Jižní Americe. Když dorazí do srdce kontinentu, zdá se, že nenachází nic než divočinu a „necivilizované“ domorodce s podivnými zvyky. Ale kapitán Pedro, hrubý zvěd, který ho provází džunglí, Dioga nechtěně zatáhne do násilného činu, který ho neobvyklým způsobem spojí s touto vzdálenou zemí. Současně se portugalští kolonisté snaží uzavřít mír s indiány Guaicuru (jedni z mála domorodců, kteří umí jezdit na koni). Ale mír nikdy není zadarmo.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Diogo, kartograf a umělec, má za úkol stanovit nové hranice portugalských kolonií v Jižní Americe. Když dorazí do srdce kontinentu, zdá se, že nenachází nic než divočinu a „necivilizované“ domorodce s podivnými zvyky. Ale kapitán Pedro, hrubý zvěd, který ho provází džunglí, Dioga nechtěně zatáhne do násilného činu, který ho neobvyklým způsobem spojí s touto vzdálenou zemí. Současně se portugalští kolonisté snaží uzavřít mír s indiány Guaicuru (jedni z mála domorodců, kteří umí jezdit na koni). Ale mír nikdy není zadarmo.
    Žánry:DramaVálečný
    7
  • Passione
    Passione (2010)
    SeriálRole: Antero Gouveia / Giovanni Melatto
    62%
    8
  • Pé na Jaca
    Pé na Jaca (2006)
    SeriálRole: José Fortuna (Tio Zé)
    Pé na Jaca je brazilská telenovela, kterou produkovala a vysílala TV Globo od 20. listopadu 2006 do 15. června 2007. V hlavních rolích se představili Murilo Benício, Juliana Paes, Fernanda Lima, Marcos Pasquim, Betty Lago, Fúlvio Stefanini, Alexandre Schumacher, Carla Marins, Ricardo Tozzi, Fernanda de Freitas, Daniele Suzuki, Rodrigo Lombardi, Bruno Garcia, Flávia Alessandra a Deborah Secco.
    Žánry:Drama
    61%
    Pé na Jaca je brazilská telenovela, kterou produkovala a vysílala TV Globo od 20. listopadu 2006 do 15. června 2007. V hlavních rolích se představili Murilo Benício, Juliana Paes, Fernanda Lima, Marcos Pasquim, Betty Lago, Fúlvio Stefanini, Alexandre Schumacher, Carla Marins, Ricardo Tozzi, Fernanda de Freitas, Daniele Suzuki, Rodrigo Lombardi, Bruno Garcia, Flávia Alessandra a Deborah Secco.
    Žánry:Drama
    9
  • Křehké pouto
    Křehké pouto (2000)
    SeriálRole: Pascoal Gomes
    33%
    10