Kati Sólyom: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Kati Sólyom: Filmy a seriály

  • Mefisto
    Mefisto (1981)
    Film
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Hofgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Hofgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu v třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klasu Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mejisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    77%
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Hofgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Hofgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu v třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klasu Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mejisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    1
  • Sluneční jas
    Sluneční jas (1999)
    FilmRole: dáma ve Vídni

    Film nás postupně provází třemi generacemi maďarských Židů, vedle nichž se jakoby v "kostce" odkrývá složitá a rozporuplná historie Evropy dvacátého století. Hlavními hrdiny strhujícího příběhu jsou členové rodiny Sonnenscheinů-Sorsů, kteří nějakým způsobem poznamenají tři politické režimy: Rakousko-uherská monarchie a krátké demokracie, doba nacismu a období poválečného komunismu. Osudy soudce Ignatze Sonnenscheina, jeho syna - olympijského mistra v šermu Adama Sorse a posléze vnuka Ivana Sorse přitom ovlivňují jejich politická a náboženská příslušnost, ale také milostné vášně a vztahy...

    Žánry:Drama
    74%

    Film nás postupně provází třemi generacemi maďarských Židů, vedle nichž se jakoby v "kostce" odkrývá složitá a rozporuplná historie Evropy dvacátého století. Hlavními hrdiny strhujícího příběhu jsou členové rodiny Sonnenscheinů-Sorsů, kteří nějakým způsobem poznamenají tři politické režimy: Rakousko-uherská monarchie a krátké demokracie, doba nacismu a období poválečného komunismu. Osudy soudce Ignatze Sonnenscheina, jeho syna - olympijského mistra v šermu Adama Sorse a posléze vnuka Ivana Sorse přitom ovlivňují jejich politická a náboženská příslušnost, ale také milostné vášně a vztahy...

    Žánry:Drama
    2
  • Sázka na iluze
    Sázka na iluze (1970)
    Film
    Psychologický, intimně laděný příběh dvou lidí, kteří se po desetiletém odloučení sejdou a pro rozdílnost názorů se opět rozcházejí. Mladík Jancsi odjíždí do Francie za dívkou Katou, kterou neviděl deset let a o které se dovídal pouze z jejích dopisů. V mysli se mu vybavují vzpomínky na minulost - na dětství, školu, válečná léta a roky, jež následovaly - až do roku 1956, kdy dívka opustila vlast. Ve francouzském městečku se oba setkávají. Jeden druhého přemlouvá, aby zůstal s ním. Oběma však chybí společný cíl a společná víra. Jancsi se vrátí do vlasti, kam po čase přijede na návštěvu také Kata po boku svého anglického manžela.
    Žánry:Drama
    72%
    Psychologický, intimně laděný příběh dvou lidí, kteří se po desetiletém odloučení sejdou a pro rozdílnost názorů se opět rozcházejí. Mladík Jancsi odjíždí do Francie za dívkou Katou, kterou neviděl deset let a o které se dovídal pouze z jejích dopisů. V mysli se mu vybavují vzpomínky na minulost - na dětství, školu, válečná léta a roky, jež následovaly - až do roku 1956, kdy dívka opustila vlast. Ve francouzském městečku se oba setkávají. Jeden druhého přemlouvá, aby zůstal s ním. Oběma však chybí společný cíl a společná víra. Jancsi se vrátí do vlasti, kam po čase přijede na návštěvu také Kata po boku svého anglického manžela.
    Žánry:Drama
    3
  • Otec
    Otec (1966)
    FilmRole: Anni
    Hrdinom filmu s autobiografickými črtami je mladík, ktorého otec umrel keď on bol ešte len malý chlapec. Film je emotívnym rozpamätávaním sa na voľne súvisiaci reťazec epizód z detstva a dospievania. Odkrývaním života svojho otca Bence pátra po vlastnej minulosti a objavuje samého seba. Otec vykresľuje nielen obraz osobnej histórie, ale aj pohnutého obdobia maďarských dejín. István Szabó pritom vyvažuje atmosféru nostalgie a smútenia vľúdnym humorom.
    Žánry:Drama
    72%
    Hrdinom filmu s autobiografickými črtami je mladík, ktorého otec umrel keď on bol ešte len malý chlapec. Film je emotívnym rozpamätávaním sa na voľne súvisiaci reťazec epizód z detstva a dospievania. Odkrývaním života svojho otca Bence pátra po vlastnej minulosti a objavuje samého seba. Otec vykresľuje nielen obraz osobnej histórie, ale aj pohnutého obdobia maďarských dejín. István Szabó pritom vyvažuje atmosféru nostalgie a smútenia vľúdnym humorom.
    Žánry:Drama
    4
  • Čas snění
    Čas snění (1964)
    FilmRole: Anni
    Prvý diel trilógie (spolu s Otcom a Stávkou na ilúzie) o mladej generácii hľadajúcej svoju identitu v období po skončení vojny. Protagonistami Času snenia sú čerstvo promovaní inžinieri, ktorý nadovšetko veria v silu priateľstva a solidarity, no mladícke ideály, ilúzie o spasení sveta, ani krehká láska nemôžu zvíťaziť nad realitou skutočného sveta. Film svojím lyrickým štýlom, melancholickou náladou, príjemným humorom a hravou vizualitou prezrádza ovlyvnenie francúzskou novou vlnou.
    Žánry:Drama
    70%
    Prvý diel trilógie (spolu s Otcom a Stávkou na ilúzie) o mladej generácii hľadajúcej svoju identitu v období po skončení vojny. Protagonistami Času snenia sú čerstvo promovaní inžinieri, ktorý nadovšetko veria v silu priateľstva a solidarity, no mladícke ideály, ilúzie o spasení sveta, ani krehká láska nemôžu zvíťaziť nad realitou skutočného sveta. Film svojím lyrickým štýlom, melancholickou náladou, príjemným humorom a hravou vizualitou prezrádza ovlyvnenie francúzskou novou vlnou.
    Žánry:Drama
    5
  • Milá Emo, drahá Bětko
    Milá Emo, drahá Bětko (1992)
    Film
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    69%
    Tragický příběh dvou vesnických dívek, které za bývalého režimu vyučovaly ruštinu na jedné základní škole. Zvrat dějin a změna režimu způsobily zrušení ruštiny jako povinného jazyka, a tak aby mohly dál vyučovat, navštěvují večerní kurzy angličtiny. Ze svého platu si nemohou dovolit vlastní byt či pronájem, a tak spolu žijí sedm let v ubytovně. Ema udržuje beznadějný milostný vztah s ženatým ředitelem školy a Bětka se dostává do potíží s policií kvůli prostituci. Zápas obou mladých žen o znovuzískání sociálního postavení, které si tvrdě vydobyly za předešlého režimu, vykreslil Szabó esejistickým, impresivně mozaikovitým stylem. Snímek získal Zvláštní cenu poroty a Stříbrného medvěda na MFF v Berlíně 1992. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:Drama
    6