Laura del Sol: Nejlepší filmy
a seriály

7.1

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Laura del Sol: Filmy a seriály

  • Viaje a ninguna parte, El
    Viaje a ninguna parte, El (1986)
    FilmRole: Juanita Plaza
    75%
    1
  • Carmen
    Carmen (1983)
    FilmRole: Carmen

    Po filmu F. García Lorca: Krvavá svatba (1981) se španělský režisér Carlos Saura znovu navrací do inspirativního světa baletu a ke spolupráci s výraznou osobností choreografa a tanečníka Antonia Gadese. Tentokrát však do dramatu lásky, žárlivosti a smrti ohnivé španělské cikánky Carmen, které Gades právě studuje se svým souborem, vkládá Saura ve filmu ještě další tematickou rovinu: vlastní filmový děj, vztahující se k soukromé sféře tanečních interpretů. Souběžně s rodícím se tvarem představení vzniká i milostný vztah Gadese k mladé představitelce Carmen, v němž se stýkají citové analogie současně s nácvikem scén. Saurův film poskytuje bohaté zážitky vynikajících tanečních kreací ve stylu flamenka, jež jsou obdobně jako v předchozím Saurově tanečním díle snímány neokázale při zkouškách, čímž vzbuzují autentický dojem právě probíhajícího tvůrčího procesu. Za pozornost stojí i hudební stránka filmu, v níž exceluje známý kytarista Paco de Lucia. Na 36. MFF v Cannes 1983 získal tento film Cenu za umělecký přínos. Z mnoha filmových adaptací Carmen si připomeňme např. originální muzikálovou úpravu amerického filmu Otto Premingera Carmen Jones. Švýcarský film Carmen (1998) je záznamem představení na salzburském festivalu, jež nastudoval Herbert von Karajan, ten také snímek režíroval. Zcela osobitou, aktualizovanou verzi námětu podle Meriméeovy předlohy natočil Jean-Luc Godard pod názvem Prénom Carmen (1983, Křestní jméno Carmen). V klasicky pietním a bohatě výpravném hávu, se slavnými operními pěvci, realizoval Bizetovu Carmen (1984) Francesco Rosi.

    73%

    Po filmu F. García Lorca: Krvavá svatba (1981) se španělský režisér Carlos Saura znovu navrací do inspirativního světa baletu a ke spolupráci s výraznou osobností choreografa a tanečníka Antonia Gadese. Tentokrát však do dramatu lásky, žárlivosti a smrti ohnivé španělské cikánky Carmen, které Gades právě studuje se svým souborem, vkládá Saura ve filmu ještě další tematickou rovinu: vlastní filmový děj, vztahující se k soukromé sféře tanečních interpretů. Souběžně s rodícím se tvarem představení vzniká i milostný vztah Gadese k mladé představitelce Carmen, v němž se stýkají citové analogie současně s nácvikem scén. Saurův film poskytuje bohaté zážitky vynikajících tanečních kreací ve stylu flamenka, jež jsou obdobně jako v předchozím Saurově tanečním díle snímány neokázale při zkouškách, čímž vzbuzují autentický dojem právě probíhajícího tvůrčího procesu. Za pozornost stojí i hudební stránka filmu, v níž exceluje známý kytarista Paco de Lucia. Na 36. MFF v Cannes 1983 získal tento film Cenu za umělecký přínos. Z mnoha filmových adaptací Carmen si připomeňme např. originální muzikálovou úpravu amerického filmu Otto Premingera Carmen Jones. Švýcarský film Carmen (1998) je záznamem představení na salzburském festivalu, jež nastudoval Herbert von Karajan, ten také snímek režíroval. Zcela osobitou, aktualizovanou verzi námětu podle Meriméeovy předlohy natočil Jean-Luc Godard pod názvem Prénom Carmen (1983, Křestní jméno Carmen). V klasicky pietním a bohatě výpravném hávu, se slavnými operními pěvci, realizoval Bizetovu Carmen (1984) Francesco Rosi.

    2
  • Camorrista, Il
    Camorrista, Il (1986)
    FilmRole: Rosaria
    73%
    3
  • 4
  • Bicykly jsou jen na léto
    Bicykly jsou jen na léto (1984)
    FilmRole: Bailarina
    70%
    5
  • Dva životy Matii Pascala
    Dva životy Matii Pascala (1985)
    FilmRole: Romilda Pescatore
    Na motivy díla "Il fu Mattia Pascal", jedné z mnoha povídek Pirandella, které se zabývají pomíjivou povahou nehmotných "pravd" a "identit". Mattia Pascal je ubohý průměrný muž, se kterým jeho snoubenka jedná jako s odpadem, jeho společníci jím opovrhují a pohrdaví příbuzní ho podvodně připraví o dědictví. Zklamaný Pascal odjíždí do Monte Carla, kde získá jmění a zároveň si osvojí identitu méně šťastného hráče, který spáchal sebevraždu. S "novým" Pascalem se jedná s důstojností a respektem, což ho ohromí – a málem zabije.
    Žánry:Komedie
    68%
    Na motivy díla "Il fu Mattia Pascal", jedné z mnoha povídek Pirandella, které se zabývají pomíjivou povahou nehmotných "pravd" a "identit". Mattia Pascal je ubohý průměrný muž, se kterým jeho snoubenka jedná jako s odpadem, jeho společníci jím opovrhují a pohrdaví příbuzní ho podvodně připraví o dědictví. Zklamaný Pascal odjíždí do Monte Carla, kde získá jmění a zároveň si osvojí identitu méně šťastného hráče, který spáchal sebevraždu. S "novým" Pascalem se jedná s důstojností a respektem, což ho ohromí – a málem zabije.
    Žánry:Komedie
    6
  • Práskač a jeho kat
    Práskač a jeho kat (1984)
    FilmRole: Maggie
    Celá ta léta věděl, že ten den jednou přijde. Už tenkrát, když jej z londýnské soudní síně vyprovázel sborový zpěv prásknutých kamarádů "Jednou se sejdeme", pochopil, že navždycky jej před jejich pomstou neochrání ani sebelepší program na ochranu svědků, ani žádná nová identita. Naučil se brát každou hodinu, každý den jako svého druhu dar. A osud k němu byl opravdu štědrý. Daroval mu celých deset let. Deset let klidného života ve slunném Španělsku, deset let naplněných krásnými, moudrými knihami, deset let, za která se z gangstera Willieho Parkera stal nový člověk. Pochopil smysl lidské existence, připravil se na neodvratné. Proto se teď tváří v tvář svým vrahům může usmívat. Jenomže nájemný zabiják Braddock dobře ví, že strach ze smrti je jedním z nejzákladnějších lidských pudů. A nevěří tomu, že jej někdo dokázal překonat... Snímkem Práskač a jeho kat se v roce 1984 britský režisér Stephen Frears po více než třinácti letech práce pro televizi vrátil k filmové tvorbě. Komornímu příběhu několika lidí v mezní životní situaci dodávají věrohodnost a hloubku především výborné herecké výkony všech tří protagonistů (veterán John Hurt coby nájemný zabiják, Tim Roth ve své první významnější roli a Terence Stamp jako s osudem smířený práskač), právě tak jako svého druhu ironický nadhled, s nímž se tvůrci dokázali na své téma podívat. Za zmínku stojí i hudba Erica Claptona.
    67%
    Celá ta léta věděl, že ten den jednou přijde. Už tenkrát, když jej z londýnské soudní síně vyprovázel sborový zpěv prásknutých kamarádů "Jednou se sejdeme", pochopil, že navždycky jej před jejich pomstou neochrání ani sebelepší program na ochranu svědků, ani žádná nová identita. Naučil se brát každou hodinu, každý den jako svého druhu dar. A osud k němu byl opravdu štědrý. Daroval mu celých deset let. Deset let klidného života ve slunném Španělsku, deset let naplněných krásnými, moudrými knihami, deset let, za která se z gangstera Willieho Parkera stal nový člověk. Pochopil smysl lidské existence, připravil se na neodvratné. Proto se teď tváří v tvář svým vrahům může usmívat. Jenomže nájemný zabiják Braddock dobře ví, že strach ze smrti je jedním z nejzákladnějších lidských pudů. A nevěří tomu, že jej někdo dokázal překonat... Snímkem Práskač a jeho kat se v roce 1984 britský režisér Stephen Frears po více než třinácti letech práce pro televizi vrátil k filmové tvorbě. Komornímu příběhu několika lidí v mezní životní situaci dodávají věrohodnost a hloubku především výborné herecké výkony všech tří protagonistů (veterán John Hurt coby nájemný zabiják, Tim Roth ve své první významnější roli a Terence Stamp jako s osudem smířený práskač), právě tak jako svého druhu ironický nadhled, s nímž se tvůrci dokázali na své téma podívat. Za zmínku stojí i hudba Erica Claptona.
    7
  • Spadli z nebe
    Spadli z nebe (1993)
    FilmRole: Angela
    Na pařížském letišti ukradnou Arturovi (Jean Rochefort) tašku s doklady. Je Silvestr, úředníci přestávají pracovat, ale okradeného odmítají pustit z tranzitního prostoru. Prý až bude normální pracovní den a kompetentní úřady potvrdí jeho totožnost. Seriózní muž středního věku se tak stává nedobrovolným vězněm letištního prostoru bez jakýchkoliv nároků. S překvapením zjišťuje, že ve velkých chodbách a halách není sám. Žije tu zdánlivě nesourodá skupina lidí, kteří jsou také bez dokladů, ale jaksi natrvalo. Vyjít z této zóny znamená pro ně vydat se napospas úřadům, které je pošlou zpátky do jejich země. Arturo se postupně sbližuje s bezprizornými podivíny, a jemu samému se tak otvírá prostor pro přemýšlení o vlastním životě… Film vzbudil mimořádnou pozornost na MFF v San Sebastianu v roce 1993. Získal cenu za scénář a cenu pro režiséra.
    Žánry:DramaKomedie
    66%
    Na pařížském letišti ukradnou Arturovi (Jean Rochefort) tašku s doklady. Je Silvestr, úředníci přestávají pracovat, ale okradeného odmítají pustit z tranzitního prostoru. Prý až bude normální pracovní den a kompetentní úřady potvrdí jeho totožnost. Seriózní muž středního věku se tak stává nedobrovolným vězněm letištního prostoru bez jakýchkoliv nároků. S překvapením zjišťuje, že ve velkých chodbách a halách není sám. Žije tu zdánlivě nesourodá skupina lidí, kteří jsou také bez dokladů, ale jaksi natrvalo. Vyjít z této zóny znamená pro ně vydat se napospas úřadům, které je pošlou zpátky do jejich země. Arturo se postupně sbližuje s bezprizornými podivíny, a jemu samému se tak otvírá prostor pro přemýšlení o vlastním životě… Film vzbudil mimořádnou pozornost na MFF v San Sebastianu v roce 1993. Získal cenu za scénář a cenu pro režiséra.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Ohromený král
    Ohromený král (1991)
    FilmRole: Marfisa
    62%
    9
  • Zancos, Los
    Zancos, Los (1984)
    FilmRole: Teresa
    Po smrti své ženy Angel, univerzitní profesor a spisovatel, upadá do hluboké deprese. Uteče do svého domu na venkově, ale tam se zlo ještě prohlubuje, což ho dovede k pokusu o sebevraždu, od které ho zachrání Teresa, jeho mladá sousedka. Angel s ní a jejím partnerem Albertem naváže vztah. Brzy se do Teresy zamiluje a díky vášnivému vztahu se osvobodí od svých muk. Teresa, Alberto a její divadelní skupina na chůdách ho požádají, aby napsal hru, kterou by ve městě uvedli. Angel, posedlý Teresou, ožívá díky této zkušenosti s mladou ženou, ale ta se od něj brzy tělesně vzdálí. Toto odloučení ho zoufale deprimuje a když ho Teresa zbaví jakékoli možnosti pokračování, v Angelově mysli se znovu objeví sebevražda jako jediné řešení.
    Žánry:Drama
    62%
    Po smrti své ženy Angel, univerzitní profesor a spisovatel, upadá do hluboké deprese. Uteče do svého domu na venkově, ale tam se zlo ještě prohlubuje, což ho dovede k pokusu o sebevraždu, od které ho zachrání Teresa, jeho mladá sousedka. Angel s ní a jejím partnerem Albertem naváže vztah. Brzy se do Teresy zamiluje a díky vášnivému vztahu se osvobodí od svých muk. Teresa, Alberto a její divadelní skupina na chůdách ho požádají, aby napsal hru, kterou by ve městě uvedli. Angel, posedlý Teresou, ožívá díky této zkušenosti s mladou ženou, ale ta se od něj brzy tělesně vzdálí. Toto odloučení ho zoufale deprimuje a když ho Teresa zbaví jakékoli možnosti pokračování, v Angelově mysli se znovu objeví sebevražda jako jediné řešení.
    Žánry:Drama
    10
  • La Abuela (The Grandmother)
    La Abuela (The Grandmother) (2022)
    FilmRole: Woman
    59%
    11
  • À propos de Nice, la suite
    À propos de Nice, la suite (1995)
    Film
    56%
    12
  • Furia
    Furia (1999)
    FilmRole: Olga
    54%
    13
  • The Biggest Fan
    The Biggest Fan (2022)
    FilmRole: Mme Zapareto
    • iTunes
    Gérard Lanvin získal významnou roli v novém trháku! Natáčení má brzy začít na jihu Francie. Na místě se setkává s Momo Zaparetem, údržbářem bazénu v domě, který si pronajal po dobu natáčení. Momo je ale fanoušek, velký fanoušek... megafanoušek! Viděl všechny jeho filmy a brzy udělá vše pro to, aby se stal nepostradatelným pro svého idola a technický štáb. Pro Gérarda právě začala noční můra…
    Žánry:Komedie
    53%
    Gérard Lanvin získal významnou roli v novém trháku! Natáčení má brzy začít na jihu Francie. Na místě se setkává s Momo Zaparetem, údržbářem bazénu v domě, který si pronajal po dobu natáčení. Momo je ale fanoušek, velký fanoušek... megafanoušek! Viděl všechny jeho filmy a brzy udělá vše pro to, aby se stal nepostradatelným pro svého idola a technický štáb. Pro Gérarda právě začala noční můra…
    Žánry:Komedie
    14
  • Killing Dad
    Killing Dad (1989)
    FilmRole: Luisa
    • Netflix
    47%
    15
  • Posádka v ohrožení
    Posádka v ohrožení (1994)
    FilmRole: Camilla Marquez
    Bill se svou ženou Jennifer přijme pozvání švagra, aby strávili víkend na jachtě plavbou na Bahamy. Jet se mu vlastně ani nechce, švagra Phillipa, bohatého právníka plného předsudků, nemá rád a navíc je v hluboké depresi, protože jeho matka nedávno spáchala sebevraždu. Váhavě nakonec souhlasí. Po několika hodinách příjemné plavby zpozoruje Bill na moři hořící loď. Z lodi skočí do moře dva lidé a plavou k jachtě. Je to španělská dívka Camilla a transsexuál Tim, který na překvapenou osádku jachty vytáhne pistoli.
    Žánry:DramaThriller
    30%
    Bill se svou ženou Jennifer přijme pozvání švagra, aby strávili víkend na jachtě plavbou na Bahamy. Jet se mu vlastně ani nechce, švagra Phillipa, bohatého právníka plného předsudků, nemá rád a navíc je v hluboké depresi, protože jeho matka nedávno spáchala sebevraždu. Váhavě nakonec souhlasí. Po několika hodinách příjemné plavby zpozoruje Bill na moři hořící loď. Z lodi skočí do moře dva lidé a plavou k jachtě. Je to španělská dívka Camilla a transsexuál Tim, který na překvapenou osádku jachty vytáhne pistoli.
    Žánry:DramaThriller
    16