Glória Menezes: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Glória Menezes: Filmy a seriály

  • Dané slovo
    Dané slovo (1962)
    FilmRole: Rosa

    Zé de Burro musí splnit to, k čemu se zavázal pohanské africké bohyni Iansã. Tu brazilský náboženský synkretismus spojil se svatou Barborou. Kněz ale Burra nepustí do kostela. Poutník je tak nucen čekat se svým obrovským křížem před kostelem, přičemž celá událost postupně proniká do místního tisku a vůbec začíná nabírat poněkud nežádoucí směr.

    Dané slovo bylo velkým překvapením na MFF v Cannes v roce 1962, kde byl snímek nadšeně přijat kritikou i diváky. V této euforii mu porota udělila cenu nejvyšší: Zlatou palmu. Dnes to vypadá, že je film zapomenutý, ačkoli mu tehdy byla dána přednost před díly jako Anděl zkázy Luise Buñuela, Zatmění Michelangela Antonioniho nebo Kapka medu Tonyho Richardsona. Brazilský snímek lze chápat jako pamflet na téma intolerance nebo jako alegorii na vítězství víry nad pohanským kultem. Je třeba si uvědomit, že scénář kontroloval pověřený kněz a církev poskytla kostýmy i rekvizity, aby byla dodržena „čistota“. Debutující Anselmo Duarte chtěl dodat filmu punc dokumentárnosti, a tak záměrně vybral povětšinou neznámé začínající herce. Děj zasadil do lidového prostředí státu Bahia, avšak jej oprostil od jeho folklórního a exotického kontextu. S odstupem více než čtyřiceti let je zřejmé, že Dané slovo zůstává pro nás zajímavým svědectvím doby, důkazem renesance brazilského filmu a ukázkou kinematografie, od níž se cinema novo distancuje. Autor literární předlohy Dias Gomes a jeho žena Janete Clairová se v osmdesátých letech stávají s nástupem televize hlavními scenáristy prvních televizních románů (u nás chybně označovaných jako telenovely). Režisér Anselmo Duarte (nar. 1920) ztvárnil přes padesát nejrůznějších rolí. Asi nejzajímavější je jeho účast v nedokončeném filmu Orsona Wellese Všechno je pravda. Jinak se spíše proslavil v rolích svůdníků v chanchadas odehrávajících se v Riu de Janeiru. Jeho kariéra je velmi proměnlivá a většina filmografie je tvořena komerčními filmy toho nejhrubšího zrna. Dané slovo je jeho jediným výraznějším úspěchem, na nějž se snažil několikrát neúspěšně navázat (za zmínku možná ještě stojí Quelé do Pajeú z roku 1969), a v sedmdesátých letech upadl zcela v zapomnění. Ještě v roce 1971 byl členem poroty v Cannes, ale jako režisér přestal tvořit na konci sedmé dekády dvacátého století. [David Čeněk, LFŠ 2007]

    81%

    Zé de Burro musí splnit to, k čemu se zavázal pohanské africké bohyni Iansã. Tu brazilský náboženský synkretismus spojil se svatou Barborou. Kněz ale Burra nepustí do kostela. Poutník je tak nucen čekat se svým obrovským křížem před kostelem, přičemž celá událost postupně proniká do místního tisku a vůbec začíná nabírat poněkud nežádoucí směr.

    Dané slovo bylo velkým překvapením na MFF v Cannes v roce 1962, kde byl snímek nadšeně přijat kritikou i diváky. V této euforii mu porota udělila cenu nejvyšší: Zlatou palmu. Dnes to vypadá, že je film zapomenutý, ačkoli mu tehdy byla dána přednost před díly jako Anděl zkázy Luise Buñuela, Zatmění Michelangela Antonioniho nebo Kapka medu Tonyho Richardsona. Brazilský snímek lze chápat jako pamflet na téma intolerance nebo jako alegorii na vítězství víry nad pohanským kultem. Je třeba si uvědomit, že scénář kontroloval pověřený kněz a církev poskytla kostýmy i rekvizity, aby byla dodržena „čistota“. Debutující Anselmo Duarte chtěl dodat filmu punc dokumentárnosti, a tak záměrně vybral povětšinou neznámé začínající herce. Děj zasadil do lidového prostředí státu Bahia, avšak jej oprostil od jeho folklórního a exotického kontextu. S odstupem více než čtyřiceti let je zřejmé, že Dané slovo zůstává pro nás zajímavým svědectvím doby, důkazem renesance brazilského filmu a ukázkou kinematografie, od níž se cinema novo distancuje. Autor literární předlohy Dias Gomes a jeho žena Janete Clairová se v osmdesátých letech stávají s nástupem televize hlavními scenáristy prvních televizních románů (u nás chybně označovaných jako telenovely). Režisér Anselmo Duarte (nar. 1920) ztvárnil přes padesát nejrůznějších rolí. Asi nejzajímavější je jeho účast v nedokončeném filmu Orsona Wellese Všechno je pravda. Jinak se spíše proslavil v rolích svůdníků v chanchadas odehrávajících se v Riu de Janeiru. Jeho kariéra je velmi proměnlivá a většina filmografie je tvořena komerčními filmy toho nejhrubšího zrna. Dané slovo je jeho jediným výraznějším úspěchem, na nějž se snažil několikrát neúspěšně navázat (za zmínku možná ještě stojí Quelé do Pajeú z roku 1969), a v sedmdesátých letech upadl zcela v zapomnění. Ještě v roce 1971 byl členem poroty v Cannes, ale jako režisér přestal tvořit na konci sedmé dekády dvacátého století. [David Čeněk, LFŠ 2007]

    1
  • A Próxima Vítima
    A Próxima Vítima (1995)
    SeriálRole: Júlia Braga
    80%
    2
  • Brega & Chique
    Brega & Chique (1987)
    SeriálRole: Rosemere Fátima de Moraes (Alfa 2)
    80%
    3
  • 4
  • A Favorita
    A Favorita (2008)
    SeriálRole: Irene Fontini
    78%
    5
  • 6
  • Total Dreamer
    Total Dreamer (2015)
    SeriálRole: Stela Carneiro de Alcântara (Stelinha)
    75%
    7
  • Senhora do Destino
    Senhora do Destino (2004)
    SeriálRole: Laura Correia de Andrade e Couto, Baronesa de Bonsucesso
    73%
    8
  • Um Só Coraçăo
    Um Só Coraçăo (2004)
    SeriálRole: Camila Matarazzo
    70%
    9
  • Páginas da vida
    Páginas da vida (2006)
    Seriál
    66%
    10
  • O Beijo do Vampiro
    O Beijo do Vampiro (2002)
    SeriálRole: Zoroastra Marques
    Lívie se zoufale hroutí, když zjistí, že její manžel před smrtí promarnil jmění v pochybných obchodech. Ovdovělá a se třemi dětmi je nucena bojovat o svou rodinu a odjíždí do rajského plážového městečka Maramores, kde žije její matka Zoroastra. Kromě těžkostí Lívie zjišťuje, že je zapletena do věčného boje dobra proti zlu. Lívie je totiž reinkarnací princezny Cecilie, věčné lásky upíra Borise Vladesca, který ji pronásleduje po staletí. Ti dva se setkali v Evropě v 7. století, kdy Boris soupeřil o princezninu lásku s hrabětem Rogériem. V současnosti byl Rogério Beto, manžel Lívie, a dvakrát, když čelil svému úhlavnímu nepříteli Borisovi, dopadl nejhůře. Boris je v Maramores, aby získal Cecílii, svou nesmrtelnou milovanou. Nebo spíše Lívii, která vychovává chlapce Zecu, o kterém ani netuší, že je ve skutečnosti poloupír, Borisův syn. Upír je ochoten připravit svého syna, aby zaujal jeho místo, ale Zeca se zdráhá přijmout svůj stav, k velkému otcovu zoufalství. S Borisem přichází legie upírů ochotných terorizovat obyvatele poklidného města. Mezi nimi i nádherná Mina, jeho žena, a galantní Victor, který zaplete sladkou Cicu do hry svádění. Upíry bedlivě sleduje zmatený Galileo Van Burger, lovec upírů, kterému se nepodařilo zabránit tomu, aby jeho potrhlý syn Bartô byl pokousán. Kdo také sleduje upíry, je mystická Zoroastra, matka Lívie, moderní čarodějka, která vlastní hlavní hostinec v Maramores. A tajemný Ezekiel, ve skutečnosti anděl, který sestoupil na Zemi, aby ochránil Lívii a Zecu před zlem, které je pronásleduje. Do města přijíždí i inženýr Rodrigo, následovaný jeho bývalou přítelkyní Larou. Ti dva jsou prvními oběťmi upírů. Laru pokousá Victor a stane se z ní zlý upír kvůli její špatné povaze. Rodriga pokousá Mina, která otěhotní a čeká s ním dceru, o které tvrdí, že je Borisova. Mezitím Rodrigo využívá Boris k tomu, aby se přiblížil k Lívii. Komu se toto zapojení nelíbí, je Augusto, přítel Lívie, který ji v minulosti miloval. Augusto je vdovec, který vychovává své malé děti s pomocí švagrové Marty, slepé ženy, ale zatrpklé a machiavelistické, která dělá vše pro to, aby ho od Lívie držela dál, protože ho miluje.
    Žánry:FantasyHororKomedie
    65%
    Lívie se zoufale hroutí, když zjistí, že její manžel před smrtí promarnil jmění v pochybných obchodech. Ovdovělá a se třemi dětmi je nucena bojovat o svou rodinu a odjíždí do rajského plážového městečka Maramores, kde žije její matka Zoroastra. Kromě těžkostí Lívie zjišťuje, že je zapletena do věčného boje dobra proti zlu. Lívie je totiž reinkarnací princezny Cecilie, věčné lásky upíra Borise Vladesca, který ji pronásleduje po staletí. Ti dva se setkali v Evropě v 7. století, kdy Boris soupeřil o princezninu lásku s hrabětem Rogériem. V současnosti byl Rogério Beto, manžel Lívie, a dvakrát, když čelil svému úhlavnímu nepříteli Borisovi, dopadl nejhůře. Boris je v Maramores, aby získal Cecílii, svou nesmrtelnou milovanou. Nebo spíše Lívii, která vychovává chlapce Zecu, o kterém ani netuší, že je ve skutečnosti poloupír, Borisův syn. Upír je ochoten připravit svého syna, aby zaujal jeho místo, ale Zeca se zdráhá přijmout svůj stav, k velkému otcovu zoufalství. S Borisem přichází legie upírů ochotných terorizovat obyvatele poklidného města. Mezi nimi i nádherná Mina, jeho žena, a galantní Victor, který zaplete sladkou Cicu do hry svádění. Upíry bedlivě sleduje zmatený Galileo Van Burger, lovec upírů, kterému se nepodařilo zabránit tomu, aby jeho potrhlý syn Bartô byl pokousán. Kdo také sleduje upíry, je mystická Zoroastra, matka Lívie, moderní čarodějka, která vlastní hlavní hostinec v Maramores. A tajemný Ezekiel, ve skutečnosti anděl, který sestoupil na Zemi, aby ochránil Lívii a Zecu před zlem, které je pronásleduje. Do města přijíždí i inženýr Rodrigo, následovaný jeho bývalou přítelkyní Larou. Ti dva jsou prvními oběťmi upírů. Laru pokousá Victor a stane se z ní zlý upír kvůli její špatné povaze. Rodriga pokousá Mina, která otěhotní a čeká s ním dceru, o které tvrdí, že je Borisova. Mezitím Rodrigo využívá Boris k tomu, aby se přiblížil k Lívii. Komu se toto zapojení nelíbí, je Augusto, přítel Lívie, který ji v minulosti miloval. Augusto je vdovec, který vychovává své malé děti s pomocí švagrové Marty, slepé ženy, ale zatrpklé a machiavelistické, která dělá vše pro to, aby ho od Lívie držela dál, protože ho miluje.
    Žánry:FantasyHororKomedie
    11
  • Se Eu Fosse Você
    Se Eu Fosse Você (2006)
    FilmRole: Vivinha
    Publicista Claudio a žena v domácnosti a učitelka sboru Helena jsou manželé už mnoho let, ale nerozumí si a nerespektují pocity a názory toho druhého. Claudio vidí Helenu jako ženu, která jen nakupuje a "malou učitelku pěveckého sboru" a Helena vidí Claudia jako necitlivého a hrubého muže. V noci před Claudiovými padesátinami si navzájem vymění místa.
    Žánry:Komedie
    63%
    Publicista Claudio a žena v domácnosti a učitelka sboru Helena jsou manželé už mnoho let, ale nerozumí si a nerespektují pocity a názory toho druhého. Claudio vidí Helenu jako ženu, která jen nakupuje a "malou učitelku pěveckého sboru" a Helena vidí Claudia jako necitlivého a hrubého muže. V noci před Claudiovými padesátinami si navzájem vymění místa.
    Žánry:Komedie
    12
  • Independência ou Morte
    Independência ou Morte (1972)
    FilmRole: Marquesa de Santos
    63%
    13
  • Torre de Babel
    Torre de Babel (1998)
    SeriálRole: Marta Leme Toledo
    Bývalý odborník na ohňostroje, José Clementino, získá práci jako zedník na stavbě velkolepého nákupního centra, jednoho z mnoha projektů stavebního inženýra Césara Toleda. Během oslavy dokončení hrubé stavby, kde se inženýři a dělníci sejdou, aby oslavili položení základní desky, Clementinova žena flirtuje s několika muži. V jednu chvíli, když Clementino zjistí, že se jeho žena ztratila, jde ji hledat a najde ji v odlehlém koutě budovy, jak má sex se dvěma muži. Clementina přemůže zuřivost a zabije svou ženu a jednoho z mužů údery lopatou. Rodina slyší křik a Toledo s pomocí skupiny dělníků Clementina zadrží. Zaměstnavatel, šokován násilím svého zaměstnance, zavolá policii a později proti němu svědčí u soudu. Jeho svědectví je klíčové k usvědčení Clementina, odhalí jeho strašné zločiny a opovážlivost, což soud znejistí.
    62%
    Bývalý odborník na ohňostroje, José Clementino, získá práci jako zedník na stavbě velkolepého nákupního centra, jednoho z mnoha projektů stavebního inženýra Césara Toleda. Během oslavy dokončení hrubé stavby, kde se inženýři a dělníci sejdou, aby oslavili položení základní desky, Clementinova žena flirtuje s několika muži. V jednu chvíli, když Clementino zjistí, že se jeho žena ztratila, jde ji hledat a najde ji v odlehlém koutě budovy, jak má sex se dvěma muži. Clementina přemůže zuřivost a zabije svou ženu a jednoho z mužů údery lopatou. Rodina slyší křik a Toledo s pomocí skupiny dělníků Clementina zadrží. Zaměstnavatel, šokován násilím svého zaměstnance, zavolá policii a později proti němu svědčí u soudu. Jeho svědectví je klíčové k usvědčení Clementina, odhalí jeho strašné zločiny a opovážlivost, což soud znejistí.
    14