Pavel Lebeshev: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Pavel Lebeshev: Filmy a seriály

  • Vzestup
    Vzestup (1977)
    Film
    Mezinárodně uznávané filmové drama z období 2. světové války patří k tomu nejpůsobivějšímu, co sovětská kinematografie vytvořila. Kniha Vasila Bykova, kterou do filmu převedla režisérka Larisa Šepiťková, umísťuje děj do Běloruska okupovaného nacisty. Důstojník Sotnikov a vojín Rybak se uprostřed kruté zimy vydávají na strastiplnou cestu za zásobami pro své kolegy-partyzány. Jejich cílem je malá vesnička, kterou však už předtím dobyli fašisté. Oba bojovníci padnou do zajetí a kromě nemilosrdného mučení musejí podstoupit také boj s vlastní morálkou a přesvědčením. A pohled do vlastního nitra se nakonec ukazuje mnohem bolestivější, než rány nepřítele.
    80%
    Mezinárodně uznávané filmové drama z období 2. světové války patří k tomu nejpůsobivějšímu, co sovětská kinematografie vytvořila. Kniha Vasila Bykova, kterou do filmu převedla režisérka Larisa Šepiťková, umísťuje děj do Běloruska okupovaného nacisty. Důstojník Sotnikov a vojín Rybak se uprostřed kruté zimy vydávají na strastiplnou cestu za zásobami pro své kolegy-partyzány. Jejich cílem je malá vesnička, kterou však už předtím dobyli fašisté. Oba bojovníci padnou do zajetí a kromě nemilosrdného mučení musejí podstoupit také boj s vlastní morálkou a přesvědčením. A pohled do vlastního nitra se nakonec ukazuje mnohem bolestivější, než rány nepřítele.
    1
  • 2
  • Kavkazský zajatec
    Kavkazský zajatec (1996)
    Film
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    76%
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    3
  • Bílé peklo
    Bílé peklo (2001)
    FilmRole: Lagerkommandant
    Píše se rok 1944 a německý nadporučík Clemens Forell odjíždí vlakem z Bavorska na východní frontu. Na nádraží se loučí s rodinou a manželka mu přitom sdělí, že čekají další dítě. Forell slibuje, že se do Vánoc vrátí, ale místo toho je jako válečný zajatec v Sovětském svazu odsouzen na 25 let nucených prací v gulagu na nejvýchodnějším cípu Sibiře. Forell je s mnoha dalšími německými zajatci transportován vlakem v nelidských podmínkách na Sibiř a dopraven do gulagu, kde těží v dolech. Již po příchodu do gulagu je konfrontován se zástupcem velitele gulagu. Forell vzpomíná na svoji rodinu a když se mu naskytne příležitost k útěku, využije ji. Byla to však nastražená léčka a Forell i ostatní vězni jsou za to tvrdě potrestáni. Forellovi se však záhy naskytne další příležitost k útěku, a to díky pomoci německého doktora, který zde ošetřuje nemocné a raněné. Pomocí něj se mu útěk podaří a pro Forella tím začíná strastiplná pouť přes celou Sibiř domů.
    Žánry:DramaVálečný
    75%
    Píše se rok 1944 a německý nadporučík Clemens Forell odjíždí vlakem z Bavorska na východní frontu. Na nádraží se loučí s rodinou a manželka mu přitom sdělí, že čekají další dítě. Forell slibuje, že se do Vánoc vrátí, ale místo toho je jako válečný zajatec v Sovětském svazu odsouzen na 25 let nucených prací v gulagu na nejvýchodnějším cípu Sibiře. Forell je s mnoha dalšími německými zajatci transportován vlakem v nelidských podmínkách na Sibiř a dopraven do gulagu, kde těží v dolech. Již po příchodu do gulagu je konfrontován se zástupcem velitele gulagu. Forell vzpomíná na svoji rodinu a když se mu naskytne příležitost k útěku, využije ji. Byla to však nastražená léčka a Forell i ostatní vězni jsou za to tvrdě potrestáni. Forellovi se však záhy naskytne další příležitost k útěku, a to díky pomoci německého doktora, který zde ošetřuje nemocné a raněné. Pomocí něj se mu útěk podaří a pro Forella tím začíná strastiplná pouť přes celou Sibiř domů.
    Žánry:DramaVálečný
    4
  • Nedokončená skladba
    Nedokončená skladba (1977)
    Film
    "Je hrozná hanba žít... žít takhle zbytečně. A nejhorší je vědět, že nic jiného už nebude...", přiznává doktor Trileckij, jeden z rozčarovaných hrdinů volného filmového přepisu dramatické prvotiny "Platonov" od 17-letého Čechova. Tragikomický příběh jednoho večera a jedné noci, který odhaluje množství skrytých dram, se odehrává v prostředí panského domu na ruském venkově v polovnině 19. století. Film byl oceněn Zlatou mušlí na MFF San Sebastian 1977.
    Žánry:Drama
    75%
    "Je hrozná hanba žít... žít takhle zbytečně. A nejhorší je vědět, že nic jiného už nebude...", přiznává doktor Trileckij, jeden z rozčarovaných hrdinů volného filmového přepisu dramatické prvotiny "Platonov" od 17-letého Čechova. Tragikomický příběh jednoho večera a jedné noci, který odhaluje množství skrytých dram, se odehrává v prostředí panského domu na ruském venkově v polovnině 19. století. Film byl oceněn Zlatou mušlí na MFF San Sebastian 1977.
    Žánry:Drama
    5
  • 6
  • Puberta
    Puberta (2000)
    Film
    Film je vlastně obrázkem společenského vývoje ruského státu v nejbouřlivějším období proměn posledních dvaceti let minulého století. V osobním příběhu hlavního hrdiny Ivana, který projde vším, čím každý normální občan Sovětského svazu, měnícího se v zemi perestrojky, pak SNS a nakonec Ruské federace, se promítají nejen dějiny tohoto obřího státu, ale i změny ve způsobu života a v myšlení a chování lidí. Děti, které slavnostně skládaly pionýrský slib před vlajkou všesovětské organizace, dorůstají do teenagerů, kteří se musí naučit zvolit správný způsob přežití v době, kdy sama milice organizuje loupeže za bílého dne, dívky odcházejí za hranice a od vojenské služby v expanzních válkách Ruska mladíkům nepomůže ani svěcená voda. Ze života se stává dennodenní boj o přežití. Staré jistoty zmizely a nové se musí nalézat za pochodu. Příběh Ivana, jeho přátel a jediné lásky Leny je působivou zprávou o jedné generaci, která byla ponechána sobě a vzrůstajícímu chaosu napospas.
    Žánry:Drama
    75%
    Film je vlastně obrázkem společenského vývoje ruského státu v nejbouřlivějším období proměn posledních dvaceti let minulého století. V osobním příběhu hlavního hrdiny Ivana, který projde vším, čím každý normální občan Sovětského svazu, měnícího se v zemi perestrojky, pak SNS a nakonec Ruské federace, se promítají nejen dějiny tohoto obřího státu, ale i změny ve způsobu života a v myšlení a chování lidí. Děti, které slavnostně skládaly pionýrský slib před vlajkou všesovětské organizace, dorůstají do teenagerů, kteří se musí naučit zvolit správný způsob přežití v době, kdy sama milice organizuje loupeže za bílého dne, dívky odcházejí za hranice a od vojenské služby v expanzních válkách Ruska mladíkům nepomůže ani svěcená voda. Ze života se stává dennodenní boj o přežití. Staré jistoty zmizely a nové se musí nalézat za pochodu. Příběh Ivana, jeho přátel a jediné lásky Leny je působivou zprávou o jedné generaci, která byla ponechána sobě a vzrůstajícímu chaosu napospas.
    Žánry:Drama
    7
  • 8
  • Příbuzenstvo
    Příbuzenstvo (1981)
    FilmRole: Waiter #2 / 2nd Man On Photo
    Lyrická komédia o rozpade rodinných vzťahov a kríze tradičných hodnôt sleduje osudy žien troch generácií. Mária Konovalovová prichádza z malej dedinky do mesta, aby sa pokúsila usporiadať rozpadajúce sa manželstvo dcéry Niny. Nina zanedbáva svoju dcéru a rozvádza sa kvôli ženatému mužovi, ktorý sa napokon aj tak vráti k vlastnej rodine. Ninin manžel sa nedokázal v meste uchytiť a prepadol alkoholu. Michalkov s citlivým humorom a jemným zmyslom pre iróniu zobrazil pokusy postáv o obnovenie citových a rodinných väzieb uprostred odcudzeného sveta.
    Žánry:Drama
    73%
    Lyrická komédia o rozpade rodinných vzťahov a kríze tradičných hodnôt sleduje osudy žien troch generácií. Mária Konovalovová prichádza z malej dedinky do mesta, aby sa pokúsila usporiadať rozpadajúce sa manželstvo dcéry Niny. Nina zanedbáva svoju dcéru a rozvádza sa kvôli ženatému mužovi, ktorý sa napokon aj tak vráti k vlastnej rodine. Ninin manžel sa nedokázal v meste uchytiť a prepadol alkoholu. Michalkov s citlivým humorom a jemným zmyslom pre iróniu zobrazil pokusy postáv o obnovenie citových a rodinných väzieb uprostred odcudzeného sveta.
    Žánry:Drama
    9
  • 10
  • Mama
    Mama (1999)
    Film
    71%
    11
  • 12
  • Svůj mezi cizími
    Svůj mezi cizími (1974)
    FilmRole: господин из воспоминаний атамана Брылова

    Film, který by se dal charakterizovat jako eastern, osciluje na hranici několika žánrů. Vrátí nás do počátku dvacátých let, kdy rudá revoluce už sice zvítězila, ale ještě se nestabilizovala jako systém. Bývalí udatní bojovníci Rudé armády Saryčev, Kungurov, Šilov a Zabelin jsou nyní deponováni v malém gubernském městečku jako delegáti nové strany a vlády. Sčítat sloupce hospodářských čísel a dohlížet na dobytek je po opojných pocitech bitevních vítězství věru ničí. Konečně příležitost - hlad v Rusku přinutil novou vládu, aby požádala nově vzniklou Ligu národů o pomoc. Ta však prodá obilí jen za zlato. Z Moskvy vychází příkaz dovézt okamžitě všechno zabavené zlato. Jako velitel doprovodného komanda vlaku je zvolen Šilov. V noci je však (údajně) zavražděn. Je jmenován jiný velitel, ale vlak je přepaden a poklad uloupen. Šilov je po třech dnech nalezen živý, ale bez paměti. Nejednoznačnost situace a evidentní přítomnost informátora mezi čekisty nutí nakonec Šilova, aby utekl a začal pátrat na vlastní pěst...
    Celovečerný režijný debut ruského herca a režiséra Nikitu Michalkova rozpráva dobrodružný príbeh z obdobia občianskej vojny medzi Červenou armádou a bielogvardejcami. Malé provinčné mestečko na juhu Ruska, dvadsiate roky minulého storočia. Skončila sa občianska vojna, no do úplného víťazstva boľševikov je ešte ďaleko. V oblasti aktívne pôsobia banditi. A v boji s nimi, na život a na smrť päť priateľov, bývalých červenoarmejcov. Úloha je takmer nesplniteľná: nájsť ukradnuté zlato Sovietskej republiky, zničiť zločincov a ... ochrániť svoje priateľstvo, pretože je podozrenie, že zradca sa nachádza medzi nimi...

    71%

    Film, který by se dal charakterizovat jako eastern, osciluje na hranici několika žánrů. Vrátí nás do počátku dvacátých let, kdy rudá revoluce už sice zvítězila, ale ještě se nestabilizovala jako systém. Bývalí udatní bojovníci Rudé armády Saryčev, Kungurov, Šilov a Zabelin jsou nyní deponováni v malém gubernském městečku jako delegáti nové strany a vlády. Sčítat sloupce hospodářských čísel a dohlížet na dobytek je po opojných pocitech bitevních vítězství věru ničí. Konečně příležitost - hlad v Rusku přinutil novou vládu, aby požádala nově vzniklou Ligu národů o pomoc. Ta však prodá obilí jen za zlato. Z Moskvy vychází příkaz dovézt okamžitě všechno zabavené zlato. Jako velitel doprovodného komanda vlaku je zvolen Šilov. V noci je však (údajně) zavražděn. Je jmenován jiný velitel, ale vlak je přepaden a poklad uloupen. Šilov je po třech dnech nalezen živý, ale bez paměti. Nejednoznačnost situace a evidentní přítomnost informátora mezi čekisty nutí nakonec Šilova, aby utekl a začal pátrat na vlastní pěst...
    Celovečerný režijný debut ruského herca a režiséra Nikitu Michalkova rozpráva dobrodružný príbeh z obdobia občianskej vojny medzi Červenou armádou a bielogvardejcami. Malé provinčné mestečko na juhu Ruska, dvadsiate roky minulého storočia. Skončila sa občianska vojna, no do úplného víťazstva boľševikov je ešte ďaleko. V oblasti aktívne pôsobia banditi. A v boji s nimi, na život a na smrť päť priateľov, bývalých červenoarmejcov. Úloha je takmer nesplniteľná: nájsť ukradnuté zlato Sovietskej republiky, zničiť zločincov a ... ochrániť svoje priateľstvo, pretože je podozrenie, že zradca sa nachádza medzi nimi...

    13
  • Lazebník sibiřský
    Lazebník sibiřský (1997)
    Film
    1905: Matka píše svému synovi, který je kadetem na proslulé americké vojenské akademii ve West Pointu. Jak mu vypráví svůj příběh, odhaluje dlouho skrývané tajemství jeho narození. 1885: Mladá Američanka Jane Callahanová cestuje do Ruska. Během své cesty do tohoto nového světa sdílí kupé se skupinou mladých divokých kadetů. Mezi nimi je i Andrej Tolstoj, elegantní a vášnivý mladý muž. Jane zjistí, že oba sdílejí stejnou lásku k hudbě a kadet se do této krásné a nezvyklé cizinky bláznivě zamiluje. Na moskevském nádraží očekává Jane Douglas McCracken, excentrický vynálezce, který se snaží získat podporu velkovévody, aby mohl prodat Rusku svůj výtvor: obrovský stroj na kácení stromů. Aby dosáhl svého cíle, představuje McCracken Jane jako svou dceru. Její rolí je obměkčit úředníky a okouzlit všechny McCrackenovy potenciální zákazníky. Jane by se ráda znovu setkala s hezkým mladým kadetem Tolstým, a tak ho navštěvuje ve vojenské akademii. Tam je představena generálu Radlovovi, muži, kterého má na přání McCrackena svést. Jane brzy poněkud nemotorného Radlovova okouzlí. Ten požádá kadeta Tolstého, jehož city k Jane zcela ignoruje, aby ho doprovodil k McCrackenovi, kde hodlá požádat o Janinu ruku. Mladý muž, přemožen svými emocemi a láskou, nemůže při generálově návrhu déle tajit své vlastní city k Jane.
    70%
    1905: Matka píše svému synovi, který je kadetem na proslulé americké vojenské akademii ve West Pointu. Jak mu vypráví svůj příběh, odhaluje dlouho skrývané tajemství jeho narození. 1885: Mladá Američanka Jane Callahanová cestuje do Ruska. Během své cesty do tohoto nového světa sdílí kupé se skupinou mladých divokých kadetů. Mezi nimi je i Andrej Tolstoj, elegantní a vášnivý mladý muž. Jane zjistí, že oba sdílejí stejnou lásku k hudbě a kadet se do této krásné a nezvyklé cizinky bláznivě zamiluje. Na moskevském nádraží očekává Jane Douglas McCracken, excentrický vynálezce, který se snaží získat podporu velkovévody, aby mohl prodat Rusku svůj výtvor: obrovský stroj na kácení stromů. Aby dosáhl svého cíle, představuje McCracken Jane jako svou dceru. Její rolí je obměkčit úředníky a okouzlit všechny McCrackenovy potenciální zákazníky. Jane by se ráda znovu setkala s hezkým mladým kadetem Tolstým, a tak ho navštěvuje ve vojenské akademii. Tam je představena generálu Radlovovi, muži, kterého má na přání McCrackena svést. Jane brzy poněkud nemotorného Radlovova okouzlí. Ten požádá kadeta Tolstého, jehož city k Jane zcela ignoruje, aby ho doprovodil k McCrackenovi, kde hodlá požádat o Janinu ruku. Mladý muž, přemožen svými emocemi a láskou, nemůže při generálově návrhu déle tajit své vlastní city k Jane.
    14
  • Assa
    Assa (1987)
    Film
    Režisér Sergej Solovjov se po řadě komorně laděných filmů, zkoumajících mravní stav nitra mladých lidí, rozhodl záměrně natočit „komerční" dílo, jež by zaplnilo kina. Název Assa je odvozen od údajného Noemova výkřiku po skončení potopy. Jádrem děje je milostný trojúhelník: autentický „král podsvětí“ Krymov (ztělesněný režisérem Stanislavem Govoruchinem), jeho mladičká milenka Alika a zpěvák Bananan (rocker Sergej Bugajev zvaný Afrika). Tragicky končící příběh je začleněn do koláže, do spleti žánrových stereotypů v melodramatickém opracování. Tato směsice je úmyslně realizována v manýristické poloze, mistry až na hranici romantického kýče; má vyjádřit jak dekadenci odcházející epochy, tak chaos, z něhož se nutně musí zrodit něco nového. Obsahově i stylově je snímek labyrintem, v němž se musí každý divák zorientovat podle sebe. (Autor/Zdroj: /Filmový přehled - zkráceno)
    70%
    Režisér Sergej Solovjov se po řadě komorně laděných filmů, zkoumajících mravní stav nitra mladých lidí, rozhodl záměrně natočit „komerční" dílo, jež by zaplnilo kina. Název Assa je odvozen od údajného Noemova výkřiku po skončení potopy. Jádrem děje je milostný trojúhelník: autentický „král podsvětí“ Krymov (ztělesněný režisérem Stanislavem Govoruchinem), jeho mladičká milenka Alika a zpěvák Bananan (rocker Sergej Bugajev zvaný Afrika). Tragicky končící příběh je začleněn do koláže, do spleti žánrových stereotypů v melodramatickém opracování. Tato směsice je úmyslně realizována v manýristické poloze, mistry až na hranici romantického kýče; má vyjádřit jak dekadenci odcházející epochy, tak chaos, z něhož se nutně musí zrodit něco nového. Obsahově i stylově je snímek labyrintem, v němž se musí každý divák zorientovat podle sebe. (Autor/Zdroj: /Filmový přehled - zkráceno)
    15
  • 16
  • 17
  • Beze svědků
    Beze svědků (1983)
    Film
    67%
    18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Starověký příběh: Když slunce bylo bohem
    Starověký příběh: Když slunce bylo bohem (2003)
    Film
    61%
    22