Roland La Starza: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Roland La Starza: Filmy a seriály

  • Gallant Men, The
    Gallant Men, The (1962)
    Seriál
    79%
    1
  • 77 Sunset Strip
    77 Sunset Strip (1958)
    Seriál
    76%
    2
  • Wild Wild West, The
    Wild Wild West, The (1965)
    Seriál
    Divoký Divoký Západ je americký televizní seriál. V době, kdy televizní western ztrácel půdu pod nohama ve prospěch špionážního žánru, byl tento pořad koncipován jeho tvůrcem Michaelem Garrisonem jako "James Bond na koni". Seriál, zasazený do období vlády prezidenta Ulyssese Granta, sledoval agenty Tajné služby Jamese Westa a Artemuse Gordona, kteří řešili zločiny, chránili prezidenta a mařili plány megalomanských padouchů na ovládnutí celých Spojených států nebo jejich částí. Seriál také obsahoval řadu fantasy prvků, jako například technologicky vyspělé přístroje, které používali agenti i jejich protivníci. Kombinace viktoriánské éry a používání technologie ve stylu Julese Verna inspirovala některé lidi k tomu, aby seriálu připsali zásluhy za vznik subkultury steampunk.
    75%
    Divoký Divoký Západ je americký televizní seriál. V době, kdy televizní western ztrácel půdu pod nohama ve prospěch špionážního žánru, byl tento pořad koncipován jeho tvůrcem Michaelem Garrisonem jako "James Bond na koni". Seriál, zasazený do období vlády prezidenta Ulyssese Granta, sledoval agenty Tajné služby Jamese Westa a Artemuse Gordona, kteří řešili zločiny, chránili prezidenta a mařili plány megalomanských padouchů na ovládnutí celých Spojených států nebo jejich částí. Seriál také obsahoval řadu fantasy prvků, jako například technologicky vyspělé přístroje, které používali agenti i jejich protivníci. Kombinace viktoriánské éry a používání technologie ve stylu Julese Verna inspirovala některé lidi k tomu, aby seriálu připsali zásluhy za vznik subkultury steampunk.
    3
  • Kraft Suspense Theatre
    Kraft Suspense Theatre (1963)
    Seriál
    72%
    4
  • Černá výprava
    Černá výprava (1973)
    FilmRole: Hit Man
    69%
    5
  • Bez okolků
    Bez okolků (1967)
    FilmRole: Reese's Guard

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    69%

    Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Nezbývá mu nic jiného, než se v metropolitní džungli stát lovcem s maximálně vyostřenými instinkty sebezáchovy, neboť stojí proti zákeřně anonymnímu, smrtelně nebezpečnému protivníkovi - zločinné organizaci s nejasnou hierarchií. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Černému stylu přidal barvu a kompozici širokého plátna a také, obrazně řečeno, jak přidal na jasu denního světla, tak potemněl. Relikvie klasického noiru posunul k novým významům. Walker se sice podobá svým předchůdcům, individualistickým detektivům, protože také na vlastní pěst pátrá po řešení kriminální hádanky, ale ne z principu vyšší spravedlnosti, nýbrž z potřeby vlastního práva a vlastní msty. Byl totiž opakovaně zrazen: vůdcem, partnerem i manželkou. Takto mnohonásobně zbaven své maskulinní podstaty je zoufale zběsilým individuem bez lidského etosu, jedincem bez schopnosti citové sounáležitosti. Stejně tak ve srovnání s klasickými noirovými melodramaty je v Boormanově filmu posunut charakter zločinu. Neodehrává se někde v obskurním ústraní a tmě jako dříve, nýbrž na jasném světle, vysoko nad zemí v chladně elegantních mrakodrapech, sídlech velkých korporací. Zločin se stává byznysem realizovaným v pracovní době.

    6
  • Perry Mason
    Perry Mason (1957)
    Seriál
    68%
    7
  • Batman
    Batman (1966)
    Seriál
    65%
    8
  • Convicts 4
    Convicts 4 (1962)
    FilmRole: Duke
    64%
    9
  • Šéf je mrtvý
    Šéf je mrtvý (1973)
    FilmRole: Mert Shansky (uncredited)
    Frankie, syn mafiánského bosse Dona Paola, a Tony Fargo právě uskutečňují důležitý obchod, když dovnitř vtrhne skupina maskovaných mužů, která se chce zmocnit drog i peněz za ně. Nebýt toho, že ve skrytu čekal i Tonyho bratr Vince, oba muži by byli mrtví. Tony ale prohlašuje, že s drogami nechce mít nic společného. Ostatně ani společenství se surovým a pudově jednajícím Frankiem mu nesedí. V téže chvíli se ale Frankie dozvídá, že zemřel jeho otec Don Paolo... Zanedlouho se scházejí mocné mafiánské rodiny, aby se poradily, jak si rozdělí město Las Vegas. Jelikož Frank je ještě příliš mladý, než aby vedl rodinu, Don Angelo navrhuje, aby se zatím spojil s ním. Až do své role doroste, on mu vše přenechá a Frank zaujme otcovo místo. Všichni naoko souhlasí, chamtivý a ambiciózní Luigi Orlando se svou ještě ambicióznější ženou Marií se ale rozhodnou, že dostanou polovinu města pod svou kontrolu. A Orlando ihned začne jednat... Frankie velice miluje mladou Irku Ruby, se kterou se dokonce hodlá oženit, přestože nepatří do rodiny. Právě se ale chystá na měsíc odjet, a tak Maria půvabnou blondýnku, která se chce stát zpěvačkou, vyhledá. Dohodne jí schůzku s Donem Angelem, který by jí mohl pomoci. Tomu se dívčiny písně skutečně líbí, a když se mu Ruby nabídne, udělá z ní svou vydržovanou milenku. To se ovšem okamžitě dozví Frank, pochopitelně zase díky Orlandovi, který mu podstrčí anonymní dopis... Frank se rozzuří a Ruby surově zmlátí. Dívka musí do nemocnice. Když se Frank dozví, kdo je jejím milencem, nemůže věřit svému sluchu: jeho skoro otec Angelo! Když naopak Angelo navštíví Ruby v nemocnici a zjistí, co jí Frank udělal, chce ho nechat okamžitě zabít. Přestože Angelo nevěděl, že Ruby byla Frankova dívka, pochopí, že od této chvíle stojí oba na opačných stranách barikády...
    60%
    Frankie, syn mafiánského bosse Dona Paola, a Tony Fargo právě uskutečňují důležitý obchod, když dovnitř vtrhne skupina maskovaných mužů, která se chce zmocnit drog i peněz za ně. Nebýt toho, že ve skrytu čekal i Tonyho bratr Vince, oba muži by byli mrtví. Tony ale prohlašuje, že s drogami nechce mít nic společného. Ostatně ani společenství se surovým a pudově jednajícím Frankiem mu nesedí. V téže chvíli se ale Frankie dozvídá, že zemřel jeho otec Don Paolo... Zanedlouho se scházejí mocné mafiánské rodiny, aby se poradily, jak si rozdělí město Las Vegas. Jelikož Frank je ještě příliš mladý, než aby vedl rodinu, Don Angelo navrhuje, aby se zatím spojil s ním. Až do své role doroste, on mu vše přenechá a Frank zaujme otcovo místo. Všichni naoko souhlasí, chamtivý a ambiciózní Luigi Orlando se svou ještě ambicióznější ženou Marií se ale rozhodnou, že dostanou polovinu města pod svou kontrolu. A Orlando ihned začne jednat... Frankie velice miluje mladou Irku Ruby, se kterou se dokonce hodlá oženit, přestože nepatří do rodiny. Právě se ale chystá na měsíc odjet, a tak Maria půvabnou blondýnku, která se chce stát zpěvačkou, vyhledá. Dohodne jí schůzku s Donem Angelem, který by jí mohl pomoci. Tomu se dívčiny písně skutečně líbí, a když se mu Ruby nabídne, udělá z ní svou vydržovanou milenku. To se ovšem okamžitě dozví Frank, pochopitelně zase díky Orlandovi, který mu podstrčí anonymní dopis... Frank se rozzuří a Ruby surově zmlátí. Dívka musí do nemocnice. Když se Frank dozví, kdo je jejím milencem, nemůže věřit svému sluchu: jeho skoro otec Angelo! Když naopak Angelo navštíví Ruby v nemocnici a zjistí, co jí Frank udělal, chce ho nechat okamžitě zabít. Přestože Angelo nevěděl, že Ruby byla Frankova dívka, pochopí, že od této chvíle stojí oba na opačných stranách barikády...
    10
  • The Big Mouth
    The Big Mouth (1967)
    FilmRole: Jack - Motorcycle Officer (uncredited)
    54%
    11