Robert Hommet: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Robert Hommet: Filmy a seriály

  • Andaluský pes
    Andaluský pes (1929)
    FilmRole: Young Man (uncredited)
    Při psaní scénáře si Luis Bunuel a Salvador Dali dávali záležet, aby nic ve filmu nebylo racionální. ANDALUSKÝ PES je 16 minut bizarních a surrealistických výjevů, které mohou, ale taky nemusí, něco znamenat. Ženské oko je rozříznuté vejpůl, muž za sebou táhne dva velké klavíry, na nichž jsou mrtví oslové a živí kněží, v díře v dlani se objeví množství mravenců... Surrealismus 20. let dominoval zejména ve výtvarném umění a v literatuře, teprve tímto kratičkým snímkem, na první pohled pouhou provokativní hříčkou, vstoupil i do hájemství filmu. Příznačná je zvláštní, jakoby halucinační atmosféra, která vytěsňuje potřeby vázat vyprávění do úměrných příčinnostních vazeb. Nad groteskní stylizací však vítězí bizarnost někdy až hrůzná - počínaje úvodním záběrem s rozřezávaným okem a konče pověstnou scénou, kdy mladík chtěje se dostat ke své milence táhne dva klavíry, na nichž spočívají mrtvá dobytčata, potřísněná krví a výkaly.
    75%
    Při psaní scénáře si Luis Bunuel a Salvador Dali dávali záležet, aby nic ve filmu nebylo racionální. ANDALUSKÝ PES je 16 minut bizarních a surrealistických výjevů, které mohou, ale taky nemusí, něco znamenat. Ženské oko je rozříznuté vejpůl, muž za sebou táhne dva velké klavíry, na nichž jsou mrtví oslové a živí kněží, v díře v dlani se objeví množství mravenců... Surrealismus 20. let dominoval zejména ve výtvarném umění a v literatuře, teprve tímto kratičkým snímkem, na první pohled pouhou provokativní hříčkou, vstoupil i do hájemství filmu. Příznačná je zvláštní, jakoby halucinační atmosféra, která vytěsňuje potřeby vázat vyprávění do úměrných příčinnostních vazeb. Nad groteskní stylizací však vítězí bizarnost někdy až hrůzná - počínaje úvodním záběrem s rozřezávaným okem a konče pověstnou scénou, kdy mladík chtěje se dostat ke své milence táhne dva klavíry, na nichž spočívají mrtvá dobytčata, potřísněná krví a výkaly.
    1
  • 2
  • Rozkošná Caroline
    Rozkošná Caroline (1951)
    FilmRole: Charmeil
    Tři filmy o krásné šlechtičně Caroline, která měla nejen půvab, ale především svou hlavu, rozmary a která toužila naplno a pravdivě prožít svůj život, patří do francouzské romantické filmové klasiky. Filmy vznikly podle románů Cécila Saint-Laurenta a mohli bychom je označit za jakési předchůdce filmů o Angelice. Často jejich ukázky můžeme zahlédnout v současných francouzských filmech. Saint-Laurent si přizval k adaptaci již tehdy známého spisovatele, dramatika a scenáristu Jacquese Anouilhe, který se na tomto filmu doslova vyřádil. Šlechta tu hovoří vybroušeně a vtipnost často spočívá právě ve vycizelovaných dialozích. U nás nebyla tato vpravdě lidová literatura nikdy přeložena a také milovníci romantických filmů zůstali ochuzeni. Pravděpodobně proto, že děj probíhá za Francouzské revoluce a autor nepokrytě nadržuje šlechtě. Navíc ve své době byly tyto filmy pokládány za erotické. V hlavních rolích se objevují velcí dramatičtí herci dané doby. V roli pana de Sallanches se zaskví Jacques Dacqmine, Marie Déaová jako paní de Coligny. K celkové popularizaci filmu přispěla především účast populární francouzské hvězdy Martine Carolové. 14. července 1789. Stará šlechtická rodina slaví narozeniny své mladší dcery Caroline. Slavnost je zároveň příležitostí, jak konečně zadat starší dceru a zachránit tak upadající majetkové poměry. Ženichem má být prostopášný Gaston de Sallanches, který žije jen v samých pitkách a radovánkách. Náhodně se však seznámí s Caroline a ta se osudově zamiluje na celý život. Avšak plány nejen této šlechty zhatí právě vypuknuvši revoluce. Už nejde o to, dobře se vdát, ale zachránit holý život.
    61%
    Tři filmy o krásné šlechtičně Caroline, která měla nejen půvab, ale především svou hlavu, rozmary a která toužila naplno a pravdivě prožít svůj život, patří do francouzské romantické filmové klasiky. Filmy vznikly podle románů Cécila Saint-Laurenta a mohli bychom je označit za jakési předchůdce filmů o Angelice. Často jejich ukázky můžeme zahlédnout v současných francouzských filmech. Saint-Laurent si přizval k adaptaci již tehdy známého spisovatele, dramatika a scenáristu Jacquese Anouilhe, který se na tomto filmu doslova vyřádil. Šlechta tu hovoří vybroušeně a vtipnost často spočívá právě ve vycizelovaných dialozích. U nás nebyla tato vpravdě lidová literatura nikdy přeložena a také milovníci romantických filmů zůstali ochuzeni. Pravděpodobně proto, že děj probíhá za Francouzské revoluce a autor nepokrytě nadržuje šlechtě. Navíc ve své době byly tyto filmy pokládány za erotické. V hlavních rolích se objevují velcí dramatičtí herci dané doby. V roli pana de Sallanches se zaskví Jacques Dacqmine, Marie Déaová jako paní de Coligny. K celkové popularizaci filmu přispěla především účast populární francouzské hvězdy Martine Carolové. 14. července 1789. Stará šlechtická rodina slaví narozeniny své mladší dcery Caroline. Slavnost je zároveň příležitostí, jak konečně zadat starší dceru a zachránit tak upadající majetkové poměry. Ženichem má být prostopášný Gaston de Sallanches, který žije jen v samých pitkách a radovánkách. Náhodně se však seznámí s Caroline a ta se osudově zamiluje na celý život. Avšak plány nejen této šlechty zhatí právě vypuknuvši revoluce. Už nejde o to, dobře se vdát, ale zachránit holý život.
    3