Terry Downes: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Terry Downes: Filmy a seriály

  • Gangsters
    Gangsters (1976)
    Seriál
    79%
    1
  • Play for Today
    Play for Today (1970)
    Seriál
    76%
    2
  • Chinese Detective, The
    Chinese Detective, The (1981)
    Seriál
    73%
    3
  • Ples upírů
    Ples upírů (1967)
    FilmRole: Koukol, the Servant
    • Google Play
    • iTunes

    Hlavními hrdiny příběhu jsou Alfréd, student univerzity v Královci, a jeho profesor Abronsius, který je vášnivým badatelem v oboru upírů, což není jediný důvod, proč mu přezdívají Cvok. Ti dva společně pátrají po celé Evropě po stopách upírů a jedné zimy je kroky zavedou až do nitra Transylvánie, kde na hradě hraběte von Krolocka zjistí, že konečně našli to, co hledali. Našli dokonce víc, než hledali a než by jejich krkům bylo milé. Všichni obyvatelé hradu jsou totiž upíři a hrabětem nabídnuté pohostinství je ve skutečnosti past. Neohrožení likvidátoři upírů se však nevzdávají a Alfréd se dokonce navzdory obvyklým i neobvyklým nebezpečím snaží osvobodit upíry unesenou krásku Sáru Shagalovou, dceru hostinského, u kterého oba pronásledovatelé upírů bydleli. Je však neustále pronásledován hraběcím synem a jejich honička hradními chodbami se protáhne až téměř do půlnoci, kdy upíři povstávají ze svých hrobů a spěchají se pobavit na slavnostní ples. Také profesor s Alfrédem se plesu tajně účastní, jsou však odhaleni, když se jejich obraz objeví v zrcadle. Přestože situace se jeví značně zoufalá, podaří se jim Sáru zachránit a společně uprchnout. Avšak netuší, že upíři mají v záloze ještě jedno nečekané překvapení...(Allan)

    Žánry:HororKomedie
    67%

    Hlavními hrdiny příběhu jsou Alfréd, student univerzity v Královci, a jeho profesor Abronsius, který je vášnivým badatelem v oboru upírů, což není jediný důvod, proč mu přezdívají Cvok. Ti dva společně pátrají po celé Evropě po stopách upírů a jedné zimy je kroky zavedou až do nitra Transylvánie, kde na hradě hraběte von Krolocka zjistí, že konečně našli to, co hledali. Našli dokonce víc, než hledali a než by jejich krkům bylo milé. Všichni obyvatelé hradu jsou totiž upíři a hrabětem nabídnuté pohostinství je ve skutečnosti past. Neohrožení likvidátoři upírů se však nevzdávají a Alfréd se dokonce navzdory obvyklým i neobvyklým nebezpečím snaží osvobodit upíry unesenou krásku Sáru Shagalovou, dceru hostinského, u kterého oba pronásledovatelé upírů bydleli. Je však neustále pronásledován hraběcím synem a jejich honička hradními chodbami se protáhne až téměř do půlnoci, kdy upíři povstávají ze svých hrobů a spěchají se pobavit na slavnostní ples. Také profesor s Alfrédem se plesu tajně účastní, jsou však odhaleni, když se jejich obraz objeví v zrcadle. Přestože situace se jeví značně zoufalá, podaří se jim Sáru zachránit a společně uprchnout. Avšak netuší, že upíři mají v záloze ještě jedno nečekané překvapení...(Allan)

    Žánry:HororKomedie
    4
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    67%
    5
  • Studie strachu
    Studie strachu (1965)
    FilmRole: Chunky
    Když Watson čte z novin o dvou podobných vraždách poblíž Whitechapelu v několika dnech, Sherlocka Holmese okamžitě podnítí jeho bystrá dedukce, aby zahájil svou nemilosrdnou metodu eliminace po pozorování každého zdánlivě bezvýznamného detailu. Správně odhadne, že oběťmi musí být pouliční prostitutky, a netrvá mu dlouho, než se propracuje zastavárnou, honosným sídlem aristokratické rodiny, nemocnicí a samozřejmě i potenciálními podezřelými a (i nevědomými) svědky, kteří tvoří obsazení postupně odhalovaného příběhu vraha a jeho motivu.
    Režie:James Hill
    66%
    Když Watson čte z novin o dvou podobných vraždách poblíž Whitechapelu v několika dnech, Sherlocka Holmese okamžitě podnítí jeho bystrá dedukce, aby zahájil svou nemilosrdnou metodu eliminace po pozorování každého zdánlivě bezvýznamného detailu. Správně odhadne, že oběťmi musí být pouliční prostitutky, a netrvá mu dlouho, než se propracuje zastavárnou, honosným sídlem aristokratické rodiny, nemocnicí a samozřejmě i potenciálními podezřelými a (i nevědomými) svědky, kteří tvoří obsazení postupně odhalovaného příběhu vraha a jeho motivu.
    Režie:James Hill
    6
  • Caravaggio
    Caravaggio (1986)
    FilmRole: Bodyguard
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    66%
    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného raně barokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za vynálezce světla kinematografie. (Caravaggio usiloval též o iluzivní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňující je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.
    7
  • Dempsey a Makepeaceová
    Dempsey a Makepeaceová (1985)
    Seriál
    61%
    8