Paul Cadéac: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Paul Cadéac: Filmy a seriály

  • Fantomas
    Fantomas (1964)
    Film
    • iVysílání
    82%
    1
  • Fantomas se zlobí
    Fantomas se zlobí (1965)
    Film
    Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. Při pronásledování má Fantomas jen malou naději na únik, avšak co on má všechno k dispozici?
    81%
    Pronásledování rafinovaného Fantomase přivádí tentokrát komisaře Juvea, novináře Fandora a jeho snoubenku Helenu do Říma, kam je svolán významný vědecký kongres. Hvězdou tohoto kongresu má být profesor Lefebvre, vědec zabývající se výzkumem v oboru hypnózy. Jeho objevy jsou tak převratné, že se dá předpokládat, že Fantomas bude mít o stařičkého vědce zájem a postará se o jeho zmizení. K únosu skutečně dojde, ačkoli určit toho pravého profesora mezi třemi navlas stejnými je pro komisaře Juvea úkol nelehký. Při pronásledování má Fantomas jen malou naději na únik, avšak co on má všechno k dispozici?
    2
  • Bídníci
    Bídníci (1958)
    Film
    79%
    3
  • Fantomas kontra Scotland Yard
    Fantomas kontra Scotland Yard (1966)
    Film
    Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lorde Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně miliónu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou.
    79%
    Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lorde Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně miliónu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou.
    4
  • Pépé a Claude
    Pépé a Claude (1967)
    Film
    Děj autobiografického filmu se odehrává ve Francii v roce 1944. Židovští manželé se rozhodnou svěřit svého devítiletého syna Clauda do péče staršího páru. Doufají, že na venkově bude chlapec ušetřen útrapám války. Navíc se Claudovi podaří změnit antisemitské názory silně katolicky věřícího staříka Pépého.

    Claude Berri (1934) je známý především jako filmový producent. Nicméně už od 60. let bylo činný rovněž jako filmový režisér. Nejprve se podílel na dvou povídkových filmech Less baissers (Polibky) a La Chance et l’amour (Příležitost a láska) a v roce 1967 debutoval celovečerním snímkem Pépé a Claude (Le Vieil homme et l’enfant) – příběhem o dětství židovského chlapce v době okupace Francie. Právě tímto titulem zahájil ve své tvorbě sérii filmů s autobiografickými prvky, mezi které patří také snímek Le Pistonné (Protekční dítě, 1970), v němž zpracovává zkušenosti z vojenské služby, a dále například titul Mazel Tov a sňatek (Mazel Tov et le mariage, 1968), který navazuje na osudy Clauda, nyní uvažujícího o ženitbě, nebo film Poprvé (La premiére, 1976) mapující první milostné pocity sedmnáctiletého mladíka. Kvalita jednotlivých snímků byla ovšem kolísavá, nicméně právě Pépé a Claude patří mezi divácky i umělecky nejúspěšnější z nich.

    Claude Berri nejprve napsal krátkou povídku, vycházející z jeho vlastních vzpomínek na dětství strávené ve Francii v době 2. světové války, a později ji rozpracoval do podoby scénáře celovečerního filmu. V něm vypráví o osmiletém židovském chlapci Claudovi (Alain Cohen), který žije s milující maminkou a výbušným tatínkem v Paříži. Tenhle bystrý kluk se především rád toulá se svými kamarády ulicemi města. Jenže píše se rok 1944 a Claudovi rodiče se obávají, že právě tady pro dítě rozhodně není bezpečno a chlapce odvezou na venkov k prarodičům svých přátel, kteří žijí nedaleko Grenobelu. Malý Claude začíná poprvé objevovat pro něho dosud zcela neznámý svět – čerstvý vzduch, přírodu a zvířata. Musí se také sžít se starým mrzoutským Pépém – veteránem 1. světové války a zarytým antisemitou. Tuto roli ztvárnil vynikající, tehdy dvaasedmdesátiletý Michel Simon, který podal jeden ze svých nejlepších výkonů v kariéře. Ve skrytu své dobrácké duše Pépé rozhodně netuší nic o Claudově původu, a tak chlapce učí vše potřebné, co se mu jednou v životě bude hodit.

    Na vztahu starého muže a nevinného dítěte Claude Berri zachycuje téma rasismu, nicméně rozhodně ne výrazně drasticky, nýbrž s jemným humorem. Tuto optiku režisér nastolil už v samotném úvodu filmu, kdy svým dospělým hlasem pronáší: „Tento příběh se stal, ale je nahlížený očima dítěte.“ Určitou idyličnost vyprávění nicméně v závěru vytlačí zásadní poselství filmu: Pépé je usvědčen ze svých předsudků vůči Židům, které nemají reálné opodstatnění. (Pavla Bergmannová, LFŠ 2007)
    78%
    Děj autobiografického filmu se odehrává ve Francii v roce 1944. Židovští manželé se rozhodnou svěřit svého devítiletého syna Clauda do péče staršího páru. Doufají, že na venkově bude chlapec ušetřen útrapám války. Navíc se Claudovi podaří změnit antisemitské názory silně katolicky věřícího staříka Pépého.

    Claude Berri (1934) je známý především jako filmový producent. Nicméně už od 60. let bylo činný rovněž jako filmový režisér. Nejprve se podílel na dvou povídkových filmech Less baissers (Polibky) a La Chance et l’amour (Příležitost a láska) a v roce 1967 debutoval celovečerním snímkem Pépé a Claude (Le Vieil homme et l’enfant) – příběhem o dětství židovského chlapce v době okupace Francie. Právě tímto titulem zahájil ve své tvorbě sérii filmů s autobiografickými prvky, mezi které patří také snímek Le Pistonné (Protekční dítě, 1970), v němž zpracovává zkušenosti z vojenské služby, a dále například titul Mazel Tov a sňatek (Mazel Tov et le mariage, 1968), který navazuje na osudy Clauda, nyní uvažujícího o ženitbě, nebo film Poprvé (La premiére, 1976) mapující první milostné pocity sedmnáctiletého mladíka. Kvalita jednotlivých snímků byla ovšem kolísavá, nicméně právě Pépé a Claude patří mezi divácky i umělecky nejúspěšnější z nich.

    Claude Berri nejprve napsal krátkou povídku, vycházející z jeho vlastních vzpomínek na dětství strávené ve Francii v době 2. světové války, a později ji rozpracoval do podoby scénáře celovečerního filmu. V něm vypráví o osmiletém židovském chlapci Claudovi (Alain Cohen), který žije s milující maminkou a výbušným tatínkem v Paříži. Tenhle bystrý kluk se především rád toulá se svými kamarády ulicemi města. Jenže píše se rok 1944 a Claudovi rodiče se obávají, že právě tady pro dítě rozhodně není bezpečno a chlapce odvezou na venkov k prarodičům svých přátel, kteří žijí nedaleko Grenobelu. Malý Claude začíná poprvé objevovat pro něho dosud zcela neznámý svět – čerstvý vzduch, přírodu a zvířata. Musí se také sžít se starým mrzoutským Pépém – veteránem 1. světové války a zarytým antisemitou. Tuto roli ztvárnil vynikající, tehdy dvaasedmdesátiletý Michel Simon, který podal jeden ze svých nejlepších výkonů v kariéře. Ve skrytu své dobrácké duše Pépé rozhodně netuší nic o Claudově původu, a tak chlapce učí vše potřebné, co se mu jednou v životě bude hodit.

    Na vztahu starého muže a nevinného dítěte Claude Berri zachycuje téma rasismu, nicméně rozhodně ne výrazně drasticky, nýbrž s jemným humorem. Tuto optiku režisér nastolil už v samotném úvodu filmu, kdy svým dospělým hlasem pronáší: „Tento příběh se stal, ale je nahlížený očima dítěte.“ Určitou idyličnost vyprávění nicméně v závěru vytlačí zásadní poselství filmu: Pépé je usvědčen ze svých předsudků vůči Židům, které nemají reálné opodstatnění. (Pavla Bergmannová, LFŠ 2007)
    5
  • The Horse
    The Horse (1970)
    Film
    Postava starého patriarchálního farmáře Augustea Maroilleura, kterou ztvárňuje v tomto kriminálně laděném thrilleru, Jeanu Gabinovi dokonale padne. Jeho hrdina je despotickým, ale svým způsobem spravedlivým vládcem své půdy v tradiční farmářské rodině v Normandii, ve které společně hospodaří dvě dcery i jejich manželé. Ve chvíli, kdy Auguste zjistí, že jeho vnuk Henri je zapleten do nebezpečného obchodu s pašeráky drog a že jeho farma se dokonce stala úkrytem pro smrtící bílý prášek, neváhá vzít spravedlnost do svých rukou. Když je však prolita krev, nebezpečná hra se mění v nevyhlášenou krutou válku bez zákona a pravidel.
    74%
    Postava starého patriarchálního farmáře Augustea Maroilleura, kterou ztvárňuje v tomto kriminálně laděném thrilleru, Jeanu Gabinovi dokonale padne. Jeho hrdina je despotickým, ale svým způsobem spravedlivým vládcem své půdy v tradiční farmářské rodině v Normandii, ve které společně hospodaří dvě dcery i jejich manželé. Ve chvíli, kdy Auguste zjistí, že jeho vnuk Henri je zapleten do nebezpečného obchodu s pašeráky drog a že jeho farma se dokonce stala úkrytem pro smrtící bílý prášek, neváhá vzít spravedlnost do svých rukou. Když je však prolita krev, nebezpečná hra se mění v nevyhlášenou krutou válku bez zákona a pravidel.
    6
  • Hrbáč
    Hrbáč (1959)
    Film
    • iVysílání
    Dobrodružný francouzský film Hrbáč byl natočen podle stejnojmenného románu Paula Févala z období sklonku vlády Ludvíka XIV. Statečný šlechtic Lagardere je svědkem zákeřné vraždy Filipa de Nevers, spáchané královým oblíbencem Gonzagou, který se tak chce zmocnit velkého jmění rodu de Nevers. Slíbí umírajícímu, že před Gonzagovými úklady zachrání jeho malou dcerku Auroru. Tajně odveze dítě do Španěl, kde je vychovává, a po patnácti letech je vrátí matce, která nikdy nepřestala věřit, že se jednou se svou dcerou shledá. Do Paříže se Lagardere vrací v masce, ve které ho nepozná ani vlastní schovanka. Hrbáč byl vždy vděčnou látkou pro celou řadu filmových zpracování. Jedním z jeho legendárních představitelů byl i Jean Marais. (Česká televize)
    70%
    Dobrodružný francouzský film Hrbáč byl natočen podle stejnojmenného románu Paula Févala z období sklonku vlády Ludvíka XIV. Statečný šlechtic Lagardere je svědkem zákeřné vraždy Filipa de Nevers, spáchané královým oblíbencem Gonzagou, který se tak chce zmocnit velkého jmění rodu de Nevers. Slíbí umírajícímu, že před Gonzagovými úklady zachrání jeho malou dcerku Auroru. Tajně odveze dítě do Španěl, kde je vychovává, a po patnácti letech je vrátí matce, která nikdy nepřestala věřit, že se jednou se svou dcerou shledá. Do Paříže se Lagardere vrací v masce, ve které ho nepozná ani vlastní schovanka. Hrbáč byl vždy vděčnou látkou pro celou řadu filmových zpracování. Jedním z jeho legendárních představitelů byl i Jean Marais. (Česká televize)
    7
  • 8
  • Kapitán
    Kapitán (1960)
    Film
    • iVysílání
    Banda zlotřilého Rinalda vyloupila a do základů vypálila zámek markýze Teynaka v périgordském kraji. Ožebračený šlechtic má dobrého přítele Francoise de Capestrang, známého pod přezdívkou Kapitán. Ten mu nyní přijíždí na pomoc a spolu se pouštějí do boje s Rinaldem. Při šermířské potyčce s přesilou Teynac zahyne, Francois je těžce raněn a užuž se k němu blíží osudný zásah. Jako zázrakem se však objeví jakási tmavovláska a zachrání mu život. Když se Kapitán probere z bezvědomí, dívka je pryč. Po uzdravení Francois odjíždí do Paříže, aby pomstil přítelovu smrt a pokusil se nalézt krásnou neznámou...
    65%
    Banda zlotřilého Rinalda vyloupila a do základů vypálila zámek markýze Teynaka v périgordském kraji. Ožebračený šlechtic má dobrého přítele Francoise de Capestrang, známého pod přezdívkou Kapitán. Ten mu nyní přijíždí na pomoc a spolu se pouštějí do boje s Rinaldem. Při šermířské potyčce s přesilou Teynac zahyne, Francois je těžce raněn a užuž se k němu blíží osudný zásah. Jako zázrakem se však objeví jakási tmavovláska a zachrání mu život. Když se Kapitán probere z bezvědomí, dívka je pryč. Po uzdravení Francois odjíždí do Paříže, aby pomstil přítelovu smrt a pokusil se nalézt krásnou neznámou...
    9
  • Dravec
    Dravec (1968)
    Film
    • Netflix
    Do jedné nejmenované jihoamerické země přijíždí v nákladním vagónu muž. Až splní svůj úkol, vyinkasuje peníze, stejně nenápadně ze země zase odjede. Tím mužem je Rital, nájemný vrah, který má zabít prezidenta při návštěvě jeho milenky. Rital čeká na svého muže v hostinci vedle honosné vily, kde se má prezident objevit. Spolu s ním čeká na konec samozvaného diktátora vnuk bývalého presidenta Chico, naivní mladíček, který má ihned po atentátu, za podpory revolučních sil, nastoupit svůj úřad. Ale ideály a cíle revolucionářů nejsou zdaleka tak čisté a vlastenecké, jak se Chico domníval…
    65%
    Do jedné nejmenované jihoamerické země přijíždí v nákladním vagónu muž. Až splní svůj úkol, vyinkasuje peníze, stejně nenápadně ze země zase odjede. Tím mužem je Rital, nájemný vrah, který má zabít prezidenta při návštěvě jeho milenky. Rital čeká na svého muže v hostinci vedle honosné vily, kde se má prezident objevit. Spolu s ním čeká na konec samozvaného diktátora vnuk bývalého presidenta Chico, naivní mladíček, který má ihned po atentátu, za podpory revolučních sil, nastoupit svůj úřad. Ale ideály a cíle revolucionářů nejsou zdaleka tak čisté a vlastenecké, jak se Chico domníval…
    10
  • Taxi, Roulotte et Corrida
    Taxi, Roulotte et Corrida (1958)
    Film
    Louis de Funès jako svérázný pařížský taxikář Maurice se nechá přesvědčit, aby řemeslo na chvíli pověsil na hřebík, naloží rodinku do obstarožního karavanu, a společně odjíždějí na vytouženou dovolenou do Španělska. Lze ovšem tušit, že to nebude žádná letní idylka. Už na celnici si ho vyhlédla parta pašeráků a krásná Myriam mu do kapsy podstrčila kradené diamanty v naději, že je nevědomky převeze přes hranice. Pak se ovšem marně snaží získat kontraband zpět, což vzbudí podezření Mauricovy ženy Germaine, která těžce nese, že se kolem jejího manžela věčně točí nějaká cizí ženská. Neustálé hádky a konflikty, velká nedorozumění, dokonce vězení…, zkrátka dovolená za všechny prachy! Ale divák tu plejádu komických situací i nevšední zápletku příběhu jistě náležitě vychutná.
    Žánry:Komedie
    64%
    Louis de Funès jako svérázný pařížský taxikář Maurice se nechá přesvědčit, aby řemeslo na chvíli pověsil na hřebík, naloží rodinku do obstarožního karavanu, a společně odjíždějí na vytouženou dovolenou do Španělska. Lze ovšem tušit, že to nebude žádná letní idylka. Už na celnici si ho vyhlédla parta pašeráků a krásná Myriam mu do kapsy podstrčila kradené diamanty v naději, že je nevědomky převeze přes hranice. Pak se ovšem marně snaží získat kontraband zpět, což vzbudí podezření Mauricovy ženy Germaine, která těžce nese, že se kolem jejího manžela věčně točí nějaká cizí ženská. Neustálé hádky a konflikty, velká nedorozumění, dokonce vězení…, zkrátka dovolená za všechny prachy! Ale divák tu plejádu komických situací i nevšední zápletku příběhu jistě náležitě vychutná.
    Žánry:Komedie
    11
  • Pan Taxi
    Pan Taxi (1952)
    Film
    Francouzská veselohra. - Pařížský taxikář Verger nalezl jednoho dne po skončení jízdy ve svém voze zapomenutou kabelku s třemi sty tisíci franků. Je v pokušení ponechat si zapomenutý obnos, jeho svědomí však proti této nepoctivé myšlence protestuje tak hlasitě, že se rozhodne nalezené peníze vrátit. Je to ovšem spojeno s obtížemi, protože Verger nezná majitelku kabelky. Hledá ji tedy v různých částech Paříže a když se posléze přeptává po jedné z pasažérek v jistém baru, je zatčen pro podezření ze spoluúčasti na krádeži peněz. Případ se však vysvětlí a taxikář je propuštěn. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1954)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Francouzská veselohra. - Pařížský taxikář Verger nalezl jednoho dne po skončení jízdy ve svém voze zapomenutou kabelku s třemi sty tisíci franků. Je v pokušení ponechat si zapomenutý obnos, jeho svědomí však proti této nepoctivé myšlence protestuje tak hlasitě, že se rozhodne nalezené peníze vrátit. Je to ovšem spojeno s obtížemi, protože Verger nezná majitelku kabelky. Hledá ji tedy v různých částech Paříže a když se posléze přeptává po jedné z pasažérek v jistém baru, je zatčen pro podezření ze spoluúčasti na krádeži peněz. Případ se však vysvětlí a taxikář je propuštěn. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1954)
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Tři mušketýři
    Tři mušketýři (1953)
    Film
    Obsahem tohoto zpracování Dumasových „Tří mušketýrů" je historie mladého šlechtice ďArtagnana od jeho příchodu do Paříže, setkání s nerozlučnou trojicí přátel Athosem, Porthosem a Aramisem, až po jeho rozuzlení kardinálovy intriky proti královně. Královna Anna Rakouská darovala totiž lordu Buckinghamovi šperk, sestávající ze dvanácti diamantových závěsků, a kardinál dal dva z nich ukrást, aby tak mohl dát králi Ludvíkovi XIII. důkaz o její nevěře. D'Artagnan se však na žádost královny vypravil do Londýna a závěsky přivezl. Kardinálova intrika se zhatila. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1954)
    62%
    Obsahem tohoto zpracování Dumasových „Tří mušketýrů" je historie mladého šlechtice ďArtagnana od jeho příchodu do Paříže, setkání s nerozlučnou trojicí přátel Athosem, Porthosem a Aramisem, až po jeho rozuzlení kardinálovy intriky proti královně. Královna Anna Rakouská darovala totiž lordu Buckinghamovi šperk, sestávající ze dvanácti diamantových závěsků, a kardinál dal dva z nich ukrást, aby tak mohl dát králi Ludvíkovi XIII. důkaz o její nevěře. D'Artagnan se však na žádost královny vypravil do Londýna a závěsky přivezl. Kardinálova intrika se zhatila. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1954)
    13
  • Tajnosti Paříže
    Tajnosti Paříže (1962)
    Film
    Markýz de Sombreuil je bohatý šlechtic, který zároveň zastává významné místo ve státních službách. Večer, kdy v nesmyslném závodu z jednoho večírku na druhý smrtelně zraní chudého dělníka, ho poznamená na celý život. Dělník umírá a Rodolphe de Sombreuil přebírá jeho závazky, musí se postarat o jeho mladičkou dceru Marii. Aby mohl splnit svůj slib, je nucen sundat svůj šlechtický kabát, obléknout košili přístavního dělníka a sejít mezi chudý pařížský lid, kde poznává pravou lásku.
    62%
    Markýz de Sombreuil je bohatý šlechtic, který zároveň zastává významné místo ve státních službách. Večer, kdy v nesmyslném závodu z jednoho večírku na druhý smrtelně zraní chudého dělníka, ho poznamená na celý život. Dělník umírá a Rodolphe de Sombreuil přebírá jeho závazky, musí se postarat o jeho mladičkou dceru Marii. Aby mohl splnit svůj slib, je nucen sundat svůj šlechtický kabát, obléknout košili přístavního dělníka a sejít mezi chudý pařížský lid, kde poznává pravou lásku.
    14
  • Rozkošná Caroline
    Rozkošná Caroline (1951)
    Film
    Tři filmy o krásné šlechtičně Caroline, která měla nejen půvab, ale především svou hlavu, rozmary a která toužila naplno a pravdivě prožít svůj život, patří do francouzské romantické filmové klasiky. Filmy vznikly podle románů Cécila Saint-Laurenta a mohli bychom je označit za jakési předchůdce filmů o Angelice. Často jejich ukázky můžeme zahlédnout v současných francouzských filmech. Saint-Laurent si přizval k adaptaci již tehdy známého spisovatele, dramatika a scenáristu Jacquese Anouilhe, který se na tomto filmu doslova vyřádil. Šlechta tu hovoří vybroušeně a vtipnost často spočívá právě ve vycizelovaných dialozích. U nás nebyla tato vpravdě lidová literatura nikdy přeložena a také milovníci romantických filmů zůstali ochuzeni. Pravděpodobně proto, že děj probíhá za Francouzské revoluce a autor nepokrytě nadržuje šlechtě. Navíc ve své době byly tyto filmy pokládány za erotické. V hlavních rolích se objevují velcí dramatičtí herci dané doby. V roli pana de Sallanches se zaskví Jacques Dacqmine, Marie Déaová jako paní de Coligny. K celkové popularizaci filmu přispěla především účast populární francouzské hvězdy Martine Carolové. 14. července 1789. Stará šlechtická rodina slaví narozeniny své mladší dcery Caroline. Slavnost je zároveň příležitostí, jak konečně zadat starší dceru a zachránit tak upadající majetkové poměry. Ženichem má být prostopášný Gaston de Sallanches, který žije jen v samých pitkách a radovánkách. Náhodně se však seznámí s Caroline a ta se osudově zamiluje na celý život. Avšak plány nejen této šlechty zhatí právě vypuknuvši revoluce. Už nejde o to, dobře se vdát, ale zachránit holý život.
    61%
    Tři filmy o krásné šlechtičně Caroline, která měla nejen půvab, ale především svou hlavu, rozmary a která toužila naplno a pravdivě prožít svůj život, patří do francouzské romantické filmové klasiky. Filmy vznikly podle románů Cécila Saint-Laurenta a mohli bychom je označit za jakési předchůdce filmů o Angelice. Často jejich ukázky můžeme zahlédnout v současných francouzských filmech. Saint-Laurent si přizval k adaptaci již tehdy známého spisovatele, dramatika a scenáristu Jacquese Anouilhe, který se na tomto filmu doslova vyřádil. Šlechta tu hovoří vybroušeně a vtipnost často spočívá právě ve vycizelovaných dialozích. U nás nebyla tato vpravdě lidová literatura nikdy přeložena a také milovníci romantických filmů zůstali ochuzeni. Pravděpodobně proto, že děj probíhá za Francouzské revoluce a autor nepokrytě nadržuje šlechtě. Navíc ve své době byly tyto filmy pokládány za erotické. V hlavních rolích se objevují velcí dramatičtí herci dané doby. V roli pana de Sallanches se zaskví Jacques Dacqmine, Marie Déaová jako paní de Coligny. K celkové popularizaci filmu přispěla především účast populární francouzské hvězdy Martine Carolové. 14. července 1789. Stará šlechtická rodina slaví narozeniny své mladší dcery Caroline. Slavnost je zároveň příležitostí, jak konečně zadat starší dceru a zachránit tak upadající majetkové poměry. Ženichem má být prostopášný Gaston de Sallanches, který žije jen v samých pitkách a radovánkách. Náhodně se však seznámí s Caroline a ta se osudově zamiluje na celý život. Avšak plány nejen této šlechty zhatí právě vypuknuvši revoluce. Už nejde o to, dobře se vdát, ale zachránit holý život.
    15
  • 16
  • Banco à Bangkok pour OSS 117
    Banco à Bangkok pour OSS 117 (1964)
    Film
    60%
    17
  • Atout coeur à Tokyo pour O.S.S. 117
    Atout coeur à Tokyo pour O.S.S. 117 (1966)
    Film
    Na malém ostrově v Tichém oceánu je zničena americká námořní základna. Tajný agent OSS 117, jinak v civilu šarmantní aristokrat Hubert Bonisseur de la Bath, je vyslán do Tokia, aby zjistil původce a příčinu této akce. Spojí se s Evou Wilson, která na americké ambasádě v Japonsku zjistila potřebné informace k útoku. Eva mu přiznává, že to skutečně udělala, nyní je ale ochotna ke spolupráci s Hubertem. Ten se začne vydávat za jejího manžela, aby lépe pronikl do mezinárodního gangu, pro nějž Eva pracuje. Stále častěji se ale ocitá v nebezpečí života a začíná tušit, že Eva mu neřekla celou pravdu.
    56%
    Na malém ostrově v Tichém oceánu je zničena americká námořní základna. Tajný agent OSS 117, jinak v civilu šarmantní aristokrat Hubert Bonisseur de la Bath, je vyslán do Tokia, aby zjistil původce a příčinu této akce. Spojí se s Evou Wilson, která na americké ambasádě v Japonsku zjistila potřebné informace k útoku. Eva mu přiznává, že to skutečně udělala, nyní je ale ochotna ke spolupráci s Hubertem. Ten se začne vydávat za jejího manžela, aby lépe pronikl do mezinárodního gangu, pro nějž Eva pracuje. Stále častěji se ale ocitá v nebezpečí života a začíná tušit, že Eva mu neřekla celou pravdu.
    18
  • 19
  • 20
  • 21