Rodolfo Arena: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Rodolfo Arena: Filmy a seriály

  • São Bernardo
    São Bernardo (1971)
    FilmRole: Dr. Magalhães
    76%
    1
  • Boca de Ouro
    Boca de Ouro (1963)
    FilmRole: Dentista
    75%
    2
  • Sbohem, Brazílie!
    Sbohem, Brazílie! (1979)
    FilmRole: Lavrador
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    71%
    Jedna z klíčových osobností brazilského filmového hnutí cinema novo, Carlos Diegues, na pozadí nízkorozpočtového příběhu o třech kočujících cirkusácích vypráví o zániku jedné epochy Brazílie. Forma nostalgické komedie nabízí hořký úsměv nad osudem tradičního umění, které vytěsnila dravá civilizace.

    Smutná komedie o nostalgickém pohledu na zánik tradiční kultury nadčasově prorokuje věk laciné televizní zábavy. Nikdo už není tím, čím býval, k čemu jej vedly historické souvislosti, ani stařičký promítač, ani indián, který říká, že bílí zničili jeho rod. Nyní se on vydává do města zničit je, evoluce je nezadržitelná a děsivá. Zánik Amazonie, to je autentický konec sedmdesátých let minulého století, který téměř dokumentárním způsobem zachycuje slavný snímek klíčové osobnosti cinema novo Carlose Dieguese.

    Příběh této nezvyklé road movie se od počátku soustředí na Caravanu Rolidei, trojlístek cirkusových umělců, potomků dávných sideshows, který kočuje od městečka k městečku. Pomocí jednoduchých kouzel, specifické dávky šarmu a výřečnosti se publiku představuje principál přezdívaný Cikánský král (Jose Wilker), sexuální bohyně a tanečnice rumby Salome (Betty Faria) a neporazitelný němý silák Swallow. Jednoho dne je na pouti spatří mladý naivní akordeonista Cico (Fabio Junior), zcela okouzlen živočišností Salome, se rozhodne skupinu nadále doprovázet i se svou mladičkou ženou čekající dítě. Zprvu je sice odmítnut, protože jeho místo už zaujal gramofon, ale Salome usoudí, že živá hudba by nemusela být od věci. Na společném putování za indiány, Altamirou, Amazonkou i mořem kočovníci poznávají, že se Brazílie hodně změnila a na jejich vystoupení zejí židle prázdnotou. Obyvatelé chudé země sedí jako přibití před novodobými pozlátky včetně televize, na kterou hypnotizovaně zírají. Při jedné peripetii pikareskního putování potkávají stařičkého promítače filmů, který jim vysvětluje, že zastavit se (usadit se) nemá smysl, protože lidé se o ně přestanou zajímat. Ovšem ani neustálé putování nenabízí kýžené výsledky. Principál usoudí, že jediným řešením je vyrazit do míst, kterých se civilizace ještě nedotkla. Ovšem ani Amazonie už vlastně neexistuje, vysnění indiáni zmizeli nebo se infiltrovali do příměstských ghett. Nakonec se cesty umělců rozcházejí, teprve setkání po několika letech nabízí novou perspektivu. Cico hraje s kapelou na místní diskotéce, jeho žena se prostituuje a Caravana Rolidei s nově nainstalovanými neony na autě a se stříbrnými flitry připomíná pojízdný sexshop. Brazílie nenávratně zmizela.

    Snímek, jenž zároveň slouží jako cenný dokument o proměnlivosti dob, získal příznivý kritický ohlas a v roce 1980 byl nominován na Zlatou palmu. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)

    Žánry:DramaRoad Movie
    3
  • Chuvas de Verão
    Chuvas de Verão (1978)
    FilmRole: Lourenço
    71%
    4
  • Xica da Silva
    Xica da Silva (1976)
    FilmRole: Sargento-Mor
    69%
    5
  • Menino de Engenho
    Menino de Engenho (1965)
    FilmRole: José Paulino
    69%
    6
  • Vai Trabalhar Vagabundo
    Vai Trabalhar Vagabundo (1973)
    FilmRole: Pai de Dino
    68%
    7
  • Zabil rodinu a šel do kina
    Zabil rodinu a šel do kina (1969)
    FilmRole: Pai
    67%
    8
  • A Mulher Que Inventou o Amor
    A Mulher Que Inventou o Amor (1980)
    FilmRole: Doutor Perdigão
    66%
    9
  • Independência ou Morte
    Independência ou Morte (1972)
    FilmRole: Palmela
    63%
    10
  • Eu Matei Lúcio Flávio
    Eu Matei Lúcio Flávio (1979)
    FilmRole: Celso
    Začátkem sedmdesátých let v Rio de Janeiru patřil detektiv Mariel Moryscötte de Mattos ke speciální policejní jednotce zvané "Zlatí muži". Tato mocná skupina policejní elity byla vytvořena s cílem vymýtit zločin z Rio de Janeira a měla výsady nad zákonem, aby urychlila své akce proti zločincům. Nicméně absolutní moc v nesprávných rukou korumpuje, a tak tato skupina vytvořila "Eskadru smrti", která popravovala zločince bez obvyklého soudního procesu.
    62%
    Začátkem sedmdesátých let v Rio de Janeiru patřil detektiv Mariel Moryscötte de Mattos ke speciální policejní jednotce zvané "Zlatí muži". Tato mocná skupina policejní elity byla vytvořena s cílem vymýtit zločin z Rio de Janeira a měla výsady nad zákonem, aby urychlila své akce proti zločincům. Nicméně absolutní moc v nesprávných rukou korumpuje, a tak tato skupina vytvořila "Eskadru smrti", která popravovala zločince bez obvyklého soudního procesu.
    11
  • Brasil Ano 2000
    Brasil Ano 2000 (1969)
    Film
    Rok 2000. Brazílie je částečně zdevastována Třetí světovou válkou. Do malého města, které si přezdívají "Zapomněl jsem", přijíždí rodina imigrantů. Tato trojice je naverbována místním zastáncem práv původních obyvatel, aby během návštěvy generála předstírali, že jsou domorodci. V dilematu, zda se integrovat do systému, nebo si zachovat osobní svobodu, se rodina rozpadá, zatímco se město připravuje na vypuštění vesmírné rakety.
    Žánry:Drama
    61%
    Rok 2000. Brazílie je částečně zdevastována Třetí světovou válkou. Do malého města, které si přezdívají "Zapomněl jsem", přijíždí rodina imigrantů. Tato trojice je naverbována místním zastáncem práv původních obyvatel, aby během návštěvy generála předstírali, že jsou domorodci. V dilematu, zda se integrovat do systému, nebo si zachovat osobní svobodu, se rodina rozpadá, zatímco se město připravuje na vypuštění vesmírné rakety.
    Žánry:Drama
    12
  • Joanna Francesa
    Joanna Francesa (1973)
    Film
    60%
    13
  • Dama do Lotação, A
    Dama do Lotação, A (1978)
    Film
    55%
    14