Martina Bezoušková: Nejlepší filmy
a seriály

5.7

Martina Bezoušková: Filmy a seriály

  • Případy 1. oddělení
    Případy 1. oddělení (2014)
    Seriál
    • iVysílání

    Kriminální seriál inspirovanými skutečnými zločiny, které muselo vyšetřovat 1. oddělení pražské kriminální služby. Toto oddělení dosahuje velmi vysoké úspěšnosti řešení případů a v jejím čele stál Josef Mareš, spoluautor scénáře, díky kterému se seriál pyšní vysokou dávkou autenticity, co se postupů vyšetřování, popisu policejního prostředí a používané mluvy týče. Policisté dost často vědí, kdo je pachatelem zločinu, ale nejtěžší fází jejich práce je to dokázat. Pro potřeby seriálu byly provedeny menší změny, ale způsob pátrání a usvědčení pachatele vždy zůstávají věrné.

    87%

    Kriminální seriál inspirovanými skutečnými zločiny, které muselo vyšetřovat 1. oddělení pražské kriminální služby. Toto oddělení dosahuje velmi vysoké úspěšnosti řešení případů a v jejím čele stál Josef Mareš, spoluautor scénáře, díky kterému se seriál pyšní vysokou dávkou autenticity, co se postupů vyšetřování, popisu policejního prostředí a používané mluvy týče. Policisté dost často vědí, kdo je pachatelem zločinu, ale nejtěžší fází jejich práce je to dokázat. Pro potřeby seriálu byly provedeny menší změny, ale způsob pátrání a usvědčení pachatele vždy zůstávají věrné.

    1
  • Kytice
    Kytice (2000)
    FilmRole: Kytice - žena
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    73%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejenom technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    2
  • Kdopak by se vlka bál
    Kdopak by se vlka bál (2008)
    Film
    Rodinný film, dětský horor, dospělá romance a pohádka o Červené Karkulce. I když žánry na první pohled velmi odlišné, přesto se výborně doplňují ve vizuálně originálním filmu Marii Procházkové Kdopak by se vlka bál. Režisérka Žraloka v hlavě se v něm vrátila k poetice úspěšného absolventského filmu Příušnice. Hlavní hrdinka příběhu se jmenuje Terezka. Zbožňuje pohádku O Červené Karkulce, má starostlivé rodiče, ve školce nejlepšího kamaráda Šimona a takhle by mohla žít šťastně až do smrti, kdybychom se nepohybovali v realitě. Najednou Terezka začíná ztrácet půdu pod nohama, maminka a postupně všichni dospělí v jejím okolí se začínají chovat divně a jediný, kdo jí dokáže poradit, je kamarád Šimon. Ten má ve věci jasno. Maminku Terezce vyměnili mimozemšťané. Stačí jedno píchnutí vidličkou, rána, která se okamžitě zacelí, a důkaz bude na světě. Terezku tak čeká veliké dobrodružství. Ve snaze zachránit pravou maminku bude čelit mnohým nebezpečím a možná i hladovému vlkovi. Odrostlejší diváci budou asi příběh interpretovat jinak. Těm se odhalí klasický milostný trojúhelník ženy mezi dvěma muži, z nichž jeden představuje jistotu a bezpečí domova a ten druhý kouzlo dálek a nenaplněné ambice. Uprostřed toho trojúhelníku pak stojí zmatené malé dítě, které má spoustu otázek, na něž ale nedostává žádné odpovědi. „Příběh pětileté Terezky je úzce provázán s její oblíbenou pohádkou O Červené Karkulce, což je vlastně horor. Zajímavá je právě dětská fascinace strachem, opětovné vyžadování a opakování strašidelné pohádky, přestože se holčičce promítá do snů. Každý večer si Terezka přeje pohádku na dobrou noc, pokaždé tu samou. Pohádka by měla být „červenou“ nitkou proplétající se celým příběhem a tvořit k němu jistou paralelu, protože stejně jako on začíná romanticky, pokračuje dramaticky a přes horor vede až k happy endu,“ říká režisérka Maria Procházková. Ta ve vizuálním zpracováním filmu nezapřela svůj „výtvarný původ“, když do hraného snímku zapracovala kresby a animace, které už tak zajímavému příběhu dodávají i atraktivní tvář. A pro koho je film určen? „Je to film pro dospělé, který mohou vidět s dětmi. Ve filmu se řeší závažnější rodinná témata, je ale vyprávěn pohledem šestileté holčičky. Díky tomu je srozumitelný a zábavný pro všechny. Není to film směřovaný jen k dětskému divákovi, ideální je společná návštěva kina rodičů s dětmi,“ vysvětluje producent Vratislav Šlajer.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Rodinný film, dětský horor, dospělá romance a pohádka o Červené Karkulce. I když žánry na první pohled velmi odlišné, přesto se výborně doplňují ve vizuálně originálním filmu Marii Procházkové Kdopak by se vlka bál. Režisérka Žraloka v hlavě se v něm vrátila k poetice úspěšného absolventského filmu Příušnice. Hlavní hrdinka příběhu se jmenuje Terezka. Zbožňuje pohádku O Červené Karkulce, má starostlivé rodiče, ve školce nejlepšího kamaráda Šimona a takhle by mohla žít šťastně až do smrti, kdybychom se nepohybovali v realitě. Najednou Terezka začíná ztrácet půdu pod nohama, maminka a postupně všichni dospělí v jejím okolí se začínají chovat divně a jediný, kdo jí dokáže poradit, je kamarád Šimon. Ten má ve věci jasno. Maminku Terezce vyměnili mimozemšťané. Stačí jedno píchnutí vidličkou, rána, která se okamžitě zacelí, a důkaz bude na světě. Terezku tak čeká veliké dobrodružství. Ve snaze zachránit pravou maminku bude čelit mnohým nebezpečím a možná i hladovému vlkovi. Odrostlejší diváci budou asi příběh interpretovat jinak. Těm se odhalí klasický milostný trojúhelník ženy mezi dvěma muži, z nichž jeden představuje jistotu a bezpečí domova a ten druhý kouzlo dálek a nenaplněné ambice. Uprostřed toho trojúhelníku pak stojí zmatené malé dítě, které má spoustu otázek, na něž ale nedostává žádné odpovědi. „Příběh pětileté Terezky je úzce provázán s její oblíbenou pohádkou O Červené Karkulce, což je vlastně horor. Zajímavá je právě dětská fascinace strachem, opětovné vyžadování a opakování strašidelné pohádky, přestože se holčičce promítá do snů. Každý večer si Terezka přeje pohádku na dobrou noc, pokaždé tu samou. Pohádka by měla být „červenou“ nitkou proplétající se celým příběhem a tvořit k němu jistou paralelu, protože stejně jako on začíná romanticky, pokračuje dramaticky a přes horor vede až k happy endu,“ říká režisérka Maria Procházková. Ta ve vizuálním zpracováním filmu nezapřela svůj „výtvarný původ“, když do hraného snímku zapracovala kresby a animace, které už tak zajímavému příběhu dodávají i atraktivní tvář. A pro koho je film určen? „Je to film pro dospělé, který mohou vidět s dětmi. Ve filmu se řeší závažnější rodinná témata, je ale vyprávěn pohledem šestileté holčičky. Díky tomu je srozumitelný a zábavný pro všechny. Není to film směřovaný jen k dětskému divákovi, ideální je společná návštěva kina rodičů s dětmi,“ vysvětluje producent Vratislav Šlajer.
    Žánry:Rodinný
    3
  • Oldřich a Božena
    Oldřich a Božena (1984)
    FilmRole: Girl from Božena's suite
    • Voyo
    • O2 TV
    62%
    4
  • Doktor Martin
    Doktor Martin (2015)
    Seriál
    • iVysílání
    Do malé vesničky v Beskydech přijíždí nový obvodní lékař. Jmenuje se Martin Elinger. Až do té doby pracoval jako špičkový chirurg na specializovaném pracovišti v Praze. Teď jej čeká praxe obvoďáka a venkov se všemi svými charakteristickými znaky. Mezi ně patří i to, že všichni se všemi komunikují většinou na hodně blízkou vzdálenost. A to je hlavní kámen úrazu. Arogantní a ironický doktor sice profesně zvládá i ty nejsložitější případy, v běžné komunikaci s lidmi je ale jako slon v porceláně. Mezi své nové spoluobčany nezapadne a často si svým přičiněním komplikuje i ty nejjednodušší životní situace. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    60%
    Do malé vesničky v Beskydech přijíždí nový obvodní lékař. Jmenuje se Martin Elinger. Až do té doby pracoval jako špičkový chirurg na specializovaném pracovišti v Praze. Teď jej čeká praxe obvoďáka a venkov se všemi svými charakteristickými znaky. Mezi ně patří i to, že všichni se všemi komunikují většinou na hodně blízkou vzdálenost. A to je hlavní kámen úrazu. Arogantní a ironický doktor sice profesně zvládá i ty nejsložitější případy, v běžné komunikaci s lidmi je ale jako slon v porceláně. Mezi své nové spoluobčany nezapadne a často si svým přičiněním komplikuje i ty nejjednodušší životní situace. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    5
  • Vejška
    Vejška (2014)
    FilmRole: docentka
    • Netflix
    • Kinobox
    • SledovaniTV
    • +1

    Volné pokračování úspěšné komedie Gympl režiséra Tomáše Vorla, ve kterém se opět setkáváme se známými hrdiny Petrem Kocourkem a Michalem Kolmanem. Po dokončení střední školy se však nyní pro změnu potýkají s problémy, které přináší vysokoškolské studium. Zatímco Michal proplouvá studiem na VŠE díky svému vlivnému otci, Petr se marně snaží už po druhé dostat na UMPRUM. Oba kamarády však stále spojuje grafitti -  jejich dlouholetý koníček.

    Žánry:Komedie
    59%

    Volné pokračování úspěšné komedie Gympl režiséra Tomáše Vorla, ve kterém se opět setkáváme se známými hrdiny Petrem Kocourkem a Michalem Kolmanem. Po dokončení střední školy se však nyní pro změnu potýkají s problémy, které přináší vysokoškolské studium. Zatímco Michal proplouvá studiem na VŠE díky svému vlivnému otci, Petr se marně snaží už po druhé dostat na UMPRUM. Oba kamarády však stále spojuje grafitti -  jejich dlouholetý koníček.

    Žánry:Komedie
    6
  • Kariéra
    Kariéra (1984)
    Film
    56%
    7
  • Kouzelníkův návrat
    Kouzelníkův návrat (1984)
    Film

    I když název by tomu nasvědčoval, s pohádkami nemá tento snímek vůbec nic společného: odehrává se v severomoravském pohraničí těsně po skončení druhé války. Předkládá roztříštěnou mozaiku osudů mnoha lidí, navrátilců i přistěhovalců, kteří se pokoušeli začít nový život a uvěřili ve šťastnější zítřky. Ačkoli se režisér Antonín Kachlík pokoušel příběhu vdechnout jistou věrohodnost, podřizuje se ideologickým požadavkům 80. let.

    Žánry:Drama
    53%

    I když název by tomu nasvědčoval, s pohádkami nemá tento snímek vůbec nic společného: odehrává se v severomoravském pohraničí těsně po skončení druhé války. Předkládá roztříštěnou mozaiku osudů mnoha lidí, navrátilců i přistěhovalců, kteří se pokoušeli začít nový život a uvěřili ve šťastnější zítřky. Ačkoli se režisér Antonín Kachlík pokoušel příběhu vdechnout jistou věrohodnost, podřizuje se ideologickým požadavkům 80. let.

    Žánry:Drama
    8
  • Život je ples
    Život je ples (2012)
    Seriál
    • iVysílání
    42%
    9
  • Řachanda
    Řachanda (2016)
    FilmRole: královna Liliového království
    • Netflix
    • Voyo
    • iTunes
    • +1
    Pohádka o rozmazlené princezně a dvou kamarádech, kteří se neživí vždycky úplně poctivě. Až když se trojice ocitne shodou okolností v kouzelném Černém lese, kde žijí podivné lesní bytosti, naučí se od nich to, co je nedokázali do té doby naučit sami lidé - že tak, jak se chováme k ostatním, tak se pak oni chovají k nám. Neboli že co dáváš, to se ti vrátí. Ale co by to bylo za příběh, kdyby kromě ponaučení, zábavy a milých postav chyběla láska? A tak se stane, že kromě toho, že se princezna Markétka napraví, se také zamiluje do obyčejného Matěje...
    40%
    Pohádka o rozmazlené princezně a dvou kamarádech, kteří se neživí vždycky úplně poctivě. Až když se trojice ocitne shodou okolností v kouzelném Černém lese, kde žijí podivné lesní bytosti, naučí se od nich to, co je nedokázali do té doby naučit sami lidé - že tak, jak se chováme k ostatním, tak se pak oni chovají k nám. Neboli že co dáváš, to se ti vrátí. Ale co by to bylo za příběh, kdyby kromě ponaučení, zábavy a milých postav chyběla láska? A tak se stane, že kromě toho, že se princezna Markétka napraví, se také zamiluje do obyčejného Matěje...
    10
  • Na konci dial'nice
    Na konci dial'nice (1982)
    Film

    Dlouho vyžadovaná budovatelská tematika sice prozrazovala naprostou vyčerpanost, avšak filmy horující pro žádoucí komunistickou morálku v osobních vztazích i na pracovišti vznikaly dál. Tentokrát se ocitneme mezi drsnými chlapy, kteří budují dopravní tepny - a počínají si přitom zbrkle i rozvážně, na jejich smýšlení i výkonech se podílejí starosti, které jim ovlivňují životy. Naivní agitka, kterou v době vzniku diváci naprosto opomíjeli, stěží přesvědčí primitivně psychologizujícími postupy, které mají celé vyprávění ozvláštnit

    Režie:Ján Zeman
    40%

    Dlouho vyžadovaná budovatelská tematika sice prozrazovala naprostou vyčerpanost, avšak filmy horující pro žádoucí komunistickou morálku v osobních vztazích i na pracovišti vznikaly dál. Tentokrát se ocitneme mezi drsnými chlapy, kteří budují dopravní tepny - a počínají si přitom zbrkle i rozvážně, na jejich smýšlení i výkonech se podílejí starosti, které jim ovlivňují životy. Naivní agitka, kterou v době vzniku diváci naprosto opomíjeli, stěží přesvědčí primitivně psychologizujícími postupy, které mají celé vyprávění ozvláštnit

    Režie:Ján Zeman
    11
  • Svatby v Benátkách
    Svatby v Benátkách (2014)
    Seriál
    21%
    12
  • Cesty domů
    Cesty domů (2010)
    SeriálRole: Dvořáčková
    12%
    13