Nicola Badalucco: Nejlepší filmy
a seriály

6.8

Nicola Badalucco: Filmy a seriály

  • Chobotnice
    Chobotnice (1984)
    Seriál
    Policejní inspektor Corrado Cattani je přeložen na Sicílii s manželkou a dvanáctiletou dcerou Paolou. Jelikož se specializuje na mafii a s ní spojené obchodníky s drogami, jejichž transakce jsou kryty bankou a jeví se jako legální obchody, brzy se stane terčem vyhrožování. Po únosu své dcery je Cattani donucen odvolat žalobu proti hlavnímu podezřelému, a to i přes pohrdání svých kolegů. Paola se po únosu vrací v zuboženém stavu a Corrado se pouští do nemilosrdné odvety vůči zločincům.
    Žánry:DramaKrimi
    79%
    Policejní inspektor Corrado Cattani je přeložen na Sicílii s manželkou a dvanáctiletou dcerou Paolou. Jelikož se specializuje na mafii a s ní spojené obchodníky s drogami, jejichž transakce jsou kryty bankou a jeví se jako legální obchody, brzy se stane terčem vyhrožování. Po únosu své dcery je Cattani donucen odvolat žalobu proti hlavnímu podezřelému, a to i přes pohrdání svých kolegů. Paola se po únosu vrací v zuboženém stavu a Corrado se pouští do nemilosrdné odvety vůči zločincům.
    Žánry:DramaKrimi
    1
  • Mám strach
    Mám strach (1977)
    Film
    75%
    2
  • Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    Film
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    3
  • Un uomo in ginocchio
    Un uomo in ginocchio (1979)
    Film
    73%
    4
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    Film
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    5
  • Bankovní konto s výstrahou
    Bankovní konto s výstrahou (1980)
    Film
    70%
    6
  • Otevřené dveře
    Otevřené dveře (1990)
    FilmRole: Dr. Canillo
    69%
    7
  • Policajt drábem
    Policajt drábem (1973)
    Film
    Komisař Rizzo, přezdívaný Velká noha, odmítá nosit zbraň. V boji proti zločinu si vystačí se svými pěstmi, díky nimž si získal respekt celého neapolského podsvětí. Avšak Rizzovy netradiční metody práce začnou být velmi záhy trnem v oku novému policejnímu náčelníkovi, který se rozhodne, že svého podřízeného předělá k obrazu svému. Jenže na malicherné spory si nevybere právě nejvhodnější dobu. Ve městě se totiž objeví nové smrtelně nebezpečné drogy, jež si velmi záhy vyžádají i první oběti. Rizzo se pouští do boje s marseilleským překupníkem, na jehož stopu se dostane díky poslednímu tipu zavražděného informátora Pepita. Naštvaný hromotluk v policejní uniformě chce překupníka dostat za každou cenu. A můžete vzít jed na to, že když si Rizzo něco vezme do hlavy, nezastaví ho ani přesila mafiánských zabijáků, ani jeho nadřízený. A rozhodně to udělá po svém...
    Žánry:AkčníDramaKomedieKrimi
    Režie:Steno
    68%
    Komisař Rizzo, přezdívaný Velká noha, odmítá nosit zbraň. V boji proti zločinu si vystačí se svými pěstmi, díky nimž si získal respekt celého neapolského podsvětí. Avšak Rizzovy netradiční metody práce začnou být velmi záhy trnem v oku novému policejnímu náčelníkovi, který se rozhodne, že svého podřízeného předělá k obrazu svému. Jenže na malicherné spory si nevybere právě nejvhodnější dobu. Ve městě se totiž objeví nové smrtelně nebezpečné drogy, jež si velmi záhy vyžádají i první oběti. Rizzo se pouští do boje s marseilleským překupníkem, na jehož stopu se dostane díky poslednímu tipu zavražděného informátora Pepita. Naštvaný hromotluk v policejní uniformě chce překupníka dostat za každou cenu. A můžete vzít jed na to, že když si Rizzo něco vezme do hlavy, nezastaví ho ani přesila mafiánských zabijáků, ani jeho nadřízený. A rozhodně to udělá po svém...
    Žánry:AkčníDramaKomedieKrimi
    Režie:Steno
    8
  • Libera, amore mio...
    Libera, amore mio... (1973)
    Film
    68%
    9
  • Roma bene
    Roma bene (1971)
    Film
    68%
    10
  • Třetí na řadě
    Třetí na řadě (1981)
    Film
    67%
    11
  • Muž se zlatými brýlemi
    Muž se zlatými brýlemi (1987)
    Film
    67%
    12
  • Sbohem a amen
    Sbohem a amen (1977)
    Film
    66%
    13
  • Tajemství Sahary
    Tajemství Sahary (1988)
    Seriál
    V roce 1925 nachází proslulý americký archeolog Desmond Jordan starý rukopis, dokazující existenci bájné Mluvící hory. Vědecká bádání ho přivedou až na Saharu, do kraje neproniknutelného moře písku a kamene, v jehož nejzažším koutě se údajně tajemná hora se svým legendárním pokladem nalézá. Na své pouti k ní musí ovšem Jordan překonat nejednu nebezpečnou překážku. Nehostinný pouštní kraj trápí své návštěvníky žízní, pronásleduje je náhlými bouřemi, ve dne je oslepuje zářícím sluncem, aby je v noci nechal strádat nesnesitelnou zimou a vystavil je věčné samotě. Jordan si však na přílišnou samotu stěžovat nemůže. Jeho pronásledovatelé se vždy zjevují nečekaně a nepozorovaně. Vidina získání tajemného pokladu činí z pouštních pirátů divoké krvežíznivé lovce a z příslušníků cizinecké legie zaslepené fanatiky, jejichž nástrahám musí nadšený vědec na své cestě za poznáním na každém kroku čelit. Jeho opravdovým vítězstvím však není odhalení tajemství záhadné Mluvící hory, ale setkání s tajemným kmenem obyvatel této hory - lidí velmi zvláštních, vládnoucích nesmírnou vnitřní silou, nebojácných a odhodlaných ke všemu. Jejich poslání a myšlení však pochopí Desmond až mnohem později...
    65%
    V roce 1925 nachází proslulý americký archeolog Desmond Jordan starý rukopis, dokazující existenci bájné Mluvící hory. Vědecká bádání ho přivedou až na Saharu, do kraje neproniknutelného moře písku a kamene, v jehož nejzažším koutě se údajně tajemná hora se svým legendárním pokladem nalézá. Na své pouti k ní musí ovšem Jordan překonat nejednu nebezpečnou překážku. Nehostinný pouštní kraj trápí své návštěvníky žízní, pronásleduje je náhlými bouřemi, ve dne je oslepuje zářícím sluncem, aby je v noci nechal strádat nesnesitelnou zimou a vystavil je věčné samotě. Jordan si však na přílišnou samotu stěžovat nemůže. Jeho pronásledovatelé se vždy zjevují nečekaně a nepozorovaně. Vidina získání tajemného pokladu činí z pouštních pirátů divoké krvežíznivé lovce a z příslušníků cizinecké legie zaslepené fanatiky, jejichž nástrahám musí nadšený vědec na své cestě za poznáním na každém kroku čelit. Jeho opravdovým vítězstvím však není odhalení tajemství záhadné Mluvící hory, ale setkání s tajemným kmenem obyvatel této hory - lidí velmi zvláštních, vládnoucích nesmírnou vnitřní silou, nebojácných a odhodlaných ke všemu. Jejich poslání a myšlení však pochopí Desmond až mnohem později...
    14
  • Poliziotta, La
    Poliziotta, La (1974)
    Film
    65%
    15
  • Quiet Flows the Don
    Quiet Flows the Don (2006)
    Film
    60%
    16
  • Rossini! Rossini!
    Rossini! Rossini! (1991)
    Film
    59%
    17
  • Dio, sei proprio un padreterno!
    Dio, sei proprio un padreterno! (1973)
    Film
    V Janovském zločineckém impériu Frankieho Diomeda se schyluje k problémům. Na jeho území se nastěhoval francouzský gangster, a tak se Frankie vrací domů, aby si s ním vyřídil účty. Nechá se zatknout, aby měl dokonalé alibi, až se začnou objevovat mrtvoly. Jenže se ukáže, že jeho nepřátelé mají dost vlivu na to, aby ho udrželi ve vězení. Jeho společníci začnou umírat a on se stává terčem útoků. V tu chvíli přichází na scénu Tony Breda, rádoby mafián, který má plán, jak Frankieho dostat z vězení.
    58%
    V Janovském zločineckém impériu Frankieho Diomeda se schyluje k problémům. Na jeho území se nastěhoval francouzský gangster, a tak se Frankie vrací domů, aby si s ním vyřídil účty. Nechá se zatknout, aby měl dokonalé alibi, až se začnou objevovat mrtvoly. Jenže se ukáže, že jeho nepřátelé mají dost vlivu na to, aby ho udrželi ve vězení. Jeho společníci začnou umírat a on se stává terčem útoků. V tu chvíli přichází na scénu Tony Breda, rádoby mafián, který má plán, jak Frankieho dostat z vězení.
    18
  • Tough Guys
    Tough Guys (1974)
    Film
    55%
    19
  • La baby sitter
    La baby sitter (1975)
    Film
    53%
    20
  • Esecutori, Gli
    Esecutori, Gli (1976)
    Film
    53%
    21