6.9

Esther García: Filmy a seriály

  • Divoké historky
    Divoké historky (2014)
    Film
    Šest divokých historek spojuje téma drobných i větších nespravedlností a křivd, kterým se člověk nemůže bránit, nechce-li překročit hranice zákona či dobrých mravů. Čeho je ale moc, toho je příliš. V různých situacích se hrdinové filmu dostanou do bodu, kdy už jim dojde trpělivost. Vezmou věci do svých rukou a s lidskou malostí, byrokracií či vypočítavostí si to vyřídí s intenzitou rozzuřeného zvířete. Černá komedie koprodukovaná bratry Almodóvarovými si podmanila diváky festivalu v Cannes i Karlových Varech. Není divu. Nervy totiž můžou rupnout každému a pocity hněvu jsou stejně univerzální jako uvolňující účinek smíchu, který se dostaví při každém z šesti překvapivých rozuzlení.
    79%
    Šest divokých historek spojuje téma drobných i větších nespravedlností a křivd, kterým se člověk nemůže bránit, nechce-li překročit hranice zákona či dobrých mravů. Čeho je ale moc, toho je příliš. V různých situacích se hrdinové filmu dostanou do bodu, kdy už jim dojde trpělivost. Vezmou věci do svých rukou a s lidskou malostí, byrokracií či vypočítavostí si to vyřídí s intenzitou rozzuřeného zvířete. Černá komedie koprodukovaná bratry Almodóvarovými si podmanila diváky festivalu v Cannes i Karlových Varech. Není divu. Nervy totiž můžou rupnout každému a pocity hněvu jsou stejně univerzální jako uvolňující účinek smíchu, který se dostaví při každém z šesti překvapivých rozuzlení.
    1
  • Vše o mé matce
    Vše o mé matce (1999)
    Film
    77%
    2
  • Mluv s ní
    Mluv s ní (2002)
    FilmRole: Oficial
    • KVIFF TV
    Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení.
    75%
    Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení.
    3
  • Volver
    Volver (2006)
    Film
    • Filmbox+
    • KVIFF TV

    Volver znamená „vrátit se“ – a Pedro Almodóvar se svým novým filmem vrací do kraje svého dětství La Mancha. Je to kraj, kde často fouká silný vítr, který šíří požáry. Při jednom z nich zahynuli rodiče Raimundy a Sole, sester odlišného temperamentu, ale podobných osudů. Ten dramatičtější prožívá energická a krásná Raimunda, odhodlaná za každou cenu bránit svou dospívající dceru a zvyklá živit nejen ji, ale i nezaměstnaného manžela. Nosí v sobě jedno strašné tajemství, o kterém ví pouze její matka. Ta však zemřela a zjevuje se jen jako duch. Ale Raimunda, na rozdíl od své sestry, nevěří na přízraky. Volver je také píseň, kterou Raimunda zpívá, když se v hostinci, kde vařila pro filmový štáb, slaví dotočná a nikdo kromě ní neví, co se skrývá ve velikánské lednici. Volver je příběh o přežití: všechny ženské postavy filmu se snaží přežít a Pedro Almodóvar obdivuje jejich odvahu, projevující se v situacích tragických i komických, groteskních i dojemných. Zlatá palma, kterou letos v Cannes všichni Almodóvarovi přáli, ho zase minula: oceněn byl scénář a výkon všech pěti hlavních představitelek, mezi nimiž výrazně vynikají Penélope Cruzová a Carmen Maurová.

    Žánry:DramaKomedie
    74%

    Volver znamená „vrátit se“ – a Pedro Almodóvar se svým novým filmem vrací do kraje svého dětství La Mancha. Je to kraj, kde často fouká silný vítr, který šíří požáry. Při jednom z nich zahynuli rodiče Raimundy a Sole, sester odlišného temperamentu, ale podobných osudů. Ten dramatičtější prožívá energická a krásná Raimunda, odhodlaná za každou cenu bránit svou dospívající dceru a zvyklá živit nejen ji, ale i nezaměstnaného manžela. Nosí v sobě jedno strašné tajemství, o kterém ví pouze její matka. Ta však zemřela a zjevuje se jen jako duch. Ale Raimunda, na rozdíl od své sestry, nevěří na přízraky. Volver je také píseň, kterou Raimunda zpívá, když se v hostinci, kde vařila pro filmový štáb, slaví dotočná a nikdo kromě ní neví, co se skrývá ve velikánské lednici. Volver je příběh o přežití: všechny ženské postavy filmu se snaží přežít a Pedro Almodóvar obdivuje jejich odvahu, projevující se v situacích tragických i komických, groteskních i dojemných. Zlatá palma, kterou letos v Cannes všichni Almodóvarovi přáli, ho zase minula: oceněn byl scénář a výkon všech pěti hlavních představitelek, mezi nimiž výrazně vynikají Penélope Cruzová a Carmen Maurová.

    Žánry:DramaKomedie
    4
  • Rozervaná objetí
    Rozervaná objetí (2009)
    Film
    • KVIFF TV
    Před čtrnácti lety se jeden muž stal obětí vážné autonehody, při níž ztratil nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine – pseudonym, jenž používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco – jeho skutečné jméno, jímž se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě se Mateo stává Harrym. Vzhledem k tomu, že už nemůže režírovat filmy, nechá Matea umřít se ženou, kterou miloval. Nyní žije Harry díky psaní scénářů, pomoci své oddané produkční a jejího syna Diega. Rozhodl se žít, aby mohl vyprávět a díky tomu je stále velice aktivní a atraktivní slepec, jemuž se podařilo vyvinout si zbývající smysly tak, že si vše užívá plnými doušky. Ze svého života vymýtil veškeré události, které se staly před léty. Svět na Matea zapomněl velice rychle a on nemá zájem o jeho vzkříšení. Jenže jedné noci se stane Diegovi nehoda a Harry se o něj stará. Během dlouhých nocí, co u chlapce bdí, mu začne vyprávět o své minulosti, jakoby to byla jen pohádka, která ho má zabavit… Vypráví příběh nešťastné lásky, žárlivosti a zrady. Slavný oscarový španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar se vrací tři roky po snímku Volver i se svým hereckým talismanem, čerstvou držitelkou Oscara Penélope Cruz. Rozervaná objetí jsou natočená ve stylu noirových filmů z padesátých let minulého století, a Almodóvar do klasického žánru otiskuje pečeť svého neobyčejného talentu. [44. MFFKV 2009]
    73%
    Před čtrnácti lety se jeden muž stal obětí vážné autonehody, při níž ztratil nejen zrak, ale i ženu svého života, Lenu. Tento muž má dvě jména. První je Harry Caine – pseudonym, jenž používá pro literární tvorbu. Druhé je Mateo Blanco – jeho skutečné jméno, jímž se podepisuje pod filmy, které natáčí. Po nehodě se Mateo stává Harrym. Vzhledem k tomu, že už nemůže režírovat filmy, nechá Matea umřít se ženou, kterou miloval. Nyní žije Harry díky psaní scénářů, pomoci své oddané produkční a jejího syna Diega. Rozhodl se žít, aby mohl vyprávět a díky tomu je stále velice aktivní a atraktivní slepec, jemuž se podařilo vyvinout si zbývající smysly tak, že si vše užívá plnými doušky. Ze svého života vymýtil veškeré události, které se staly před léty. Svět na Matea zapomněl velice rychle a on nemá zájem o jeho vzkříšení. Jenže jedné noci se stane Diegovi nehoda a Harry se o něj stará. Během dlouhých nocí, co u chlapce bdí, mu začne vyprávět o své minulosti, jakoby to byla jen pohádka, která ho má zabavit… Vypráví příběh nešťastné lásky, žárlivosti a zrady. Slavný oscarový španělský scenárista a režisér Pedro Almodóvar se vrací tři roky po snímku Volver i se svým hereckým talismanem, čerstvou držitelkou Oscara Penélope Cruz. Rozervaná objetí jsou natočená ve stylu noirových filmů z padesátých let minulého století, a Almodóvar do klasického žánru otiskuje pečeť svého neobyčejného talentu. [44. MFFKV 2009]
    5
  • Kůže, kterou nosím
    Kůže, kterou nosím (2011)
    Film
    • Filmbox+
    Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. V thrilleru s prvky melodramatu, natočeném volně podle románu Tarantule (Mygale) Thierryho Jonqueta, se po více než dvaceti letech sešli ke spolupráci Pedro Almodóvar a jeho dávný oblíbenec Antonio Banderas. „Tvář nás definuje,“ říká jeho hrdina, i když sám za tou svou skrývá temné myšlenky. V příběhu, v němž hraje zásadní roli chladně vykalkulovaná a precizně provedená pomsta, Almodóvar za scenáristické pomoci bratra Agustína suverénně kombinuje časové roviny, mezi něž rozpíná svá témata vášně, tělesnosti a pohlavní identity. Jeho devatenáctý film je opět sofistikovanou poctou filmu, tentokrát Hitchcockovi, Bu?uelovi či hororu Georgese Franjua Oči bez tváře.
    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    72%
    Dvanáct let po smrti manželky, jež zahynula v explodujícím autě, se renomovanému plastickému chirurgovi Robertu Ledgardovi (Antonio Banderas) podařilo vyvinout odolný typ kůže, který by byl býval jeho milovanou zachránil. Šarmantní muž posedlý ideou, jež sahá za hranice bioetiky, se nenechá spoutat skrupulemi ani v okamžiku, kdy se rozhodne svůj vynález testovat. V thrilleru s prvky melodramatu, natočeném volně podle románu Tarantule (Mygale) Thierryho Jonqueta, se po více než dvaceti letech sešli ke spolupráci Pedro Almodóvar a jeho dávný oblíbenec Antonio Banderas. „Tvář nás definuje,“ říká jeho hrdina, i když sám za tou svou skrývá temné myšlenky. V příběhu, v němž hraje zásadní roli chladně vykalkulovaná a precizně provedená pomsta, Almodóvar za scenáristické pomoci bratra Agustína suverénně kombinuje časové roviny, mezi něž rozpíná svá témata vášně, tělesnosti a pohlavní identity. Jeho devatenáctý film je opět sofistikovanou poctou filmu, tentokrát Hitchcockovi, Bu?uelovi či hororu Georgese Franjua Oči bez tváře.
    Žánry:DramaThrillerLGBTQ+
    6
  • Tajemství slov
    Tajemství slov (2005)
    Film
    • Filmbox+
    Vrtná stanice, místo izolované od civilizace, vzdoruje vlnám daleko na otevřeném moři. Na tomhle odlehlém místě obývaném pouze muži se jednoho dne objeví žena (S.Polley). Má se starat o pracovníka (T.Robbins), který při nehodě přišel o zrak. Časem mezi oběma vzniká pouto. Jako na pustém ostrově se stávají citově závislí jeden na druhém. Za pomocí slov vyplouvají na povrch jejich tajemství, bolest, naděje, láska, smutek..... Bezesporu největší filmová událost ve Španělsku za rok 2005. Na vzniku snímku režisérky Isabel Coixet se výrazně podílel Pedro Almodóvar a jeho produkční společnost ElDeseo, kterou řídí se svým bratrem Augustínem. Film Tajemství slov získal 4 španělské Oscary (ceny Goya) v hlavních kategoriích a deklasoval konkurenci jak u diváků, tak u kritiků.
    Žánry:Drama
    72%
    Vrtná stanice, místo izolované od civilizace, vzdoruje vlnám daleko na otevřeném moři. Na tomhle odlehlém místě obývaném pouze muži se jednoho dne objeví žena (S.Polley). Má se starat o pracovníka (T.Robbins), který při nehodě přišel o zrak. Časem mezi oběma vzniká pouto. Jako na pustém ostrově se stávají citově závislí jeden na druhém. Za pomocí slov vyplouvají na povrch jejich tajemství, bolest, naděje, láska, smutek..... Bezesporu největší filmová událost ve Španělsku za rok 2005. Na vzniku snímku režisérky Isabel Coixet se výrazně podílel Pedro Almodóvar a jeho produkční společnost ElDeseo, kterou řídí se svým bratrem Augustínem. Film Tajemství slov získal 4 španělské Oscary (ceny Goya) v hlavních kategoriích a deklasoval konkurenci jak u diváků, tak u kritiků.
    Žánry:Drama
    7
  • Bolest a sláva
    Bolest a sláva (2019)
    FilmRole: Auxiliar (uncredited)
    • Max
    • iVysílání
    • Google Play
    • +2

    Salvator Mallo je slavný filmový režisér. Za svou kariéru posbíral mnoho úspěchů. Nyní se jeho svět hroutí. Salvator cítí jen prázdnotu a není schopen tvořit. Jestli chce dál žít, musí najít příčinu. Ve vzpomínkách se vrací do svého dětství do 60. let, kdy s rodiči emigroval do Valencie. Snaží se rozpomenout na spalující touhu po své první lásce, kterou potkal v 80. letech v Madridu a na bolest, kterou mu přinesl rozchod. Tehdy cítil opojnost života i utrpení. Psaní pro něj bylo únikem a zapomněním. Kouzlo filmu mu přineslo slávu i vykoupení z neúspěchů jeho života. Bolest a sláva vypráví o složitosti oddělit tvůrčí proces od vlastního života a od vášní, které žití dávají smysl a naději. (Bioscop)

    70%

    Salvator Mallo je slavný filmový režisér. Za svou kariéru posbíral mnoho úspěchů. Nyní se jeho svět hroutí. Salvator cítí jen prázdnotu a není schopen tvořit. Jestli chce dál žít, musí najít příčinu. Ve vzpomínkách se vrací do svého dětství do 60. let, kdy s rodiči emigroval do Valencie. Snaží se rozpomenout na spalující touhu po své první lásce, kterou potkal v 80. letech v Madridu a na bolest, kterou mu přinesl rozchod. Tehdy cítil opojnost života i utrpení. Psaní pro něj bylo únikem a zapomněním. Kouzlo filmu mu přineslo slávu i vykoupení z neúspěchů jeho života. Bolest a sláva vypráví o složitosti oddělit tvůrčí proces od vlastního života a od vášní, které žití dávají smysl a naději. (Bioscop)

    8
  • Julieta
    Julieta (2016)
    FilmRole: Woman at Cemetery
    • Max
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • +1
    Julieta žije sama se svou dcerou Antíou poté, co do jejich šťastného života krutě zasáhl osud. Po smrti Julietina manžela Xoana, Antíina otce, prožívají nejhorší období. Obě trpí, Julieta se uzavře do sebe a jejich tichá bolest je postupem času odcizuje. Když je Antíe osmnáct let, opustí svou matku bez jediného slova vysvětlení. Julieta ji více než 12 let zoufale hledá všemi možnými způsoby. Během té dlouhé doby zjišťuje, jak málo svou dceru zná. Až náhodné setkání s Antíou dává matce šanci pokusit se ji získat zpět. Osamělá a zlomená Julieta se rozhodne konfrontovat svůj život a říct dceři pravdu o osudových událostech, které jejich životy rozdělily. (Bioscop)
    70%
    Julieta žije sama se svou dcerou Antíou poté, co do jejich šťastného života krutě zasáhl osud. Po smrti Julietina manžela Xoana, Antíina otce, prožívají nejhorší období. Obě trpí, Julieta se uzavře do sebe a jejich tichá bolest je postupem času odcizuje. Když je Antíe osmnáct let, opustí svou matku bez jediného slova vysvětlení. Julieta ji více než 12 let zoufale hledá všemi možnými způsoby. Během té dlouhé doby zjišťuje, jak málo svou dceru zná. Až náhodné setkání s Antíou dává matce šanci pokusit se ji získat zpět. Osamělá a zlomená Julieta se rozhodne konfrontovat svůj život a říct dceři pravdu o osudových událostech, které jejich životy rozdělily. (Bioscop)
    9
  • Můj život beze mne
    Můj život beze mne (2003)
    FilmRole: Woman who does nails

    Film režisérky Isabel Coixet vypráví příběh 23leté Ann (S.Polley), milující manželky a matky dvou dcer, která se jednoho dne dozvídá od svého lékaře krutou pravdu - je smrtelně nemocná a zbývá ji jen pár týdnů života. Ann nechce způsobit svým blízkým zármutek a rozhodne se nést svůj osud v tajnosti. Ten kousek života, který ji zbývá chce prožít s velkou chutí. Dohnat vše co zanedbala, smířit se s lidmi, se světem Scénář vychází z literární výpovědi Nanci Kincaid PRETENDING THE BED IS A RAFT. Na filmovém festivalu v Berlíně film obdržel speciální cenu Art House Cinemas.

    Žánry:DramaRomantický
    70%

    Film režisérky Isabel Coixet vypráví příběh 23leté Ann (S.Polley), milující manželky a matky dvou dcer, která se jednoho dne dozvídá od svého lékaře krutou pravdu - je smrtelně nemocná a zbývá ji jen pár týdnů života. Ann nechce způsobit svým blízkým zármutek a rozhodne se nést svůj osud v tajnosti. Ten kousek života, který ji zbývá chce prožít s velkou chutí. Dohnat vše co zanedbala, smířit se s lidmi, se světem Scénář vychází z literární výpovědi Nanci Kincaid PRETENDING THE BED IS A RAFT. Na filmovém festivalu v Berlíně film obdržel speciální cenu Art House Cinemas.

    Žánry:DramaRomantický
    10
  • 11
  • Květ mého tajemství
    Květ mého tajemství (1995)
    Film

    Prvý z filmov španielskeho režiséra Pedra Almodovára, ktorý sa usiluje o vážnejší tón. Ale samozrejme, s typickým almodovárovským šarmom, zmyslom pre iróniu, sebairóniu a absurdné situácie. Hrdinkou príbehu je Leo, úspešná autorka brakovej romantickej literatúry. Keďže Leo svoje knihy nenávidí hoci jej prinášajú komerčný úspech, píše pod pseudonymom a pod vlastným menom v časopisoch uverejňuje zdrvujúce kritiky na vlastné knihy. Okrem toho prežíva manželskú krízu - jej manžel Paco odchádza na mierovú misiu do vojnou zmietanej Bosny len preto, aby nemusel byť s ňou. Úspech môjho tajomstva je pestrou postmodernou zmesou humoru i vážnosti o únave úspechom, životných krízach, súkromných vojnách i svetových konfliktoch.

    Žánry:Drama
    69%

    Prvý z filmov španielskeho režiséra Pedra Almodovára, ktorý sa usiluje o vážnejší tón. Ale samozrejme, s typickým almodovárovským šarmom, zmyslom pre iróniu, sebairóniu a absurdné situácie. Hrdinkou príbehu je Leo, úspešná autorka brakovej romantickej literatúry. Keďže Leo svoje knihy nenávidí hoci jej prinášajú komerčný úspech, píše pod pseudonymom a pod vlastným menom v časopisoch uverejňuje zdrvujúce kritiky na vlastné knihy. Okrem toho prežíva manželskú krízu - jej manžel Paco odchádza na mierovú misiu do vojnou zmietanej Bosny len preto, aby nemusel byť s ňou. Úspech môjho tajomstva je pestrou postmodernou zmesou humoru i vážnosti o únave úspechom, životných krízach, súkromných vojnách i svetových konfliktoch.

    Žánry:Drama
    12
  • 13
  • Andílek
    Andílek (2018)
    Film
    68%
    14
  • Paralelní matky
    Paralelní matky (2021)
    Film
    • Max
    • iVysílání
    • Google Play
    • +1
    Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná. Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy… (Bioscop)
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Dvě nastávající matky, Janis a Ana, se potkávají v nemocničním pokoji, kde se připravují na porod. Obě jsou nezadané a obě otěhotněly neplánovaně. Janis (Penélope Cruz), která je ve středním věku, je z náhodného početí nadšená a na miminko se těší. Puberťačka Ana (Milena Smit) je vyděšená, kajícná a traumatizovaná. Obě ženy si krátí čas společným procházením dlouhých nemocničních chodeb. Janis se snaží Anu povzbuzovat a uklidňovat. Těch pár vyřčených vět, které si během několika hodin vymění, vytvoří mezi nimi velmi úzké pouto. Netuší, že jejich náhodné setkání zkomplikuje a zásadním způsobem změní jejich životy… (Bioscop)
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • 16
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    Film

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    66%

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    17
  • Acción mutante
    Acción mutante (1993)
    FilmRole: Presentadora T.V.

    Plodná fantazie tohoto španělského režiséra není divákům našeho festivalu neznámá. Ani v tomto filmu nezklame. Odráží se zde především jeho inspirace komiksovými příběhy a surreálnou absurditou. Mutanti teroristé unesou dceru ¨ bohatého magnáta. Skryjí ji na planetu špatné pověsti, která je obydlena pouze muži. Akce mutant je skutečně převážně plná akce a divák se baví především tím, že čeká, jakou nechutnost mu režisér zase předhodí. Ve zvláštní atmosféře občas i samotní hrdinové umírají tak nějak náhle, bez upozornění. Film nemá žádná pravidla a údajně nejoblíbenějším se stal muž se zdeformovanou tváří, který masakruje kohokoliv kdekoliv a neustále fackuje zdánlivě ubohou dívku. Nejslavnější se stala scéna krvavé svatby, nejcitovanější reklama na ovesné vločky obohacené LSD a nejsympatičtější postavou je mrtvé siamské dvojče. (Festival otrlého diváka)

    63%

    Plodná fantazie tohoto španělského režiséra není divákům našeho festivalu neznámá. Ani v tomto filmu nezklame. Odráží se zde především jeho inspirace komiksovými příběhy a surreálnou absurditou. Mutanti teroristé unesou dceru ¨ bohatého magnáta. Skryjí ji na planetu špatné pověsti, která je obydlena pouze muži. Akce mutant je skutečně převážně plná akce a divák se baví především tím, že čeká, jakou nechutnost mu režisér zase předhodí. Ve zvláštní atmosféře občas i samotní hrdinové umírají tak nějak náhle, bez upozornění. Film nemá žádná pravidla a údajně nejoblíbenějším se stal muž se zdeformovanou tváří, který masakruje kohokoliv kdekoliv a neustále fackuje zdánlivě ubohou dívku. Nejslavnější se stala scéna krvavé svatby, nejcitovanější reklama na ovesné vločky obohacené LSD a nejsympatičtější postavou je mrtvé siamské dvojče. (Festival otrlého diváka)

    18
  • 19
  • Rozkoš v oblacích
    Rozkoš v oblacích (2013)
    FilmRole: Controladora aérea
    53%
    20