Deryck Guyler: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Deryck Guyler: Filmy a seriály

  • Perný den
    Perný den (1964)
    FilmRole: policejní inspektor
    John, Paul, George a Ringo v době své největší slávy, v době, kdy „beatlemánie“ doslova hýbala světem a naplno zasáhla životy miliónů fanoušků. Film Perný den (A Hard Day's Night) vychází ze stejnojmenného alba The Beatles, ale rozhodně se nejedná o suchopárnou reportáž či patetickou poctu. Režisér Richard Lester a čtyři protagonisté vytvořili dodnes svěží mix hraného filmu a dokumentu sršící vtipem a hudební energií, který vychází z principů grotesky a crazy komedie. Tempo snímku je pak určováno neutuchající kadencí epochálních hitů nejslavnější hudební skupiny všech dob. (AČFK)
    Žánry:HudebníKomedie
    77%
    John, Paul, George a Ringo v době své největší slávy, v době, kdy „beatlemánie“ doslova hýbala světem a naplno zasáhla životy miliónů fanoušků. Film Perný den (A Hard Day's Night) vychází ze stejnojmenného alba The Beatles, ale rozhodně se nejedná o suchopárnou reportáž či patetickou poctu. Režisér Richard Lester a čtyři protagonisté vytvořili dodnes svěží mix hraného filmu a dokumentu sršící vtipem a hudební energií, který vychází z principů grotesky a crazy komedie. Tempo snímku je pak určováno neutuchající kadencí epochálních hitů nejslavnější hudební skupiny všech dob. (AČFK)
    Žánry:HudebníKomedie
    1
  • No Hiding Place
    No Hiding Place (1959)
    Seriál
    75%
    2
  • Neuvěřitelné příběhy
    Neuvěřitelné příběhy (1979)
    Seriál
    74%
    3
  • That's My Boy
    That's My Boy (1981)
    Seriál
    74%
    4
  • Sykes
    Sykes (1972)
    SeriálRole: PC Corky Turnbull
    73%
    5
  • The Plank
    The Plank (1979)
    FilmRole: Milkman
    73%
    6
  • Please Sir!
    Please Sir! (1968)
    SeriálRole: Norman Potter
    71%
    7
  • Adam Adamant Lives!
    Adam Adamant Lives! (1966)
    Seriál
    70%
    8
  • Smokescreen
    Smokescreen (1964)
    FilmRole: Station Master
    69%
    9
  • Jazzová revue
    Jazzová revue (1962)
    FilmRole: Vypravěč
    V anglické jazzové revue se představují filmovým divákům nejpopulárnější zpěváci a jazzové skupiny. Film má jednoduchý rámec: starosta venkovského města je zapřísáhlým odpůrcem jazzu. Mladí se však nechtějí vzdát své milované zábavy. Zorganizují proto velkou jazzovou přehlídku ve svém městě a pan starosta, který se všemi možnými prostředky snažil akci zabránit, nakonec přijímá obdiv za realizaci tak zábavné myšlenky. Jména účinkujících - Chubby Checker, Chris Barberův Jazz Band, Kenny Ballovi jazzisté, Bob Wallis a jeho Storyville Jazzmen, Terry Lightfoot a jeho New Orleans Jazz Band, David Jacobs, Pete Murray, Alan Freeman, bratři Brookovi, Del Shannon, Gary Bonds, Gene Vincent, Gene McDaniels a Helen Shapiro a Craig Douglas v hlavních rolích - byla v té době známa především anglickým jazzovým nadšencům. Ohlas dobového tisku: Prvních deset minut mě téměř smetlo ze židle, ale když se mé zvukovody přizpůsobily, přistihl jsem sám sebe v dobré náladě. Dvacet šest hudebních čísel a písní je vtěsnáno do filmu a rytmicky předvedeno nejznámějšími jazzovými hudebníky a zpěváky. Acker Bilk, Chris Barber, Kenny Ball, Chubby Checker, Craig Douglas, John Leyton... vždyť je znáte. Nadaný nový režisér Dick Lester udržuje scénu nepřetržitě živou, plnou nápadů a vtipů. Příběh sám nerozhoduje. Helen Shapiro zpívá dobře, ale není ještě velkým objevem jako herečka. Celá tato přehlídka je jako bomba dobré nálady. (Daily Mirror, Londýn, 30.3.1962) Film je svěžím, drzým, hlučným putováním po studiích a klubech, kdy známí mladí lidé vytvářejí zvláštní formy hudby a předvádějí je věkovým skupinám, které ještě neměly dvacet, řekněme pětadvacet let. Bylo by snadné napsat oslavný článek na tento film vzhledem k sociálnímu jevu, který odráží. Musí zde stačit, když řekneme, že film byl zpracován s nemalou dovedností a inteligencí. Jsou tady satirické sekvence a jeden okamžik, který bere dech - když mladý zpěvák vykládá své soukromé mínění o svém vlastním výkonu. Helen Shapiro, Craig Douglas, Chris Barber a jeho orchestr, bratři Brookovi a Gary Bonds (USA) jsou známá jména. Film je pro všechny mladé. (The Times, Londýn, 30.3.1962)
    Žánry:KomedieMuzikál
    68%
    V anglické jazzové revue se představují filmovým divákům nejpopulárnější zpěváci a jazzové skupiny. Film má jednoduchý rámec: starosta venkovského města je zapřísáhlým odpůrcem jazzu. Mladí se však nechtějí vzdát své milované zábavy. Zorganizují proto velkou jazzovou přehlídku ve svém městě a pan starosta, který se všemi možnými prostředky snažil akci zabránit, nakonec přijímá obdiv za realizaci tak zábavné myšlenky. Jména účinkujících - Chubby Checker, Chris Barberův Jazz Band, Kenny Ballovi jazzisté, Bob Wallis a jeho Storyville Jazzmen, Terry Lightfoot a jeho New Orleans Jazz Band, David Jacobs, Pete Murray, Alan Freeman, bratři Brookovi, Del Shannon, Gary Bonds, Gene Vincent, Gene McDaniels a Helen Shapiro a Craig Douglas v hlavních rolích - byla v té době známa především anglickým jazzovým nadšencům. Ohlas dobového tisku: Prvních deset minut mě téměř smetlo ze židle, ale když se mé zvukovody přizpůsobily, přistihl jsem sám sebe v dobré náladě. Dvacet šest hudebních čísel a písní je vtěsnáno do filmu a rytmicky předvedeno nejznámějšími jazzovými hudebníky a zpěváky. Acker Bilk, Chris Barber, Kenny Ball, Chubby Checker, Craig Douglas, John Leyton... vždyť je znáte. Nadaný nový režisér Dick Lester udržuje scénu nepřetržitě živou, plnou nápadů a vtipů. Příběh sám nerozhoduje. Helen Shapiro zpívá dobře, ale není ještě velkým objevem jako herečka. Celá tato přehlídka je jako bomba dobré nálady. (Daily Mirror, Londýn, 30.3.1962) Film je svěžím, drzým, hlučným putováním po studiích a klubech, kdy známí mladí lidé vytvářejí zvláštní formy hudby a předvádějí je věkovým skupinám, které ještě neměly dvacet, řekněme pětadvacet let. Bylo by snadné napsat oslavný článek na tento film vzhledem k sociálnímu jevu, který odráží. Musí zde stačit, když řekneme, že film byl zpracován s nemalou dovedností a inteligencí. Jsou tady satirické sekvence a jeden okamžik, který bere dech - když mladý zpěvák vykládá své soukromé mínění o svém vlastním výkonu. Helen Shapiro, Craig Douglas, Chris Barber a jeho orchestr, bratři Brookovi a Gary Bonds (USA) jsou známá jména. Film je pro všechny mladé. (The Times, Londýn, 30.3.1962)
    Žánry:KomedieMuzikál
    10
  • Ferry Cross the Mersey
    Ferry Cross the Mersey (1965)
    Film
    Gerry a Fred Marsdenovi, Les McGuire a Les "Chad" Chadwick hrají sami sebe v bláznivé komedii odehrávající se na liverpoolské beatové scéně počátku 60. let. Přes den studenti umění, v noci muzikanti, kluci prorazí díky výhře v místní talentové soutěži. Nejdřív ale musejí získat zpět své nástroje, které omylem odvezli na letiště.
    Žánry:Muzikál
    67%
    Gerry a Fred Marsdenovi, Les McGuire a Les "Chad" Chadwick hrají sami sebe v bláznivé komedii odehrávající se na liverpoolské beatové scéně počátku 60. let. Přes den studenti umění, v noci muzikanti, kluci prorazí díky výhře v místní talentové soutěži. Nejdřív ale musejí získat zpět své nástroje, které omylem odvezli na letiště.
    Žánry:Muzikál
    11
  • Day to Remember, A
    Day to Remember, A (1953)
    FilmRole: Angry Man in Ferry Queue (uncredited)
    66%
    12
  • Dick Emery Show, The
    Dick Emery Show, The (1963)
    Seriál
    66%
    13
  • Carry on Doctor
    Carry on Doctor (1967)
    FilmRole: Mr. Hardcastle
    64%
    14
  • The Big Job
    The Big Job (1965)
    FilmRole: Police Sergeant
    • Netflix
    64%
    15
  • Mad About Men
    Mad About Men (1954)
    FilmRole: Editor
    62%
    16
  • Nurse on Wheels
    Nurse on Wheels (1963)
    FilmRole: Driving Examiner
    • Netflix
    61%
    17
  • Please Sir!
    Please Sir! (1971)
    FilmRole: Norman Potter
    Pan Hedges, poněkud naivní a idealistický učitel bouřlivé třídy 5C, se snaží prosadit, aby se mohli zúčastnit školního výletu do kempu, a to i přes četné argumenty proti. Během výletu se pan Hedges snaží sbalit místní barmanku a třída se věnuje svým obvyklým aktivitám. Menší spor s některými stereotypními dětmi z vyšší třídy v červených sakách je vyřešen falešným obviněním ze znásilnění. Případ ukradených peněz je vyřešen díky tomu, že pan Hedges třídě věří. Na závěrečném tanci je pan Hedges proti své vůli chycen do romantického náručí slečny Cutforthové.
    Žánry:Komedie
    60%
    Pan Hedges, poněkud naivní a idealistický učitel bouřlivé třídy 5C, se snaží prosadit, aby se mohli zúčastnit školního výletu do kempu, a to i přes četné argumenty proti. Během výletu se pan Hedges snaží sbalit místní barmanku a třída se věnuje svým obvyklým aktivitám. Menší spor s některými stereotypními dětmi z vyšší třídy v červených sakách je vyřešen falešným obviněním ze znásilnění. Případ ukradených peněz je vyřešen díky tomu, že pan Hedges třídě věří. Na závěrečném tanci je pan Hedges proti své vůli chycen do romantického náručí slečny Cutforthové.
    Žánry:Komedie
    18
  • Fast Lady, The
    Fast Lady, The (1962)
    FilmRole: Dr Blake
    60%
    19
  • Prosím žádný sex - jsme Britové
    Prosím žádný sex - jsme Britové (1973)
    FilmRole: Park Keeper
    Malé městečko, ve kterém odjakživa bydlel i místní bankéř Bromley, vždy žilo poklidným, zbytečnými změnami nenarušovaným životem. Ale to se zanedlouho změní. Právě zde totiž otevírají krámek s pornografickou literaturou, časopisy a filmy. A Bromley začíná mít pocit, že se z jeho domoviny stává Sodoma a Gomora. Proto také se svým asistentem a jeho novomanželkou Penny uspořádá masivní kampaň žádající okamžité uzavření obchodu a jeho odstěhování co nejdál. Naneštěstí shodou neblahých náhod ve stejný moment přichází přímo do banky zásilka naditá až po okraj hanbatými obrázky. A byť to tentokrát odnese pouze naprosto nevinný, jen mírně ztřeštěný bankovní pokladní Runnicles, kolotoč bláznivých situací se tím pouze roztáčí. Na cestě už totiž jsou i kazety. A velmi brzy přestane být jasné, kdo proti čemu bojuje. Britská konverzační komedie byla natočena v roce 1973 na základě veleúspěšné divadelní hry Alistaira Foota a Anthonyho Marriotta.
    Žánry:Komedie
    Režie:Cliff Owen
    58%
    Malé městečko, ve kterém odjakživa bydlel i místní bankéř Bromley, vždy žilo poklidným, zbytečnými změnami nenarušovaným životem. Ale to se zanedlouho změní. Právě zde totiž otevírají krámek s pornografickou literaturou, časopisy a filmy. A Bromley začíná mít pocit, že se z jeho domoviny stává Sodoma a Gomora. Proto také se svým asistentem a jeho novomanželkou Penny uspořádá masivní kampaň žádající okamžité uzavření obchodu a jeho odstěhování co nejdál. Naneštěstí shodou neblahých náhod ve stejný moment přichází přímo do banky zásilka naditá až po okraj hanbatými obrázky. A byť to tentokrát odnese pouze naprosto nevinný, jen mírně ztřeštěný bankovní pokladní Runnicles, kolotoč bláznivých situací se tím pouze roztáčí. Na cestě už totiž jsou i kazety. A velmi brzy přestane být jasné, kdo proti čemu bojuje. Britská konverzační komedie byla natočena v roce 1973 na základě veleúspěšné divadelní hry Alistaira Foota a Anthonyho Marriotta.
    Žánry:Komedie
    Režie:Cliff Owen
    20
  • One of Our Dinosaurs Is Missing
    One of Our Dinosaurs Is Missing (1975)
    FilmRole: Harris
    56%
    21
  • Barry McKenzie drží hladinu
    Barry McKenzie drží hladinu (1974)
    FilmRole: Police Constable
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    54%
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    22