Deryck Guyler: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Deryck Guyler: Filmy a seriály

  • Perný den
    Perný den (1964)
    FilmRole: policejní inspektor
    John, Paul, George a Ringo v době své největší slávy, v době, kdy „beatlemánie“ doslova hýbala světem a naplno zasáhla životy miliónů fanoušků. Film Perný den (A Hard Day's Night) vychází ze stejnojmenného alba The Beatles, ale rozhodně se nejedná o suchopárnou reportáž či patetickou poctu. Režisér Richard Lester a čtyři protagonisté vytvořili dodnes svěží mix hraného filmu a dokumentu sršící vtipem a hudební energií, který vychází z principů grotesky a crazy komedie. Tempo snímku je pak určováno neutuchající kadencí epochálních hitů nejslavnější hudební skupiny všech dob. (AČFK)
    Žánry:HudebníKomedie
    78%
    John, Paul, George a Ringo v době své největší slávy, v době, kdy „beatlemánie“ doslova hýbala světem a naplno zasáhla životy miliónů fanoušků. Film Perný den (A Hard Day's Night) vychází ze stejnojmenného alba The Beatles, ale rozhodně se nejedná o suchopárnou reportáž či patetickou poctu. Režisér Richard Lester a čtyři protagonisté vytvořili dodnes svěží mix hraného filmu a dokumentu sršící vtipem a hudební energií, který vychází z principů grotesky a crazy komedie. Tempo snímku je pak určováno neutuchající kadencí epochálních hitů nejslavnější hudební skupiny všech dob. (AČFK)
    Žánry:HudebníKomedie
    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Jazzová revue
    Jazzová revue (1962)
    FilmRole: Vypravěč
    V Anglické JAZZOVÉ REVUE se představují filmovým divákům nejpopulárnější zpěváci a jazzové skupiny. Film má jednoduchý rámec: starosta venkovského města je zapřísáhlým odpůrcem jazzu. Mladí se však nechtějí vzdát své milované zábavy. Zorganizují proto velkou jazzovou přehlídku ve svém městě a pan starosta, který se všemi možnými prostředky snažil "akci" zabránit, nakonec přijímá obdiv za realizaci tak zábavné myšlenky. Jména účinkujících - Chubby Checker, Chris Barberův Jazz Band, Kenny Ballovy jazzisté, Bob Wallis a jeho Storyville Jazzmen, Terry Lightfoot a jeho New Orleans Jazz Band, David Jacobs, Pete Murray, Alan Freeman, bratří Brookové, Del Shannon, Gary Bonds, Gene Vincent, Gene McDaniels a Helen Shapirová a Craig Douglas v hlavních rolích - byla v té době známa především anglickým jazzovým nadšencům.

    Ohlas dobového tisku:

    Prvních deset minut mě téměř smetlo ze židle, ale když se mé zvukovody přizpůsobily, přistihl jsem sám sebe v dobré náladě. Dvacet šest hudebních čísel a písní je vtěsnáno do filmu a rytmicky předvedeno nejznámějšími jazzovými hudebníky a zpěváky. Acker Bilk, Chris Barber, Kenny Ball, Chubby Checker, Craig Douglas, John Leyton... vždyť je znáte. Nadaný nový režisér Dick Lester udržuje scénu nepřetržitě živou, plnou nápadů a vtipů. Příběh sám nerozhoduje. Helen Shapirová zpívá dobře, ale není ještě velkým objevem jako herečka. Celá tato přehlídka je jako bomba dobré nálady. (Daily Mirror, Londýn, 30.3.1962)

    Film je svěžím, drzým, hlučným putováním po studiích a klubech, kdy známí mladí lidé vytvářejí zvláštní formy hudby a předvádějí je věkovým skupinám, které ještě neměly dvacet, řekněme pětadvacet let. Bylo by snadné napsat oslavný článek na tento film vzhledem k sociálnímu jevu, který odráží. Musí zde stačit, když řekneme, že film byl zpracován s nemalou dovedností a inteligencí. Jsou tady satirické sekvence a jeden okamžik, který bere dech - když mladý zpěvák vykládá své soukromé mínění o svém vlastním výkonu. Helen Shapirová, Craig Douglas, Chris Barber a jeho orchestr, bratři Brookovi a Gary Bonds (USA) jsou známá jména. Film je pro všechny mladé. (The Times, Londýn, 30.3.1962)
    Žánry:KomedieMuzikál
    68%
    V Anglické JAZZOVÉ REVUE se představují filmovým divákům nejpopulárnější zpěváci a jazzové skupiny. Film má jednoduchý rámec: starosta venkovského města je zapřísáhlým odpůrcem jazzu. Mladí se však nechtějí vzdát své milované zábavy. Zorganizují proto velkou jazzovou přehlídku ve svém městě a pan starosta, který se všemi možnými prostředky snažil "akci" zabránit, nakonec přijímá obdiv za realizaci tak zábavné myšlenky. Jména účinkujících - Chubby Checker, Chris Barberův Jazz Band, Kenny Ballovy jazzisté, Bob Wallis a jeho Storyville Jazzmen, Terry Lightfoot a jeho New Orleans Jazz Band, David Jacobs, Pete Murray, Alan Freeman, bratří Brookové, Del Shannon, Gary Bonds, Gene Vincent, Gene McDaniels a Helen Shapirová a Craig Douglas v hlavních rolích - byla v té době známa především anglickým jazzovým nadšencům.

    Ohlas dobového tisku:

    Prvních deset minut mě téměř smetlo ze židle, ale když se mé zvukovody přizpůsobily, přistihl jsem sám sebe v dobré náladě. Dvacet šest hudebních čísel a písní je vtěsnáno do filmu a rytmicky předvedeno nejznámějšími jazzovými hudebníky a zpěváky. Acker Bilk, Chris Barber, Kenny Ball, Chubby Checker, Craig Douglas, John Leyton... vždyť je znáte. Nadaný nový režisér Dick Lester udržuje scénu nepřetržitě živou, plnou nápadů a vtipů. Příběh sám nerozhoduje. Helen Shapirová zpívá dobře, ale není ještě velkým objevem jako herečka. Celá tato přehlídka je jako bomba dobré nálady. (Daily Mirror, Londýn, 30.3.1962)

    Film je svěžím, drzým, hlučným putováním po studiích a klubech, kdy známí mladí lidé vytvářejí zvláštní formy hudby a předvádějí je věkovým skupinám, které ještě neměly dvacet, řekněme pětadvacet let. Bylo by snadné napsat oslavný článek na tento film vzhledem k sociálnímu jevu, který odráží. Musí zde stačit, když řekneme, že film byl zpracován s nemalou dovedností a inteligencí. Jsou tady satirické sekvence a jeden okamžik, který bere dech - když mladý zpěvák vykládá své soukromé mínění o svém vlastním výkonu. Helen Shapirová, Craig Douglas, Chris Barber a jeho orchestr, bratři Brookovi a Gary Bonds (USA) jsou známá jména. Film je pro všechny mladé. (The Times, Londýn, 30.3.1962)
    Žánry:KomedieMuzikál
    8
  • 9
  • Day to Remember, A
    Day to Remember, A (1953)
    FilmRole: Angry Man in Ferry Queue (uncredited)
    66%
    10
  • 11
  • 12
  • Prosím žádný sex - jsme Britové
    Prosím žádný sex - jsme Britové (1973)
    FilmRole: Park Keeper
    Malé městečko, ve kterém odjakživa bydlel i místní bankéř Bromley, vždy žilo poklidným, zbytečnými změnami nenarušovaným životem. Ale to se zanedlouho změní. Právě zde totiž otevírají krámek s pornografickou literaturou, časopisy a filmy. A Bromley začíná mít pocit, že se z jeho domoviny stává Sodoma a Gomora. Proto také se svým asistentem a jeho novomanželkou Penny uspořádá masivní kampaň žádající okamžité uzavření obchodu a jeho odstěhování co nejdál. Naneštěstí shodou neblahých náhod ve stejný moment přichází přímo do banky zásilka naditá až po okraj hanbatými obrázky. A byť to tentokrát odnese pouze naprosto nevinný, jen mírně ztřeštěný bankovní pokladní Runnicles, kolotoč bláznivých situací se tím pouze roztáčí. Na cestě už totiž jsou i kazety. A velmi brzy přestane být jasné, kdo proti čemu bojuje. Britská konverzační komedie byla natočena v roce 1973 na základě veleúspěšné divadelní hry Alistaira Foota a Anthonyho Marriotta.
    Žánry:Komedie
    Režie:Cliff Owen
    58%
    Malé městečko, ve kterém odjakživa bydlel i místní bankéř Bromley, vždy žilo poklidným, zbytečnými změnami nenarušovaným životem. Ale to se zanedlouho změní. Právě zde totiž otevírají krámek s pornografickou literaturou, časopisy a filmy. A Bromley začíná mít pocit, že se z jeho domoviny stává Sodoma a Gomora. Proto také se svým asistentem a jeho novomanželkou Penny uspořádá masivní kampaň žádající okamžité uzavření obchodu a jeho odstěhování co nejdál. Naneštěstí shodou neblahých náhod ve stejný moment přichází přímo do banky zásilka naditá až po okraj hanbatými obrázky. A byť to tentokrát odnese pouze naprosto nevinný, jen mírně ztřeštěný bankovní pokladní Runnicles, kolotoč bláznivých situací se tím pouze roztáčí. Na cestě už totiž jsou i kazety. A velmi brzy přestane být jasné, kdo proti čemu bojuje. Britská konverzační komedie byla natočena v roce 1973 na základě veleúspěšné divadelní hry Alistaira Foota a Anthonyho Marriotta.
    Žánry:Komedie
    Režie:Cliff Owen
    13
  • 14
  • Barry McKenzie drží hladinu
    Barry McKenzie drží hladinu (1974)
    Film
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    54%
    Předchůdce Krokodýla Dundeeho (Crocodile Dundee, 1986) a esence toho nejhoršího z největší trestanecké kolonie známé též jako Austrálie. Titulní Barry McKenzie se z rodného ostrova dostane až do Evropy a v každé zemi tropí skandály prostřednictvím zesměšňování stereotypů. V roce 1972 spatřila přítmí australských kin komedie Dobrodružství Barryho McKenzieho (The Adventures of Barry McKenzie), v níž se titulní buran z jižní polokoule ocitl v Anglii na návštěvě u své tetičky Edny. Už jeho nástup na scénu stál za to – vždyť který hrdina má vlastní hudební motiv zpívaný sborem? Barry ve Velké Británii následně narážel na bezpočet stereotypů, od teplého piva až po všudypřítomnou britskou hamižnost. Z přisprostlé taškařice se stal nejnavštěvovanější australský film roku a krátce poté vzniklo pokračování podle klasického sequelového vzorce „všeho víc“. Dvojka tak začíná přesně tam, kde skončila jednička, avšak i bez její znalosti lze do rozjetého vlaku utahování si z Angličanů, Francouzů a Transylvánie bez problémů naskočit. Obě Barryho dobrodružství se hrdě řadí do kategorie ozploitation, tedy nízkorozpočtových snímků zneužívajících australského prostředí během renesance tamější kinematografie v 70. a 80. letech. Barry kulturní stereotypy protinožců vysává skutečně důsledně, o stříkající plechovky s vlasteneckým pivem tedy není nouze stejně jako o nezbytné špetky rasismu, homofobie, zvracení či pěveckých čísel. A speciální důraz je kladený i na okouzlujícím způsobem nesrozumitelný australský přízvuk. Stejně jako v případě prvního filmu je i pod dvojkou podepsané trio Barry Crocker – Barry Humphries – Bruce Beresford. První propůjčil titulní postavě nezaměnitelnou tvář, druhý se podílel na scénáři a zahrál si množství rolí včetně ikonické tety Edny a třetí dal celému dílu tvar prostřednictvím režie. Zatímco v jedničce si Barry vystačil se snahou o dobývání žen v zemi plné škrtů, dvojka popustila uzdu satirické rovině a širokému záběru humoru, a tak je vedle pivem nasáklých vulgárních frků možné vidět aluzi na Loni v Marienbadu (L'année dernière à Marienbad, 1961), slovní hříčku s Immanuelem Kantem, tentokrát skutečně nečekanou španělskou inkvizici, vraždu francouzskou bagetou či precizní bojovou choreografii asijské provenience. (Letní filmová škola Uherské Hradiště)
    Žánry:DramaKomedie
    15