Paula Trueman: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Paula Trueman: Filmy a seriály

  • Phil Silvers Show, The
    Phil Silvers Show, The (1955)
    Seriál
    The Phil Silvers Show, původně nazvaný You'll Never Get Rich (Nikdy nezbohatneš), byl sitcom vysílaný na CBS v letech 1955 až 1959. Celkem vzniklo 142 epizod a speciál v roce 1959. V hlavní roli se představil Phil Silvers jako rotmistr Ernest G. Bilko z armády Spojených států. Seriál vytvořil a z velké části napsal Nat Hiken a získal tři po sobě jdoucí ceny Emmy za nejlepší komediální seriál. Při reprízách se seriál někdy nazývá Sergeant Bilko (Seržant Bilko) nebo jednoduše Bilko a diváci ho pod těmito názvy často znají. Úspěch seriálu proměnil Silverse z obyčejného komika v hvězdu a Hikena, scenáristu a producenta, z uznávaného autora komedií v zákulisí ve veřejně známého tvůrce.
    Žánry:KomedieRodinný
    85%
    The Phil Silvers Show, původně nazvaný You'll Never Get Rich (Nikdy nezbohatneš), byl sitcom vysílaný na CBS v letech 1955 až 1959. Celkem vzniklo 142 epizod a speciál v roce 1959. V hlavní roli se představil Phil Silvers jako rotmistr Ernest G. Bilko z armády Spojených států. Seriál vytvořil a z velké části napsal Nat Hiken a získal tři po sobě jdoucí ceny Emmy za nejlepší komediální seriál. Při reprízách se seriál někdy nazývá Sergeant Bilko (Seržant Bilko) nebo jednoduše Bilko a diváci ho pod těmito názvy často znají. Úspěch seriálu proměnil Silverse z obyčejného komika v hvězdu a Hikena, scenáristu a producenta, z uznávaného autora komedií v zákulisí ve veřejně známého tvůrce.
    Žánry:KomedieRodinný
    1
  • Annie Hallová
    Annie Hallová (1977)
    FilmRole: Street Stranger
    • Google Play
    • iTunes

    V tomto filmu svým pečlivým scénářem a režií rozbíjí Woody Allen všechna pravidla a podsouvá divákovi pocit, že se může stát cokoli. Allen z nás dělá účastníky svého filmu tím, že mluví do kamery, vypráví nám vtipy a diskutuje s námi o svém názoru. Používá animace, fantazii, titulky, vysvětlující, co si postavy myslí. Neurotický a romantický Alvy Singer se zamiluje do venkovské dívky ze středozápadu Annie Hall, která touží po tom, aby se stala zpěvačkou. Tak jednoduchý a prostý příběh rozehrál Woody Allen do neuvěřitelné série svých poťouchlých vtipů a postřehů ze života, které se můžou týkat každého z nás. ANNIE HALL získala Oscara za nejlepší film, ženský herecký výkon, režii, scénář a byla nominována za mužský herecký výkon.

    78%

    V tomto filmu svým pečlivým scénářem a režií rozbíjí Woody Allen všechna pravidla a podsouvá divákovi pocit, že se může stát cokoli. Allen z nás dělá účastníky svého filmu tím, že mluví do kamery, vypráví nám vtipy a diskutuje s námi o svém názoru. Používá animace, fantazii, titulky, vysvětlující, co si postavy myslí. Neurotický a romantický Alvy Singer se zamiluje do venkovské dívky ze středozápadu Annie Hall, která touží po tom, aby se stala zpěvačkou. Tak jednoduchý a prostý příběh rozehrál Woody Allen do neuvěřitelné série svých poťouchlých vtipů a postřehů ze života, které se můžou týkat každého z nás. ANNIE HALL získala Oscara za nejlepší film, ženský herecký výkon, režii, scénář a byla nominována za mužský herecký výkon.

    2
  • Decoy
    Decoy (1957)
    Seriál
    77%
    3
  • Hříšný tanec
    Hříšný tanec (1987)
    FilmRole: paní Schumacherová
    • Oneplay
    • iTunes
    • Rakuten
    76%
    4
  • Goodyear Television Playhouse
    Goodyear Television Playhouse (1951)
    Seriál
    The Goodyear Television Playhouse byl americký antologický seriál vysílaný živě na NBC v letech 1951 až 1957 během "Zlaté éry televize". Sponzorovaný společností Goodyear se střídal se společností Philco, jejíž Philco Television Playhouse byl vysílán v týdnech, kdy Goodyear nevysílal. V roce 1955 byl název zkrácen na The Goodyear Playhouse a byl vysílán ve střídavých týdnech s The Alcoa Hour. Tyto tři seriály byly v podstatě stejné, jediným skutečným rozdílem byl název sponzora. Producent Fred Coe vychovával a podporoval skupinu mladých, většinou neznámých spisovatelů, mezi které patřili Robert Alan Aurthur, George Baxt, Paddy Chayefsky, Horton Foote, Howard Richardson, Tad Mosel a Gore Vidal. Mezi významné inscenace patřily Chayefského Marty v hlavní roli s Rodem Steigerem, Chayefského The Bachelor Party, Vidalova Návštěva malé planety, Richardsonova Archa bezpečí a Footova Cesta do Bountiful. V letech 1957 až 1960 se z něj stal půlhodinový seriál s názvem Goodyear Theater, který se vysílal v pondělí ve 21:30.
    Žánry:Drama
    76%
    The Goodyear Television Playhouse byl americký antologický seriál vysílaný živě na NBC v letech 1951 až 1957 během "Zlaté éry televize". Sponzorovaný společností Goodyear se střídal se společností Philco, jejíž Philco Television Playhouse byl vysílán v týdnech, kdy Goodyear nevysílal. V roce 1955 byl název zkrácen na The Goodyear Playhouse a byl vysílán ve střídavých týdnech s The Alcoa Hour. Tyto tři seriály byly v podstatě stejné, jediným skutečným rozdílem byl název sponzora. Producent Fred Coe vychovával a podporoval skupinu mladých, většinou neznámých spisovatelů, mezi které patřili Robert Alan Aurthur, George Baxt, Paddy Chayefsky, Horton Foote, Howard Richardson, Tad Mosel a Gore Vidal. Mezi významné inscenace patřily Chayefského Marty v hlavní roli s Rodem Steigerem, Chayefského The Bachelor Party, Vidalova Návštěva malé planety, Richardsonova Archa bezpečí a Footova Cesta do Bountiful. V letech 1957 až 1960 se z něj stal půlhodinový seriál s názvem Goodyear Theater, který se vysílal v pondělí ve 21:30.
    Žánry:Drama
    5
  • Zelig
    Zelig (1983)
    FilmRole: Woman on Telephone
    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou Severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O'Neillem). Film ale nabízí více než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.
    76%
    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou Severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O'Neillem). Film ale nabízí více než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.
    6
  • Breaking Away
    Breaking Away (1980)
    Seriál
    Město bez iluzí je americký komediálně-dramatický televizní seriál z roku 1980, který vychází ze stejnojmenného filmu z roku 1979. Vytvořil ho Steve Tesich, autor původního filmu, a režisér filmu Peter Yates působil jako výkonný producent. Seriál, který slouží jako prequel, se odehrává rok před událostmi filmu. Shaun Cassidy převzal roli Davea Stohlera, mladíka posedlého cyklistickými závody a vším italským. Barbara Barrie, Jackie Earle Haley a John Ashton si zopakovali své role z filmu. Televizní seriál se odehrával v Bloomingtonu v Indianě, ale ve skutečnosti se natáčel v Aténách v Georgii. Seriál se zapletl do stávky Screen Actors Guild v roce 1980 a natáčení začalo až na podzim. Přestože ho ABC hodně propagovala, televizní diváci ho po odvysílání přehlédli a seriál měl nízkou sledovanost. Po natočení osmi epizod byl zrušen, i když během původního vysílání bylo odvysíláno pouze sedm epizod. ABC opakovala seriál v létě roku 1981 a v letech 1985–1987 ho také opakoval kabelový kanál Arts & Entertainment.
    75%
    Město bez iluzí je americký komediálně-dramatický televizní seriál z roku 1980, který vychází ze stejnojmenného filmu z roku 1979. Vytvořil ho Steve Tesich, autor původního filmu, a režisér filmu Peter Yates působil jako výkonný producent. Seriál, který slouží jako prequel, se odehrává rok před událostmi filmu. Shaun Cassidy převzal roli Davea Stohlera, mladíka posedlého cyklistickými závody a vším italským. Barbara Barrie, Jackie Earle Haley a John Ashton si zopakovali své role z filmu. Televizní seriál se odehrával v Bloomingtonu v Indianě, ale ve skutečnosti se natáčel v Aténách v Georgii. Seriál se zapletl do stávky Screen Actors Guild v roce 1980 a natáčení začalo až na podzim. Přestože ho ABC hodně propagovala, televizní diváci ho po odvysílání přehlédli a seriál měl nízkou sledovanost. Po natočení osmi epizod byl zrušen, i když během původního vysílání bylo odvysíláno pouze sedm epizod. ABC opakovala seriál v létě roku 1981 a v letech 1985–1987 ho také opakoval kabelový kanál Arts & Entertainment.
    7
  • The Goldbergs
    The Goldbergs (1949)
    Seriál
    75%
    8
  • Psanec Josey Wales
    Psanec Josey Wales (1976)
    FilmRole: babička Sarah
    • iTunes
    • Rakuten
    73%
    9
  • Tales from the Darkside
    Tales from the Darkside (1984)
    Seriál
    72%
    10
  • The Equalizer
    The Equalizer (1985)
    Seriál
    71%
    11
  • Pod vlivem úplňku
    Pod vlivem úplňku (1987)
    FilmRole: Lucy
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    70%
    12
  • Stepfordské paničky
    Stepfordské paničky (1975)
    FilmRole: Welcome Wagon Lady

    Vítejte v ráji mužů. Americký film podle známého románu Iry Levina.
    Román oblíbeného amerického autora Iry Levina Stepfordské paničky (1972, česky poprvé 1975) má podobně jako jeho předchozí dílo Rosemary má děťátko ve svém středu ženskou postavu, která pod vlivem prostředí přestává rozlišovat, co je realita a co její zjitřená fantazie.
    Joanna Eberhartová uvítá nápad svého manžela Waltera, aby se z rušného Manhattanu přestěhovali do klidného connecticutského městečka Stepfordu. V novém bydlišti se všechno zdá být dokonalým, možná až příliš dokonalým, především manželky ostatních stepfordských mužů, které chodí vždy perfektně upravené a jejich jediným koníčkem je starost o domácnost a o manželovo blaho. Jako by ani nebyly z tohoto světa.
    Tvůrcem filmové verze (1975) byl anglický režisér Bryan Forbes (nar. 1926), který je u nás známý především dramatem z japonského zajateckého tábora Král Krysa (1965) a příběhem ochrnutého chlapce Běsnící měsíc (1970), obsadil do rolí ústředního manželského páru Eberhartových Katharine Rossovou a Petera Mastersona; jejich dceru Kim ztělesnila Mastersonova skutečná dcera Mary Stuart Mastersonová (která se později sama stala známou herečkou). V úlohách dokonalých stepfordských paniček se objevují např. Paula Prentissová (Bobbie) a Forbesova manželka Nanette Newmanová (Carol).
    I když filmová adaptace nedokázala tak přesvědčivě jako předloha balancovat na tenké hraně mezi fikcí a realitou, vzniklo pozoruhodné dílo, které i po víc než třiceti letech dokáže zaujmout a také mírně vyděsit. Forbesova verze je každopádně mnohem vydařenější než její remake z roku 2004, který strašidelnou atmosféru originálu nahradil bujarou komedií.

    70%

    Vítejte v ráji mužů. Americký film podle známého románu Iry Levina.
    Román oblíbeného amerického autora Iry Levina Stepfordské paničky (1972, česky poprvé 1975) má podobně jako jeho předchozí dílo Rosemary má děťátko ve svém středu ženskou postavu, která pod vlivem prostředí přestává rozlišovat, co je realita a co její zjitřená fantazie.
    Joanna Eberhartová uvítá nápad svého manžela Waltera, aby se z rušného Manhattanu přestěhovali do klidného connecticutského městečka Stepfordu. V novém bydlišti se všechno zdá být dokonalým, možná až příliš dokonalým, především manželky ostatních stepfordských mužů, které chodí vždy perfektně upravené a jejich jediným koníčkem je starost o domácnost a o manželovo blaho. Jako by ani nebyly z tohoto světa.
    Tvůrcem filmové verze (1975) byl anglický režisér Bryan Forbes (nar. 1926), který je u nás známý především dramatem z japonského zajateckého tábora Král Krysa (1965) a příběhem ochrnutého chlapce Běsnící měsíc (1970), obsadil do rolí ústředního manželského páru Eberhartových Katharine Rossovou a Petera Mastersona; jejich dceru Kim ztělesnila Mastersonova skutečná dcera Mary Stuart Mastersonová (která se později sama stala známou herečkou). V úlohách dokonalých stepfordských paniček se objevují např. Paula Prentissová (Bobbie) a Forbesova manželka Nanette Newmanová (Carol).
    I když filmová adaptace nedokázala tak přesvědčivě jako předloha balancovat na tenké hraně mezi fikcí a realitou, vzniklo pozoruhodné dílo, které i po víc než třiceti letech dokáže zaujmout a také mírně vyděsit. Forbesova verze je každopádně mnohem vydařenější než její remake z roku 2004, který strašidelnou atmosféru originálu nahradil bujarou komedií.

    13
  • Crime Without Passion
    Crime Without Passion (1934)
    FilmRole: Buster Malloy (uncredited)
    69%
    14
  • All My Children
    All My Children (1970)
    Seriál
    65%
    15
  • Andersonovy nahrávky
    Andersonovy nahrávky (1971)
    FilmRole: Nurse
    • iTunes
    63%
    16
  • Sweet Lorraine
    Sweet Lorraine (1987)
    FilmRole: Mrs. Falkman
    62%
    17
  • Paní Soffelová
    Paní Soffelová (1984)
    FilmRole: Mrs. Stevenson
    • Google Play

    Pittsburgh, rok 1901. Kate Soffelová /Diane Keatonová/ je manželkou správcu Alleghenskej väznice a vzornou matkou štyroch detí. Jej prácou a životným poslaním je rozdávať Bibliu a slová útechy väzňom odsúdeným na smrť. V celách smrti sa ocitnú aj bratia Ed /Mel Gibson/ a Jack /Matthew Modine/ Biddlovci, ktorí čakajú na konečný rozsudok za lúpež a vraždu. Pani Soffelovú, žijúcu v stereotypnom a nudnom tempe za tmavými stenami väzenia, očarí Edova charizmatická mladosť a túžba po slobode a živote...

    61%

    Pittsburgh, rok 1901. Kate Soffelová /Diane Keatonová/ je manželkou správcu Alleghenskej väznice a vzornou matkou štyroch detí. Jej prácou a životným poslaním je rozdávať Bibliu a slová útechy väzňom odsúdeným na smrť. V celách smrti sa ocitnú aj bratia Ed /Mel Gibson/ a Jack /Matthew Modine/ Biddlovci, ktorí čakajú na konečný rozsudok za lúpež a vraždu. Pani Soffelovú, žijúcu v stereotypnom a nudnom tempe za tmavými stenami väzenia, očarí Edova charizmatická mladosť a túžba po slobode a živote...

    18
  • Homebodies
    Homebodies (1974)
    FilmRole: Mattie
    60%
    19
  • Grace Quigley
    Grace Quigley (1984)
    FilmRole: Dorothy Trugert
    Grace Quigleyová je stará paní, žijící o samotě ve svém newyorském bytě, z jehož oken sleduje cvrkot v okolním světě. Jednoho dne však uvidí něco, co vidět nechtěla. Stane se svědkem vraždy, kterou provedl elitní nájemný zabiják Seymour Flint. Tím se samozřejmě okamžitě dostane na jeho černou listinu. Podceňovat stáří se ale rozhodně nevyplácí, v paní Quigleyové je energie, že by se jeden divil. A Seymour Flint se také divit bude. Možná si tentokrát naložil příliš velké sousto. V černé komedii excelují čtyřnásobná držitelka Oscara Katharine Hepburnová a majitel Zlatého glóbu Nick Nolte.
    Žánry:Komedie
    59%
    Grace Quigleyová je stará paní, žijící o samotě ve svém newyorském bytě, z jehož oken sleduje cvrkot v okolním světě. Jednoho dne však uvidí něco, co vidět nechtěla. Stane se svědkem vraždy, kterou provedl elitní nájemný zabiják Seymour Flint. Tím se samozřejmě okamžitě dostane na jeho černou listinu. Podceňovat stáří se ale rozhodně nevyplácí, v paní Quigleyové je energie, že by se jeden divil. A Seymour Flint se také divit bude. Možná si tentokrát naložil příliš velké sousto. V černé komedii excelují čtyřnásobná držitelka Oscara Katharine Hepburnová a majitel Zlatého glóbu Nick Nolte.
    Žánry:Komedie
    20
  • Seize the Day
    Seize the Day (1986)
    FilmRole: Woman #1
    57%
    21
  • Kojak
    Kojak (1973)
    Seriál
    55%
    22
  • Can't Stop the Music
    Can't Stop the Music (1980)
    FilmRole: Stick-Up Lady

    Film inspirovaný příběhem slavné kapely Village People, která na konci 70. let patřila ke hvězdám populární hudby. Ctižádostivý hudební skladatel by rád ze svých songů udělal hity, potřebuje ale dobrou kapelu, která by je prosadila. S pomocí své krásné spolubydlící Samanthy a několika kamarádů ze sousedství sestaví skupinu, která se vydává na cestu za slávou...

    Žánry:KomedieMuzikálLGBTQ+
    49%

    Film inspirovaný příběhem slavné kapely Village People, která na konci 70. let patřila ke hvězdám populární hudby. Ctižádostivý hudební skladatel by rád ze svých songů udělal hity, potřebuje ale dobrou kapelu, která by je prosadila. S pomocí své krásné spolubydlící Samanthy a několika kamarádů ze sousedství sestaví skupinu, která se vydává na cestu za slávou...

    Žánry:KomedieMuzikálLGBTQ+
    23
  • Say Yes
    Say Yes (1986)
    Film
    44%
    24