William Lubtchansky: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

William Lubtchansky: Filmy a seriály

  • Krásná hašteřilka
    Krásná hašteřilka (1991)
    Film
    Mladý malíř Nicolas se svou přítelkyní přicházejí na návštěvu ke stárnoucímu kolegovi Frenhoferovi (skvělý Michel Piccoli), kterého Nicolas obdivuje. Ten je se svojí ženou Liz přivítá a ukáže jim své práce. Během hovoru se zmíní o kdysi započatém obrazu Krásná hašteřilka, ke kterému ho inspiroval příběh o skutečné kurtizáně s touto přezdívkou. Ukáže se, že tento obraz maloval kdysi před lety podle své tehdejší modelky - nyní už manželky Liz...
    Žánry:DramaErotický
    75%
    Mladý malíř Nicolas se svou přítelkyní přicházejí na návštěvu ke stárnoucímu kolegovi Frenhoferovi (skvělý Michel Piccoli), kterého Nicolas obdivuje. Ten je se svojí ženou Liz přivítá a ukáže jim své práce. Během hovoru se zmíní o kdysi započatém obrazu Krásná hašteřilka, ke kterému ho inspiroval příběh o skutečné kurtizáně s touto přezdívkou. Ukáže se, že tento obraz maloval kdysi před lety podle své tehdejší modelky - nyní už manželky Liz...
    Žánry:DramaErotický
    1
  • Jeanne la Pucelle II - Les prisons
    Jeanne la Pucelle II - Les prisons (1994)
    Film
    75%
    2
  • Krásná hašteřilka - Divertimento
    Krásná hašteřilka - Divertimento (1992)
    Film
    73%
    3
  • Žena od vedle
    Žena od vedle (1981)
    Film
    73%
    4
  • Mahabharata
    Mahabharata (1989)
    Seriál
    Jedno z největších mistrovských děl světové literatury ožívá v propracovaném zpracování od uznávaného divadelního a filmového inovátora Petera Brooka. Tato sbírka starověkých sanskrtských příběhů (sesbíraná do nejdelší knihy, jaká kdy byla napsána) zahrnuje sérii osvícených bajek, které tvoří jádro bezpočtu přesvědčení, legend a učení; samotný název "Mahábhárata" znamená "velký příběh lidstva". Brook a spisovatel Jean-Claude Carriere pracovali osm let na vývoji tohoto eposu o dvou stranách královské rodiny, Pándavovcích a Kauravovcích, jejichž boj vede k fascinující cestě emocí, vášně a vize slávy. Zjednodušeně řečeno, Mahábhárata je příběh dvou znepřátelených bratrských rodin, bratranců, z nichž každý se narodil do královské rodiny a má božsky vedenou životní cestu. Výsledkem je však velká válka, smrt, zkáza – obrovský epos.
    73%
    Jedno z největších mistrovských děl světové literatury ožívá v propracovaném zpracování od uznávaného divadelního a filmového inovátora Petera Brooka. Tato sbírka starověkých sanskrtských příběhů (sesbíraná do nejdelší knihy, jaká kdy byla napsána) zahrnuje sérii osvícených bajek, které tvoří jádro bezpočtu přesvědčení, legend a učení; samotný název "Mahábhárata" znamená "velký příběh lidstva". Brook a spisovatel Jean-Claude Carriere pracovali osm let na vývoji tohoto eposu o dvou stranách královské rodiny, Pándavovcích a Kauravovcích, jejichž boj vede k fascinující cestě emocí, vášně a vize slávy. Zjednodušeně řečeno, Mahábhárata je příběh dvou znepřátelených bratrských rodin, bratranců, z nichž každý se narodil do královské rodiny a má božsky vedenou životní cestu. Výsledkem je však velká válka, smrt, zkáza – obrovský epos.
    5
  • Jeanne la Pucelle I - Les batailles
    Jeanne la Pucelle I - Les batailles (1994)
    Film
    72%
    6
  • Tajemství obrany
    Tajemství obrany (1998)
    Film
    71%
    7
  • Třídní vztahy
    Třídní vztahy (1984)
    Film
    Mistrovské dílo Jeana-Marie Strauba a Danièle Huillet na motivy Kafkova románu Nezvěstný. Legendární tvůrčí duo zvolilo pro filmovou verzi příběhu mladého Karla Rossmanna, od okamžiku jeho příjezdu do Nového světa až po setkání s divadlem z Oklahomy, výrazně politický úhel pohledu, což se zřetelně týká i názvu filmu. „Pro nás je Kafka jediným velkým básníkem průmyslové civilizace, tedy společnosti, v níž si lidský jedinec zajistí přežití jen tehdy, pokud pracuje,“ tvrdí. Amerika představuje jakýsi sen pro Karla Rossmanna, bloudícího ve světě, který je velmi obtížné pochopit, vystlaném zaslepeným optimismem a nezměrným násilím. Straub a Huilletová natočili téměř celý film v přístavním Hamburku a k dosažení absolutní autenticity původního textu pracují se specifickým dialektem, k němuž Kafka tíhnul.
    Žánry:Drama
    70%
    Mistrovské dílo Jeana-Marie Strauba a Danièle Huillet na motivy Kafkova románu Nezvěstný. Legendární tvůrčí duo zvolilo pro filmovou verzi příběhu mladého Karla Rossmanna, od okamžiku jeho příjezdu do Nového světa až po setkání s divadlem z Oklahomy, výrazně politický úhel pohledu, což se zřetelně týká i názvu filmu. „Pro nás je Kafka jediným velkým básníkem průmyslové civilizace, tedy společnosti, v níž si lidský jedinec zajistí přežití jen tehdy, pokud pracuje,“ tvrdí. Amerika představuje jakýsi sen pro Karla Rossmanna, bloudícího ve světě, který je velmi obtížné pochopit, vystlaném zaslepeným optimismem a nezměrným násilím. Straub a Huilletová natočili téměř celý film v přístavním Hamburku a k dosažení absolutní autenticity původního textu pracují se specifickým dialektem, k němuž Kafka tíhnul.
    Žánry:Drama
    8
  • Sbohem, můj sladký domove
    Sbohem, můj sladký domove (1999)
    Film
    Nicholas je nejstarší syn zámožné rodiny z předměstí. Jeho matka, podnikatelka, uzavírá obchody z helikoptéry a má poměr se svým obchodním partnerem. Jeho veselý otec, alkoholik, je naopak uvězněn ve svém pokoji se svým oddaným psem a elektrickou vláčkodráhou. Aniž by to jeho rodiče tušili, Nicholas pracuje jako umývač oken a nádobí v pařížské kavárně. Je také zamilovaný do dcery majitele jiné kavárny, která má ale násilnického přítele. Jedné noci Nicholas propašuje do rodinného vinného sklípku pár opilých povalečů a jeho otec si nečekaně oblíbí jednoho z nich.
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Nicholas je nejstarší syn zámožné rodiny z předměstí. Jeho matka, podnikatelka, uzavírá obchody z helikoptéry a má poměr se svým obchodním partnerem. Jeho veselý otec, alkoholik, je naopak uvězněn ve svém pokoji se svým oddaným psem a elektrickou vláčkodráhou. Aniž by to jeho rodiče tušili, Nicholas pracuje jako umývač oken a nádobí v pařížské kavárně. Je také zamilovaný do dcery majitele jiné kavárny, která má ale násilnického přítele. Jedné noci Nicholas propašuje do rodinného vinného sklípku pár opilých povalečů a jeho otec si nečekaně oblíbí jednoho z nich.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Chasse aux papillons, La
    Chasse aux papillons, La (1992)
    Film
    70%
    10
  • Tohle se stává jen druhým
    Tohle se stává jen druhým (1971)
    Film
    V tomto psychologickém dramatu s autobiografickými prvky se autorka odvážně rozhodla divákům svěřit s vlastním traumatem z nečekané smrti nejstarší dcery Pauline. Aby posílila autenticitu příběhu, ponechala navíc oběma hvězdným hlavním představitelům (Catherine Deneuve a Marcello Mastroianni) jejich skutečná křestní jména. Mladí rodiče, jimž na vzácnou nemoc zemřela dcerka, se skrývají ve svém bytě před okolním světem a snaží se v dobrovolné izolaci znovu vyvolat okamžiky svého štěstí.
    Žánry:Drama
    69%
    V tomto psychologickém dramatu s autobiografickými prvky se autorka odvážně rozhodla divákům svěřit s vlastním traumatem z nečekané smrti nejstarší dcery Pauline. Aby posílila autenticitu příběhu, ponechala navíc oběma hvězdným hlavním představitelům (Catherine Deneuve a Marcello Mastroianni) jejich skutečná křestní jména. Mladí rodiče, jimž na vzácnou nemoc zemřela dcerka, se skrývají ve svém bytě před okolním světem a snaží se v dobrovolné izolaci znovu vyvolat okamžiky svého štěstí.
    Žánry:Drama
    11
  • Brigands, chapitre VII
    Brigands, chapitre VII (1996)
    Film
    69%
    12
  • Pravidelní milenci
    Pravidelní milenci (2005)
    Film
    Černobílá statická kamera se takřka tři hodiny zblízka dívá na skupinku mladíků a dívek. Její pohled nic nerozptyluje, neboť drtivá většina scén se odehrává v interiérech několika bytů, jejichž zdi jako by symbolizovaly izolovanost hrdinů a jejich uvězněnost v dogmatických politických tezích. Píše se rok 1968, na pařížských ulicích rostou barikády a všichni, které sledujeme, se účastní šarvátek s policií, protože jsou nespokojeni se svými životy a věří v osvobodivou sílu revoluce. Srovnávají Ježíše a Maa, přemýšlejí, jak „vnutit dělníkům revoluci proti jejich vůli“, kouří opium a učí se vyznávat volnou lásku. Nejhůř to jde Françoisovi, dvacetiletému básníkovi, jenž se právě zamiloval do sochařky Lilie, která mu dává najevo, že ani silná náklonnost jí nezabrání ve vztazích s jinými muži...
    Žánry:DramaHistorický
    69%
    Černobílá statická kamera se takřka tři hodiny zblízka dívá na skupinku mladíků a dívek. Její pohled nic nerozptyluje, neboť drtivá většina scén se odehrává v interiérech několika bytů, jejichž zdi jako by symbolizovaly izolovanost hrdinů a jejich uvězněnost v dogmatických politických tezích. Píše se rok 1968, na pařížských ulicích rostou barikády a všichni, které sledujeme, se účastní šarvátek s policií, protože jsou nespokojeni se svými životy a věří v osvobodivou sílu revoluce. Srovnávají Ježíše a Maa, přemýšlejí, jak „vnutit dělníkům revoluci proti jejich vůli“, kouří opium a učí se vyznávat volnou lásku. Nejhůř to jde Françoisovi, dvacetiletému básníkovi, jenž se právě zamiloval do sochařky Lilie, která mu dává najevo, že ani silná náklonnost jí nezabrání ve vztazích s jinými muži...
    Žánry:DramaHistorický
    13
  • Équilibristes, Les
    Équilibristes, Les (1992)
    Film
    69%
    14
  • Duelle
    Duelle (1976)
    Film
    Dvě záhadné ženy, Leni a Viva, přijíždějí nezávisle na sobě do Paříže, každá se skrytým, ale společným motivem. Jak se pohybují městem a jejich pátrání postupuje, různé postavy se zaplétají do jejich konfliktu, který stále více nabírá fantastický směr. I tyto postavy, poháněné vlastními touhami, se snaží prosadit svůj vliv v tomto boji. V Paříži, prosycené nadpozemskou atmosférou, se skrze tajemství a intriky vynořuje neprůhledný příběh touhy a moci.
    68%
    Dvě záhadné ženy, Leni a Viva, přijíždějí nezávisle na sobě do Paříže, každá se skrytým, ale společným motivem. Jak se pohybují městem a jejich pátrání postupuje, různé postavy se zaplétají do jejich konfliktu, který stále více nabírá fantastický směr. I tyto postavy, poháněné vlastními touhami, se snaží prosadit svůj vliv v tomto boji. V Paříži, prosycené nadpozemskou atmosférou, se skrze tajemství a intriky vynořuje neprůhledný příběh touhy a moci.
    15
  • Příběh Marie a Juliena
    Příběh Marie a Juliena (2003)
    Film
    Osamělý Julien Müller vyhlíží zcela obyčejně, podobně jako jeho poloprázdný dům s hodinářskou dílnou. Posléze však začneme jeho profesi vnímat symbolicky, ani ne tak kvůli záhadným obchodně-vyděračským vztahům s démonickou madame, ale kvůli jeho poutům k tajemné Marii. Před rokem se zdálo, že se osudově setkali, jenže Marie pak beze stopy zmizela a teď se stejně nevysvětlitelně opět vynořila. Začnou spolu žít a Marie střídá chvíle oddané lásky a vášně s odtažitostí a mrazivou zmrtvělostí, jako by přicházela ze světa, kde čas nemá žádnou váhu a s ním nic, co je na něm budováno a co se v něm rozprostírá. A Julien, zvyklý vše odměřovat tikotem hodin, stojí zcela bezmocně před odhalovaným tajemstvím. Zvláštního napětí je ve filmu dosahováno tím, že všední prostředí se před našima očima proměňuje v mámivé labyrinty, jež obsahují magické předměty a směrem k postavám vysílají sotva zachytitelné signály.
    67%
    Osamělý Julien Müller vyhlíží zcela obyčejně, podobně jako jeho poloprázdný dům s hodinářskou dílnou. Posléze však začneme jeho profesi vnímat symbolicky, ani ne tak kvůli záhadným obchodně-vyděračským vztahům s démonickou madame, ale kvůli jeho poutům k tajemné Marii. Před rokem se zdálo, že se osudově setkali, jenže Marie pak beze stopy zmizela a teď se stejně nevysvětlitelně opět vynořila. Začnou spolu žít a Marie střídá chvíle oddané lásky a vášně s odtažitostí a mrazivou zmrtvělostí, jako by přicházela ze světa, kde čas nemá žádnou váhu a s ním nic, co je na něm budováno a co se v něm rozprostírá. A Julien, zvyklý vše odměřovat tikotem hodin, stojí zcela bezmocně před odhalovaným tajemstvím. Zvláštního napětí je ve filmu dosahováno tím, že všední prostředí se před našima očima proměňuje v mámivé labyrinty, jež obsahují magické předměty a směrem k postavám vysílají sotva zachytitelné signály.
    16
  • Sauveur, Le
    Sauveur, Le (1971)
    Film
    67%
    17
  • Sicilia!
    Sicilia! (1999)
    Film
    67%
    18
  • Pont du Nord, Le
    Pont du Nord, Le (1982)
    Film
    67%
    19
  • Tout va bien, on s'en va
    Tout va bien, on s'en va (2000)
    Film
    Životy tří francouzských sester se obrátí vzhůru nohama a jejich vztahy jsou zkoumány, když se po 15 letech vrací jejich otec, který je kdysi opustil i s jejich zesnulou matkou. Každá z nich reaguje na jeho návrat jinak, v závislosti na tom, jak se její charakter vyvíjel ve vztahu k němu a jeho nečekanému odchodu. Postupně si však uvědomí, že otec, který už není nejmladší, rychle ztrácí paměť a schopnost fungovat. Rozhodnutí nejmladší dcery přijmout ho zpět, dokud může, navždy změní rodinné vazby s jejími sestrami.
    Žánry:Drama
    66%
    Životy tří francouzských sester se obrátí vzhůru nohama a jejich vztahy jsou zkoumány, když se po 15 letech vrací jejich otec, který je kdysi opustil i s jejich zesnulou matkou. Každá z nich reaguje na jeho návrat jinak, v závislosti na tom, jak se její charakter vyvíjel ve vztahu k němu a jeho nečekanému odchodu. Postupně si však uvědomí, že otec, který už není nejmladší, rychle ztrácí paměť a schopnost fungovat. Rozhodnutí nejmladší dcery přijmout ho zpět, dokud může, navždy změní rodinné vazby s jejími sestrami.
    Žánry:Drama
    20
  • Violons du bal, Les
    Violons du bal, Les (1974)
    Film
    66%
    21
  • Bytosti
    Bytosti (1966)
    Film
    Edgar je spisovatel románů, který se v důsledku neštěstí uchýlí na vzdálený ostrov Noirmoutiers. Při automobilové nehodě totiž jeho manželka Mylène oněměla. Do jejich poklidného života se postupně vkrádá záhadné kouzlo, které v obou podporuje jejich špatné stránky. Bytosti jsou ve filmografii Agnès Vardaové výjimečné nejen vědeckofantastickým námětem, ale také byly neobyčejně neúspěšné. Pro dobové publikum byly Bytosti i přes hvězdné obsazení (Catherine Deneuve, Michel Piccoli) a prostor pohádkově fantazijního světa příliš nezvyklým příběhem. Diváci nebyli ochotní přijmout podobenství plné symboliky a přitom založené na autorčině oblíbeném tématu vztahů mužů a žen. Režisérka musela čekat deset let, než si získala zpět důvěru producentů.
    Žánry:DramaFantasy
    66%
    Edgar je spisovatel románů, který se v důsledku neštěstí uchýlí na vzdálený ostrov Noirmoutiers. Při automobilové nehodě totiž jeho manželka Mylène oněměla. Do jejich poklidného života se postupně vkrádá záhadné kouzlo, které v obou podporuje jejich špatné stránky. Bytosti jsou ve filmografii Agnès Vardaové výjimečné nejen vědeckofantastickým námětem, ale také byly neobyčejně neúspěšné. Pro dobové publikum byly Bytosti i přes hvězdné obsazení (Catherine Deneuve, Michel Piccoli) a prostor pohádkově fantazijního světa příliš nezvyklým příběhem. Diváci nebyli ochotní přijmout podobenství plné symboliky a přitom založené na autorčině oblíbeném tématu vztahů mužů a žen. Režisérka musela čekat deset let, než si získala zpět důvěru producentů.
    Žánry:DramaFantasy
    22
  • Die Antigone des Sophokles nach der Hölderlinschen Übertragung für die Bühne bearbeitet von Brecht 1948
    Die Antigone des Sophokles nach der Hölderlinschen Übertragung für die Bühne bearbeitet von Brecht 1948 (1992)
    Film
    66%
    23
  • Miluji tě
    Miluji tě (1986)
    Film
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislým na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti, nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    65%
    Asociální mladík Michel, který se stane psychicky i fyzicky závislým na nalezeném předmětu, připomíná některé postavy z předchozích Ferreriho filmů. Michel si tu vytváří závislost, jež postupně přerůstá v posedlost, svým vztahem k elektronické klíčence v podobě ženské tváře, která po každém zapískání vysloví ženským hlasem „I Love You - Miluji tě“. Klíčenka tady nesymbolizuje pouze závislost jedince na konzumních výrobcích kapitalistické společnosti, ale představuje také sexuálně fetišistický objekt, bez kterého není hrdina postupem času schopen dosáhnout orgasmu ani navázat trvalý partnerský vztah s opačným pohlavím. Ferreri zde přímo intertextově odkazuje na svůj snímek Dillinger je mrtvý, který Michel v závěru filmu sleduje v televizi a v němž také dochází k prolnutí reality a fikce. Otevřený konec, kdy hrdina plave v moři za iluzorní jachtou, vybízí diváka k různým interpretacím. Dosáhl Michel nové existence? Vyřeší své problémy útěkem ze skutečnosti do vlastní vytvořené iluze či sebevraždou v reálném světě? K podobným otázkám vybízí Ferreri též v závěru svého filmu Žádám o azyl (Chiedo asilo, 1979), kde se Roberto buďto identifikuje se světem dětské představivosti, nebo společně s malým chlapcem ukončí život pod hladinou moře.
    24
  • Une journée bien remplie
    Une journée bien remplie (1973)
    Film
    • Netflix
    65%
    25
  • Buena vida, La
    Buena vida, La (1996)
    Film
    65%
    26
  • Cri de la soie, Le
    Cri de la soie, Le (1996)
    Film
    65%
    27
  • Nová vlna
    Nová vlna (1990)
    Film
    63%
    28
  • Ráno v Benátkách
    Ráno v Benátkách (2002)
    Film
    Pondělí ráno. Vincent vstává v pět hodin, nasedá do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Po návratu domů by nejraději maloval, samotu jeho ateliéru však permanentně narušují rodinné povinnosti. Práce, žena i děti mu ze života dělají peklo, a tak si jednoho dne koupí lístek do Benátek a bez varování odjíždí. Po dlouhé době se dokáže radovat z obyčejného dne, prochází se městem a potkává jistého Carla, který mu nabídne nocleh. Ráno je oba nezvykle brzo probouzí budík. Je pondělí a Carlo musí do továrny, kde se nesmí kouřit a kde se hodně a jednotvárně pracuje. Vincent raději cestuje dál, neznámo kam, a když se po zhruba osmi měsících jednoho večera opět ukáže ve svém stavení kdesi na francouzském venkově, zjišťuje, že rodina si jeho nepřítomnosti málem ani nevšimla. Ráno tedy v pět hodin vstane, nasedne do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Snímek byl na Berlinale 2002 oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.
    63%
    Pondělí ráno. Vincent vstává v pět hodin, nasedá do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Po návratu domů by nejraději maloval, samotu jeho ateliéru však permanentně narušují rodinné povinnosti. Práce, žena i děti mu ze života dělají peklo, a tak si jednoho dne koupí lístek do Benátek a bez varování odjíždí. Po dlouhé době se dokáže radovat z obyčejného dne, prochází se městem a potkává jistého Carla, který mu nabídne nocleh. Ráno je oba nezvykle brzo probouzí budík. Je pondělí a Carlo musí do továrny, kde se nesmí kouřit a kde se hodně a jednotvárně pracuje. Vincent raději cestuje dál, neznámo kam, a když se po zhruba osmi měsících jednoho večera opět ukáže ve svém stavení kdesi na francouzském venkově, zjišťuje, že rodina si jeho nepřítomnosti málem ani nevšimla. Ráno tedy v pět hodin vstane, nasedne do svého opotřebovaného auta a hodinu a půl jede do továrny, kde se celý den věnuje tupé a monotónní práci, při které si nesmí ani zakouřit. Snímek byl na Berlinale 2002 oceněn Stříbrným medvědem za nejlepší režii.
    29
  • Frontière de l'aube, La
    Frontière de l'aube, La (2009)
    Film
    63%
    30
  • Boulevard des assassins
    Boulevard des assassins (1982)
    Film
    63%
    31
  • Nesahejte na sekeru
    Nesahejte na sekeru (2007)
    Film
    62%
    32
  • An 01, L'
    An 01, L' (1973)
    Film
    Film vypráví o utopickém opuštění tržního hospodářství a vysoké produktivity, které je konsenzuální a radostné. Obyvatelstvo se rozhodne pro řadu usnesení začínajících slovy "Všechno zastavíme" a druhým "Po celkové odstávce budou – neochotně – obnoveny ty služby a produkty, jejichž nedostatek se ukáže jako nesnesitelný. Pravděpodobně: pitná voda, elektřina pro noční čtení, rozhlas, aby hlásal: "Tohle není konec světa, tohle je rok 01, a teď stránka z Nebeské mechaniky". Realizace těchto usnesení je prvním dnem nové éry, roku 01. Rok 01 je symbolem výzvy 70. let a zahrnuje tak rozmanitá témata, jako je ekologie, negace autority, volná láska, komunitní život, odmítání soukromého vlastnictví a práce.
    Žánry:Komedie
    61%
    Film vypráví o utopickém opuštění tržního hospodářství a vysoké produktivity, které je konsenzuální a radostné. Obyvatelstvo se rozhodne pro řadu usnesení začínajících slovy "Všechno zastavíme" a druhým "Po celkové odstávce budou – neochotně – obnoveny ty služby a produkty, jejichž nedostatek se ukáže jako nesnesitelný. Pravděpodobně: pitná voda, elektřina pro noční čtení, rozhlas, aby hlásal: "Tohle není konec světa, tohle je rok 01, a teď stránka z Nebeské mechaniky". Realizace těchto usnesení je prvním dnem nové éry, roku 01. Rok 01 je symbolem výzvy 70. let a zahrnuje tak rozmanitá témata, jako je ekologie, negace autority, volná láska, komunitní život, odmítání soukromého vlastnictví a práce.
    Žánry:Komedie
    33
  • Neige
    Neige (1981)
    Film
    60%
    34
  • Jeux de la Comtesse Dolingen de Gratz, Les
    Jeux de la Comtesse Dolingen de Gratz, Les (1980)
    Film
    60%
    35
  • Příští léto
    Příští léto (1985)
    Film
    • Netflix
    Édouard stojí v čele rozvětvené rodiny. Jeho druhá manželka, Jeanne, právě porodila dítě a má konečně dost jeho záletů. Jejich manželství se rozpadá a Édouardovy dcery prožívají vlastní emocionální otřesy. Dina, která má vztah s dramatikem Paulem, chce od života víc, zatímco Sidone je vdaná za hudebníka, ale panicky se bojí vystupovat na veřejnosti. O sedm let později je Édouard vážně nemocný a rodina sdílí své problémy, naděje a obavy.
    Žánry:Drama
    60%
    Édouard stojí v čele rozvětvené rodiny. Jeho druhá manželka, Jeanne, právě porodila dítě a má konečně dost jeho záletů. Jejich manželství se rozpadá a Édouardovy dcery prožívají vlastní emocionální otřesy. Dina, která má vztah s dramatikem Paulem, chce od života víc, zatímco Sidone je vdaná za hudebníka, ale panicky se bojí vystupovat na veřejnosti. O sedm let později je Édouard vážně nemocný a rodina sdílí své problémy, naděje a obavy.
    Žánry:Drama
    36
  • La maison de jade
    La maison de jade (1988)
    Film
    59%
    37
  • Agent trouble
    Agent trouble (1987)
    Film
    59%
    38
  • Podzimní zahrady
    Podzimní zahrady (2006)
    Film
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    59%
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    39
  • Nouveau monde, Le
    Nouveau monde, Le (1995)
    Film
    58%
    40
  • Défense de savoir
    Défense de savoir (1973)
    Film
    • Netflix
    57%
    41
  • Petites coupures
    Petites coupures (2003)
    Film
    56%
    42
  • Mémoire courte, La
    Mémoire courte, La (1979)
    Film
    V tomto thrilleru překladatelka UNESCO narazí na skupinu, která ukrývá a podporuje nacisty a usnadňuje jim cestování po světě. Dostala za úkol prostudovat dílo nedávno zesnulého spisovatele a spiknutí se odhalí v materiálech, které po sobě zanechal. Narazí na mladého muže, který prochází spisovatelovy papíry, a okamžitě předpokládá, že musí být jedním ze spiklenců. Brzy ji však přesvědčí o své nevině a oba se společně začnou snažit najít hlavního organizátora.
    Žánry:Drama
    56%
    V tomto thrilleru překladatelka UNESCO narazí na skupinu, která ukrývá a podporuje nacisty a usnadňuje jim cestování po světě. Dostala za úkol prostudovat dílo nedávno zesnulého spisovatele a spiknutí se odhalí v materiálech, které po sobě zanechal. Narazí na mladého muže, který prochází spisovatelovy papíry, a okamžitě předpokládá, že musí být jedním ze spiklenců. Brzy ji však přesvědčí o své nevině a oba se společně začnou snažit najít hlavního organizátora.
    Žánry:Drama
    43
  • À mort la mort
    À mort la mort (1999)
    Film
    Romaina Goupila napadlo natočit film o jedné generaci a jejích ztracených ideálech poté, co se na podzim roku 1996 zúčastnil několika pohřbů přátel. Na nich se setkávala generace roku '68, která nyní zastávala vlivné pozice v médiích nebo v politice. Zdálo se, jako by revoluce, o kterou se pokusili, byla pohřbívána s každou rakví. Film *A MORT LA MORT* je tak trochu poctou této generaci, které je nyní přes padesát. Byla to privilegovaná generace, která si myslela, že může změnit svět a udělat všechno, co se nepodařilo jejich rodičům. Ve Francii nedošlo ke skutečným úmrtím jako v Německu nebo Itálii, ale systém nebyl ideální pro osobní problémy nebo pro lásku. Vždy se našel obětní beránek pro nespravedlnosti světa, ať už to byl kapitalismus nebo imperialismus. Tímto způsobem bylo možné svalit vinu na někoho jiného. Někteří z generace '68 jsou stále věrni zásadám svého mládí a pokračují v boji za iluze minulosti.
    Žánry:Drama
    55%
    Romaina Goupila napadlo natočit film o jedné generaci a jejích ztracených ideálech poté, co se na podzim roku 1996 zúčastnil několika pohřbů přátel. Na nich se setkávala generace roku '68, která nyní zastávala vlivné pozice v médiích nebo v politice. Zdálo se, jako by revoluce, o kterou se pokusili, byla pohřbívána s každou rakví. Film *A MORT LA MORT* je tak trochu poctou této generaci, které je nyní přes padesát. Byla to privilegovaná generace, která si myslela, že může změnit svět a udělat všechno, co se nepodařilo jejich rodičům. Ve Francii nedošlo ke skutečným úmrtím jako v Německu nebo Itálii, ale systém nebyl ideální pro osobní problémy nebo pro lásku. Vždy se našel obětní beránek pro nespravedlnosti světa, ať už to byl kapitalismus nebo imperialismus. Tímto způsobem bylo možné svalit vinu na někoho jiného. Někteří z generace '68 jsou stále věrni zásadám svého mládí a pokračují v boji za iluze minulosti.
    Žánry:Drama
    44
  • La tentation d'Isabelle
    La tentation d'Isabelle (1985)
    Film
    54%
    45
  • Rozvrat
    Rozvrat (1999)
    Film
    Jednou nám bude chybět jediná věc, nebude to předmět našeho přání, ale přání samé. Nejde o to pít, ale mít žízeň, říká Paul-Edouard svému příteli Claudovi, když si oba šedesátníci vzájemně svěřují své problémy v erotickém životě. Rozvedený Paul to řeší tím, že nosí pomůcku neustále při sobě, ale Claude se se svým problémem svěří do rukou odborníkovi. Na vině je cukrovka, ale ono nejde ani tak o příčinu, jako o následek. Sexuolog nabídne Paulovi několik způsobů, jak pomoci ne vždy dokonale fungujícímu orgánu. Ale na začátku je nejlepší probrat vše i s manželkou. Fanny Ardantová, coby chápající a milující manželka, se ovšem v tu chvíli zachová pro mužské ego zcela nepatřičně: její smích při pohledu na pomůcky nebere konce. Nepomůže ani citát z Aristotela: Penis, stejně jako srdce, je orgán, který se hýbe sám od sebe. Claude je zhrzen, ale jeho věrný přítel Paul-Edouard (Claude Brasseur) má lék, který právě přichází z Ameriky - Viagru. Sám už si obstaral nejsilnější dávku a bratrsky se s Claudem rozdělí. Roli Clauda si zahrál sám Claude Berri, autor scénáře a režisér. Ironie, hořkost (nikoli zahořklost!) a otevřený pohled na život bez zbytečného sentimentu, takový je Claude Berri a takové jsou jeho filmy.
    54%
    Jednou nám bude chybět jediná věc, nebude to předmět našeho přání, ale přání samé. Nejde o to pít, ale mít žízeň, říká Paul-Edouard svému příteli Claudovi, když si oba šedesátníci vzájemně svěřují své problémy v erotickém životě. Rozvedený Paul to řeší tím, že nosí pomůcku neustále při sobě, ale Claude se se svým problémem svěří do rukou odborníkovi. Na vině je cukrovka, ale ono nejde ani tak o příčinu, jako o následek. Sexuolog nabídne Paulovi několik způsobů, jak pomoci ne vždy dokonale fungujícímu orgánu. Ale na začátku je nejlepší probrat vše i s manželkou. Fanny Ardantová, coby chápající a milující manželka, se ovšem v tu chvíli zachová pro mužské ego zcela nepatřičně: její smích při pohledu na pomůcky nebere konce. Nepomůže ani citát z Aristotela: Penis, stejně jako srdce, je orgán, který se hýbe sám od sebe. Claude je zhrzen, ale jeho věrný přítel Paul-Edouard (Claude Brasseur) má lék, který právě přichází z Ameriky - Viagru. Sám už si obstaral nejsilnější dávku a bratrsky se s Claudem rozdělí. Roli Clauda si zahrál sám Claude Berri, autor scénáře a režisér. Ironie, hořkost (nikoli zahořklost!) a otevřený pohled na život bez zbytečného sentimentu, takový je Claude Berri a takové jsou jeho filmy.
    46
  • Saisons du plaisir, Les
    Saisons du plaisir, Les (1988)
    Film
    50%
    47
  • After Darkness
    After Darkness (1985)
    Film
    Starší bratr, aby uklidnil své svědomí, vezme svého psychicky narušeného mladšího sourozence z psychiatrické léčebny po pokusu o sebevraždu a snaží se ho přivést zpět k duševní kompetenci individuálním kontaktem. Osvobozen od ústavu je i nadále pronásledován sny o ztraceném dvojčeti a skanduje děsivou frázi: "Stojím před králem?" Zdá se, že to je starší bratr, který se zdá být odsouzen k tomu, aby se ztratil v bratrově šílenství.
    Žánry:Drama
    49%
    Starší bratr, aby uklidnil své svědomí, vezme svého psychicky narušeného mladšího sourozence z psychiatrické léčebny po pokusu o sebevraždu a snaží se ho přivést zpět k duševní kompetenci individuálním kontaktem. Osvobozen od ústavu je i nadále pronásledován sny o ztraceném dvojčeti a skanduje děsivou frázi: "Stojím před králem?" Zdá se, že to je starší bratr, který se zdá být odsouzen k tomu, aby se ztratil v bratrově šílenství.
    Žánry:Drama
    48
  • Frankenstein 90
    Frankenstein 90 (1984)
    Film
    • Netflix
    Victor Frankenstein, francouzský kybernetický génius, pokračuje v díle svého nechvalně známého předka a stvoří monstrum. To má sice sklony k filozofii, etiketě, ale občas propadne vražednému běsnění. Když ovšem netvor zatouží po lásce, Frankenstein a jeho chápající snoubenka využijí zásobu čerstvě zavražděných striptérek, aby mu sestrojili krásnou a poslušnou nevěstu. Najdou nemrtví pravou lásku v chladném světě, nebo francouzský vášeň rozpoutá monstrózní překvapení?
    Žánry:HororKomedie
    45%
    Victor Frankenstein, francouzský kybernetický génius, pokračuje v díle svého nechvalně známého předka a stvoří monstrum. To má sice sklony k filozofii, etiketě, ale občas propadne vražednému běsnění. Když ovšem netvor zatouží po lásce, Frankenstein a jeho chápající snoubenka využijí zásobu čerstvě zavražděných striptérek, aby mu sestrojili krásnou a poslušnou nevěstu. Najdou nemrtví pravou lásku v chladném světě, nebo francouzský vášeň rozpoutá monstrózní překvapení?
    Žánry:HororKomedie
    49