6.6

Denis McKeown: Filmy a seriály

  • Rubicon
    Rubicon (2010)
    Seriál
    75%
    1
  • Než ďábel zjistí, že seš mrtvej
    Než ďábel zjistí, že seš mrtvej (2007)
    Film
    Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích. Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. Jméno letos čtyřiaosmdesátiletého režiséra Sidney Lumeta u nás příliš známé není. Jeho filmy však ano. Je totiž podepsaný pod více než čtyřmi desítkami filmů mezi kterými najdeme Dvanáct rozhněvaných mužů (1957), Pahorek (1965), Serpico (1973), Vražda v Orient expresu (1974), Rozsudek (1982), Rodinný podnik (1989), Gloria (1999) nebo Dokažte mi vinu (2006). Již přes padesát let se tedy tento hollywoodský klasik věnuje detektivnímu žánru a thrillerům. Jeho filmy přitom přicházejí s netradičními postavami a napínavým, těžko předvídatelným dějem. V jeho filmech se od poloviny padesátých let až do současnosti vystřídaly snad všechny známé hollywoodské hvězdy. V tomto filmu se můžeme těšit na chladnokrevný výkon Philipa Seymoura Hoffmana (Capote, 25. hodina, Mission Imposible III), naivní tvář Ethana Hawka (Gattaca, Velké naděje, Před soumrakem) a rozhodný postoj Alberta Finneyho (Bourneovo ultimátum, Velká ryba, Traffic – nadvláda gangů). Film je jedním z nejvýraznějších amerických filmů uplynulého roku a aspiruje na mnohá ocenění. Velmi dobře se mu také daří v evropských kinech. Automatismus hollywoodských thrillerů totiž používá vskutku rafinovaným způsobem a nabízí klasické a o to intenzivnější napětí.
    72%
    Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích. Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. Jméno letos čtyřiaosmdesátiletého režiséra Sidney Lumeta u nás příliš známé není. Jeho filmy však ano. Je totiž podepsaný pod více než čtyřmi desítkami filmů mezi kterými najdeme Dvanáct rozhněvaných mužů (1957), Pahorek (1965), Serpico (1973), Vražda v Orient expresu (1974), Rozsudek (1982), Rodinný podnik (1989), Gloria (1999) nebo Dokažte mi vinu (2006). Již přes padesát let se tedy tento hollywoodský klasik věnuje detektivnímu žánru a thrillerům. Jeho filmy přitom přicházejí s netradičními postavami a napínavým, těžko předvídatelným dějem. V jeho filmech se od poloviny padesátých let až do současnosti vystřídaly snad všechny známé hollywoodské hvězdy. V tomto filmu se můžeme těšit na chladnokrevný výkon Philipa Seymoura Hoffmana (Capote, 25. hodina, Mission Imposible III), naivní tvář Ethana Hawka (Gattaca, Velké naděje, Před soumrakem) a rozhodný postoj Alberta Finneyho (Bourneovo ultimátum, Velká ryba, Traffic – nadvláda gangů). Film je jedním z nejvýraznějších amerických filmů uplynulého roku a aspiruje na mnohá ocenění. Velmi dobře se mu také daří v evropských kinech. Automatismus hollywoodských thrillerů totiž používá vskutku rafinovaným způsobem a nabízí klasické a o to intenzivnější napětí.
    2
  • Tlumočnice
    Tlumočnice (2005)
    Film
    • iTunes

    Oscarový režisér Sydney Pollack, který obohatil světovou kinematografii o zdařilé a provokativní thrillery (Tři dny Kondora, Bez zlého úmyslu, Firma), přichází s dalším příspěvkem ke svému oblíbenému žánru. Tlumočnice je drama ostré jako břitva, odvíjí se od největších hrozeb 21. století - mezinárodního terorismu a hromadění moci mimo ústavní mantinely. Držitelé hereckých Oscarů Nicole Kidman a Sean Penn hrají v Tlumočnici soupeře, kteří se společně ztratí v bludišti paranoie, nebezpečných tajemství a hrozících katastrof globálního dosahu. Řetězec dramatických událostí se spustí ve chvíli, kdy se tlumočnice OSN Silvia Broom (Kidman) přizná, že náhodou zaslechla rozhovor v neobvyklém africkém dialektu, jemuž kromě ní rozumí jen málokdo a jehož obsahem byla plánovaná vražda jistého afrického prezidenta. Silviin život se po tomto doznání obrátí vzhůru nohama, protože se stane terčem neznámých zabijáků. Přestože o její bezpečí začne pečovat FBI, konkrétně agent Tobin Keller (Penn), ohrožení Silvie se paradoxně ještě zvyšuje. Keller totiž začne zkoumat minulost své chráněnky a pomalu v něm narůstá přesvědčení, že by i ona mohla být do spiknutí proti hlavě státu zapletena. Je Sylvia obětí nebo hlavním podezřelým? A dokáže ji takto rozpolcený agent vůbec ochránit?

    Tlumočnice se natáčela na Manhattanu a v jižní Africe, ale také vám umožní (jako vůbec první film v historii) volný přístup do prostor ústředí OSN v New Yorku. "Tlumočnice mne přitahovala z mnoha různých důvodů," říká Sydney Pollack. Vnitřní život OSN a diplomatický svět vůbec jsou vzrušující, a přesto filmařsky dosud neprobádané území. Příběh v sobě nese velmi osobní konflikt mezi dvěma lidmi z naprosto různých světů, kteří musí překonat spoustu překážek, aby se vzájemně pochopili a přes veškeré antipatie a pod nesmírným časovým tlakem vyřešili tajemství, které může ohrozit stabilitu ve světě. Připadalo mi to jako atraktivní téma pro celovečerní film."

    Žánry:AkčníDramaThriller
    71%

    Oscarový režisér Sydney Pollack, který obohatil světovou kinematografii o zdařilé a provokativní thrillery (Tři dny Kondora, Bez zlého úmyslu, Firma), přichází s dalším příspěvkem ke svému oblíbenému žánru. Tlumočnice je drama ostré jako břitva, odvíjí se od největších hrozeb 21. století - mezinárodního terorismu a hromadění moci mimo ústavní mantinely. Držitelé hereckých Oscarů Nicole Kidman a Sean Penn hrají v Tlumočnici soupeře, kteří se společně ztratí v bludišti paranoie, nebezpečných tajemství a hrozících katastrof globálního dosahu. Řetězec dramatických událostí se spustí ve chvíli, kdy se tlumočnice OSN Silvia Broom (Kidman) přizná, že náhodou zaslechla rozhovor v neobvyklém africkém dialektu, jemuž kromě ní rozumí jen málokdo a jehož obsahem byla plánovaná vražda jistého afrického prezidenta. Silviin život se po tomto doznání obrátí vzhůru nohama, protože se stane terčem neznámých zabijáků. Přestože o její bezpečí začne pečovat FBI, konkrétně agent Tobin Keller (Penn), ohrožení Silvie se paradoxně ještě zvyšuje. Keller totiž začne zkoumat minulost své chráněnky a pomalu v něm narůstá přesvědčení, že by i ona mohla být do spiknutí proti hlavě státu zapletena. Je Sylvia obětí nebo hlavním podezřelým? A dokáže ji takto rozpolcený agent vůbec ochránit?

    Tlumočnice se natáčela na Manhattanu a v jižní Africe, ale také vám umožní (jako vůbec první film v historii) volný přístup do prostor ústředí OSN v New Yorku. "Tlumočnice mne přitahovala z mnoha různých důvodů," říká Sydney Pollack. Vnitřní život OSN a diplomatický svět vůbec jsou vzrušující, a přesto filmařsky dosud neprobádané území. Příběh v sobě nese velmi osobní konflikt mezi dvěma lidmi z naprosto různých světů, kteří musí překonat spoustu překážek, aby se vzájemně pochopili a přes veškeré antipatie a pod nesmírným časovým tlakem vyřešili tajemství, které může ohrozit stabilitu ve světě. Připadalo mi to jako atraktivní téma pro celovečerní film."

    Žánry:AkčníDramaThriller
    3
  • Ďábel nosí Pradu
    Ďábel nosí Pradu (2006)
    Film
    • Disney+
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    V závratném světě newyorské módy, kde nepovedený účes může zabít celou vaši kariéru, je časopis Runway vysněným Olympem všech, kdo se jen trochu zajímají o svůj vzhled. Pod vedením nejmocnější ženy módního průmyslu Mirandy Priestly (Meryl Streep), která mu vládne tvrdou rukou s dokonale pěstěnými nehty, je Runway obávaným testem, kterým musí projít každý, kdo chce v tomto světě něco znamenat. Při plnění svého poslání – učinit z Runway módní bibli New Yorku, a tedy zároveň celého světa – nepřipustí, aby jí cokoliv stálo v cestě… včetně dlouhé řady asistentek, které nesplnily její očekávání. Je to práce, ve které nemůže vydržet nikdo, kdo má alespoň špetku sebeúcty – ale zároveň místo, pro něž by milióny mladých Newyorčanek dokázaly zabít. Místo Mirandiny asistentky by mohlo být bránou do velkého světa módy pro čerstvou absolventku prestižní vysoké školy Andy Sachs (Anne Hathaway). V nevýrazném oblečení, které ji pasuje spíše na nesmělou studentku než na moderní ženu, působí mezi armádou superštíhlých módních dračic, křižujících chodby manhattanské centrály časopisu v botách na jehlovém podpatku, jako pěst na oko. Už během první návštěvy jí začíná být jasné, že úspěch v tomhle průmyslu vyžaduje víc než jen nadšení a odhodlání. Miranda má sice celý módní svět obtočený kolem prstu, ale má velké potíže najít a udržet si dobrou asistentku. Andy se pro tuhle práci naprosto nehodí. Má však něco, co ostatní adeptky postrádají: Nehodlá se smířit s neúspěchem. Aby se stala perfektní asistentkou, musí se změnit podle Mirandiných představ. Brzy umí – k nevelkému nadšení svého přítele (Adrian Grenier) – mluvit jako prvotřídní znalec moderních trendů, chodit jako modelka a už si za žádných okolností neplete Dolceho s Gabbanou. Čím více však vidí očima Mirandy, tím více si uvědomuje, že její nový svět je úžasné, avšak velmi nelítostné místo – a že uspět v něm někdy vyžaduje velké oběti. Předlohou filmu ĎÁBEL NOSÍ PRADU je stejnojmenný knižní hit z pera Lauren Weisberger, který strávil šest měsíců na žebříčku bestsellerů The New York Times a byl přeložen do 27 jazyků. Režíroval ho David Frankel, který zkoumal vrtochy módního světa a celebrit již v úspěšném seriálu Sex ve městě.
    68%
    V závratném světě newyorské módy, kde nepovedený účes může zabít celou vaši kariéru, je časopis Runway vysněným Olympem všech, kdo se jen trochu zajímají o svůj vzhled. Pod vedením nejmocnější ženy módního průmyslu Mirandy Priestly (Meryl Streep), která mu vládne tvrdou rukou s dokonale pěstěnými nehty, je Runway obávaným testem, kterým musí projít každý, kdo chce v tomto světě něco znamenat. Při plnění svého poslání – učinit z Runway módní bibli New Yorku, a tedy zároveň celého světa – nepřipustí, aby jí cokoliv stálo v cestě… včetně dlouhé řady asistentek, které nesplnily její očekávání. Je to práce, ve které nemůže vydržet nikdo, kdo má alespoň špetku sebeúcty – ale zároveň místo, pro něž by milióny mladých Newyorčanek dokázaly zabít. Místo Mirandiny asistentky by mohlo být bránou do velkého světa módy pro čerstvou absolventku prestižní vysoké školy Andy Sachs (Anne Hathaway). V nevýrazném oblečení, které ji pasuje spíše na nesmělou studentku než na moderní ženu, působí mezi armádou superštíhlých módních dračic, křižujících chodby manhattanské centrály časopisu v botách na jehlovém podpatku, jako pěst na oko. Už během první návštěvy jí začíná být jasné, že úspěch v tomhle průmyslu vyžaduje víc než jen nadšení a odhodlání. Miranda má sice celý módní svět obtočený kolem prstu, ale má velké potíže najít a udržet si dobrou asistentku. Andy se pro tuhle práci naprosto nehodí. Má však něco, co ostatní adeptky postrádají: Nehodlá se smířit s neúspěchem. Aby se stala perfektní asistentkou, musí se změnit podle Mirandiných představ. Brzy umí – k nevelkému nadšení svého přítele (Adrian Grenier) – mluvit jako prvotřídní znalec moderních trendů, chodit jako modelka a už si za žádných okolností neplete Dolceho s Gabbanou. Čím více však vidí očima Mirandy, tím více si uvědomuje, že její nový svět je úžasné, avšak velmi nelítostné místo – a že uspět v něm někdy vyžaduje velké oběti. Předlohou filmu ĎÁBEL NOSÍ PRADU je stejnojmenný knižní hit z pera Lauren Weisberger, který strávil šest měsíců na žebříčku bestsellerů The New York Times a byl přeložen do 27 jazyků. Režíroval ho David Frankel, který zkoumal vrtochy módního světa a celebrit již v úspěšném seriálu Sex ve městě.
    4
  • Celebrity
    Celebrity (1998)
    Film

    Komickou stránku protagonistů s jejich existenciálními pseudoproblémy zachycuje nejnovější opus Woodyho Allena. Jeho postavy se buď pachtí za popularitou, nebo si užívají jejích nečetných slastí a početných strastí. Ústřední postavou filmu je zneuznaný romanopisec a scenárista Lee, živící se jako úspěšný novinář. Ač jde o typicky allenovskou postavu, svěřil ji tentokráte tvůrce Kennethu Branaghovi, který dokonale napodobil gesta i dikci slavného neurotika. "Stačilo dívat se na jeho filmy, trochu se přihrbit, trochu změnit hlas a naučit se mávat rukama, což mě jako dítě odnaučovali," smál se Branagh při uvedení filmu na benátském festivalu. "Nejvíce mi ale pomohly skvělé dialogy, jaké píše jen Allen. Umět rozesmát není snadné, proto pro mne byla spolupráce s ním i poučná," dodal Branagh.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    65%

    Komickou stránku protagonistů s jejich existenciálními pseudoproblémy zachycuje nejnovější opus Woodyho Allena. Jeho postavy se buď pachtí za popularitou, nebo si užívají jejích nečetných slastí a početných strastí. Ústřední postavou filmu je zneuznaný romanopisec a scenárista Lee, živící se jako úspěšný novinář. Ač jde o typicky allenovskou postavu, svěřil ji tentokráte tvůrce Kennethu Branaghovi, který dokonale napodobil gesta i dikci slavného neurotika. "Stačilo dívat se na jeho filmy, trochu se přihrbit, trochu změnit hlas a naučit se mávat rukama, což mě jako dítě odnaučovali," smál se Branagh při uvedení filmu na benátském festivalu. "Nejvíce mi ale pomohly skvělé dialogy, jaké píše jen Allen. Umět rozesmát není snadné, proto pro mne byla spolupráce s ním i poučná," dodal Branagh.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    5
  • Annapolis
    Annapolis (2006)
    Film
    • Google Play
    65%
    6
  • 16 bloků
    16 bloků (2006)
    FilmRole: Pedestrian (uncredited)
    • SledovaniTV
    Vyhořelý policista newyorské policie Jack dostane po propité noci zdánlivě jednoduchý úkol a to převést zloděje Eddieho z vazby k soudu, kde má svědčit v případu policejní korupce. Bohužel i za cestu dlouhou pouhých šestnáct bloků se toho může hodně přihodit. Když si Jack udělá krátkou zastávku v obchodu s alkoholem, jsou přepadeni a ukazuje se, že přivolaná posila v čele s Frankem Nugentem jsou právě ti zkorumpovaní policisté, proti kterým má Eddie druhý den svědčit. Když Frank seznámí Jacka s jejich plánem, při kterém má Jack Eddieho zastřelit a stát se hrdinou, Jack bere svůj a Eddieho osud do svých rukou a prchají pryč... Zvládne Jack Eddieho dopravit včas a ve zdraví k soudu? Akční thriller režiséra Richarda Donnera s hvězdným obsazením Bruce Willise v roli Jacka a Davida Morse v roli zkorumpovaného policisty Franka.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    64%
    Vyhořelý policista newyorské policie Jack dostane po propité noci zdánlivě jednoduchý úkol a to převést zloděje Eddieho z vazby k soudu, kde má svědčit v případu policejní korupce. Bohužel i za cestu dlouhou pouhých šestnáct bloků se toho může hodně přihodit. Když si Jack udělá krátkou zastávku v obchodu s alkoholem, jsou přepadeni a ukazuje se, že přivolaná posila v čele s Frankem Nugentem jsou právě ti zkorumpovaní policisté, proti kterým má Eddie druhý den svědčit. Když Frank seznámí Jacka s jejich plánem, při kterém má Jack Eddieho zastřelit a stát se hrdinou, Jack bere svůj a Eddieho osud do svých rukou a prchají pryč... Zvládne Jack Eddieho dopravit včas a ve zdraví k soudu? Akční thriller režiséra Richarda Donnera s hvězdným obsazením Bruce Willise v roli Jacka a Davida Morse v roli zkorumpovaného policisty Franka.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    7
  • Skandál
    Skandál (2006)
    Film

    V roce 1971 se spisovateli Cliffordu Irvingovi podařilo vydat jedinečné dílo. Na základě osobních setkání a rozhovorů, sepsal biografickou knihu o Howardu Hughesovi (světoznámý letec, režisér, dobrodruh...). Irving věnoval sepsání knihy naprostou většinu svého času a dokonce knize obětoval i dlouholetý vztah se svou ženou. Získal si tak obdiv mnoha čtenářů, vydavatelů, médií i kolegů. Ale jen do chvíle, než se o těchto pamětech veřejně vyjádřil ohromený samotářský miliardář Howard Hughes. „Nikdy jsem ho neviděl, ani o něm neslyšel... Je to tak fantastické, že to předčí i mou největší představivost.” To, co Clifford Irving vydával za osobní paměti Howarda Hughese, bylo naprosto vykonstruované a smyšlené. Irving tím docílil jednoho z největších mediálních podvodů a skandálů.

    64%

    V roce 1971 se spisovateli Cliffordu Irvingovi podařilo vydat jedinečné dílo. Na základě osobních setkání a rozhovorů, sepsal biografickou knihu o Howardu Hughesovi (světoznámý letec, režisér, dobrodruh...). Irving věnoval sepsání knihy naprostou většinu svého času a dokonce knize obětoval i dlouholetý vztah se svou ženou. Získal si tak obdiv mnoha čtenářů, vydavatelů, médií i kolegů. Ale jen do chvíle, než se o těchto pamětech veřejně vyjádřil ohromený samotářský miliardář Howard Hughes. „Nikdy jsem ho neviděl, ani o něm neslyšel... Je to tak fantastické, že to předčí i mou největší představivost.” To, co Clifford Irving vydával za osobní paměti Howarda Hughese, bylo naprosto vykonstruované a smyšlené. Irving tím docílil jednoho z největších mediálních podvodů a skandálů.

    8
  • Margaret
    Margaret (2011)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Margaret je energická dívka s běžnými problémy, bezpočtem snů, pro její věk typickou hašteřivostí i schopností hluboké empatie. Vše dobré ale roztříští nehoda, která zasáhne do jejího života, zatímco samotné vypodobení tragédie poznamená náladu celého filmu. Režisér tak dosahuje toho, že vedle protagonistky si nese břímě i publikum, které tak lépe vstřebá následné nejednoznačné události. Během nich se Margaret snaží se skutečností srovnat a alespoň částečně obnovit svou dřívější bezstarostnost. Živelnou dívku zaskočila nejen tíha zodpovědnosti, ale i náhlá ztráta potěšení, které mívala z komunikace s jinými lidmi. Snímek s mimořádným citem pro detail i s vědomím, že součástí dramatu nejsou jen exponované situace, ale také chvíle ticha a nejistoty, staví příběh nevyrovnané dívky, kterou však nelze odsuzovat. Díky celkové pečlivosti a pochopení pro postavy jsou tváře v závěrečné scéně víc než figurami v dramatu. Jsou živé. (47th KVIFF)
    Žánry:Drama
    63%
    Margaret je energická dívka s běžnými problémy, bezpočtem snů, pro její věk typickou hašteřivostí i schopností hluboké empatie. Vše dobré ale roztříští nehoda, která zasáhne do jejího života, zatímco samotné vypodobení tragédie poznamená náladu celého filmu. Režisér tak dosahuje toho, že vedle protagonistky si nese břímě i publikum, které tak lépe vstřebá následné nejednoznačné události. Během nich se Margaret snaží se skutečností srovnat a alespoň částečně obnovit svou dřívější bezstarostnost. Živelnou dívku zaskočila nejen tíha zodpovědnosti, ale i náhlá ztráta potěšení, které mívala z komunikace s jinými lidmi. Snímek s mimořádným citem pro detail i s vědomím, že součástí dramatu nejsou jen exponované situace, ale také chvíle ticha a nejistoty, staví příběh nevyrovnané dívky, kterou však nelze odsuzovat. Díky celkové pečlivosti a pochopení pro postavy jsou tváře v závěrečné scéně víc než figurami v dramatu. Jsou živé. (47th KVIFF)
    Žánry:Drama
    9
  • Ta známá Bettie Page
    Ta známá Bettie Page (2005)
    Film
    • Max

    Notorious znamená v angličtině „známý“ i „neblaze proslulý“, a právě s tímto ambivalentním významem si film pohrává. Bettie Page vyrůstala v Tennessee 30. a 40. let, v ovzduší konzervatismu a silného náboženského cítění. Vyprávění nás z nedělních kázání rázem přenese do New Yorku 50. let, kde Bettie řízením náhod začíná kariéru pin-up-girl. Pózuje před různými fotografy a dostává zakázky v četných obskurních a dobře utajených studiích, neboť v této éře jsou pořádány nemilosrdné hony na veškeré projevy nemravnosti. Režisérka představuje Bettie jako krásnou a cudnou venkovskou naivku, která touží po hvězdné kariéře a vůbec není s to pochopit, k čemu je zneužívána. Film tak přesahuje rámec pouhé životopisné studie a nabízí s nadhledem pojednaný příběh nereflektované existence. Zaujme retroatmosférou, melodramatickou stylizací a hereckými výkony skvělé Gretchen Molové v roli Bettie a Lili Taylorové v roli fotografky.

    62%

    Notorious znamená v angličtině „známý“ i „neblaze proslulý“, a právě s tímto ambivalentním významem si film pohrává. Bettie Page vyrůstala v Tennessee 30. a 40. let, v ovzduší konzervatismu a silného náboženského cítění. Vyprávění nás z nedělních kázání rázem přenese do New Yorku 50. let, kde Bettie řízením náhod začíná kariéru pin-up-girl. Pózuje před různými fotografy a dostává zakázky v četných obskurních a dobře utajených studiích, neboť v této éře jsou pořádány nemilosrdné hony na veškeré projevy nemravnosti. Režisérka představuje Bettie jako krásnou a cudnou venkovskou naivku, která touží po hvězdné kariéře a vůbec není s to pochopit, k čemu je zneužívána. Film tak přesahuje rámec pouhé životopisné studie a nabízí s nadhledem pojednaný příběh nereflektované existence. Zaujme retroatmosférou, melodramatickou stylizací a hereckými výkony skvělé Gretchen Molové v roli Bettie a Lili Taylorové v roli fotografky.

    10
  • 11
  • Pánem svého koutku
    Pánem svého koutku (2004)
    Film

    Americká komedie s hvězdným obsazením, v němž dominují Isabella Rosselliniová a Eli Wallach, vypráví o muži, který hledá nový smysl života. Leo Spivak (hraje ho Peter Riegert, který se ujal zároveň i režie) se řítí životem, jako by neměl kompas. Jeho otec Sol rychle stárne a ztrácí vůli k životu, z dospívající dcery Eleny je rebelantka, mladý asistent Ed mu krade nápady a usiluje o jeho místo a manželka Rachel ztrácí trpělivost. Leo se prostě začíná utápět v krizi středního věku. Ještě že se seznámí s rabínem Finkem, který mu svými radami pomůže proplout kalnými vodami životních trablů a proměnit krizi v druhou šanci.

    56%

    Americká komedie s hvězdným obsazením, v němž dominují Isabella Rosselliniová a Eli Wallach, vypráví o muži, který hledá nový smysl života. Leo Spivak (hraje ho Peter Riegert, který se ujal zároveň i režie) se řítí životem, jako by neměl kompas. Jeho otec Sol rychle stárne a ztrácí vůli k životu, z dospívající dcery Eleny je rebelantka, mladý asistent Ed mu krade nápady a usiluje o jeho místo a manželka Rachel ztrácí trpělivost. Leo se prostě začíná utápět v krizi středního věku. Ještě že se seznámí s rabínem Finkem, který mu svými radami pomůže proplout kalnými vodami životních trablů a proměnit krizi v druhou šanci.

    12
  • 13