?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Vladimír Murat: Filmy a seriály

  • Pasáček z doliny
    Pasáček z doliny (1983)
    Film
    V roce 1947 jsou v beskydských horách stále ještě patrné stopy po válce. Desetiletý chlapec například pravidelně pase krávy na louce vedle zničeného německého tanku. Chlapec nemá tatínka a jeho matka slouží u sedláka. Proto se o malého pasáčka stará většinou jeho děda. Kluk nechodí do školy, je zvyklý jen pást krávy a v zimě štípat dříví. Jednoho večera potká v lese dvě tajemné postavy. Myslí si, že je to král skřítků se svým písařem, protože právě takovou pohádku mu vyprávěl děda. Ve skutečnosti jsou to však banderovci, kteří si s místním starostou domlouvají přechod svého oddílu a rabování ve vesnici... Baladický snímek natočil na motivy románu Ladislava Fukse František Vláčil v roce 1983. (Česká televize)
    73%
    V roce 1947 jsou v beskydských horách stále ještě patrné stopy po válce. Desetiletý chlapec například pravidelně pase krávy na louce vedle zničeného německého tanku. Chlapec nemá tatínka a jeho matka slouží u sedláka. Proto se o malého pasáčka stará většinou jeho děda. Kluk nechodí do školy, je zvyklý jen pást krávy a v zimě štípat dříví. Jednoho večera potká v lese dvě tajemné postavy. Myslí si, že je to král skřítků se svým písařem, protože právě takovou pohádku mu vyprávěl děda. Ve skutečnosti jsou to však banderovci, kteří si s místním starostou domlouvají přechod svého oddílu a rabování ve vesnici... Baladický snímek natočil na motivy románu Ladislava Fukse František Vláčil v roce 1983. (Česká televize)
    1
  • Krvavý román
    Krvavý román (1993)
    Film
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz \"braku\" 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu). Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným \"šťastným koncem\" ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    67%
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz \"braku\" 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu). Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným \"šťastným koncem\" ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    2
  • Zámek "Nekonečno"
    Zámek "Nekonečno" (1983)
    Film

    Několik českých filmů se odehrává v nápravném zařízení pro mládež, tento se řadí k těm zdařilejším, i když si vypomáhá osvětovými, nabádavými berličkami. Hlásá, že také chybující mládež dostává příležitost, aby prohlédla a uvědomila si své chyby, aby se polepšila. Protagonistou vlastně ani není typický delikvent: nadaný student průmyslovky se v pasťáku ocitl proto, že se vzbouřil proti autoritativnímu otci a jeho autem záměrně naboural. Sebevědomý, snadno vznětlivý mladík se dlouho nedokáže přizpůsobit tvrdým podmínkám, které v tomto zařízení vládnou, prochází těžkou životní zkušeností.

    Žánry:Drama
    64%

    Několik českých filmů se odehrává v nápravném zařízení pro mládež, tento se řadí k těm zdařilejším, i když si vypomáhá osvětovými, nabádavými berličkami. Hlásá, že také chybující mládež dostává příležitost, aby prohlédla a uvědomila si své chyby, aby se polepšila. Protagonistou vlastně ani není typický delikvent: nadaný student průmyslovky se v pasťáku ocitl proto, že se vzbouřil proti autoritativnímu otci a jeho autem záměrně naboural. Sebevědomý, snadno vznětlivý mladík se dlouho nedokáže přizpůsobit tvrdým podmínkám, které v tomto zařízení vládnou, prochází těžkou životní zkušeností.

    Žánry:Drama
    3
  • Nahota
    Nahota (1970)
    Film
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí jí najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a součastně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    63%
    Komorní, psychologicky laděný příběh vypráví o náhodném setkání osamělé učitelky působící na venkově a mladíka, který se po pokusu o sebevraždu na pět dní dostává ven z vězení, kam byl odsouzen pro rvačku. Film není pouhým milostným dramatem, ale i vnitřním dramatem vztahu dvou lidí, kteří mají sice k sobě daleko svým sociálním postavením, jsou si však blízcí svým psychickým stavem. Ztratili důvěru k lidem a zoufale se pokoušejí jí najít. Touží po citovém vztahu, touží po lásce a součastně se jí i bojí. V příběhu o samotě a o hledání víry v člověka svěřil debutující režisér Václav Matějka hlavní role skvělému Petru Čepkovi a Miss 69 Kristině Hanzalové, jejíž následná emigrace byla jednou z příčin zákazu distribuce tohoto zajímavého snímku.
    Žánry:Drama
    4
  • Pevnost
    Pevnost (1994)
    Film
    • DaFilms
    Příběh se odehrává v druhé polovině osmdesátých let. Mocenský režim je unaven, ale změny jsou v nedohlednu. Kdo se nepřizpůsobil, octne se na okraji společnosti. Také čtyřicetiletý intelektuál Ewald nemůže vykonávat své povolání a živí se jak může. Žije v maringotce nedaleko velké vojenské pevnosti a měří vydatnost vodního zdroje. Jeho přítel Petrásek (v podání Josefa Kemra, pro kterého tato role byla jednou z posledních) je starší podivín a grafoman. Ewaldovi by rád poskytl trochu humoru a lidské solidarity. Marně. Ewald se také spřátelí s velitelem pevnosti. Vznikne neobvyklý vztah dvou mužů, dvou rozdílných charakterů, které spojuje pocit osamělosti. A stačí málo, aby se Ewaldův osud dovršil...
    Žánry:Drama
    60%
    Příběh se odehrává v druhé polovině osmdesátých let. Mocenský režim je unaven, ale změny jsou v nedohlednu. Kdo se nepřizpůsobil, octne se na okraji společnosti. Také čtyřicetiletý intelektuál Ewald nemůže vykonávat své povolání a živí se jak může. Žije v maringotce nedaleko velké vojenské pevnosti a měří vydatnost vodního zdroje. Jeho přítel Petrásek (v podání Josefa Kemra, pro kterého tato role byla jednou z posledních) je starší podivín a grafoman. Ewaldovi by rád poskytl trochu humoru a lidské solidarity. Marně. Ewald se také spřátelí s velitelem pevnosti. Vznikne neobvyklý vztah dvou mužů, dvou rozdílných charakterů, které spojuje pocit osamělosti. A stačí málo, aby se Ewaldův osud dovršil...
    Žánry:Drama
    5
  • Až do konce
    Až do konce (1984)
    Film

    Sudety, květen 1945. Skupinka ustupujících německých vojáků zajme skupinu mladých dělnic, totálně nasazených v chemické továrně. Chce je využít jako rukojmích během svého postupu k americké demarkační linii. Spolu s nimi se ukryje v nedalekém zámečku, který se vzápětí stane místem posledního boje odehrávajícího je jak v myslích, tak i v kulisách válkou rozbouřeného československa, krátce před osvobozením. Psychologická sonda, stejně jako komorní drama uprostřed zdí malého zámku je mozaikou minipříběhů mapující osudy, postoje i myšlenkové pochody jednotlivých postav na obou stranách barikády... Na motivy stejnojmenné novely Otakara Chaloupky.

    Žánry:DramaVálečný
    58%

    Sudety, květen 1945. Skupinka ustupujících německých vojáků zajme skupinu mladých dělnic, totálně nasazených v chemické továrně. Chce je využít jako rukojmích během svého postupu k americké demarkační linii. Spolu s nimi se ukryje v nedalekém zámečku, který se vzápětí stane místem posledního boje odehrávajícího je jak v myslích, tak i v kulisách válkou rozbouřeného československa, krátce před osvobozením. Psychologická sonda, stejně jako komorní drama uprostřed zdí malého zámku je mozaikou minipříběhů mapující osudy, postoje i myšlenkové pochody jednotlivých postav na obou stranách barikády... Na motivy stejnojmenné novely Otakara Chaloupky.

    Žánry:DramaVálečný
    6
  • Vlastně se nic nestalo
    Vlastně se nic nestalo (1988)
    Film

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    57%

     Námět a scénář napsala lékařka z oddělení popálenin a plastické chirurgie MUDr. Jaroslava Moserová-Davidová přímo pro Janu Brejchovou a její dceru Terezu Brodskou. Jedná se o vztah poznamenaný přehnanou mateřskou péčí, ustavičně zdůvodňovanou pocitem viny za úraz dcery v dětství. Matka nedokáže připustit, že její dospělé dítě se se svým handicapem už dávno vyrovnalo a že chce - jí navzdory - žít vlastním životem. Problém intimních mezilidských vztahů je naznačen z mnoha úhlů, s citlivým přístupem. Odráží se v něm i morálka doby, různé přístupy k jejím hodnotám. Právě přístup člověka k člověku je jasně patrný zřejmě díky režisérovi Evaldu Schormovi. Tento vynikající umělec se vrátil k filmové režii po sedmnácti letech a i když tento film rozhodně není vrcholem jeho tvorby, je to snímek pro vnímavého diváka hodný zamyšlení. Evald Schorm se bohužel jeho premiéry nedožil, zemřel den před svými sedmapadesátými narozeninami (14.12.1988).

    Žánry:Drama
    7
  • Král kolonád
    Král kolonád (1990)
    Film
    Film je debutem režiséra Zeno Dostála. Tragický příběh o lásce, zbabělosti a trestu se odehrává v době nacistické okupace. Smutným hrdinou je primárius lázeňských orchestrů, který se v roce 1938 z lásky ožení s židovskou dívkou, má s ní dítě, odmítne emigrovat, a když ho nacisté začnou kvůli židovské manželce pronásledovat, opustí ji i dceru. Marně však hledá útočiště před výčitkami svědomí u jiných žen a v alkoholu. Umírá na prahu svobody... Literárním podkladem nevydařeného filmu byla Dostálova novela Lev, která vyšla tiskem v roce 1983, Hlavní roli vytvořil houslista orchestru Národního divadla Josef Novotný.
    Žánry:Historický
    56%
    Film je debutem režiséra Zeno Dostála. Tragický příběh o lásce, zbabělosti a trestu se odehrává v době nacistické okupace. Smutným hrdinou je primárius lázeňských orchestrů, který se v roce 1938 z lásky ožení s židovskou dívkou, má s ní dítě, odmítne emigrovat, a když ho nacisté začnou kvůli židovské manželce pronásledovat, opustí ji i dceru. Marně však hledá útočiště před výčitkami svědomí u jiných žen a v alkoholu. Umírá na prahu svobody... Literárním podkladem nevydařeného filmu byla Dostálova novela Lev, která vyšla tiskem v roce 1983, Hlavní roli vytvořil houslista orchestru Národního divadla Josef Novotný.
    Žánry:Historický
    8
  • Útěk s Cézarem
    Útěk s Cézarem (1989)
    Film
    52%
    9
  • Passage
    Passage (1996)
    Film
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    10
  • Jonáš a Melicharová
    Jonáš a Melicharová (1986)
    Film
    • VOYO
    49%
    11
  • Vekslák aneb Staré zlaté časy
    Vekslák aneb Staré zlaté časy (1994)
    Film
    39%
    12
  • Uf-Oni jsou tady
    Uf-Oni jsou tady (1988)
    Film
    • VOYO
    38%
    13