7.6

Peter Schneider: Filmy a seriály

  • Dark
    Dark (2017)
    Seriál
    • Netflix
    87%
    1
  • Babylon Berlín
    Babylon Berlín (2017)
    SeriálRole: Hermann Nowak 3 episodes, 2017
    • Max
    • iVysílání
    • Canal+
    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)
    85%
    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)
    2
  • Heimat 3
    Heimat 3 (2007)
    SeriálRole: Tillmann
    80%
    3
  • Baader Meinhof Komplex
    Baader Meinhof Komplex (2008)
    FilmRole: Gerhard Müller
    Německo na prahu sedmdesátých let. Andreas Baader, Ulrike Meinhofová a Gudrun Ensslinová, děti příslušníků nacistické generace, bojují proti všemu, co pokládají za projevy nového fašismu: americká politika ve Vietnamu, vykořisťování zemí třetího světa, postoj Západu k doutnajícímu blízkovýchodnímu konfliktu. Samotná skupina se postupně víc a víc radikalizuje, nakonec vznikne Frakce Rudé armády (RAF) - teroristická skupina, která v zemi organizuje stále krvavější atentáty a vraždí prominentní politiky a podnikatele. Na druhé straně stojí Horst Herold, šéf Spolkového kriminálního úřadu, který činy celé skupiny ostře odsuzuje a RAF úspěšně pronásleduje, motivaci teroristů se zároveň pokouší porozumět.
    Režie:Uli Edel
    78%
    Německo na prahu sedmdesátých let. Andreas Baader, Ulrike Meinhofová a Gudrun Ensslinová, děti příslušníků nacistické generace, bojují proti všemu, co pokládají za projevy nového fašismu: americká politika ve Vietnamu, vykořisťování zemí třetího světa, postoj Západu k doutnajícímu blízkovýchodnímu konfliktu. Samotná skupina se postupně víc a víc radikalizuje, nakonec vznikne Frakce Rudé armády (RAF) - teroristická skupina, která v zemi organizuje stále krvavější atentáty a vraždí prominentní politiky a podnikatele. Na druhé straně stojí Horst Herold, šéf Spolkového kriminálního úřadu, který činy celé skupiny ostře odsuzuje a RAF úspěšně pronásleduje, motivaci teroristů se zároveň pokouší porozumět.
    Režie:Uli Edel
    4
  • Narušitel systému
    Narušitel systému (2019)
    FilmRole: Erzieher Fabio
    • Edison
    Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu, ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce, podává autentický výkon Helena Zengel. Film získal Stříbrného medvěda/Cenu Alfreda Bauera pro film, který otevřel filmové tvorbě nové perspektivy. (Film Europe)

    Žánry:DramaDětský
    77%
    Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu, ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce, podává autentický výkon Helena Zengel. Film získal Stříbrného medvěda/Cenu Alfreda Bauera pro film, který otevřel filmové tvorbě nové perspektivy. (Film Europe)

    Žánry:DramaDětský
    5
  • Tannbach - vesnice na dělící čáře
    Tannbach - vesnice na dělící čáře (2015)
    MinisérieRole: Adolph Herrmann
    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa. Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěn dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování. Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války prozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    76%
    Konec války přináší naděje, ale také nové konflikty, které nenechají zacelit staré rány. Německá dramatická minisérie o lidských osudech na pozadí dělení Německa. Jak již napovídá název, třídílná německá minisérie se odehrává v malé vesnici, kterou po druhé světové válce prochází hraniční linie mezi západní a východní částí Německa. Fiktivní Tannbach tak v malém představuje ekvivalent nejen poválečného Berlína, ale také celého rozděleného Německa. Právě s ambicí na malém prostoru rozvést klíčová témata poválečné zkušenosti byl celý projekt koncipován. Inspirací pro tvůrce, v čele se zasloužilou producentkou a scenáristkou Gabrielou Sperlovou, byla reálná vesnice Mödlareuth, kterou protéká potok Tannbach, jenž představuje hranici mezi Bavorskem a Durynskem. V roce 1949 po ustanovení východního a západního Německa byla vesnice rozdělena podle této přírodní hranice a o tři roky později byl podél potoka vystavěn dřevěný plot, který v roce 1966 nahradila betonová zeď... Vyprávění minisérie začíná v den, kdy vesnici obsadí americká armáda, ale ještě v posledních chvílích pod nacistickým zřízením se odehraje několik událostí, které zamíchají osudy řady postav. V nadcházejících dnech a letech zdejší obyvatele čeká převzetí Rudou armádou, denacifikace, pozemková reforma, kontrast ideologií Západu a Východu i euforie z nových ideálů a hořkost z jejich mnohoznačného naplňování. Seriál neuhýbá před nelehkými tématy kolektivní viny či zbožného obdivu řadových Němců k Adolfu Hitlerovi, a ani v rámci poválečného rozdělení stran nesklouzává k jednoduchým schématům či prvoplánovým soudům. Naopak široký ansámbl obyvatel vesnice využívá k vykreslení plastického obrazu různorodých osudů a výzev, které na Němce po válce čekaly. Seriál tak současně představuje obraz zevrubné reflexe vlastní minulosti, kterou Němci za uplynulé dekády prošli a které v jiných posttotalitních státech dodnes chybí. V centru dění minisérie stojí mladá dívka Anna, dcera hraběte Georga von Striesowa, která válku prožila chráněná před jejími přímými projevy, a nyní ji čeká nelehké prozření do nového mnohoznačného uspořádání, v němž se navíc minulost odhaluje jako faleš. Její otec coby oficír, který dezertoval z fronty, se stále upíná k tradičním hodnotám starého světa a jeho hierarchii. Generaci bez otců zastupují bratři Friedrich a Lothar, kteří vkládají naděje do nového začátku i nových ideologií, byť každý do jiné. Pro některé postavy přináší konec války prozření a snahu odčinit prohřešky vlastní či svých blízkých. Jiní těžce nesou, že křivdy minulosti zůstávají bez trestu, tím spíše když pragmatismus poválečné obrody zahrnuje i využití těch, kteří byli aktivní součástí předchozího režimu. Rozdělení vesnice vnese do poválečné dynamiky ještě dilemata rozhodování se mezi rodinou i domovem na jedné a sny či ambicemi na druhé straně. (Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    6
  • Berlin Calling
    Berlin Calling (2008)
    FilmRole: Pete
    76%
    7
  • The Investigation
    The Investigation (2024)
    FilmRole: Zeuge 33
    76%
    8
  • Wilsberg
    Wilsberg (1995)
    Seriál
    75%
    9
  • 10
  • 11
  • Nahý mezi vlky
    Nahý mezi vlky (2015)
    FilmRole: André Höfel
    72%
    12
  • Gundermann
    Gundermann (2018)
    FilmRole: Helmut
    Životopisný hudební film sleduje osudy východoněmeckého písničkáře Gerharda Gundermanna, který si získal srdce publika inteligentními texty melancholických balad i rockových skladeb. Gundermann pracoval celý život v uhelných dolech jako obsluha velkorypadla a měl vyhraněné levicové názory. K odvrácené straně jeho života patřila spolupráce s východoněmeckou tajnou policií Stasi, kterou po pádu železné opony veřejně přiznal. (Febiofest)
    71%
    Životopisný hudební film sleduje osudy východoněmeckého písničkáře Gerharda Gundermanna, který si získal srdce publika inteligentními texty melancholických balad i rockových skladeb. Gundermann pracoval celý život v uhelných dolech jako obsluha velkorypadla a měl vyhraněné levicové názory. K odvrácené straně jeho života patřila spolupráce s východoněmeckou tajnou policií Stasi, kterou po pádu železné opony veřejně přiznal. (Febiofest)
    13
  • Die Summe meiner einzelnen Teile
    Die Summe meiner einzelnen Teile (2011)
    FilmRole: Martin Blunt
    Dva nepasující muži, jeden věčný kluk a jeden chlapec, se najdou a postaví si malou chatu v lesích, aby začali nový život. Jejich každodenní boj o přežití mezi nimi vytváří silné pouto, dokud není chata zničena a jeden z chlapců odveden pryč. Bývalému psychiatrickému pacientovi je řečeno, že jeho přítel byl jen výplod jeho fantazie, což ho ale vyprovokuje k boji a dokázání chlapcovy existence.
    Žánry:Drama
    69%
    Dva nepasující muži, jeden věčný kluk a jeden chlapec, se najdou a postaví si malou chatu v lesích, aby začali nový život. Jejich každodenní boj o přežití mezi nimi vytváří silné pouto, dokud není chata zničena a jeden z chlapců odveden pryč. Bývalému psychiatrickému pacientovi je řečeno, že jeho přítel byl jen výplod jeho fantazie, což ho ale vyprovokuje k boji a dokázání chlapcovy existence.
    Žánry:Drama
    14
  • Speer a Hitler
    Speer a Hitler (2005)
    Seriál
    Trojdielna dokudráma odhaľuje skutočnosť o mýtoch a polopravdách, ktorými bola opradená ústredná postava nacistického režimu. Albert Speer bol mužom mnohých protirečení - kultivovaný intelektuál, ktorý sa spriahol s najväčším zlom v dejinách 20. storočia - Adolfom Hitlerom. Hoci Speer vyštudoval humanitné vedy, počas 2. svetovej vojny ovládal vojnový priemysel a na zvýšenie produktivity používal otrokárske metódy. Zároveň bol talentovaným architektom, ktorý mal postaviť monumentálne pomníky Tretej ríše. Speer bol celé roky Hitlerovým protežantom, v posledných mesiacoch nacistického režimu sa však postavil proti nemu. Bol jediným predstaviteľom Tretej ríše, ktorý na Norimberskom procese priznal svoj podiel viny na zverstvách páchaných nacistami počas 2. svetovej vojny.
    Dokudráma z dielne režiséra Heinricha Breloera (režisér úspešnej dokudrámy Mannovci) prináša výpovede troch Speerových detí, ktoré sú pred kamerou konfrontované s bolestivými faktami o svojom otcovi. Film odhaľuje mnohé doteraz neznáme skutočnosti a dokumenty a zdramatizované pasáže zároveň divákovi sprostredkujú atmosféru doby Hitlera a jeho architekta Alberta Speera. (oficiálny text distribútora)

    69%
    Trojdielna dokudráma odhaľuje skutočnosť o mýtoch a polopravdách, ktorými bola opradená ústredná postava nacistického režimu. Albert Speer bol mužom mnohých protirečení - kultivovaný intelektuál, ktorý sa spriahol s najväčším zlom v dejinách 20. storočia - Adolfom Hitlerom. Hoci Speer vyštudoval humanitné vedy, počas 2. svetovej vojny ovládal vojnový priemysel a na zvýšenie produktivity používal otrokárske metódy. Zároveň bol talentovaným architektom, ktorý mal postaviť monumentálne pomníky Tretej ríše. Speer bol celé roky Hitlerovým protežantom, v posledných mesiacoch nacistického režimu sa však postavil proti nemu. Bol jediným predstaviteľom Tretej ríše, ktorý na Norimberskom procese priznal svoj podiel viny na zverstvách páchaných nacistami počas 2. svetovej vojny.
    Dokudráma z dielne režiséra Heinricha Breloera (režisér úspešnej dokudrámy Mannovci) prináša výpovede troch Speerových detí, ktoré sú pred kamerou konfrontované s bolestivými faktami o svojom otcovi. Film odhaľuje mnohé doteraz neznáme skutočnosti a dokumenty a zdramatizované pasáže zároveň divákovi sprostredkujú atmosféru doby Hitlera a jeho architekta Alberta Speera. (oficiálny text distribútora)

    15
  • What You Can See from Here
    What You Can See from Here (2022)
    FilmRole: Werner Palm
    V malebné jarní ráno se v ospalé vesničce plné osobitých postav probouzejí obyvatelé se zprávou, že Selma měla další předtuchu. Opět se jí zdálo o vzácném zvířeti – okapi. Všichni ve vesnici vědí, že to znamená, že někdo zemře. Selmina vnučka, jedenáctiletá Luisa, a její nejlepší kamarád Martin sledují, jak strach z toho, že se stanou obětí proroctví, vrhá vesnici do zmatku. Když se však předtucha naplní, Luisin svět se rázem obrátí vzhůru nohama. Deset let po události, která jí změnila život, žije Luisa poklidným životem a pracuje v knihkupectví, dokud jí nečekaná návštěva neumožní znovu objevit, jak silná a životodárná může být láska.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    V malebné jarní ráno se v ospalé vesničce plné osobitých postav probouzejí obyvatelé se zprávou, že Selma měla další předtuchu. Opět se jí zdálo o vzácném zvířeti – okapi. Všichni ve vesnici vědí, že to znamená, že někdo zemře. Selmina vnučka, jedenáctiletá Luisa, a její nejlepší kamarád Martin sledují, jak strach z toho, že se stanou obětí proroctví, vrhá vesnici do zmatku. Když se však předtucha naplní, Luisin svět se rázem obrátí vzhůru nohama. Deset let po události, která jí změnila život, žije Luisa poklidným životem a pracuje v knihkupectví, dokud jí nečekaná návštěva neumožní znovu objevit, jak silná a životodárná může být láska.
    Žánry:DramaKomedie
    16
  • The Usedom Thriller: Mörderhus
    The Usedom Thriller: Mörderhus (2014)
    FilmRole: Stefan Thiel
    Bývalá státní zástupkyně Karin Lossow je po několika letech propuštěna z vězení. Kdysi zastřelila svého manžela zbraní své dcery Julie, protože spal s jinou ženou. K překvapení jejího probačního úředníka a její dcery se nepřestěhuje do nového bytu v Rostocku, jak bylo plánováno, ale vrací se do svého domova na Usedomu do "Domu vrahů" (Mörderhus). To je nemilé nejen pro její dceru, která matce ještě nedokázala odpustit, co udělala. Karin se musí vyrovnávat s pohrdavými pohledy a poznámkami ostrovanů. Sama Usedom považuje za druhou šanci pro svůj život a brzy si vytvoří dobré pouto se svou environmentálně uvědomělou vnučkou Sophií, která ji podporuje právními radami během protestu. Karin si také najde práci v bizoní ohradě, kde se stará o zvířata a kontroluje vstup. Julia musí vyšetřit smrt Thomase Krenzolina. Mladý paraplegik je nalezen utopený ve vodě.
    Žánry:Krimi
    67%
    Bývalá státní zástupkyně Karin Lossow je po několika letech propuštěna z vězení. Kdysi zastřelila svého manžela zbraní své dcery Julie, protože spal s jinou ženou. K překvapení jejího probačního úředníka a její dcery se nepřestěhuje do nového bytu v Rostocku, jak bylo plánováno, ale vrací se do svého domova na Usedomu do "Domu vrahů" (Mörderhus). To je nemilé nejen pro její dceru, která matce ještě nedokázala odpustit, co udělala. Karin se musí vyrovnávat s pohrdavými pohledy a poznámkami ostrovanů. Sama Usedom považuje za druhou šanci pro svůj život a brzy si vytvoří dobré pouto se svou environmentálně uvědomělou vnučkou Sophií, která ji podporuje právními radami během protestu. Karin si také najde práci v bizoní ohradě, kde se stará o zvířata a kontroluje vstup. Julia musí vyšetřit smrt Thomase Krenzolina. Mladý paraplegik je nalezen utopený ve vodě.
    Žánry:Krimi
    17
  • Rudý kakadu
    Rudý kakadu (2006)
    Film
    Dramatický príbeh ľúbostného trojuholníka sa odohráva na jar roku 1961, v čase, keď do východného Nemecka dorazil rokenrol. V tom istom roku však bol postavený Berlínsky múr a rokenrol sa definitívne stal nebezpečným vývozným artiklom západného kapitalizmu. V tejto zložitej dobe dvadsaťročný Siggi prichádza z vidieka do Drážďan. Má výtvarný talent, a tak sa mu podarí získať prácu maliara kulís v divadle. Uvažuje o dráhe výtvarníka, ale všetky jeho plány zmenia zásadné udalosti roku '61. Spoznáva Luise, talentovanú mladú poetku, ktorej básne všetky oficiálne orgány odmietajú publikovať ako kontrarevolučné. Siggi sa do nej na prvý pohľad zamiluje, ale Luise je vydatá za roztomilého rebela a výtržníka Wolleho. Vďaka Luise a Wollemu spoznáva Siggi život z novej strany. Zapadne do komunity, ktorá trávi večery v rokenrolovom klube Červený kakadu. Mladí ľudia chcú len v pokoji a najmä slobodne žiť svoje životy a lásky. Doba však ich slobodným ideálom nepraje, a tak žiaden z nich nie je ušetrený tvrdej zrážky s režimom. Všetky ich nádeje zahatá Berlínsky múr. Bezstarostný život sa definitívne zmení, keď pod neustálym dohľadom tajnej polície ich priateľstvo zakalia vzájomné podozrenia zo zrady. Keď je Wolle zatknutý, Siggi musí bojovať nielen o Luise, ale aj o svoju budúcnosť. Film Červený kakadu od producentov filmu Goodbye Lenin má ambíciu nadviazať na smutnosmiešnu reflexiu dejín komunistického režimu v Nemecku. Vyznačuje sa autentickým retro-feelingom rokenrolovej éry, nesnaží sa však vyvolať sentimentálnu nostalgiu za dobou minulou. Naopak, ukazuje, ako politické represie skrivili charaktery a zničili priateľstvá. Mladá hviezda nemeckého filmu Max Riemelt (Napola) získal za stvárnenie Siggiho Cenu pre najlepšieho mladého herca na Bavarian Film Award.
    66%
    Dramatický príbeh ľúbostného trojuholníka sa odohráva na jar roku 1961, v čase, keď do východného Nemecka dorazil rokenrol. V tom istom roku však bol postavený Berlínsky múr a rokenrol sa definitívne stal nebezpečným vývozným artiklom západného kapitalizmu. V tejto zložitej dobe dvadsaťročný Siggi prichádza z vidieka do Drážďan. Má výtvarný talent, a tak sa mu podarí získať prácu maliara kulís v divadle. Uvažuje o dráhe výtvarníka, ale všetky jeho plány zmenia zásadné udalosti roku '61. Spoznáva Luise, talentovanú mladú poetku, ktorej básne všetky oficiálne orgány odmietajú publikovať ako kontrarevolučné. Siggi sa do nej na prvý pohľad zamiluje, ale Luise je vydatá za roztomilého rebela a výtržníka Wolleho. Vďaka Luise a Wollemu spoznáva Siggi život z novej strany. Zapadne do komunity, ktorá trávi večery v rokenrolovom klube Červený kakadu. Mladí ľudia chcú len v pokoji a najmä slobodne žiť svoje životy a lásky. Doba však ich slobodným ideálom nepraje, a tak žiaden z nich nie je ušetrený tvrdej zrážky s režimom. Všetky ich nádeje zahatá Berlínsky múr. Bezstarostný život sa definitívne zmení, keď pod neustálym dohľadom tajnej polície ich priateľstvo zakalia vzájomné podozrenia zo zrady. Keď je Wolle zatknutý, Siggi musí bojovať nielen o Luise, ale aj o svoju budúcnosť. Film Červený kakadu od producentov filmu Goodbye Lenin má ambíciu nadviazať na smutnosmiešnu reflexiu dejín komunistického režimu v Nemecku. Vyznačuje sa autentickým retro-feelingom rokenrolovej éry, nesnaží sa však vyvolať sentimentálnu nostalgiu za dobou minulou. Naopak, ukazuje, ako politické represie skrivili charaktery a zničili priateľstvá. Mladá hviezda nemeckého filmu Max Riemelt (Napola) získal za stvárnenie Siggiho Cenu pre najlepšieho mladého herca na Bavarian Film Award.
    18
  • 19
  • 20
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    21
  • Einsamkeit und Sex und Mitleid
    Einsamkeit und Sex und Mitleid (2017)
    FilmRole: Uwe König
    63%
    22
  • In a Land That No Longer Exists
    In a Land That No Longer Exists (2022)
    FilmRole: Klaus Schulz
    Východní Berlín, rok 1989: Suzie je těsně před maturitou vyhozena ze školy a musí se protloukat jako dělnice v kabelové továrně. Náhodná fotografie ji ale zavede do světa módy NDR. Šéfredaktorka Elsa Wilbrodtová ji dostane na obálku Sibylly, módního časopisu NDR. V berlínském undergroundu se seznámí s homosexuálním módním návrhářem Rudim a fotografem Coyotem. Suzie se musí rozhodnout, zda je dost odvážná na to, aby staré vazby navždy opustila.
    Žánry:Drama
    63%
    Východní Berlín, rok 1989: Suzie je těsně před maturitou vyhozena ze školy a musí se protloukat jako dělnice v kabelové továrně. Náhodná fotografie ji ale zavede do světa módy NDR. Šéfredaktorka Elsa Wilbrodtová ji dostane na obálku Sibylly, módního časopisu NDR. V berlínském undergroundu se seznámí s homosexuálním módním návrhářem Rudim a fotografem Coyotem. Suzie se musí rozhodnout, zda je dost odvážná na to, aby staré vazby navždy opustila.
    Žánry:Drama
    23
  • Die Chefin
    Die Chefin (2012)
    Seriál
    63%
    24
  • Když jsme snili
    Když jsme snili (2015)
    FilmRole: Trinker Thilo
    Okrajová čtvrť Lipska, krátce po pádu zdi. Rico, Dani, Paul a Mark, před nedávnem ještě pionýři v uniformách, jsou vrženi do vibrující doby krátce po znovusjednocení Německa. Včerejší pořádky neplatí, ulice najednou nabízejí nečekaná dobrodružství. Čtyři přátelé tak mohou společně naplňovat své sny a čelit novým nebezpečím. Snímek poutavě vypráví o lásce a zradě, brutalitě a křehkosti, naději a iluzi. Předlohou je oceňovaný stejnojmenný bestseller lipského spisovatele Clemense Meyera z roku 2006, na plátno ho převedl režisér Andreas Dresen spolu s uznávaným scénáristou Wolfgangem Kohlhaasem. Premiéru měl film v soutěžní sekci Berlinale 2015. (DAS FILMFEST 2015)
    Žánry:Drama
    63%
    Okrajová čtvrť Lipska, krátce po pádu zdi. Rico, Dani, Paul a Mark, před nedávnem ještě pionýři v uniformách, jsou vrženi do vibrující doby krátce po znovusjednocení Německa. Včerejší pořádky neplatí, ulice najednou nabízejí nečekaná dobrodružství. Čtyři přátelé tak mohou společně naplňovat své sny a čelit novým nebezpečím. Snímek poutavě vypráví o lásce a zradě, brutalitě a křehkosti, naději a iluzi. Předlohou je oceňovaný stejnojmenný bestseller lipského spisovatele Clemense Meyera z roku 2006, na plátno ho převedl režisér Andreas Dresen spolu s uznávaným scénáristou Wolfgangem Kohlhaasem. Premiéru měl film v soutěžní sekci Berlinale 2015. (DAS FILMFEST 2015)
    Žánry:Drama
    25
  • 26
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    61%
    27
  • 28
  • Die geliebten Schwestern
    Die geliebten Schwestern (2014)
    FilmRole: Christian Gottfried Körner
    61%
    29
  • Pro děti cokoliv
    Pro děti cokoliv (2021)
    FilmRole: Krusche

    Film Pro děti cokoliv vypráví příběh bývalého boxera Andiho Jovanoviće - nesmírně silného člověka, který prochází těžkou zkouškou, když se snaží udržet si péči o své tři děti a zajistit je, zatímco pracuje jako pomocný dělník. Andi se pod hrozbou vystěhování obrací na bývalou přítelkyni Sonju - matku své nejmladší dcerky Fii a skutečnou životní lásku. Když však Andi přijde o práci, Sonja trvá na tom, aby jí vrátil peníze, jinak mu zabrání stýkat se s Fiou. Andi doufá, že se jeho problémy vyřeší, pokud se mu podaří získat finanční odměnu v amatérské boxerské soutěži, aby splatil dluh a dokázal, že je hoden usmíření se Sonjou a Fiou. (Cinemax)

    60%

    Film Pro děti cokoliv vypráví příběh bývalého boxera Andiho Jovanoviće - nesmírně silného člověka, který prochází těžkou zkouškou, když se snaží udržet si péči o své tři děti a zajistit je, zatímco pracuje jako pomocný dělník. Andi se pod hrozbou vystěhování obrací na bývalou přítelkyni Sonju - matku své nejmladší dcerky Fii a skutečnou životní lásku. Když však Andi přijde o práci, Sonja trvá na tom, aby jí vrátil peníze, jinak mu zabrání stýkat se s Fiou. Andi doufá, že se jeho problémy vyřeší, pokud se mu podaří získat finanční odměnu v amatérské boxerské soutěži, aby splatil dluh a dokázal, že je hoden usmíření se Sonjou a Fiou. (Cinemax)

    30
  • Jednou si řekneme vše
    Jednou si řekneme vše (2023)
    FilmRole: Volker
    • Max
    Intimní drama na základě literární předlohy Daniely Krien je zasazeno do horkého léta roku 1990 ve Východním Německu, kde si mladá žena začne románek s mužem, který je takřka dvakrát starší než ona a živí se jako farmář, což je oproti jejímu intelektuálnímu zaměření diametrální rozdíl. Křehké drama o nezištné lásce je sugestivním zážitkem, který podává netradiční romanci bez patosu a s patřičnou citlivostí. Snímek byl uveden v hlavní soutěži festivalu Berlinale 2023.
    Režie:Emily Atef
    59%
    Intimní drama na základě literární předlohy Daniely Krien je zasazeno do horkého léta roku 1990 ve Východním Německu, kde si mladá žena začne románek s mužem, který je takřka dvakrát starší než ona a živí se jako farmář, což je oproti jejímu intelektuálnímu zaměření diametrální rozdíl. Křehké drama o nezištné lásce je sugestivním zážitkem, který podává netradiční romanci bez patosu a s patřičnou citlivostí. Snímek byl uveden v hlavní soutěži festivalu Berlinale 2023.
    Režie:Emily Atef
    31
  • Můj bratr je pes
    Můj bratr je pes (2004)
    Film
    Já nechci žádného malého bratra. Já chci psa! říká zklamaná Marietta Bremer. K desátým narozeninám si od maminky Marie a táty Martina ze všeho nejvíce přála opravdového, živého psa. Místo toho však opět dostala jen psa plyšového. Marně jí rodiče vysvětlují, že v jejich bytě žádný pes být nemůže, protože Mariettin malý čtyřletý bratříček Tobias trpí silnou alergií na zvířecí srst a jakmile se nějaký pes dostane příliš blízko, začne chlapec kýchat. To však není jediný důvod, proč je Marietta na nejmladšího člena jejich rodiny pořádně naštvaná. Jeho křik jí přijde nesnesitelný a taky trochu žárlí na pozornost, kterou mu oba rodiče věnují. A tak jediné, co v tyto nepříliš vydařené narozeniny vzbudí Mariettinu pozornost, je neobvyklý balíček, který jí poslal kmotřenec Said z Afriky. Obsahuje zvláštní kámen, který je údajně kouzelný a splní největší přání toho, komu je darován. Marietta na něj sice pohlíží s jistou nedůvěrou, ale velmi brzy má možnost si magickou sílu kamene ověřit. To když se rodiče vydají strávit celé dlouhé dva týdny dovolené na hausbótu, aby se tu pokusili urovnat své poněkud zjitřené manželství, a děti nechají doma v péči babičky Gerdy. Sotva za rodiči zaklapnou dveře, postupuje Marietta přesně podle návodu k použití, vysloví magická slova a z celého srdce si přeje mít psa. A ono to skutečně funguje. Zanedlouho uslyší Marietta tiché škrabání na dveře od pokoje a když je otevře, má před sebou toho nejkrásnějšího a nejsladšího pejska v celém vesmíru. Hned běží malého bílého knírače ukázat Tobiasovi, jenže v pokoji zjistí, že její malý bratříček zmizel. A zatímco ho polekaně a později už téměř zoufale hledá, uvelebí se pejsek na Tobiasově pohovce, pustí se do Tobiasových oblíbených karamelových bonbónů a začne si hrát s dálkovým televizním ovladačem stejně jako Tobias. Je to pouhá náhoda, nebo se opravdu její ztracený bratříček proměnil v toho krásného pejska? Marietta je samozřejmě přesvědčená, že platí druhá varianta. A co je horší, za pár chvil se má ve dveřích objevit babička Gerda, ta nejhorší možná volba pro opatrování dětí. Protože pořád uklízí a jestli něco nenávidí víc než malé děti, jsou to malá zvířátka. Jak má Marietta nerudné babičce vysvětlit, že Tobias není doma? Jak má bratra proměnit zpátky v člověka, když magický kámen byl jen na jedno použití? A pak, není on nakonec takový roztomilý pejsek lepší než uřvaný bratříček? Rozhodně je s ním větší zábava. A jak se zdá, Tobiasovi se taky víc líbí být psem než malým chlapcem. Zejména když se objeví filmový producent, který má pro pejska filmovou roli. Jenže pak se nečekaně vrátí rodiče a Marietta musí jednat.
    Žánry:Rodinný
    Režie:Peter Timm
    43%
    Já nechci žádného malého bratra. Já chci psa! říká zklamaná Marietta Bremer. K desátým narozeninám si od maminky Marie a táty Martina ze všeho nejvíce přála opravdového, živého psa. Místo toho však opět dostala jen psa plyšového. Marně jí rodiče vysvětlují, že v jejich bytě žádný pes být nemůže, protože Mariettin malý čtyřletý bratříček Tobias trpí silnou alergií na zvířecí srst a jakmile se nějaký pes dostane příliš blízko, začne chlapec kýchat. To však není jediný důvod, proč je Marietta na nejmladšího člena jejich rodiny pořádně naštvaná. Jeho křik jí přijde nesnesitelný a taky trochu žárlí na pozornost, kterou mu oba rodiče věnují. A tak jediné, co v tyto nepříliš vydařené narozeniny vzbudí Mariettinu pozornost, je neobvyklý balíček, který jí poslal kmotřenec Said z Afriky. Obsahuje zvláštní kámen, který je údajně kouzelný a splní největší přání toho, komu je darován. Marietta na něj sice pohlíží s jistou nedůvěrou, ale velmi brzy má možnost si magickou sílu kamene ověřit. To když se rodiče vydají strávit celé dlouhé dva týdny dovolené na hausbótu, aby se tu pokusili urovnat své poněkud zjitřené manželství, a děti nechají doma v péči babičky Gerdy. Sotva za rodiči zaklapnou dveře, postupuje Marietta přesně podle návodu k použití, vysloví magická slova a z celého srdce si přeje mít psa. A ono to skutečně funguje. Zanedlouho uslyší Marietta tiché škrabání na dveře od pokoje a když je otevře, má před sebou toho nejkrásnějšího a nejsladšího pejska v celém vesmíru. Hned běží malého bílého knírače ukázat Tobiasovi, jenže v pokoji zjistí, že její malý bratříček zmizel. A zatímco ho polekaně a později už téměř zoufale hledá, uvelebí se pejsek na Tobiasově pohovce, pustí se do Tobiasových oblíbených karamelových bonbónů a začne si hrát s dálkovým televizním ovladačem stejně jako Tobias. Je to pouhá náhoda, nebo se opravdu její ztracený bratříček proměnil v toho krásného pejska? Marietta je samozřejmě přesvědčená, že platí druhá varianta. A co je horší, za pár chvil se má ve dveřích objevit babička Gerda, ta nejhorší možná volba pro opatrování dětí. Protože pořád uklízí a jestli něco nenávidí víc než malé děti, jsou to malá zvířátka. Jak má Marietta nerudné babičce vysvětlit, že Tobias není doma? Jak má bratra proměnit zpátky v člověka, když magický kámen byl jen na jedno použití? A pak, není on nakonec takový roztomilý pejsek lepší než uřvaný bratříček? Rozhodně je s ním větší zábava. A jak se zdá, Tobiasovi se taky víc líbí být psem než malým chlapcem. Zejména když se objeví filmový producent, který má pro pejska filmovou roli. Jenže pak se nečekaně vrátí rodiče a Marietta musí jednat.
    Žánry:Rodinný
    Režie:Peter Timm
    32
  • 33