6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Wojciech Leonowicz: Filmy a seriály

  • Czas honoru
    Czas honoru (2008)
    Seriál
    83%
    1
  • Jsem vrah
    Jsem vrah (2016)
    FilmRole: Militiaman Jerzy

    Mnoha nejasnostmi dodnes opředený příběh sériového vraha žen Zdisława Marchwického (zvaného „Vampýr ze Zagłębia“) se stal inspirací pro nejnovější film Macieje Pieprzycy („Inferno“, „Třísky“, „Život je úžasný“), zasazeného do reálií Polské lidové republiky začátku 70. let. Již několik vyšetřovatelů se pokusilo pachatele neúspěšně dopadnout, nyní je vyšetřováním nově pověřen ambiciózní kriminalista Jasiński (Mirosław Haniszewski). Z důvodu, že poslední obětí Vampýra je příbuzná komunistického funkcionáře, sílí požadavek na Jasińského dopadnout pachatele za každou cenu. Náhoda i několik nepřímých důkazů vede k zatčení osoby jménem Wiesław Kalicki (Arkadiusz Jakubik). Zdaleka však chybí nezvratný důkaz k usvědčení pachatele a nekompromisní tlak státního zřízení rozehrává několik fatálních vnitřních dilemat – na straně Kalického – zda se pod vidinou slibovaného mírnějšího trestu přiznat k něčemu, o čem tvrdí, že nikdy neudělal, na straně Jasińského – zda dostát příkazu a tak trochu i osobním ambicím a postavit před soud člověka, o jehož vině dosud není nepochybně přesvědčen. Film získal spoustu ocenění doma i v zahraničí a není prvním autorovým dílem zobrazujícím danou historickou událost. Touto reálií se Pieprzyca zabýval již před 18 lety ve stejnojmenném dokumentárním filmu. (3Kino)

    73%

    Mnoha nejasnostmi dodnes opředený příběh sériového vraha žen Zdisława Marchwického (zvaného „Vampýr ze Zagłębia“) se stal inspirací pro nejnovější film Macieje Pieprzycy („Inferno“, „Třísky“, „Život je úžasný“), zasazeného do reálií Polské lidové republiky začátku 70. let. Již několik vyšetřovatelů se pokusilo pachatele neúspěšně dopadnout, nyní je vyšetřováním nově pověřen ambiciózní kriminalista Jasiński (Mirosław Haniszewski). Z důvodu, že poslední obětí Vampýra je příbuzná komunistického funkcionáře, sílí požadavek na Jasińského dopadnout pachatele za každou cenu. Náhoda i několik nepřímých důkazů vede k zatčení osoby jménem Wiesław Kalicki (Arkadiusz Jakubik). Zdaleka však chybí nezvratný důkaz k usvědčení pachatele a nekompromisní tlak státního zřízení rozehrává několik fatálních vnitřních dilemat – na straně Kalického – zda se pod vidinou slibovaného mírnějšího trestu přiznat k něčemu, o čem tvrdí, že nikdy neudělal, na straně Jasińského – zda dostát příkazu a tak trochu i osobním ambicím a postavit před soud člověka, o jehož vině dosud není nepochybně přesvědčen. Film získal spoustu ocenění doma i v zahraničí a není prvním autorovým dílem zobrazujícím danou historickou událost. Touto reálií se Pieprzyca zabýval již před 18 lety ve stejnojmenném dokumentárním filmu. (3Kino)

    2
  • Katyň
    Katyň (2007)
    Film
    Slavný polský režisér Andrzej Wajda ve svém právě dokončeném filmu Katyň zpracoval jednu z nejtemnějších událostí polských dějin: masakr 22 500 polských vojáků i civilistů, který provedla sovětská tajná policie NKVD v roce 1940. Kolem katyňského masakru vznikla řada kontroverzí a nejasností. Hromadné hroby obětí odhalili Němci v roce 1941. Moskva na oplátku z masakru obvinila Němce, západ o masakru mlčel... Rusko až po padesáti letech mlčení v roce 1990 přiznalo, že Stalin vraždy polské vojenské a společenské elity opravdu nařídil. Přesto Rusko stále odmítá odtajnit dokumenty týkající se této události a uznat masakr za genocidu. Filmové drama, které Wajda natočil podle knihy Katyń: Post Mortem od Adrzeje Mularczyka, se zaměřuje na příběhy lidí, které masakr s různou intenzitou osobně zasáhnul. Právě tak jako zasáhnul jeho tvůrce: v Katyni byl zavražděn Wajdův otec a také strýc hudebního skladatele Kryzstofa Pendereckého. Osou filmu jsou osudy žen, které ztratily své manžely, bratry, syny. Některé z nich se také dostávají do sovětského zajetí, jiné hledají důkazy o jejich přežití, další apaticky čekají, smířené s tím nejhorším možným scénářem. Film představuje jednu z nejhrůznějších vražd především pohledem rodinných příslušníků, prostřednictvím jejich marných nadějí a prožívaného utrpení. Film byl v roce 2008 nominován na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film. Sám Andrzej Wajda je držitelem čestného Oscara za celoživotní dílo. Získal ho v roce 2000.
    69%
    Slavný polský režisér Andrzej Wajda ve svém právě dokončeném filmu Katyň zpracoval jednu z nejtemnějších událostí polských dějin: masakr 22 500 polských vojáků i civilistů, který provedla sovětská tajná policie NKVD v roce 1940. Kolem katyňského masakru vznikla řada kontroverzí a nejasností. Hromadné hroby obětí odhalili Němci v roce 1941. Moskva na oplátku z masakru obvinila Němce, západ o masakru mlčel... Rusko až po padesáti letech mlčení v roce 1990 přiznalo, že Stalin vraždy polské vojenské a společenské elity opravdu nařídil. Přesto Rusko stále odmítá odtajnit dokumenty týkající se této události a uznat masakr za genocidu. Filmové drama, které Wajda natočil podle knihy Katyń: Post Mortem od Adrzeje Mularczyka, se zaměřuje na příběhy lidí, které masakr s různou intenzitou osobně zasáhnul. Právě tak jako zasáhnul jeho tvůrce: v Katyni byl zavražděn Wajdův otec a také strýc hudebního skladatele Kryzstofa Pendereckého. Osou filmu jsou osudy žen, které ztratily své manžely, bratry, syny. Některé z nich se také dostávají do sovětského zajetí, jiné hledají důkazy o jejich přežití, další apaticky čekají, smířené s tím nejhorším možným scénářem. Film představuje jednu z nejhrůznějších vražd především pohledem rodinných příslušníků, prostřednictvím jejich marných nadějí a prožívaného utrpení. Film byl v roce 2008 nominován na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film. Sám Andrzej Wajda je držitelem čestného Oscara za celoživotní dílo. Získal ho v roce 2000.
    3
  • Walesa: člověk naděje
    Walesa: člověk naděje (2013)
    Film
    • iVysílání
    65%
    4
  • Prasklina
    Prasklina (2008)
    Film

    Joanna a Jan (vynikající Jadwiga Jankowska-Cieślak a Krzysztof Stroiński) jsou dlouholetí manželé bez nějakých výrazných vztahových rozepří. Vychovali dnes již dospělou dceru a žijí poklidným životem ve svém domě. Po návštěvě přátel nachází Joanna nahrávku obsahující informaci, že Jan měl být v minulosti spolupracovníkem komunistické tajné policie. Film nezobrazuje praktiky těchto příslušníků minulého režimu, ani se nesnaží v prvním plánu odhalit, zda Jan skutečně informátorem byl či ne. Klíčová je naopak studie, co dokáže takové dosud neprokázané obvinění učinit s pevným manželským svazkem, aniž by bylo nepochybně zřejmé, zda se informace o Janovi zakládají na pravdě. Zacelit prasklinu může totiž trvat mnohem déle než ji způsobit. Režisér a autor Michał Rosa, host našeho festivalu, obdržel za film několik cen doma i v zahraničí, mj. také na MFF v Karlových Varech v roce 2009. (3Kino)

    Žánry:Drama
    60%

    Joanna a Jan (vynikající Jadwiga Jankowska-Cieślak a Krzysztof Stroiński) jsou dlouholetí manželé bez nějakých výrazných vztahových rozepří. Vychovali dnes již dospělou dceru a žijí poklidným životem ve svém domě. Po návštěvě přátel nachází Joanna nahrávku obsahující informaci, že Jan měl být v minulosti spolupracovníkem komunistické tajné policie. Film nezobrazuje praktiky těchto příslušníků minulého režimu, ani se nesnaží v prvním plánu odhalit, zda Jan skutečně informátorem byl či ne. Klíčová je naopak studie, co dokáže takové dosud neprokázané obvinění učinit s pevným manželským svazkem, aniž by bylo nepochybně zřejmé, zda se informace o Janovi zakládají na pravdě. Zacelit prasklinu může totiž trvat mnohem déle než ji způsobit. Režisér a autor Michał Rosa, host našeho festivalu, obdržel za film několik cen doma i v zahraničí, mj. také na MFF v Karlových Varech v roce 2009. (3Kino)

    Žánry:Drama
    5
  • 6