?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jiří Mařas: Filmy a seriály

  • Světáci
    Světáci (1969)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +1
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kde velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Smrt si říká Engelchen
    Smrt si říká Engelchen (1963)
    Film
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Bláznova kronika
    Bláznova kronika (1964)
    Film
    Příběh se odehrává v Čechách v době třicetileté války. V rukou vojenských verbířů skončí i vesnický mládenec Petr, který sice dostane vojenský kabát, ale vzápětí se mu podaří utéct. Spolu s královským verbířem Matějem však padne do zajetí nepřátelského vojska… Karel Zeman použil v tomto snímku technik animovaného i hraného filmu, které ve specifickém spojení vytvořily novou kvalitu, rukopis, který je nezaměnitelný a který okouzluje diváky dodnes. (oficiální text distributora)
    74%
    Příběh se odehrává v Čechách v době třicetileté války. V rukou vojenských verbířů skončí i vesnický mládenec Petr, který sice dostane vojenský kabát, ale vzápětí se mu podaří utéct. Spolu s královským verbířem Matějem však padne do zajetí nepřátelského vojska… Karel Zeman použil v tomto snímku technik animovaného i hraného filmu, které ve specifickém spojení vytvořily novou kvalitu, rukopis, který je nezaměnitelný a který okouzluje diváky dodnes. (oficiální text distributora)
    3
  • Každý den odvahu
    Každý den odvahu (1964)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stává předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak "švejkování" a ležérnost se stávají bezděkým životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    65%
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stává předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak "švejkování" a ležérnost se stávají bezděkým životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    4
  • Bylo čtvrt a bude půl
    Bylo čtvrt a bude půl (1968)
    Film
    59%
    5
  • Svatá hříšnice
    Svatá hříšnice (1970)
    Film
    53%
    6
  • Panter čeká v 17,30
    Panter čeká v 17,30 (1971)
    Film
    Dětské filmy bývaly mnohdy využívány k natáčení nezastřeně moralistních příběhů, které nabádaly k žádoucímu jednání a naopak varovaly před špatnými cestami. V tomto případě se jedná o pochybné klukovské party, jejichž samozvaní vůdcové strhávají všechny účastníky k asociální činnosti - je velice obtížné pro čestné hochy takovému tlaku vzdorovat. Vykreslení motivací i podoby takových událostí je však v mnohém naivní, ani herecké ztvárnění nepřispívá k potřebné věrohodnosti.
    53%
    Dětské filmy bývaly mnohdy využívány k natáčení nezastřeně moralistních příběhů, které nabádaly k žádoucímu jednání a naopak varovaly před špatnými cestami. V tomto případě se jedná o pochybné klukovské party, jejichž samozvaní vůdcové strhávají všechny účastníky k asociální činnosti - je velice obtížné pro čestné hochy takovému tlaku vzdorovat. Vykreslení motivací i podoby takových událostí je však v mnohém naivní, ani herecké ztvárnění nepřispívá k potřebné věrohodnosti.
    7
  • Vekslák aneb Staré zlaté časy
    Vekslák aneb Staré zlaté časy (1994)
    Film
    38%
    8
  • Playgirls
    Playgirls (1994)
    Film
    První část erotické komedie o třech dívkách, které se rozhodnou založit exkluzivní erotický salón pro bohatou klientelu, a pak se pustí do složitých intrik, jejichž výsledek je však zcela nečekaný. Na počátku příběhu se vrací do Prahy z nezdařeného výletu do USA třicátnice Eva Joštová, aby zjistila, že její milenec Patrick Škoda ji vystěhoval ze svého bytu, kde nyní žije se svou třiadvacetiletou sekretářkou Štěpánkou Vranskou. Advokát Ota Lambet nabídne bezradné ženě místo masérky v erotickém salónu. Ta však odmítne. Z psychiatrické léčebny je propuštěna nesmělá katolička Klárka Jágrová, která se nedokázala vyrovnat s rozvodem. Společně se svou kamarádkou Ájou Machovou, majitelkou zprostředkovatelské kanceláře se Eva s Klárkou rozhodnou otevřít luxusní erotický salón nazvaný Playgirls. Aby získaly pro svůj výnosný podnik další peníze, začnou spřádat intriky kolem prodeje činžovního domu bratrů Patricka a Ludvíka Škodových. Jenže ve hře je také záludná Štěpánka, která má zcela jiné plány a jako Patrickova sekretářka a milenka má v ruce všechny trumfy.
    Žánry:KomedieErotický
    Režie:Vít Olmer
    18%
    První část erotické komedie o třech dívkách, které se rozhodnou založit exkluzivní erotický salón pro bohatou klientelu, a pak se pustí do složitých intrik, jejichž výsledek je však zcela nečekaný. Na počátku příběhu se vrací do Prahy z nezdařeného výletu do USA třicátnice Eva Joštová, aby zjistila, že její milenec Patrick Škoda ji vystěhoval ze svého bytu, kde nyní žije se svou třiadvacetiletou sekretářkou Štěpánkou Vranskou. Advokát Ota Lambet nabídne bezradné ženě místo masérky v erotickém salónu. Ta však odmítne. Z psychiatrické léčebny je propuštěna nesmělá katolička Klárka Jágrová, která se nedokázala vyrovnat s rozvodem. Společně se svou kamarádkou Ájou Machovou, majitelkou zprostředkovatelské kanceláře se Eva s Klárkou rozhodnou otevřít luxusní erotický salón nazvaný Playgirls. Aby získaly pro svůj výnosný podnik další peníze, začnou spřádat intriky kolem prodeje činžovního domu bratrů Patricka a Ludvíka Škodových. Jenže ve hře je také záludná Štěpánka, která má zcela jiné plány a jako Patrickova sekretářka a milenka má v ruce všechny trumfy.
    Žánry:KomedieErotický
    Režie:Vít Olmer
    9
  • Playgirls 2
    Playgirls 2 (1994)
    Film

    Nová majitelka salónu Playgirls Štěpánka Vranská, která v první části převezla své soupeřky, chce zvýšit úroveň služeb svého podniku, s nimiž není příliš spokojena, gigolo Tom Rodr nestačí na nymfomanku Deckertovou, prostitutky Ája a Irena nemají dost fantazie. Současně si sebevědomá majitelka skrytými kamerami tajně pořizuje kompromitující videonahrávky svých klientů a klientek. Podaří se jí získat několik nových dívek a také schopného a výkonného gigola Martina, kterého chce získat pro sebe. Ten však zcela chladně odmítá návrhy své šéfky a místo toho se začíná scházet s jednou bývalou modelkou Lenkou, kterou Štěpánka přetáhla do svého podniku. Ani pokus vydírat bohatého podnikatele videonahrávkou jeho ženy, Štěpánce nevyjde. Muž je předem informován Lenkou. Jeho komando vtrhne do podniku, kde hledá kopie nahrávky. Když je nenajde, rozhodne se je mučením získat přímo od Štěpánky.

    Žánry:KomedieErotický
    Režie:Vít Olmer
    14%

    Nová majitelka salónu Playgirls Štěpánka Vranská, která v první části převezla své soupeřky, chce zvýšit úroveň služeb svého podniku, s nimiž není příliš spokojena, gigolo Tom Rodr nestačí na nymfomanku Deckertovou, prostitutky Ája a Irena nemají dost fantazie. Současně si sebevědomá majitelka skrytými kamerami tajně pořizuje kompromitující videonahrávky svých klientů a klientek. Podaří se jí získat několik nových dívek a také schopného a výkonného gigola Martina, kterého chce získat pro sebe. Ten však zcela chladně odmítá návrhy své šéfky a místo toho se začíná scházet s jednou bývalou modelkou Lenkou, kterou Štěpánka přetáhla do svého podniku. Ani pokus vydírat bohatého podnikatele videonahrávkou jeho ženy, Štěpánce nevyjde. Muž je předem informován Lenkou. Jeho komando vtrhne do podniku, kde hledá kopie nahrávky. Když je nenajde, rozhodne se je mučením získat přímo od Štěpánky.

    Žánry:KomedieErotický
    Režie:Vít Olmer
    10