Howard Vernon: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Howard Vernon: Filmy a seriály

  • Den Šakala
    Den Šakala (1973)
    FilmRole: Cabinet Member
    • Google Play
    • iTunes
    Den Šakala (The Day of the Jackal) je koprodukční akční film na motivy stejnojmenného románu Fredericka Forsytha vycházející ze skutečných událostí o nájemném vrahovi přezdívaném Šakal. Zbytek přeživších ze zrušené francouzské cizinecké legie chce zopakovat atentát na Charlese DeGaullea, nejlépe střeženého muže v zemi. Jako poslední zoufalý pokus najmou zabijáka, muže s přezdívkou Šakal, který souhlasí s tím, že za nemalý obnos francouzského prezidenta zabije. Věci se ale začnou poněkud komplikovat...
    80%
    Den Šakala (The Day of the Jackal) je koprodukční akční film na motivy stejnojmenného románu Fredericka Forsytha vycházející ze skutečných událostí o nájemném vrahovi přezdívaném Šakal. Zbytek přeživších ze zrušené francouzské cizinecké legie chce zopakovat atentát na Charlese DeGaullea, nejlépe střeženého muže v zemi. Jako poslední zoufalý pokus najmou zabijáka, muže s přezdívkou Šakal, který souhlasí s tím, že za nemalý obnos francouzského prezidenta zabije. Věci se ale začnou poněkud komplikovat...
    1
  • Láska a smrt
    Láska a smrt (1975)
    FilmRole: General Leveque
    • Google Play
    • iTunes
    Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně. Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života...
    78%
    Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně. Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života...
    2
  • Delikatesy
    Delikatesy (1991)
    FilmRole: Frog Man

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    70%

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    3
  • Arcivévodská tragédie v Mayerlingu
    Arcivévodská tragédie v Mayerlingu (1968)
    FilmRole: kníže Montenuovo
    • iVysílání
    Následník trůnu Rudolf je zatčen při studentských nepokojích v centru Vídně. Je zřejmé, že rozpory mezi ním a jeho otcen, Františkem Josefem I. se prohlubují. Rudolfovo manželství se Štěpánkou Belgickou naké není zrovna ideální a jeho četné návštěvy nevěstinců už se staly pouhou rutinou. Cítí se být nepotřebný, nemilovaný a nešťastný. Setkání s mladou půvabnou Marií von Vetser v nem zažehne poslední zbytky životní energie, avšak rodina a stát se postaví tvrdě proti tomuto svazku.
    62%
    Následník trůnu Rudolf je zatčen při studentských nepokojích v centru Vídně. Je zřejmé, že rozpory mezi ním a jeho otcen, Františkem Josefem I. se prohlubují. Rudolfovo manželství se Štěpánkou Belgickou naké není zrovna ideální a jeho četné návštěvy nevěstinců už se staly pouhou rutinou. Cítí se být nepotřebný, nemilovaný a nešťastný. Setkání s mladou půvabnou Marií von Vetser v nem zažehne poslední zbytky životní energie, avšak rodina a stát se postaví tvrdě proti tomuto svazku.
    4
  • Dernier été à Tanger
    Dernier été à Tanger (1987)
    Film
    62%
    5
  • Skippy
    Skippy (1968)
    Seriál
    57%
    6
  • The Blood Rose
    The Blood Rose (1970)
    FilmRole: Professeur Römer
    56%
    7
  • 8
  • Ogroff
    Ogroff (1983)
    FilmRole: Vampire

    Pro šíleného dřevorubce Ogroffa druhá světová válka ještě neskončila. Odnesl si z ní trepanaci lebky a přišel o oko. Nyní pokračuje v zabíjení a likviduje každého vetřelce, který pronikne do jeho lesa. Ve volných chvílích masturbuje se sekerou, degustuje krev naběračkou, jezdí na motorce a morduje houbaře. Režisér Norbert Moutier stvořil Ogroffa v roce 1982 za málo peněz, ale s velkým nadšením. První francouzský gore slasher se natáčel na Super 8 bez zvuku, pak byl převeden na video a opatřen zvukovou stopou, které dominuje podmanivá kakofonická syntetizátorová hudba. K delirickému dojmu z celého díla přispívá i to, že ve filmu padne jen naprosté minimum dialogů. Film se natáčel v lesích blízko města Orléans a štáb i účinkující tvořila směs přátel, kteří zrovna měli čas. Titulní postavu ztvárnil sám režisér, protože jako jediný byl vždy přítomný na natáčení. Jméno Ogroff přitom odkazuje k francouzskému slovu „un ogre“ (lidožravý obr) a koncovka –off má evokovat hororového klasika Borise Karloffa. Vedle něj film láskyplně odkazuje k Texaskému masakru motorovou pilou, Pátku třináctého, Noci živých mrtvol nebo klasickému slasheru The Burning. Ochotnický ansámbl navíc obohatil svou přítomností v epizodní roli také Howard Vernon známý coby představitel doktora Orloffa (další zdroj inspirace pro jméno hlavní postavy) z filmů Jesúse Franca. Snímek budeme promítat zároveň s úvodní sedmiminutovou scénou ztvárňující Ogroffovu válečnou minulost, která v některých verzích filmu chybí. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:HororThriller
    Režie:N.G. Mount
    51%

    Pro šíleného dřevorubce Ogroffa druhá světová válka ještě neskončila. Odnesl si z ní trepanaci lebky a přišel o oko. Nyní pokračuje v zabíjení a likviduje každého vetřelce, který pronikne do jeho lesa. Ve volných chvílích masturbuje se sekerou, degustuje krev naběračkou, jezdí na motorce a morduje houbaře. Režisér Norbert Moutier stvořil Ogroffa v roce 1982 za málo peněz, ale s velkým nadšením. První francouzský gore slasher se natáčel na Super 8 bez zvuku, pak byl převeden na video a opatřen zvukovou stopou, které dominuje podmanivá kakofonická syntetizátorová hudba. K delirickému dojmu z celého díla přispívá i to, že ve filmu padne jen naprosté minimum dialogů. Film se natáčel v lesích blízko města Orléans a štáb i účinkující tvořila směs přátel, kteří zrovna měli čas. Titulní postavu ztvárnil sám režisér, protože jako jediný byl vždy přítomný na natáčení. Jméno Ogroff přitom odkazuje k francouzskému slovu „un ogre“ (lidožravý obr) a koncovka –off má evokovat hororového klasika Borise Karloffa. Vedle něj film láskyplně odkazuje k Texaskému masakru motorovou pilou, Pátku třináctého, Noci živých mrtvol nebo klasickému slasheru The Burning. Ochotnický ansámbl navíc obohatil svou přítomností v epizodní roli také Howard Vernon známý coby představitel doktora Orloffa (další zdroj inspirace pro jméno hlavní postavy) z filmů Jesúse Franca. Snímek budeme promítat zároveň s úvodní sedmiminutovou scénou ztvárňující Ogroffovu válečnou minulost, která v některých verzích filmu chybí. (Festival otrlého diváka)

    Žánry:HororThriller
    Režie:N.G. Mount
    9