Marie Bibikoffová: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Marie Bibikoffová: Filmy a seriály

  • Bílá nemoc
    Bílá nemoc (1937)
    FilmRole: ošetřovatelka
    • VOYO
    • O2 TV
    • Canal+
    • +2
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    Režie:Hugo Haas
    78%
    Do jakési země, jejíž národ je plamennými projevy diktátora právě úspěšně přesvědčován o své nadřazenosti a oprávněnosti vojenské expanze, se rozšířil bacil silně destruktivní formy malomocenství. Je nazýván morbus Tshengi nebo lidově „bílá nemoc“. Jediný, kdo proti němu vyvinul účinný lék, je lékař chudých jménem Galén. Odmítá však tajemství svého medikamentu prozradit, dokud mocní maří lidské životy válkami. Čapkova hra Bílá nemoc byla poprvé uvedena v lednu 1937, tedy v čase bezprostředního ohrožení nacismem, a její paralela s tehdejší současností a především blízkou budoucností je děsivě výstižná. Haasova filmová adaptace, jež měla premiéru už na konci téhož roku, v sobě díky stejnému obsazení hlavních rolí uchovala výjimečné kvality této první inscenace, zároveň však zůstává svébytným nadčasovým dílem. (NFA)
    Režie:Hugo Haas
    1
  • Svět, kde se žebrá
    Svět, kde se žebrá (1938)
    FilmRole: dívka v bílém kloboučku
    68%
    2
  • Co se šeptá
    Co se šeptá (1938)
    FilmRole: studentka Lída

    Hugo Haas sice proslul komediálními úlohami, ale jako režisér se začal přiklánět k vážně míněným příběhům. Nejznámější je zajisté Bílá nemoc, avšak i poslední snímek, který u nás natočil před odchodem do emigrace, se stává tklivou sondou do manželského svazku, nad nímž se vznáší stín nevěry. Svedenou dívku zachrání počestný muž, ožení se s ní, oba manžeké se mají rádi, avšak svůdník se po letech vrací, aby ženu zase pokoušel.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Hugo Haas
    65%

    Hugo Haas sice proslul komediálními úlohami, ale jako režisér se začal přiklánět k vážně míněným příběhům. Nejznámější je zajisté Bílá nemoc, avšak i poslední snímek, který u nás natočil před odchodem do emigrace, se stává tklivou sondou do manželského svazku, nad nímž se vznáší stín nevěry. Svedenou dívku zachrání počestný muž, ožení se s ní, oba manžeké se mají rádi, avšak svůdník se po letech vrací, aby ženu zase pokoušel.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Hugo Haas
    3
  • Kvočna
    Kvočna (1937)
    FilmRole: dívka v penzionátu

    Kvočnou je tu míněna starostlivá babička, která ochraňuje a udobřuje členy své rozsáhlé rodiny. Má pochopení pro jejich slabosti a chyby, ale přesto se je nenápadně snaží ovlivňovat. Vyprávění, které odkrývá fungování velkých rodinných sešlostí, které se dotýká přetvářky i všelijakých malicherných osočování, je zasazeno do mezidobí mezi dvěma narozeninovými oslavami. Režisér Hugo Haas se tu pokusil překročit obvyklá melodramatická schémata, ale dnes již stěží pochopíme, čím kdysi mohl provokovat.

    Žánry:Komedie
    Režie:Hugo Haas
    64%

    Kvočnou je tu míněna starostlivá babička, která ochraňuje a udobřuje členy své rozsáhlé rodiny. Má pochopení pro jejich slabosti a chyby, ale přesto se je nenápadně snaží ovlivňovat. Vyprávění, které odkrývá fungování velkých rodinných sešlostí, které se dotýká přetvářky i všelijakých malicherných osočování, je zasazeno do mezidobí mezi dvěma narozeninovými oslavami. Režisér Hugo Haas se tu pokusil překročit obvyklá melodramatická schémata, ale dnes již stěží pochopíme, čím kdysi mohl provokovat.

    Žánry:Komedie
    Režie:Hugo Haas
    4