7.3

Terezie Třebovská: Filmy a seriály

  • Mravnost nade vše
    Mravnost nade vše (1937)
    FilmRole: klepna
    Profesor Karas je ve městě váženou osobou. Žije počestný život se svojí ženou a dětmi Evou a Ivanem a jeho životním heslem je "Mravnost nade vše". Ostatně všechno mu vychází do chvíle, než jeho advokáta zkontaktuje jeho nemanželská dcera Věra. V tu chvíli začíná bláznivý kolotoč, do kterého nejvíc zasáhne právě Věra, protože v převlečení za Evinu anglickou vychovatelku se stane součástí Karasovy domácnosti a všechny její členy pomalu odpoutává od upjatosti. Nechybí ani láska - Věra se zamiluje do lékaře Jílovského a Evě poplete hlavu mladý sochař. V tomto snímku hned několik herců dostalo netypické role - Adina Mandlová jako putička Eva, Hugo Haas v roli seriózního profesora a Věra Ferbasová zřejmě ve své nejzdařilejší roli rozumné Věry.
    Žánry:Komedie
    78%
    Profesor Karas je ve městě váženou osobou. Žije počestný život se svojí ženou a dětmi Evou a Ivanem a jeho životním heslem je "Mravnost nade vše". Ostatně všechno mu vychází do chvíle, než jeho advokáta zkontaktuje jeho nemanželská dcera Věra. V tu chvíli začíná bláznivý kolotoč, do kterého nejvíc zasáhne právě Věra, protože v převlečení za Evinu anglickou vychovatelku se stane součástí Karasovy domácnosti a všechny její členy pomalu odpoutává od upjatosti. Nechybí ani láska - Věra se zamiluje do lékaře Jílovského a Evě poplete hlavu mladý sochař. V tomto snímku hned několik herců dostalo netypické role - Adina Mandlová jako putička Eva, Hugo Haas v roli seriózního profesora a Věra Ferbasová zřejmě ve své nejzdařilejší roli rozumné Věry.
    Žánry:Komedie
    1
  • Batalion
    Batalion (1927)
    FilmRole: výčepní
    Vážený právník dr. František Uher (Karel Hašler) zjistí, že mu je žena nevěrná s licoměrným důstojníkem. Hluboce zraněn odchází do vykřičené putyky Batalion, kde se stane „advokátem chudých“ a na měšťácký svět nadobro zanevře. Vlivem alkoholové závislosti však postupně ztrácí soudnost a propadá se do nicoty. Batalion, jeden z vrcholů české kinematografie 20. let, vyniká sociálně citlivým uchopením reality, promyšleným skloubením několika dějových linií a netradičním znázorněním vnitřních vizí hlavního hrdiny, inspirovaným dobovou evropskou avantgardou. Snímek vychází s originální hudbou skladatele Kryštofa Mařatky. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Drama
    74%
    Vážený právník dr. František Uher (Karel Hašler) zjistí, že mu je žena nevěrná s licoměrným důstojníkem. Hluboce zraněn odchází do vykřičené putyky Batalion, kde se stane „advokátem chudých“ a na měšťácký svět nadobro zanevře. Vlivem alkoholové závislosti však postupně ztrácí soudnost a propadá se do nicoty. Batalion, jeden z vrcholů české kinematografie 20. let, vyniká sociálně citlivým uchopením reality, promyšleným skloubením několika dějových linií a netradičním znázorněním vnitřních vizí hlavního hrdiny, inspirovaným dobovou evropskou avantgardou. Snímek vychází s originální hudbou skladatele Kryštofa Mařatky. (Národní filmový archiv)
    Žánry:Drama
    2
  • U snědeného krámu
    U snědeného krámu (1933)
    FilmRole: domovnice
    Staropražský příběh o neuváženém sňatku... Stovkami výstižně charakterizovaných maloměstských figurek zalidnil Ignát Herrmann řadu svých románů a povídek. Za své nejzávažnější dílo však právem pokládal román U snědeného krámu o tragickém osudu dobrotivého kupce Martina Žemly. Nesentimentální a přitom jímavý příběh člověka, kterého bezelstná touha po lásce vydá napospas ziskuchtivým nástrahám sousedky a její dcery, vyznívá velmi přesvědčivě i ve filmové verzi. Není divu – natočil ji tým složený z osobností, které v historii naší kinematografie patří k nejprůkaznějším kvalitám. Za všechny jmenujme scenáristu Václava Wassermana, kameramana Václava Vícha, spoluautora hudby Karla Hašlera a režiséra Martina Friče. Ten měl šťastnou ruku při výběru hereckých představitelů. Martina Žemlu hraje František Smolík, vdovu Šustrovou a její lehkomyslnou dceru Antonie Nedošinská s Elou Poznerovou, vynikající výkon mimo rámec svého tradičního hereckého rejstříku podal i Vlasta Burian v roli alkoholického rytmistra Kylliana. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Staropražský příběh o neuváženém sňatku... Stovkami výstižně charakterizovaných maloměstských figurek zalidnil Ignát Herrmann řadu svých románů a povídek. Za své nejzávažnější dílo však právem pokládal román U snědeného krámu o tragickém osudu dobrotivého kupce Martina Žemly. Nesentimentální a přitom jímavý příběh člověka, kterého bezelstná touha po lásce vydá napospas ziskuchtivým nástrahám sousedky a její dcery, vyznívá velmi přesvědčivě i ve filmové verzi. Není divu – natočil ji tým složený z osobností, které v historii naší kinematografie patří k nejprůkaznějším kvalitám. Za všechny jmenujme scenáristu Václava Wassermana, kameramana Václava Vícha, spoluautora hudby Karla Hašlera a režiséra Martina Friče. Ten měl šťastnou ruku při výběru hereckých představitelů. Martina Žemlu hraje František Smolík, vdovu Šustrovou a její lehkomyslnou dceru Antonie Nedošinská s Elou Poznerovou, vynikající výkon mimo rámec svého tradičního hereckého rejstříku podal i Vlasta Burian v roli alkoholického rytmistra Kylliana. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    Film
    59%
    4