7.2

Gina Menza: Filmy a seriály

  • Spáči
    Spáči (1996)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    Slova oscarového režiséra Barryho Levinsona - Rain Mana jehož nejnovější film Spáči (Sleepers, 1996) nepředstavuje obyčejný nebo jednoduchý příběh. Naopak, nabízí morální dilema, že vzít zákon do svých rukou je přijatelné, pokud původní zločin byl opravdu krutý. Tato odvážná myšlenka není však hnána až do krajnosti. Tvoří ovšem silný kontrast k mnoha liberálním, protipomstychtivým a antilynčujícím filmům hollywoodské minulosti. Existuje legenda o jisté čtvrti New Yorku, kde se dva policisté stali svědky pouliční rvačky. Mladší z nich situaci komentoval slovy: "To je peklo." Na což mu starší, zkušenější kolega odpověděl: "Peklo je ještě příjemné místo. Tohle je Pekelná kuchyně!" Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty. Strhující drama o přátelství, spolupatřičnosti a mstě zaujalo tak silný tým vynikajících herců, jenž je spíše výjimkou než pravidlem i v mnohem zvučnějších hollywoodských projektech. jména jako Robert De Niro, Dustin Hoffman, Brad Pitt, Kevin Bacon, Jason Patric, Viltorio Gassman, Minnie Driver nebo dětská star Brad Renfro, to jednoznačně potvrzují. Shakes vypravěč příběhu, Michael, John a Tommy. Čtyři kamarádi, ministranti, uličníci, páni svého neopakovatelného světa. Až do chvíle, kdy se nevinné darebáctví změní na nehodu, při níž téměř zahyne člověk a oni se ocitnou ve Wilkinsonově nápravním ústavu. Stanou se z nich "spáči", což je slangové označení pro nezletilého, odsouzeného na delší dobu než devět měsíců. Život hochů týraných, šikanovaných a znásilňovaných sadistickými strážci, se neodvolatelně změní. Stanou se obětmi systému, jenž dovoloval beztrestně zneužívat své svěřence. Děj pokračuje 15 let po opuštění ústavu, kdy je Shakes reportérem, Michael právník a Tommy a John, následkem prožitých hrůz, sklouznou na šikmou plochu a živí se jako dealeři drog a nájemní pistolníci. Ted' se všichni rozhodnou pomstít se za spáchaná a prožitá příkoří. Spáči jsou v mnoha ohledech silně znepokojivý příběh. "Vidíte Tommyho a Johna, jak chladnokrevně zabijí strážce Nokese," říká režisér. Vidíte nejhorší stránku jejich osobnosti, a přesto doufáte, že z toho vyváznou. Měli jsme před sebou nesnadný úkol získat soucit s vrahy. Jak získáte soucit s člověkem, kterého vidíte usmrtit jiného člověka? Nemůžete ho pořád připomínat jako malého nevinného chlapce nebo člověka v pasti; platícího cenu za zločin někoho jiného." Film Barryho Levinsona je film jak tématem tak zpracováním velmi nejednoznačný a burcující. kde o filmovou událost v pravém smyslu slova.
    80%
    Slova oscarového režiséra Barryho Levinsona - Rain Mana jehož nejnovější film Spáči (Sleepers, 1996) nepředstavuje obyčejný nebo jednoduchý příběh. Naopak, nabízí morální dilema, že vzít zákon do svých rukou je přijatelné, pokud původní zločin byl opravdu krutý. Tato odvážná myšlenka není však hnána až do krajnosti. Tvoří ovšem silný kontrast k mnoha liberálním, protipomstychtivým a antilynčujícím filmům hollywoodské minulosti. Existuje legenda o jisté čtvrti New Yorku, kde se dva policisté stali svědky pouliční rvačky. Mladší z nich situaci komentoval slovy: "To je peklo." Na což mu starší, zkušenější kolega odpověděl: "Peklo je ještě příjemné místo. Tohle je Pekelná kuchyně!" Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty. Strhující drama o přátelství, spolupatřičnosti a mstě zaujalo tak silný tým vynikajících herců, jenž je spíše výjimkou než pravidlem i v mnohem zvučnějších hollywoodských projektech. jména jako Robert De Niro, Dustin Hoffman, Brad Pitt, Kevin Bacon, Jason Patric, Viltorio Gassman, Minnie Driver nebo dětská star Brad Renfro, to jednoznačně potvrzují. Shakes vypravěč příběhu, Michael, John a Tommy. Čtyři kamarádi, ministranti, uličníci, páni svého neopakovatelného světa. Až do chvíle, kdy se nevinné darebáctví změní na nehodu, při níž téměř zahyne člověk a oni se ocitnou ve Wilkinsonově nápravním ústavu. Stanou se z nich "spáči", což je slangové označení pro nezletilého, odsouzeného na delší dobu než devět měsíců. Život hochů týraných, šikanovaných a znásilňovaných sadistickými strážci, se neodvolatelně změní. Stanou se obětmi systému, jenž dovoloval beztrestně zneužívat své svěřence. Děj pokračuje 15 let po opuštění ústavu, kdy je Shakes reportérem, Michael právník a Tommy a John, následkem prožitých hrůz, sklouznou na šikmou plochu a živí se jako dealeři drog a nájemní pistolníci. Ted' se všichni rozhodnou pomstít se za spáchaná a prožitá příkoří. Spáči jsou v mnoha ohledech silně znepokojivý příběh. "Vidíte Tommyho a Johna, jak chladnokrevně zabijí strážce Nokese," říká režisér. Vidíte nejhorší stránku jejich osobnosti, a přesto doufáte, že z toho vyváznou. Měli jsme před sebou nesnadný úkol získat soucit s vrahy. Jak získáte soucit s člověkem, kterého vidíte usmrtit jiného člověka? Nemůžete ho pořád připomínat jako malého nevinného chlapce nebo člověka v pasti; platícího cenu za zločin někoho jiného." Film Barryho Levinsona je film jak tématem tak zpracováním velmi nejednoznačný a burcující. kde o filmovou událost v pravém smyslu slova.
    1
  • Vrtěti psem
    Vrtěti psem (1997)
    FilmRole: Press Room Reporter
    75%
    2
  • Smrtící epidemie
    Smrtící epidemie (1995)
    FilmRole: Mrs. Jeffries
    • Google Play
    • iTunes
    74%
    3
  • Špína z ulice
    Špína z ulice (1987)
    FilmRole: Whore in Van

    Více než šedesát let staré laciné víno se dostane mezi bezdomovce a nadělá v jejich žaludcích pěknou paseku. Lépe řečeno, nadělá pěknou paseku z nich. První nebohý strávník se v křečích postupně rozteče na záchodové míse a další oběti ho bryskně následují. Psychopatický vietnamský veterán Bronson se mezitím prohlašuje za samozvaného krále místního smeťáku a zahajuje zde vládu teroru. Partička somráků nedaleko hraje házenou s utrženým penisem svého méně šťastného kolegy. Život na ulici v New Yorku není zkrátka žádný med. Tedy alespoň v horečnaté fantazii tvůrců osmdesátkového body hororu Špína z ulice. Jejich dílko je poctivě žluklá a zahumusená otrlá balada z hadrů, ve které je každé klišé o bezdomovcích nestoudně přefouknuto do groteskních rozměrů. „Napsal jsem to tak, abych demokraticky urazil každou komunitu na světě,“ popisuje svůj umělecký záměr scenárista a producent Roy Frumkes. Exploatační kabaret hnusu, černého humoru a sociálního pekla režíroval J. Michael Muro, který se později uchytil jako kameraman v Hollywoodu, kde svůj hledáček přesunul od špinavých skládek ke slušnějším, ale také nudnějším výjevům ve filmech jako Tanec s vlky nebo Crash. Coby technik na této produkci získával rovněž ostruhy pozdější blockbusterový režisér Bryan Singer. Abyste plně zapadli do nálady Špíny z ulice, doporučujeme se několik dní před projekcí nemýt a neměnit si oblečení. Po skončení filmu totiž dost možná dostanete touhu se pořádně osprchovat. (Festival otrlého diváka 2017)

    56%

    Více než šedesát let staré laciné víno se dostane mezi bezdomovce a nadělá v jejich žaludcích pěknou paseku. Lépe řečeno, nadělá pěknou paseku z nich. První nebohý strávník se v křečích postupně rozteče na záchodové míse a další oběti ho bryskně následují. Psychopatický vietnamský veterán Bronson se mezitím prohlašuje za samozvaného krále místního smeťáku a zahajuje zde vládu teroru. Partička somráků nedaleko hraje házenou s utrženým penisem svého méně šťastného kolegy. Život na ulici v New Yorku není zkrátka žádný med. Tedy alespoň v horečnaté fantazii tvůrců osmdesátkového body hororu Špína z ulice. Jejich dílko je poctivě žluklá a zahumusená otrlá balada z hadrů, ve které je každé klišé o bezdomovcích nestoudně přefouknuto do groteskních rozměrů. „Napsal jsem to tak, abych demokraticky urazil každou komunitu na světě,“ popisuje svůj umělecký záměr scenárista a producent Roy Frumkes. Exploatační kabaret hnusu, černého humoru a sociálního pekla režíroval J. Michael Muro, který se později uchytil jako kameraman v Hollywoodu, kde svůj hledáček přesunul od špinavých skládek ke slušnějším, ale také nudnějším výjevům ve filmech jako Tanec s vlky nebo Crash. Coby technik na této produkci získával rovněž ostruhy pozdější blockbusterový režisér Bryan Singer. Abyste plně zapadli do nálady Špíny z ulice, doporučujeme se několik dní před projekcí nemýt a neměnit si oblečení. Po skončení filmu totiž dost možná dostanete touhu se pořádně osprchovat. (Festival otrlého diváka 2017)

    4