Assheton Gorton: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Assheton Gorton: Filmy a seriály

  • Zvětšenina
    Zvětšenina (1966)
    Film

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-roycu a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    73%

    Filmová esej o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Jedno z nejslavnějších děl světové kinematografie.
    Je mladý, pohledný, úspěšný a bohatý, svět – zejména jeho ženská část – mu leží u nohou. Módní fotograf Thomas, ochotný pro získání nevšedních snímků přenocovat v noclehárně mezi nuzáky, aby ovšem vzápětí přesedl do svého rolls-roycu a odjel do svého ateliéru fotit atraktivní modelku. Dravý, arogantní, sebevědomý – a přece vnitřně, skrytě zranitelný. Do londýnského Maryon parku jej zavedla vlastně náhoda. Ale správný fotograf neudělá krok bez svého aparátu a vzdálená dvojice milenců, skotačící na pozadí nádherné, majestátní zeleně je příliš zajímavým objektem, než aby ji jen tak přehlédl. Jenomže náladové fotografie v sobě, jak má Thomas brzy zjistit, skrývají znepokojivé tajemství…
    Zvětšeninu natočil Michelangelo Antonioni podle povídky argentinského spisovatele Julia Cortázara Babí léto (česky vyšlo ve Světové literatuře v r. 1968 již pod názvem Zvětšenina). Se spoluscenáristou Toninem Guerrou přesadil její příběh z Paříže do Londýna, který byl v polovině šedesátých let minulého století avantgardní metropolí, centrem hippies, boomu všech druhů umění – pop-artu, fotografie, divadla, módy i hudby. Antonioni se na svůj první zahraniční film důkladně připravoval. Žil v Londýně osm měsíců, vyzpovídal desítky příslušníků nejrůznějších profesí, chodil po klubech, vstřebával onu specifickou, nepopsatelnou atmosféru. A pak jej za půl roku natočil. Navázal jím přímo na svou „tetralogii citů“ z let 1959–1964 (Dobrodružství, Noc, Zatmění, Červená pustina). Opět nabídl divákovi mnohovrstevnaté metaforické dílo se záměrně neuzavřenými motivy, provokující k mnoha interpretacím. Zvětšenina je detektivním příběhem s hádankou, psychologickou studií, filmovou úvahou o hranicích výtvarných a narativních umění i filozofickou esejí o nemožnosti uchopit objektivní pravdu. Antonioni jí vzdal i hold intuici, jedné ze svých stěžejních tvůrčích metod. Přihlásil se k ní zejména výroky „Dělám filmy spíše žaludkem než mozkem“ nebo „Zkušenost mě naučila, že pokud je intuice krásná, pak je správná.“ (Česká televize)

    1
  • Legenda
    Legenda (1985)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Dobro nemůže nastat bez přítomnosti zla. Láska se neobejde bez nenávisti. A zrovna tak nevinnost neexistuje bez chtíče a žádostivosti. Vše musí být v rovnováze a o tom vypráví britská pohádka Legenda. Zlý démon se snaží vytvořit nekončící noc. Zná způsob, jak toho dosáhnout musí zničit posledního jednorožce a oženit se s pohádkovou princeznou. Postaví se mu ale mladý a nebojácný muž jménem Jack. Na Jackově straně nestojí jen odvaha a statečnost, ale i elfové a další mystické bytosti, bez jejichž pomoci se při zdolávání zla Jack neobejde

    70%

    Dobro nemůže nastat bez přítomnosti zla. Láska se neobejde bez nenávisti. A zrovna tak nevinnost neexistuje bez chtíče a žádostivosti. Vše musí být v rovnováze a o tom vypráví britská pohádka Legenda. Zlý démon se snaží vytvořit nekončící noc. Zná způsob, jak toho dosáhnout musí zničit posledního jednorožce a oženit se s pohádkovou princeznou. Postaví se mu ale mladý a nebojácný muž jménem Jack. Na Jackově straně nestojí jen odvaha a statečnost, ale i elfové a další mystické bytosti, bez jejichž pomoci se při zdolávání zla Jack neobejde

    2
  • Rob Roy
    Rob Roy (1995)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    69%
    3
  • Ve stínu upíra
    Ve stínu upíra (2000)
    Film
    V roce 1921 natáčí F.W.Murnau (JOHN MALKOVICH) první filmovou verzi románu Dracula, ale protože nedostává povolení ke zfilmování od vdovy po Bramu Stokerovi, autorovi díla. Pozmění jména postav, dějiště příběhu a natáčí snímek pod názvem UPÍR NOSFERATU. Do titulní role obsadí herce Maxe Schrecka (WILLEM DAFOE), jehož chování se zdá ostatním členům štábu velice prapodivné. Murnau Schrecka hájí tím, že údajně používá hereckých postupů metodika Stanislawského, které jsou založeny na intenzivním se vcítění do role. Záhy však všichni zjišťují, co se skrývá za hrůzným Schreckovým herectvím.
    68%
    V roce 1921 natáčí F.W.Murnau (JOHN MALKOVICH) první filmovou verzi románu Dracula, ale protože nedostává povolení ke zfilmování od vdovy po Bramu Stokerovi, autorovi díla. Pozmění jména postav, dějiště příběhu a natáčí snímek pod názvem UPÍR NOSFERATU. Do titulní role obsadí herce Maxe Schrecka (WILLEM DAFOE), jehož chování se zdá ostatním členům štábu velice prapodivné. Murnau Schrecka hájí tím, že údajně používá hereckých postupů metodika Stanislawského, které jsou založeny na intenzivním se vcítění do role. Záhy však všichni zjišťují, co se skrývá za hrůzným Schreckovým herectvím.
    4
  • Fortel, a jak ho získat
    Fortel, a jak ho získat (1965)
    Film

    Mezi svými filmy s The Beatles natočil Richard Lester lechtivou komedii, která dnes může sloužit jako zakonzervovaný koncentrát atmosféry swingujícího Londýna šedesátých let. Vypráví o třech výstředních spolubydlících, sukničkáři Tolenovi, upjatém učiteli Colinovi a obsesivním malíři Tomovi, kteří všichni usilují o mladou Nancy, která právě přijela do Londýna, přičemž ovšem srdce není pro ně jejím nejžádoucnějším orgánem. Lester opět sází na absurdní komiku založenou na podivínských postavách, které provádějí efektní bláznivé kousky, a chytlavém vizuálním stylu, jenž vypadá jako z obálek dobových lifestylových časopisů. (Febiofest)

    62%

    Mezi svými filmy s The Beatles natočil Richard Lester lechtivou komedii, která dnes může sloužit jako zakonzervovaný koncentrát atmosféry swingujícího Londýna šedesátých let. Vypráví o třech výstředních spolubydlících, sukničkáři Tolenovi, upjatém učiteli Colinovi a obsesivním malíři Tomovi, kteří všichni usilují o mladou Nancy, která právě přijela do Londýna, přičemž ovšem srdce není pro ně jejím nejžádoucnějším orgánem. Lester opět sází na absurdní komiku založenou na podivínských postavách, které provádějí efektní bláznivé kousky, a chytlavém vizuálním stylu, jenž vypadá jako z obálek dobových lifestylových časopisů. (Febiofest)

    5
  • For the Boys
    For the Boys (1991)
    Film
    Speváčku a tanečníčku Dixie Leonhardovú (BETTE MIDLEROVÁ) vyberú do putovnej šou pre amerických vojakov počas druhej svetovej vojny, ktorú napísal a produkuje jej strýko Art Silver (GEORGE SEGAL). Hlavným zabávačom amerických chlapcov na bojiskách v v severnej Afrike, Európe a Pacifiku má byť komik Eddie Sparks (JAMES CAAN). Dixie a Eddie si hneď od začiatku nepadnú do oka, ale šou je mimoriadne úspešná a pokračuje aj počas nasledujúcich rokov. Ako perfektne zohratý tím sa stretnú v Kórejskej a Vietnamskej vojne. Medzitým sa v Amerike začne povestná honba na čarodejnice a na čiernu listinu sa dostanú aj hollywoodski tvorcovia, ktorých podozrievajú zo spolupráce, kolaborácie alebo sympatií ku komunizmu alebo nebezpečného sociálneho zmýšľania. Nevedno, kto udal strýka Arta, ale Eddie ho vyhodí zo šou a Dixie sa s ním prestane rozprávať. Dixie spomína na desaťročia strávené z Eddiem na bojiskách po celom svete v predvečer audiencie u amerického prezidenta, ktorý je má udeliť vyznamenanie. Boli to roky plné dobrodružstiev, hnevu a lásky, sĺz a smiechu. Ako sa má k Eddiemu zachovať?
    61%
    Speváčku a tanečníčku Dixie Leonhardovú (BETTE MIDLEROVÁ) vyberú do putovnej šou pre amerických vojakov počas druhej svetovej vojny, ktorú napísal a produkuje jej strýko Art Silver (GEORGE SEGAL). Hlavným zabávačom amerických chlapcov na bojiskách v v severnej Afrike, Európe a Pacifiku má byť komik Eddie Sparks (JAMES CAAN). Dixie a Eddie si hneď od začiatku nepadnú do oka, ale šou je mimoriadne úspešná a pokračuje aj počas nasledujúcich rokov. Ako perfektne zohratý tím sa stretnú v Kórejskej a Vietnamskej vojne. Medzitým sa v Amerike začne povestná honba na čarodejnice a na čiernu listinu sa dostanú aj hollywoodski tvorcovia, ktorých podozrievajú zo spolupráce, kolaborácie alebo sympatií ku komunizmu alebo nebezpečného sociálneho zmýšľania. Nevedno, kto udal strýka Arta, ale Eddie ho vyhodí zo šou a Dixie sa s ním prestane rozprávať. Dixie spomína na desaťročia strávené z Eddiem na bojiskách po celom svete v predvečer audiencie u amerického prezidenta, ktorý je má udeliť vyznamenanie. Boli to roky plné dobrodružstiev, hnevu a lásky, sĺz a smiechu. Ako sa má k Eddiemu zachovať?
    6
  • Revoluce
    Revoluce (1985)
    Film
    58%
    7
  • 8
  • 102 dalmatinů
    102 dalmatinů (2000)
    Film
    • Disney+
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2

    To, že Cruellu De Vil (Glenn Close) pustili z vězení za dobré chování, je velkou poklonou jejímu umění předstírat. O nějaké nápravě pochopitelně nemůže být ani řeč, a nejtajnějším životním cílem Cruelly nadále zůstává kabát z kůžiček malých roztomilých dalmatinů. Cruella, poučená předchozími neúspěchy, realizuje tentokrát svůj zvrhlý sen obzvlášť rafinovaně a z bezcitné matróny se proměnila v citlivou opatrovatelkou opuštěných psů. Významnou roli v jejím ďábelsky rafinovaném plánu hraje francouzský módní návrhář Jean Pierre Le Pelt v podání Gérarda Depardieu.

    Režie:Kevin Lima
    45%

    To, že Cruellu De Vil (Glenn Close) pustili z vězení za dobré chování, je velkou poklonou jejímu umění předstírat. O nějaké nápravě pochopitelně nemůže být ani řeč, a nejtajnějším životním cílem Cruelly nadále zůstává kabát z kůžiček malých roztomilých dalmatinů. Cruella, poučená předchozími neúspěchy, realizuje tentokrát svůj zvrhlý sen obzvlášť rafinovaně a z bezcitné matróny se proměnila v citlivou opatrovatelkou opuštěných psů. Významnou roli v jejím ďábelsky rafinovaném plánu hraje francouzský módní návrhář Jean Pierre Le Pelt v podání Gérarda Depardieu.

    Režie:Kevin Lima
    9