Alan Bergman: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Alan Bergman: Filmy a seriály

  • 1
  • Jentl
    Jentl (1983)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    V nádherně vykresleném příběhu o mladé a nezávislé ženě, která je donucena se vydávat za chlapce, aby ukojila svoji žízeň po vědění, ztvárnila hlavní roli Barbra Streisand. Režisérský debut Barbry Streisand Jentl představuje hudební adaptaci příběhu židovského spisovatele Isaaca Bashevise Singera. Jentl (Barbra Streisand) je mladá žena, která touží jen po tom moci studovat Písmo. Protože je však žena, je jí tato možnost odepřena. Rozhodne se tedy vydávat za mladíka jménem Anshel a začíná vysněná studia. Brzy se sblíží se svým spolužákem Avigdorem (Mandy Patinkin) a nakonec se do něj zamiluje. Svou pravou identitu však ukázat nemůže, neboť to by znamenalo konec studií. Avigdor miluje Hadass (Amy Irving), ale náboženská pravidla mu zakazují si ji vzít. Pokouší se tedy dát ji dohromady s Anshelem, následkem čehož se Hadass do Anshela zamiluje. Snímek získal čtyři nominace na Oscara, včetně dvou za nejlepší píseň, a podle mnohých se pro Barbru Streisand jedná o životní roli. Český příspěvek se ve filmu projevuje především známými exteriéry, které podporují tento půvabný a citlivý příběh polské židovské dívky, která, přestože jí to tvrdá pravidla víry zakazují, touží po vzdělání.
    71%
    V nádherně vykresleném příběhu o mladé a nezávislé ženě, která je donucena se vydávat za chlapce, aby ukojila svoji žízeň po vědění, ztvárnila hlavní roli Barbra Streisand. Režisérský debut Barbry Streisand Jentl představuje hudební adaptaci příběhu židovského spisovatele Isaaca Bashevise Singera. Jentl (Barbra Streisand) je mladá žena, která touží jen po tom moci studovat Písmo. Protože je však žena, je jí tato možnost odepřena. Rozhodne se tedy vydávat za mladíka jménem Anshel a začíná vysněná studia. Brzy se sblíží se svým spolužákem Avigdorem (Mandy Patinkin) a nakonec se do něj zamiluje. Svou pravou identitu však ukázat nemůže, neboť to by znamenalo konec studií. Avigdor miluje Hadass (Amy Irving), ale náboženská pravidla mu zakazují si ji vzít. Pokouší se tedy dát ji dohromady s Anshelem, následkem čehož se Hadass do Anshela zamiluje. Snímek získal čtyři nominace na Oscara, včetně dvou za nejlepší píseň, a podle mnohých se pro Barbru Streisand jedná o životní roli. Český příspěvek se ve filmu projevuje především známými exteriéry, které podporují tento půvabný a citlivý příběh polské židovské dívky, která, přestože jí to tvrdá pravidla víry zakazují, touží po vzdělání.
    2
  • Aféra Thomase Crowna
    Aféra Thomase Crowna (1999)
    FilmRole: píseň The Windmills of Your Mind
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    Thomas Crown je milionář, který na to, aby ve svém životě zahnal nudu, krade a před ničím se nezastaví. Vzrušení do zkornatěných tepen nelítostného finančního magnáta nedokáží vlít ani milionářské zábavy jako golf, či plachtění po oceánu. Jeho slabostí je však umění, především impresionističtí malíři a ženy. Ještě více než umění však miluje hry a proto, když se na scéně objeví půvabná a chladnokrevně cílevědomá vyšetřovatelka pojišťovny Catherine Banningová, která podezřívá Crowna z krádeže Monetova obrazu z Newyorského muzea, Crown zvětří šanci a tato krasavice se konečně stává solidním soupeřem jeho intelektu. A tak oba hrdinové začnou hrát hru a prohrává ten, který poruší její pravidla... (oficiální text distributora)
    67%
    Thomas Crown je milionář, který na to, aby ve svém životě zahnal nudu, krade a před ničím se nezastaví. Vzrušení do zkornatěných tepen nelítostného finančního magnáta nedokáží vlít ani milionářské zábavy jako golf, či plachtění po oceánu. Jeho slabostí je však umění, především impresionističtí malíři a ženy. Ještě více než umění však miluje hry a proto, když se na scéně objeví půvabná a chladnokrevně cílevědomá vyšetřovatelka pojišťovny Catherine Banningová, která podezřívá Crowna z krádeže Monetova obrazu z Newyorského muzea, Crown zvětří šanci a tato krasavice se konečně stává solidním soupeřem jeho intelektu. A tak oba hrdinové začnou hrát hru a prohrává ten, který poruší její pravidla... (oficiální text distributora)
    3
  • Od dvanácti do tří
    Od dvanácti do tří (1976)
    FilmRole: Songwriter (uncredited)
    • iTunes

    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.

    65%

    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.

    4